Recenze

VII (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia Octavia

8.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Octávka Rok výroby 2022 Koupeno nové najeto [km]:15500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 228 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 605 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Po sepsání recenze Scaly je tady recenze dalšího auta, které nám dělalo společnost 9 měsíců.

Jak jsem psal, Scala byla fajn, ale přeci jen, kufr nebyl nafukovací a s kočárkem to nebylo úplně ono. Proto když končil operák na Scalu, měl jsem v hledáčku Octávii 1.5TSI manuál. Jako na potvoru, skoro 2 měsíce nebylo mezi skladovkama nic pořádného k nalezení, ani Scala 1.5TSI, kterou bych v případě nouze znovu vzal, ale tentokrát jako Monte Carlo, kvůli uhoupanému podvozku, viz recenze.
Nakonec v poslední možné chvíli, kdy už se blížila výměna, se objevila várka Octavií, ale pouze 2.0TDI 110kW v automatu. Cena 8000/měsíc už nebyla tak fajn, ale auto jsme vzali.
Výbava Style, liftback, modrá lava blue (nejhezčí barva za mě), klima, adaptivní tempomat, Head up display, Top navi, matrix, všechny asistenty, digi cocpit, auto mělo kromě tažného, panoramy a DCC prakticky všechno.

Exteriér, interiér a výbava
Zvenku se dle mého názoru Octavie docela povedla. Trošku víc si mohli pohrát s celkovou masou auta, převisy jsou velké a taky bych přepracoval nárazník a světla, ale to jsou maličkosti. Barva autu slušela a stejně na design to nejezdí. Trochu mě mrzely pouze 17“ letní kola, ještě obuté na Eco contact 6, ale zase to bylo alespoň pohodlné. Zimní komplety 17“ na pneu GY naprosto perfektní.
Interiér za mě velice povedený a obrovský skok proti předchozí generaci. Opravdu jedinkrát jsem snad neslyšel, že by něco zavrzalo, vše dobře spasované, měkčené materiály, prostě působilo to na mě velmi hodnotně.
Proti Octávce III obrovský skok v sedačkách, opravdu pohodlné, dost dlouhý sedák, mohly by být užší nebo mít trochu větší boční vedení.
Měl jsem auto vyrobené 11/2022 a kromě asi 3-4 restartů, než přišel update který je vyřešil, jsem neměl ani jeden problém, chybové hlášky nebo zamrzání infotainmentu. Občas déle nabíhal, ale to je vše. Skvěle fungovala Laura, což u VW, které mám teď, nemůžu říct ani náhodou. Všechny navigační pokyny, všechny pokyny k teplotě, vyhřívání sedaček, vše fungovalo hned a dobře. Digi cocpit je za mě u VW group skvěle udělaný a jde si nastavit spousta věcí. Co jsem si naprosto zamiloval, je head up display, který byl promítaný na sklo. Vždy jsem říkal, že to je zbytečnost, a že bych si to nepřiplatil, ale teď mě štve, že to v Arteonu nemám. Nicméně, tam je stejně jako v Tiguanu, co jsem měl po Octávce, head up na sklíčko, a tam mě zase sralo, že to sklo vibrovalo na nerovnostech, takže buď na sklo, nebo vůbec. Za mě super věc.
Adaptivní tempomat udělal zase skok dopředu od dob, kdy jsem ho měl v golfu, s automatem a řízením v pruzích super věc do kolon, nebo když člověk „nechce“ chvíli držet volant. Nicméně ve VW funguje ještě o něco jemněji, inteligentněji a rychleji reaguje.
Věc, které jsem se trochu děsil byly matrixy. Některé kusy byly opravdu šílené a automobilka nevěděla co s tím. Já jsem naštěstí měl auto, kde to již fungovalo bez problémů. Za celých 15 000 km mě problikly možná 3 auta v nějaké nestandartní situace nebo v zatáčce s horizontem apod.
Dosvit podobný jako ve Scale, ale mnohem širší a o něco jasnější. Bez matrixů už auto nechci a naštěstí obě další auta je měly/mají.
Odhlučnění kabiny je další věc, kde budu chválit. Proti Superbu 2.0TDI 147kW 4x4 ,auto o třídu výš, se kterým jsem párkrát jel služebku, mi to přišlo snad i lepší. Opravdu, na dálnici ve 160 klid, proti Scale velké zlepšení. Ani motor nebyl tak hrozný, byť proti 1.5TSI to byl „rachot“.
Kufr obrovský, kočár se tam dal dát na délku a velký kufr postavit na dílku na bok.

