Seat Altea XL (2010)
22.7.2010MOTIVACE Jako dítě narozené před převratem jsem si prošel dlouhou cestu. Když jsem byl malý, nebylo to tu s auty nic moc, naši jezdili Wartburgem 311…
Seat Altea XL (Technoid)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Technoid 27.07.10 19:04
« Re: zajíždění
Já myslím, že se celkem snažím, do otáček to zatím moc často neženu a když už, tak dávám pozor, aby byl motor delší dobu v provozní teplotě. S tou dálnicí to bude horší, jsou prázdniny a děti šíbujeme z jednoho konce republiky na druhý, při přespříštím přesunu už budu muset nasadit i zahrádku, budeme dětem převážet kola k druhé babičce. Ale to bude na tachometru už přes 2000, tak to snad nějak dopadne... ;-) -
Technoid 26.07.10 22:19
« Re: 3-ka na 120
Taky jsem se ještě nedostal na omezovač, zatěžuju postupně... Ale auto je to fakt těžký - prázdný skoro 1500kg. Jinak z převodů ještě tolik moudrý nejsem, jede to v širokém rozsahu zařazených rychlostí, záleží jen, jak moc to chci točit. Na 6-ku se dá jet 90km/h při 2000 ot/min, to bych u benzínu nečekal. Míval jsem Citroen AX 1.1i a tam bez vyšších otáček nic moc jízda. -
"-- skrytý --" 26.07.10 21:15
« Re: Re: spotreba
hmmmm... ta spotřeba je dost drsná - u XL 1.9 jsem při tachometrových 130 z počítače odečetl 6.8 okamžité spotřeby. Tolik si moje oktávka bere až při nějakých 160, ale oktávka taky narozdíl od Altey nemá čelní plochu starožitné šatní skříně. Nicméně nevím, do jaké míry to bylo na rovině, ono už mírné stoupání spotřebu citelně zvedne, a s tempomatem ho řidič vůbec nemusí pocítit. Např. když se blížím od Heilbronnu ke Stuttgartu, je tam takový tunel. Já jako řidič mám pocit, že jedu z kopce, ale údaj na počítači hovoří, že cesta jde příkře nahoru... -
Technoid 26.07.10 19:02
« Re: Funkce, která jsi neznal
U služebního auta mne nějaké fíčury moc nebraly, byl jsem celkem v šoku z přechodu mezi Fabií a Oktávkou. :-) Na podvozek si zvykám, chování je oproti Oktávce maličko jiné, ale je fakt, že si zatím nemůžu stěžovat, na silnici to sedí pěkně. Dneska jsem jel po delší době v Oktávce a s těma sedačkama to je fakt, zvykl jsem si hned na komfort sedaček Altey, které mají oproti těm v Oktávce mnohem lepší boční vedení. A ten výhled při vyšším posezu je boží. :-) -
Technoid 26.07.10 18:57
« Re: spotreba
I kvůli čekání jsme brali skladové auto. Při 140 km/h točí motor na šestý stupeň kolem 3000 ot/min a spotřeba kolísá v závislosti na náklonu - na zhruba rovině to teď nezajeté bere kolem 6,5, ale už s mírným stoupáním roste spotřeba ke zhruba 11. Práce s plynem, pokud chce člověk nízkou spotřebu, je oproti TDI poněkud těžší, nebo se to poddá časem. ;-) -
"-- skrytý --" 25.07.10 19:03
« Funkce, která jsi neznal
Všechny ty funkce se daly v oktávce přes počítač aktivovat během minuty ;-) U Ibizy to jde taky.
Já měl doma během několkika víkendů Alteu 2.0 TDI, Toledo 1.9 TDI i XL 1.9 TDI. Všechno bezvadný tichý auta s pohodlnými podvozky, co seděly jak přibitý :-) A ty sedačky byly boží, kam se na to hrabe VW a škodovka. Taky mě překvapila absolutní necitlivost na boční vítr. To byla bomba při předjíždění náklaďáků - facka, kterou znám ze starší oktávie, se nekonala :-) -
"-- skrytý --" 25.07.10 18:48
« Re: Motor 1.4.TSI
TSI/TFSI jsou pouze obchodní známky, stejně jako quattro a 4motion. Dříve se značil TFSI, byl ale přeznačen na TSI. TAk tomu bylo např. i u Golfu GTI, a Audi jednoduše píše na zadek 1.2T, 1.4T, 1.8T, 2.0T, přičemž ve svých propagačních materiálech o těchto motorech hovoří jako o TFSI. U ostatních značek se tyto motory souhrnně značí TSI i v brožurách, ať už tam roots je nebo není ;-) -
"-- skrytý --" 25.07.10 18:41
« spotreba
Gratulujem k vyberu! Objednal som si taju istu, ale v bielom :-) Mala byt vyrobena minuly tyzden, ale asi mali v Spanielsku siestu... :-) Mam jednu otazku - aku to ma spotrebu pri tachometrovych 140 km/h na dialnici. Dik. Velas stastnach kilometrov! -
-
"-- skrytý --" 25.07.10 10:45
« Motor 1.4.TSI
Jenom info o motoru 1.4 TSI. Tento motor není ten samej , který vyhrál již několikrát po sobě titul motor roku. Tento motor správně 1.4 TFSI má to samé přeplňování jako 1.8 TFSI tedy jenom turbem , kdežto vítěz ankety motor roku je motor , který má dvojité přeplňování a to kompresorem i turbem. Koncern Škoda ho dává pouze do jediného modelu Fabia RS a koncer Seat ho má v pouze v modelu Ibiza FR a Cupra -
escorpion 23.07.10 16:44
« XL
Altea XL je veľmi dobrá voľba. Priestrannosť na úrovni, motor dostačujúci na dané auto, gratulujem. Seaty podľa vlastnej skúsenosti sú veľmi spoľahlivé autá (jeden sme mali a 2.ešte máme v rodine). Tiež som miestami poškuľoval po XL, ale s motorom 1,8 TSI + DSG.
Každopádne, prajem veľa šťastných a spoľahlivých kilometrov :yes: