Diskuse

Toyota Prius (2006)

30.7.2010

Prius je full hybrid, což je pro mě mezikrok k elektromobilu. EV režim se hodí využívat při rozjezdech, nebo při popojíždění ve městě. Baví mě sledovat…

 

Toyota Prius (Johnny936)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Jacoppo

    Jacoppo 30.07.2010  19:06

    Akumulátory

    Zdravím ekologicky smýšlejícího spoluobčana ;-) Můžu se zeptat v jakym stavu jsou akumulátory po 100 000? Nebo už byly měněny? Rodiče přemýšlejí nad hybridozním autem (nenchají si to vymluvit :-( ) a akumulátor mi příde jako největší past u ojetiny tohohle typu, nebo není?
    • 00 Reagovat !

      foto Johnny936

      Johnny936 31.07.2010  09:24

      « Re: Akumulátory

      Akumulátory měněny nebyly, jsou v perfektním stavu, proto jsem i dal fotku, kde je vidět, jak jsou plně nabity, jejich kapacita neklesla, to by se už nikdy nebyly schopny dobít do 100%, znám majitele, který má najeto 200tis. km a také nemá žádný problém. Ještě si budu zvyšovat dojezd na elektřinu a snižovat spotřebu v kombinovaném režimu přidáním bateriové sady a budu mít možnost dobíjet ze zásuvky. Nabízí to www.evcgroup.cz
      • 00 Reagovat !

        foto Jacoppo

        Jacoppo 31.07.2010  11:42

        « Re: Re: Akumulátory

        Vypadá to zajímavě, ale na stránkách píší o výměně akumulátorů za novější verzi a ta cena je taky poměrně vysoká. Možná by bylo zajímavé se v recenzi zaměřit na návratnost prostředků vložených do elektromobilu. Názor majitele bych si rád přečet...

        Prius I gen. má dojezd jen 3 km?
        • 00 Reagovat !

          foto Johnny936

          Johnny936 31.07.2010  13:22

          « Re: Akumulátory

          Nejde o výměnu akumulátorů, nové baterie dojejí původní sadu, takže je stále nabitá. Prius II. generace (2004-2009)stejně tak i nový Prius mají dojezd čistě na elektřinu cca 2km. Návratnost prostředků ? Pořizovací cena vysoká, potom náklady na provoz a údržbu, ve finále to vychází stejně jako spalovací. Na to tu lidé nejsou připraveni, proto i obyčejných Priusů je tu jako šafránu, lidé si raději koupí ojeté levné auto, nebo nové za 200tis. a málo kdo si sčítá kolik paliva prodeje za rok a kolik utratí za servis, to by se mu totiž zježily vlasy na hlavě.
          • 00 Reagovat !

            foto Jacoppo

            Jacoppo 31.07.2010  13:52

            « Re: Re: Akumulátory

            No pokud náklady vycházejí stejně jako u spalovacího motoru, tak pak jediný efekt vidím v "ochraně prostředí", pokud teda nepočítám zátěž při výrobě vozu a akumulátorů...
            • 00 Reagovat !

              foto -KTM-nejlepsi-motorka-sveta---

              ..KTM-nejlepší motorka světa:-)) 31.07.2010  21:26

              « Re: Re: Re: Akumulátory

              Pokud to vezmeš z čistě ekonomické stránky,tak je to o ničem...v tomto musí pomoci vláda např.zdarma dálniční známka,dotace pojištění,silniční daň zdarma,příspěvek na koupi nového auta,... >:D >:D >:D Třeba sekuriťák Bárta z Věcí Vyděračských na něco přijde... :-) :-) :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Jacoppo

                Jacoppo 01.08.2010  13:55

                « Re: Re: Re: Re: Akumulátory

                Já mám taky takovej pocit... jenže doma (hlavně mamka) pořád slyšim, jak to málo žere a že to nesmrdí. No a pak jaksi odcházím jak největší vyvrhel a ničitel přírody, co mu v garáži stojej dva 4,6 V8 a jeden 4.0 V8 motory >:D
  • 00 Reagovat !