Motor a převodovka
No, tady to bude půl na půl. Auto jsem opět poctivě zajížděl, natankoval verva diesel a celou dobu se těšil, až tam skočí 1 000 km a já tomu konečně budu moct naložit a dát plný plyn. Bohužel, když ta chvíle přišla, tak plný plyn a kompletní využitelný rozsah otáček, znamenal proti 2/3 plynu skoro nulový rozdíl. Proti Scale to prostě vůbec nejelo. Uškrcené, zdechlé, 360Nm proti 250Nm ve Scale mělo dle papíru být něco úplně jiného, ale prostě to vůbec neodpovídalo.
S dalšími kilometry se to zlepšilo, ale zejména do kopce na dálnici, když jsem po tom něco chtěl, tak to jen hučelo ve 3500-4000ot. a akcelerace pozvolná. Na druhou stranu, na udržování vysokého tempa, i díky skvělé aerodynamice, pak stačilo ten plyn jen lechtat a auto jelo 200 s prstem v nose, pokud teda nefoukalo, viz dále podvozek. Maximálku jsem neměl možnost vyzkoušet, nejvíc jsem jel asi 212, ale z kopce by to určitě jelo o hodně víc, dle videí na youtube.
Zkrátka, dnešní udušené diesely, děkuji, už nechci.
Úplně něco jiného pak byla spotřeba. Ta je prostě fantastická. To auto mohl člověk ždímat a na delší trase se prostě nedostal nad 7l. Když jsem se koukal do škoda apky, tak nad 6l jsem měl za celou dobu možná 3 jízdy delší 10km. Neberu poskakování 2-3km apod.
Dálky to prostě nad 6l neumělo. Naše obligátní cesty na Moravu v tempu podobném jako Scala(55/120/160-170) byly za 5,5-6l. Při plném naložení kufru a s posádkou 2-4lidí.
Cesta do Slovinska na dovolenou 130GPS v klídku za tchánem pak znamenalas spotřebu 4,3l/100km.
Do práce jsem jezdil po okreskách 27km za 4,3-5,8l, dle počtu předjetí a provozu.
Tady opravdu klobouček. Tak jako Scala si auto vzalo docela dost oleje. Nepíplo mi tedy, dolijte olej, ale po 12 000km jsem doléval 3deci, protože jsme měli v plánu cestu na dovolenou a olej byl lehce nad minimem. Po tom už jsem si úbytku nevšiml, možná něco málo.
Skvělá, na můj dynamický styl jízdy, byla i spotřeb Adblue. Za celých 15 000 km bych nemusel tankovat, kdyby auto při vrácení nemuselo mít min. 1 000km dojezd, a mě zrovna 50 km před předáním bliklo 950. No jo.
Převodovku musím víceméně taky pochválit. Prvních 1 000 km jsem pořád musel řadit manuálně, protože podtáčí, ale ne tak hrozně. Motor navíc téměř neduní ani v nižších otáčkách. V režimu D je tam ale prodleva jako kráva, takže předjíždění musí S, nebo manuálně podřadit. Rychlost řazení ok, hladkost taky fajn, jsou i lepší převodovky, ale za mě fajn. Super je, že v režimu D po ťuknutí do plynu plachtí, což jsem hrozně rád využíval a auto to samo umí i s adaptivním tempomatem, klidně na dálnici z kopce vyřadí. Super, Tiguan ani Arteon to nezvládají, možná na Eco, ale to nejezdím.

Podvozek a brzdy
Tady budu jako u Scaly kritický. Podvozek mi proti Scale v prvních týdnech přišel fajn. Auto bylo pevnější, nehoupalo se tak moc, neodskakovalo a bylo velmi komfortní. Jenže po pár tisících nějak změklo, vytahalo se, nebo netuším, co se stalo a už to bylo na prd. Nejhorší bylo, že manželce vzadu bylo prostě špatně od žaludku, auto se totiž houpe dopředu a dozadu, což je pohyb jako na lodi. Ve Scale jí nic nebylo, ve Fabii a v Golfu taky ne, ale tady prostě v zatáčkách vždycky po chvíli řekla, že musím jet pomaleji, jinak se pozvrací. Stejný problém reportuje spousta majitelů Octávií IV a notoricky známé je to houpání u Superbu. Který btw. taky stojí za prd co se podvozku týče, i na DCC a 19“ kolech je to nestabilní ve vyšších rychlostech, náchylné na vítr a houpe se to tak, že je mi v tom blbě i jako řidiči při svižnější jízdě.
Na vině jsou u Octávie, stejně jako u Scaly shitské a měkké tlumiče a odpružení, které prostě nejsou dobře nastavené, respektive blbě zvolené, auto je díky tomu nestabilní ve vyšší rychlosti a náchylné na boční vítr víc, než bych si myslel a přál, navzdory relativně dlouhému rozvoru. To auto je prostě měkké jak prase, a to je diesel ještě lepší než 1.5TSI nebo litr!!! Pitomci ve Škodovce, kteří jste to ladili, doufám že jste se vzpamatovali, a že to faceliftem nějak napravíte. Proti Octávce III hrůza.
Na dálnici to s tím prostě furt relativně dost mávalo a proti Scale tak nebyla vyšší cestovní rychlost o moc příjemnější, z hlediska jistoty a stability.
Na vině jsou i gumy s vysokou bočnicí a pouze 205mm u 17“ rozměru. Pokud bude někdo řešit koupi Octávie a jezdí hodně dálnice, nebo jezdí svižněji, rozhodně berte vždy 18“ a sportovní podvozek. Případně u motorů s víceprvkem DCC a klidně 19“.
Jinak komfort fajn, stabilita v rychleji projížděných táhlých zatáčkách na okreskách proti Scale výrazně lepší, utažené vlásenky logicky horší.

Brzdy jako ve Scale bída. Vepředu 288 mm vzadu něco přes 270, prostě málo. Auto s dieselem a výbavou má 1500-1550kg a dáte tam tohle milá Škodovko? Proč Karoq 1.0TSI má vepředu 312mm, když váží minimálně o 150kg míň? Nikdy se mi naštěstí nestalo, že by to nestačilo, ale na pedál musel člověk šíleně tlačit, aby to zabrzdilo. Následné přesednutí do Tiguanu s 370mm kotouči byl balzám na duši.

Opravy a poruchy
Vyskytla se pouze jedna to prasklé čidlo Adblue, které někdo při montáži špatnou manipulací poškodil. Vyměněno v rámci záruky během 2 dní. Jinak nic, taky to nic nenajelo, takže ještě aby ne.

Hodnocení
Celkově obrovská spokojenost se spotřebou, pohodlím, interiérem, světla, asistenty. Nic extra motor, podvozek, brzdy. Auto jsme vraceli o 3 měsíce dříve s najetými 15 500 km a následovala nová životní etapa v nové zemi. O dalším autu, Tiguanu R zase někdy příště.



Silné stránky

Spotřeba
Světla
Interiér
Ticho
Komfort

Slabé stránky

Výkon
Podvozek
Brzdy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Čidlo Adblue

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
6
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…