Recenze

VII (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volkswagen Golf Golf R Variant

10.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Golfik Rok výroby 2024 Koupeno nové najeto [km]:11000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 245 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.8 maximální rychlost [km/h]: 270 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 610 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.5

Popis vozu

Začnu tam, kde jsem v recenzi Tiguanu R končil.
Vzhledem k době která přichází, už je poměrně dost pravděpodobné, že podobné auto již vlastnit nebudu. A proto jsem vděčný i za těch pár měsíců, kdy jsem měl možnost s ním jezdit.

Jako obvykle jsem se naštěstí mýlil. Po půl roce s Arteonem SB, viz recenze, jsem 15.07.2024 objednal Passat 2.0TSI 195kW a těšil se, že zase budu mít auto, které pojede. Jenže byla půlka září a auto ještě pořád nebylo ani zaplánované do výroby, ačkoli jsem věděl, že tolik zakázek na nový Passat zase není. Koukal jsem tedy i na skladové služební vozy, kde se Passat často objevoval, ale téměř výhradně ve verzi PHEV 150 nebo 200kW. Tu silnější verzi bych si i dokázal představit. Dojíždění do práce čistě na elektřinu, nabíjení v práci za rozumný peníz a auto vyhřáté nebo vytopené před každou jízdou. Ale kufr je prostě výrazně limitovaný baterkou, takže nic pro nás.

Pak se jednoho dne objevilo pár skladovek Golf R hatchback, první kusy po faceliftu z testovací série. Ihned jsem začal každý den skenovat portál, protože jsem si říkal, že krátkém Golfu musí přijít i ověřovací série kombíku. Uběhlo pár dní a nic takového se nedělo. Nicméně pak jsem otevřel portál, a byly tam. Asi 15 skladovek Golf R Variant. Rychle jsem proletěl výbavy a barvy, vzal tu vyšší, kde nechybělo nic co bych chtěl, a auto zarezervoval. Pak nekonečně skoro 4 týdny čekal, než se s VW rychlostí dopraví z Wolfsburgu do místa kde pracuju a než bude volný termín na předání.
Nakonec v půlce října bylo auto „moje“ a začalo 6 měsíců, kdy jsem si užíval každou jednotlivou jízdu v něm.

Design, interiér, výbava
Auto asi není třeba nějak obšírně představovat. Je to prostě Golf. Tady konkrétně v bílé barvě a s nádhernými příplatkovými 19“ kovanými koly Warmenau. Po krátké diskuzi ještě na letních gumách, protože mi tam prostě chtěli rovnou dát zimní, což jsem samozřejmě nechtěl, když venku bylo 20st. a zimní 18“ vypadaly hrozně.
Musím říct, že jak Tiguan vypadal v bílé s těmi off road plasty hrozně, tak tohle auto vypadalo skvěle. Barva se krásně doplňovala s černými doplňky, všechno tak nějak pasovalo a kombinace praktičnosti rodinného kombíku a zároveň agresivní look R paketu, je přesně ta kombinace, která se mi líbí. Audi RS4, RS6, BMW M3 Touring, Cupra Leon ST- to všechno je moje krevní skupina, kam zapadá i Golf Variant R.
Interiér po faceliftu vypadá za mě velice dobře, materiály jsou kvalitní, vše bytelné, za madlo dveří můžete pověsit slona a ani se nehne. Jediné co mě štvalo, tak někde vepředu u okna vrzalo prakticky od druhého měsíce v palubovce. Ne vždy, ale tím, že to nebylo moje auto a věděl jsem, že ho za 5 měsíců vracím, tak jsem to neřešil. U svého bych to řešil. Trochu škoda byla, že auto mělo kožené sedačky, já bych nechal ty alcantarové, ale tím, že jsou perforované a odvětrávané, a jezdil jsem převážně v zimě, tak to nebylo zase tak hrozné, jak jsem si myslel.
To jsou asi jediné negativa k interiéru. Sedačky byly pohodlné, mohly by být klidně ještě sportovnější. Kromě té palubovky nic nevrzalo, real carbon dekor za 23k (uff) vypadal opravdu jako karbon. Opět jsem měl HUD, který prostě v autě chci. Matrixy výborné, trochu divný mi zpočátku proti Arteonu připadal digital cocpit, nevím proč, ale pak jsem si zvykl a už mi to přišlo normální. Hlavní je, že ukazoval teplotu vody, oleje, oleje v převodovce a další fičurky. Kufr ne tak velký jako v Arteonu, ale dostatečný, pravidelný tvar. Volant příjemný, ostrý převod řízení, R tlačítko je super. Jen se mi prostě ze všech perforovaných volantů VW koncernu více potí ruce. Nevím proč.
Hlavně tam byl konečně funkční software a nová obrazovka infotainmentu, která prostě dává smysl. Ano, nevypadá to nejlíp, ale. Je to velké, je to přehledné, někdo ve VW si sedl a uvažoval, jak to logicky udělat. A ono to najednou funguje, je to intuitivní, člověk se všude dostane zkratkami, vypne otravné asistenty na 2 kliknutí apod. Rychlost nabíhání, navigace, IDA, jiný svět proti Arteonu. Stále je na čem pracovat. Nicméně tohle je prostě první auto ze série (Octávka, Golf, Leon), po 4 letech vývoje, co konečně funguje a neotravuje a neháže chyby.

Motor a převodovka
Olalá, kde začít. Je to prostě nejlepší 2l turbo na trhu. VW, potažmo Audi, které je autorem tohoto motoru, neumí spoustu věcí, ale jednoznačně umí udělat ten nejlepší 2l benzín, jaký si člověk může běžně koupit. Ten motor prostě jede, jede, jede a ještě za to ani v autě typu Golf moc nechce. Pořád chce jet, ostré reakce, och nádhera.
Zajímavé je, že je projevem jiný, než byl motor v Tiguanu. 245kW vs 235kW je pouze kosmetický rozdíl, krouťák je stejných 420Nm. Tam rozdíly nehledejme. Rozdíl je v tom, jak starý motor táhnul stále stejně lineárně, ano hrozně silně, ale bez jakékoli gradace. Ten v Golfu naopak ve 4000ot. strašlivě kopne a kolem 5000ot. předvede ještě něco navíc. Ještě drobnou gradaci, kterou už nečekáte a je to hrozně příjemné. Srovnávací časy 0-200 GOLF R vs GOLF R facelift, vychází zhruba o vteřinu lépe pro facelift a podobný dojem mám i já ve srovnání Tiguanem. Tiguan byl samozřejmě almara, ale to v nižší rychlosti nebude hrát zase takovou roli.
Strašně příjemný nástroj na německý Autobahn, kde pružné zrychlení ze 150 zpátky na cestovních 210 je dílem okamžiku. Bohužel vám pořád někdo zavazí, na okresce jedete totální piánko a stejně vám nikdo z vašeho příbuzenstva v druhém autě nestačí. A auta před vámi jedou taky hrozně pomalu, pořád, to auto chce jet, tak proč jsou okresky plné mamlasů co jezdí 70?
Super bylo znát teplotu oleje v převodovce, to jsem ještě v žádném autě neměl a překvapilo mě, že to klidně jde až ke 100st. navzdory chladnějšímu počasí. Zároveň se převodovka poměrně rychle zahřívala. Naopak olej v motoru jsem nikdy neviděl přes 108st. chlazení příkladné.
Spotřeba? Fantasie. Jak jsem psal u Tiguanu, ten žral naprosto hrozně, Golf se stejným motorem, obsazení 2+2, takže ještě víc krámů než v Tiguanu, žral o 2-2,5l míň. Při vyšší průměrné rychlosti.
Obligátní trasa Česko-Německo, 570km, tempo okresky 120-140, předjeto X desítek aut, Polsko dle provozu 110-190, Německo na omezeních +10-15 a na neomezené 190-230, znamená spotřebu 10,5l. Na vánoce 25.12., kdy není provoz, jsem to zajel za 4:34 za 10,4. Když byl horší provoz, sněžilo, tak jsem se dostal pod 9l. Okresky vesnice tempem +10 šlo jet za 8l. Vše na zimních gumách 18“ 225mm. Naprostá paráda. Nad 10l na delší trase to šlo opravdu jen, když člověk jel hodně, hodně svižně. Naprostý opak proti Tiguanu, kde to pod 10l naopak nešlo.