    foto cb

    cb 05.08.2010  09:32

    Príma auto

    Měl jsem možnost s tímto vozidlem v této specifikaci jezdit měsíc v USA,kde jich jezdí díky kampani,že bude stát galon benzínu 3,5 dolaru,taková spousta,že jsou stále kolem na silnici málem jako Škoda u nás.Na tom musela Toyota neuvěřitelně vydělat.Ujel jsem 6500 km a je to auto na pohodu.V nákupních centrech je legrace jezdit jen na baterie,které mi vydržely tak 3 km.Spolu s 1,5 litrovým motorem jen točil vyšší otáčky,když jsem jel do táhlého kopce,to automat nechal točit motor v oblasti 6000 ot/min.Spotřeba opravdu 4,5 l/100 km.Za necelých 20 dolarů byla plná nádrž.Jen mě straší vědomí,že baterie mají mít životnost 7 let.Kolik bude stát nákup nových.Prius měĺ najeto 60000 mil a je opravdu spořivý,baterie se dobíjely do 100% asi za 20 min.Pronájem na měsíc byl 1200 dolarů.Přeju ať to jezdí a jako nové auto nyní s 1,8 litrovým motorem bych ho klidně koupil jako rodinné.Trochu je vyšší cena.
  • 00 Reagovat !

    foto hamire

    hamire 09.08.2010  22:06

    Přivítání do "zatím malé" rodiny

    Vážený kolego. Vítám Vás do naší "malé rodiny" majitelů Priusů v ČR. Sám mám Prius III, zatím mám najeto 2500 km a jsem s vozidlem nadmíru spokojený. Přeji Vám hodně klidných a bezproblémových kilometrů.
  • 00 Reagovat !

    foto maro-01

    maro-01 18.08.2010  10:10

    polemika o ekonomike prevadzky

    zahlasoval by som za to, ze ekonomika prevadzky je minimalne pri mojom pouzivani naozaj dobra. Za 167.000 km mam spotrebu 4,8, servisne naklady viac nez prijatelne (vid profil mojho auta). Baterky pri pouzivani nevykazuju ziadne odchylky v porovnani so stavom novych. Celkovo spokojnost. Celu "vyhodnost" moze pochovat uz len zostatkova odpredajna cena. Novy 36.000 EUR, odpredaj po 180.000km snad 8~10.000 EUR???
    • 00 Reagovat !

      foto jloren

      jloren 27.09.2010  16:04

      « 4,8 l spotřebu nevěřím

      167.000 km mam spotrebu 4,8 -
      to nevěřím.
      Mám prius 2 roky (nově koupený, ten bílý tady), taky mívám spotřebu někdy těsně nad 4 litry... no jo, ale když jedu rovinatý úsek svažující se až k Vltavě ! Když jedu zpátky, už je to 5 l !

      4,8 l to mi nikdo nenakecá.
      Pokud se s Priusem jezdí jako s normálním autem a trochu svižně a trochu kratší trasy, občas klimatizace atd, tak žere přes 5,5 !

      Najel jsem teď na dovolené na jih Itálie a zpět 4300 km s průměrnou spotřebou 5,8 l - dva lidi a bágly. Sice hornatá dálnice, ale většinou omezená rychlost 130 km i míň, snažil jsem se jet rozumně, tak 135 km/h.
      Ale to není špatné, jezdím podobně svižně jako předtím s dvoulitrem Avensisem - ten žral skoro 8 v létě...

      • 00 Reagovat !

        foto Wiii

        Wiii 27.09.2010  16:39

        « Re: 4,8 l spotřebu nevěřím

        Nechci se ani jednoho z vás zastávat, Prius jsem nikdy neměl a ani mít nikdy nebudu, ale jlorene, bereš spotřebu kterou ti ukazuje auto, nebo spotřebu kterou počítáš z tankování? Mě BMW ukazuje úplně špatně... Ukazuje mi dolouhodobou spotřebu 12,1 a podle tankování jsem na 10,6.... Takže i takto by se to dalo vysvětlit... v mém případě je to celkem extrémní rozdíl, ale nepálí mě to, takže jsem to zatim ani neřešil... Ale zde může být problém ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaVejrazka

        JirkaVejrazka 05.11.2010  11:24

        « Re: 4,8 l spotřebu nevěřím

        To hrozne zalezi na tom, kde a jak clovek jezdi. Loni pres leto jsem dostal dlouhodobou spotrebu (duben-rijen) na 4,6 (podle auta) az 4,7 (podle spritmonitor.de). Jezdil jsem prevazne ve meste a po okreskach.

        Letos v lete jsem travil mnohem vic casu na dalnici a jsem nekde okolo peti litru, niz se nedostanu (auto hlasi 4,9). Byli jsme s Priusem na Korsice - cesta tam po dalnicich cca za 5,5, po Korsice samotne 4,7.

