Recenze

10 Majitel

Mazda 3

9,11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 1 Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 3 Mazda 3, foto 4 Mazda 3, foto 5 Mazda 3, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Trojka Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,8 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7,8

Popis vozu

Zdravím Vás,

nejsem nějaký velký spisovatel, ale pokusím se Vám přiblížit můj život s novým autem a tím se stala nová Mazda 3, 2.0i Skyaktiv 88kw ve výbavě attraction. Než jsem se k mojí Trojce dostal, tak se musela stát taková souhra okolností, že to snad ani není možné.

Už od své puberty jsem měl moc rád auta, no upřímně víc než to... Trávil jsem sledováním recenzí a testů víc času, než by bylo asi zdrávo, ale tato vášeň se mě nějak drží pořád. Možná proto jsem měl takový problém si vybrat svého vysněného kandidáta. No o novém autě jsem začal uvažovat asi tak dva roky zpátky, v té době jsem jezdil Fabií 1.2.HTP ve výbavě sportline. Nebudu Vám o ní víc povídat, všichni víme, že to žádný trhač asfaltu není, plnila svoji službu relativně dobře, ale s příchodem nové práce a nutnosti dojíždět každý den cca 40km tam a pak zase zpátky jsem věděl, že bude potřeba změna vozového parku za větší a bezpečnější.
A tak jsem začal pokukovat po autech. Nejdřív automobilové srce samozřejmě zatoužilo po něčem, co jen tak někdo nemá, Focus ST nebo třeba Megane RS, ale ceník mě velice rychle připomněl, že je potřeba platit i něco jiného, než auto... Ale co Vám budu povídat, přítelkyně, rekonstrukce baráku, vyhlídka na to, že přijdou děti, mě začala tlačit do sféry Rapida nebo málo vybavené Octavie, byl jsem se svézt tím jejích zázrakem z Boleslavi zvaným Rapid 1.2tsi 77kw. No interiér relativně slušně zpracovaný, ale teda úplně bez nějakého nápadu... Jízdně takové nemastné neslané, od tohoto typu auta jsem toho snad ani víc nečekal, a pak tady byl prodejce, který neustále tlačil do koupě. Pak Octavia, sen všech Čechů, no byla větší, poměrně dobře jela, ale pořád mi přišlo, že ty rychlé auta nemají duši. Škoda je chrlí po statisících... Po nějaké době a nutné dávce nastudovaných materiálů jsem si řekl, že půjdu do Focuse. Auto má moderní motory, výborné jízdní vlastnosti prostě fajn řidičské auto - JENŽE pak přišla první testovací jízda a při usednutí do auta jsem věděl že tohle auto potřebuje facelift jako sůl. Auto jízdně velmi kvalitní a jisté, ale ten přístrojový štít, ta palubní deska... Titěrné čudlíky jak z gameboye z roku 2001, to prostě nebylo auto, za které jsem chtěl utratit téměř 500k... Pak jsem si řekl že zkusím štěstí u ojetého auta, ale ani tam jsem moc štěstí neměl - jedno bourané druhé zase bez historie, no však to znáte... V té době už na trhu prodávala Mazda 3 - podle prvních testu byla vynikající a hlavně měla 2.0i atmosférický benzinový čtyřválec s technologií Skyaktiv... Líbila se mi, ale cena byla dost vysoká, tak jsem ji měl spíše na okraji zorného pole... A takhle to šlo pořád dokola, něco jsem zkusil a vždy kvůli něčemu odcházel s prázdnou. Tak jsem si doma sednul a udělal jsem seznam věcí, co od auta chci, co potřebuji a kolik za to utratím. Seznam vypadal následovně: nové nebo předváděcí, spolehlivý a kultivovaný motor, jestli benzin nebo naftu jsem sám nebyl 100% přesvědčený, ale nafta= spotřeba benzin=zábava , kvalitní jízdní vlastnosti, design, auto musí slušně vypadat, místo pro 5 lidí a tenisový bag a balony (jsem tenisový trenér tak aby to bylo kam dát), a chtěl jsem maximálně utratit 400-450 tis... Pak přišel zlomový okamžik - léto 2015. Půjčil jsem auto (Fabii) kamarádovi, no a co se nestalo, bouračka, nikomu se nic nestalo, ale auto na odpis... Z pojišťovny se mi podařilo dostat 100k a náhradní vůz na 10 dní, ale já věděl, že musím jednat a sehnat rychle auto... Situace to nebyla příjemná, ale muselo se to řešit a to rychle, Shodou okolností mi můj děda, který má novou CX-5 (nebo CX-pětku) nabídnul, že jede na pravidelný servis do Mazdy a jestli se nechci podívat, jestli tam něco nemají. Měl jsem čas, tak jsem si řekl, že se aspoň podívám na pěkný auta. Prodejce byl k mému překvapení můj strýc, kterého jsem neviděl asi 10 let (z otcovy strany se nestýkám). Dali jsme se do řeči a on mi začal ukazovat auta. Říkal jsem mu svoje požadavky a on, že tu má teď jednu předváděčku. Říkám si, kolik za ni asi bude chtít, a světe div se, srazil mi cenu z původních 530 na mých uplatitelných 415k, tak jsem ho poprosil, jestli by mi auto nepůjčil, samozřejmě souhlasil. Pak přišel ten moment, když jsem si sednul, už při usednutí se mi líbilo, jak tepou budíky jako srdce... Pozice za volantem solidní, říkám si, startuji bezklíčovým startovacím tlačítkem, kontrolky se rozblikají, auto lehce zabručí, ale bez vibrací a žádné chvění... Velký centrální budík, kde byl tachometr podsvícený červeně a bíle na mě svití způsobem, který doslova vybízí k svižné jízdě. Mačkám spojku, řadím jedničku a v tu chvíli zjišťuji první věc - krásná kulisa řazení, spojka příjemná, ale tužší, jak to má být. Pomalu se rozjíždím a najednou obklopen tím autem řadím 2,3,4, auto jede solidně a než se pořádně nenadechnu, už je tam 120. Ten motor si nechá honě líbit, říkám si tak zhruba po 10 minutách jízdy a tak jsem mu maličko naložil. Řadím dvojku, motor vyletí do otáček s úžasnou ochotou a já si uvědomuji, jak moc mě to auto baví. Přísahal bych, že tahle krásné svezení jsem nezažil pěkně dlouho a to jsem řídil i docela dost sportovních aut.. Bylo rozhodnuto, Mazda 3 se stane mým novým autem.

Silné stránky

Parádní podvozek a atmosférický benzinový dvoulitr je proste úžasná kombinace.

Slabé stránky

Výhled z vozu dozadu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez návštěvy servisu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Pelesi Liberec, prodejce byl z rodiny ale i tak profesionální a moc příjemný určitě mužů doporučit.

 


Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluMazda 3 od 2013
Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 





Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Tyson draží v Česku historii! Kus ringu z legendárního zápasu s Lewisem

Tyson draží v Česku historii! Kus ringu z…

Byla to památná bitva. 8. června 2002 v Memphisské Pyramidě ve státě Tennessee se konal boxerský zápas, který…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…