Mnohem, mnohem lepší je zde sladění s převodovkou. Zatímco Tiguan měl robustní, ale pomalejší a uškubanější DQ500, tak Golf má DQ381. Pánové a dámy, takhle si představuju sladění převodovky s motorem. Jednoznačně nejlepší chování ze všech aut, co jsem měl. Nejjemnější - ano v Rku, nejrychlejší, nejlogičtější, prostě to ani jednou neškublo, ani jednou neváhalo, při sešlápnutí to hned podřadí, pořád je k dispozici správný kvalt, nepodtáčí motor, senzace, bravo.
Jediné co, nevím jestli je to nějaká ochrana převodovky, tak dlouho trvalo, než to přeřadilo z D na R a zpět. Člověk musel opravdu úplně zastavit, pak to šlo rychle, ale jakmile se auto jen minimálně hýbalo, tak to trvalo. Převody jsou relativně krátké, ve 140 auto točilo nějakých 2400-2500ot. ve 200 kolem 3600. První 4kvalty výrazně kratší než u Arteonu, což samozřejmě přispívá k dynamice.
Nejčastěji jsem jezdil na comfort, bohužel cesta do práce, nejčastější využití, není nic záživného. Ve sportu to začne kopat, v race to řadí bláznivě rychle a při prudkém brždění hned podřazuje. Pak je tu režim Nürburgring, kdy auto drží volnoběh snad 1400ot. a převodovka to nepustí pod 3500ot. Drift mode jsem nikdy nevyužil, bohužel zima byla totálně o ničem, sníh jsem viděl 2x večer a ráno nebylo nic.

To auto má za mě jednu podstatnou nevýhodu, a to je nesmyslně hlasitý a zejména dunící výfuk. Samotné odhlučnění auta je průměrné, ale ok, beru, je to Rko, ale tohle kdo schválil do výroby, nechápu.
Ty 4 koncovky jsou cool, ale narozdíl od Tiguanu s Acrapem, kde šly zavřít klapky, a výfuk ztichnul, tak tady prostě nic nepomáhalo. Zvuk vně eco, zvuk motoru uvnitř eco, pořád ten stejný rachot. Na delší cesty opravdu otravné, nejvíc v rychlostech 130-180, od 180 už to nedunělo, takže v Německu na dálnici fajn, jinde na zabití.
Znovu, nechápu, že to někdo neslyšel, že to testovací jezdci nenahlásili jako příliš hlasité, otravné, dunící. Ve finále jsem jezdil na zvuk uvnitř eco a vně race, protože to alespoň plivalo do výfuku a hlasité to bylo pořád stejně jako na eco.