        Nema smysl resit za kolik kdo jezdi, kazdy ma jiny zpusob jizdy, jine trasy a rychlosti. Ja mu tech 4,8 klidne verim, to neni problem pokud (moc) nejezdis po dalnici.
        • 00 Reagovat !

          foto jloren

          jloren 08.05.2017  12:19

          « Re: Re: 4,8 l spotřebu nevěřím

          Taky umim jezdit dlouhodobě za 4,8 .
          Ale když v zimě (to žere víc) na dálnici do Mnichova na to trochu šlápnu, tak je průměr na té cestě klidně i 6,4
  • 00 Reagovat !

    foto bobix

    bobix 04.09.2012  07:41

    muj PRIUS TRIHYBRID :-)

    MUJ PRIUS TRIHYBRID:
    Mam Toyotu Prius 2 gen. tedy r.v. 2005, ktery ma najeto 110tis km (stal mne ca. 185tis. CZK) momentalne v provedeni tzv. TRIHYBRID

    Podle U.S recenzi a zkusenosti tyto auta bez problemu najizdi 500-800tis km coz mne presvedcilo o spolehlivosti a vim ze moje auto je s vyse najetymi km prave tak akorat zabehnute :-)
    Muj TRIHYBRID-Prius je upraveny na pohon na bioethanol-E85 (23.50 CZK /L) pridavnym kitem ceskeho vyrobce jednotek europecon-flex a na LPG (59L nadrz, 14.90 CZK / litr) italskou prestavbou vyrobce ELPIGAZ. Auto ma pri provozu na LPG nastaveny pristrik/´primazavani benzinem resp. E85 pri otackach nad 3100 (pri zatezi je tim padem rovnez vyssi vykon). Spotreba 4.8L/100km pokud nejezdim na dalnici pres 100kmh (jinak vzroste i na 5.5L/100km coz ale porad ujde). Dale jsem pro jistotu pak jeste nechal doplnit k provozu na LPG elektronicky rizene (podle delky vstriku) primazavani sedel coz je tim padem 2-jita pojistka.

    Muj TRIHYBRID-Prius planuju jeste rozsirit na QUADRO-HYBRID resp. PLUGIN-TRIHYBRID:
    Behem ca. 1 roku chci provest rozsireni na PLUGIN-hybrid to jiz bude trosku slozitejsi zvazuji zda si PLUGIN prestavbu koupit hotovou (dovezt z USA) a nebo nechat vyvinout na miru popr. kombinaci, musim si to jeste spocitat jestli a jakou kapacitu 4-10kWH protoze cena baterii je zatim dost vysoka. Rovnez se zde uz bude jednat o vetsi upravy a zasahy do systemu vozidla a to musim dobre zvazit protoze nechci v zadnem pripade zvysit poruchovost.
    Navic to nebude levna sranda, pocitam ze v tom zahucim minimalne KILEM.

    Nicmene jiz ted mam pri spotrebe 4.8 L/100km dojezd pres 2tis km, pokud bych jel opravdu na usporu tak se dostanu i na 4.2L/100km ale to bych pak uz vazne jezdil jak duchodce :-)
    Pneu tam mam 16ky MICHELIN ENERGY SAVER az je dojedu tak prejdu na 15ky (akorat zapis 15ek do TP bude trochu opruz) Klimu zbytecne nezapinam jen kdyz je opravdu vedro... i kdyz nekde jsem se docetl ze v PRIUSU klimatizace je tam nejaka specielni invertorova ktera by mela mit udajne nizsi spotrebu nez klasicka...

    Moje soucasne provozni resp. palivove naklady na 1 km?
    LPG: 0.7 CZK
    e85: 1.12 CZK
    elektrina: 0.4 CZK (to bude samozrejme platit az po rozsireni na PLUGIN-TRIHYBRID :-) )

    Bohuzel co se tyka spolehlivosti TDI motoru koncernu VAG tak jsem se v minulosti jiz nekolikrat velmi draze spalil (motory, cerpadla, turba, vstriky, elektronika atd. atd.), po te, co jsem z ropaku presedlal na PRIUSE, jsem max. spokojeny a uz bych vazne nemenil. Jediny co mne stve ze NEMAM sanci na zapis tazneho zarizeni do TP protoze proste u PRIUSE to TOYOTA NEPOVOLUJE (zajimave je ze tazne tam bylo uz od koupi namontovane auto je dovoz z CH !) :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…