Recenze

10 Majitel

Renault Mégane Mégane RS Trophy

9,43 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Trophy Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:3500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 254 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 344 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Divize Renault Sport staví nejlepší ostré hatchbacky (nebo, chcete-li, i kupé) současnosti. Důkazem budiž množství vyhraných srovnávacích testů v motoristických médiích a neutuchající obdiv novinářů k autům, jako Clio RS nebo Mégane RS. Kolikrát se třeba právě Mégane RS objeví ve srovnávacím testu supersportů jako měřítko a svých konkurentů s mnohonásobně vyšší cenovkou se drží jako klíště.
Osobně za největší uznání jeho schopností považuji test Hot hatchů ve Fifth Gearu, kde Mégane RS porazil Focus RS i Scirocco R v přímém srovnání. V podstatě byl vyhlášen králem kategorie ostrých hatchbacků.
Ovšem Renault Sportu to nestačilo, proto v létě 2011 představili limitovanou edici RS Trophy, aby s ní vzápětí zajeli absolutní rekord mezi předokolkami na Severní smyčce Nurburgringu.
Časem 8:07:97 se nesmazatelně zapsal do historie.
Limitka Trophy vychází z Méganu RS s podvozcem CUP, který má tvrdší odpružení a samosvorný diferenciál. Samozřejmostí jsou skořepiny Recaro a tzv. RS monitor, na němž se zobrazují veškeré údaje o výkonech auta. O něm se rozepíšu níže. Motor byl ovšem posílem o 15 koní a 20 Nm, takže má 265 koní a 360 Nm.
Vůz vznikl v limitované edici 1000 kusů, všechny vozy jsou číslovány a jsou opatřeny štítkem s pořadovým číslem, který je umístěn na středovém tunelu. Veškerá auta šla do Francie, Británie, Německa, pár jich je ve Slovinsku... no a jedno od konce roku v ČR :-)
Můj vůz je v černé metalíze, s matnými černými disky a žlutě prošívaným interiérem.I přesto, že je to sportovní náčiní, má veškerou "nezbytnou" výbavu, jako dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, sklopná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor nebo bezklíčový přístup.

Slíbil jsem informace o RS monitoru. Takže tady jsou: RS monitor se váže v rámci výbavy ke Cupovému podvozku a nejde mít jedno bez druhého. Ve středové kapličce na palubní desce, kde se zobrazují údaje o rádiu, resp. spárovaném telefonu přes BT, se při zmáčknutí kombinace tlačítek na ovládání rádia a telefonu pod volantem (levé tlačítko volí zdroj hudby, pravé otevírá menu handsfree, obě současně RS monitor) vyvolá funkcionalita RSmonitoru. Je to 6 obrazovek, mezi nimiž se dá přepínat, a které ukazují v reálném čase údaje o jízdě. Nejdříve jsou 2 obrazovky, kde najdete aktuální výkon, točivý moment, tlak turba, teplotu oleje, tlak na brzdový pedál, míru sešlápnutí plynového pedálu apod. 3. obrazovka slouží k měření časů na kolo na okruhu s pamětí, 4. měří zrychlení 0 - 100 km/h a čas na 400 metrů s pevným startem, 5. graficky znázorňuje podélné a příčné přetížení a opět má i paměť. No a 6. obrazovka se zpřístupní, pokud nastavíte ESP do sportovního režimu, nebo ho úplně vypnete :-) Pak se zde dá nastavovat mapování plynového pedálu mezi 5 režimy: sníh, mokro, lineární (standardní nastavení), sport a okruh, čemuž já přezdívám "brutus" :-D Změny jsou opravdu znatelné a z už tak sportovního auta udělají zvíře:-) V prvné řadě po přepnutí režimu ESP zhrubne zvuk motoru a auto má vyšší volnoběžné otáčky. No a v druhé řadě jestliže nastavíte sportovní, případně brutální režim plynu, auto vám vytáhne maz z uší :-) Když jsem se pak vrátil do standardního režimu, přišlo mi auto pomalé :-D