Podvozek a brzdy
Jestli motor proti Tiguanu jel o něco lépe, ale rozdíl nebyl markantní, tak u chování auta co se podvozku týče to byl doslova jiný vesmír. Geometrie podvozku je opravdu ostrá, to auto je tuhé, jisté, nic ho nerozhází, boční vítr můžete skoro ignorovat.
Ano, stejný chytrý diferenciál, čtyřkolka, ale všechno v autě, které ční nad zem do té správné výšky. Je naprosto neuvěřitelné, jak tragický byl Tiguan proti Golfu v zatáčkách, jak brutálně nepohodlný byl, jak byl citlivý na boční vítr a jak moc se nakláněl. Ano neměl jsem srovnání na letních kolech, ale už Golf na zimních 18“ s nic extra sportovními Bridgestone Blizak, které měly na tenhle model prostě moc měkkou bočnici, to auto zvládalo ve stejné zatáčce skoro to samé, co Arteon na letních 20“. Tiguan se na to dívá někde z veliké dálky.
To, co to auto předvádělo na letních 19“ s na míru upečenýma Bridgestone Potenza S005, je pak úplně něco neuvěřitelného. To auto drželo, brzdilo, drželo a mělo nesmyslné množství gripu. Opravdu mě mrzelo, že jsem tyhle kola měl pouze jeden měsíc na podzim a pak 2týdny na jaře, než jsem auto vrátil. Opravdu škoda. Neuvěřitelné na tom bylo i to, jak pohodlné to auto na těch letních šlupkách bylo. Díky nízké váze, a tím neodpružené hmotnosti, to bylo pohodlnější než na zimních 18“ . Dovolím si to auto, na těchto kolech, označit za pohodlné rodinné auto. Bez pr..le prostě to auto bylo pohodlné, když člověk dal DCC na úplný comfort. A brutálně tuhé a pevné, když to bylo na Sport, ale stále funkční i na rozbitější cestě.
V lednu jsem si řekl, že když už mám tuhle možnost, která už se určitě nebude opakovat, tak se konečně naučím pořádně řídit a na doporučení Saabika s Alpinou, jsem si zaplatil kurz sportovní jízdy na okreskách od Honzy Červenky. Tam jsem v dubnu za pěkného počasí konečně zjistil, čeho všeho je auto schopné, respektive, čeho já jsem schopný, auto mělo ještě pořád rezervu. Kurz byl naprostá pecka, Honza pohodář, doporučuje všem, kdo jsou ochotní dát ty peníze, aby ten kurz absolvovali a zjistili, jak moc se dá za jeden den posunout.
Najezdil jsem i s pár přejezdy asi 350 kilometrů, z toho cca 220 ostrých se spotřebou kolem 18l/100km. Auto dostalo strašný záhul, ale pořád brzdilo a zatáčelo stejně, jako na začátku. Neuvěřitelné, co relativně obyčejná technika v obyčejném autě vydrží. Neustále serpentiny, rychlejší zatáčky, nahoru naplno, dolů naplno, 6-7x každý kopec, pomalé vracečky v 30km/h, rychle zatáčky ve 140-160km/h, velmi, velmi intenzivní zážitek. Ještě jednou, díky Honzo. Bočnice gum vypadala opravdu hezky a toho brzdného prachu co jsem měl na předních kolech, ještěže to bylo služební. Škoda, že jsem hned za 3 dny na to auto vracel. Cestou zpět jsem ještě vyzkoušel maximální rychlost, ale jak už to bývá, někdo mi tam vjel, takže vyzkoušeno "pouze" tachometrových 270km/h. Měl jsem performance pack.

Brzdy byly taky naladěny trochu jinak než u Tiguanu. Vepředu obrovské vrtané kotouče na 357mm, plovoucí hliníkový dvoupístkový třmen, vzadu ventilované 310mm s plovoucím třmenem. V Tiguanu brzdily kousavěji, hned, tady byly mnohem jemnější a člověk na pedál musel víc šlapat. Osobně mi asi víc sedí naladění z Tiguanu, ale v zatížení brzdily neskutečně a nevadly ani trochu, takže je to jen o naladění, ne reálném výkonu.

Servis, poruchy, opravy.
S autem jsme najel něco přes 11 000km za 6 měsíců a nevyskytlo se vůbec nic. Olej byl stále skoro na maximu, jednou dvakrát se zasekl infotainment, jinak žádný problém.

Uteklo to rychle a já musel po několika výzvách opravdu nerad objednat další auto. Stejný Passat jako minule, nic lepšího objednat nejde. Auto jsem převzal v půlce dubna a napíšu dojmy. Zatím jsou veskrze pozitivní, čekal jsem, že to bude bolestivé přesednutí, co se výkonu týče, ale ujde to. Podvozek, to už je jiná písnička. Zase příště.


Silné stránky

Motor
Podvozek
Spotřeba
Brzdy
Praktičnost

Slabé stránky

Hluk výfuku
Nemůžu si ho objednat :(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nic

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Golf R Variant

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…