Silné stránky

Mohl bych jednoduše napsat "všechno". Ale zkusím to víc vysvětlit. Auto vypadá úchvatně a dost svalnatě, ale přitom neprovokuje jako vozy prémiových značek, které "křičí do světa". Je i docela praktické, protože základem je standardní Mégane Coupé. Takže má použitelný (a dostačující) kufr a zadní sedadla, na kterých můžou cestovat i dospělí. Pokud se vám nechce závodit, stačí držet otáčky trochu níž a je z něj normální auto. Je tvrdé, ale ne přehnaně (třeba Audi TT s S-line podvozkem je tvrdší) a v Recarech zvládnete i delší cestu bez problému. Naopak jsou skořepiny velmi pohodlné, člověka vůbec nebolí v zádech, prostě paráda.
Ale když se do toho opřete, dokážete cokoliv. V klikaté okresce ujedete i takové Corvette, protože kompaktnější Mégane je mrštnější. A nejsilnější stránkou jsou zatáčky. Pokud je projíždíte pod plynem, auto se doslova zakousne do asfaltu a nepustí. Slovo nedotáčivost vyškrtněte ze slovníku. Navíc k vám skrz sedačku i volant proudí poměrně hodně informací. Takže doslova cítíte, jak se v zatáčce zadek sám rovná a směřuje auto k apexu.
Za zmínění nakonec stojí i bezklíčový vstup. Je to systém, který jako první zavedl právě Renault někdy před 10 lety. Místo klíče máte kartu, kterou stačí mít někde u sebe. Auto vás rozpozná a samo se odemkne, když zatáhnete za kliku. Startuje se tlačítkem. Na tohle si člověk tak rychle zvykne, že přesednutí do jiného auta se mění v úpěnlivou touhu vrátit se zpátky do světa Keyless entry.

Slabé stránky

Jedinou slabou stránkou je jeho návykovost :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné a doufám, že se v servisu dlouho neukážeme.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Profesionalita:-) Na saloně měli ještě standardní RS, takže měli s podobným autem zkušenosti a všechno ochotně vysvětlili. Auto bylo dokonce schováno pod červenou plachtou a odkryli ho až přede mnou:-)

 

Novinky v recenzi

24.3.2012 15:29

Přezuto na letní:-)

Tak konečně přezuto na letní pneumatiky - Michelin Pilot Sport, na kterých auto dojelo z továrny a jsou vhodné pro extrémní zátěž :-D
Najeto 4000 km, takže můžeme začít naplno:-)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
0

nehodnotím, nemám zkušenost

výkon motoru
10
spotřeba
9

Věděl jsem, do čeho jdu. Na takto výkonný motor OK.

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Naprosto dostatečný


Více o modeluRenault Mégane X95/X32 (od 2008)
Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme

Renault Mégane má ve službách Světa motorů najeto 20.000…

Renault Mégane: Třetí karosářskou variantou je sedan Renault Mégane: Třetí karosářskou variantou je sedan

Renault Fluence odejde do historie, tříprostorová…

 






Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Ples Prahy 1 v hollywoodském stylu: Kynychová místo šperků bradavky, modelka Němcová jako víla!

Ples Prahy 1 v hollywoodském stylu: Kynychová místo…

Tradiční ples Prahy 1 na pražském Žofíně přilákal spoustu známých osobností, které u vchodu vítal starosta…

 

iSport.cz

Česko ve svetrech. Jedničku má Kovář, Červenka nechce udělat ostudu

Česko ve svetrech. Jedničku má Kovář, Červenka…

Bude to poklona pro mistry světa. Československo ovládlo hokejový šampionát poprvé před 70 lety a v sobotu proti…

Hašek: Nabídka vést Spartu? Nepřijal bych, nebylo by to správné

Hašek: Nabídka vést Spartu? Nepřijal bych, nebylo by…

V ročníku 2011–2012 vedl Spartu, ale za svojí první ligovou štaci považuje Martin Hašek až tu současnou…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…