Seat Altea XL (2010)
22.7.2010MOTIVACE Jako dítě narozené před převratem jsem si prošel dlouhou cestu. Když jsem byl malý, nebylo to tu s auty nic moc, naši jezdili Wartburgem 311…
Seat Altea XL (Technoid)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Technoid 10.08.10 19:46
« Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše
Musím souhlasit, že design palubky nebyl u předchozí verze právě nejšťastnější, ale po faceliftu se mi to líbí mnohem víc, ovládací tlačítka mají standardní velikost, displej není jako z kalkulačky... V noci to hezky rudě žhne. Jinak gratulace k novému vozu a doufám, že se objeví také recenze, ať tu je někdo další s 1.4TSI. :yes: -
Technoid 10.08.10 19:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše
Ale jasně, je to hezké, mít auto individualizované, sladit barvy, nemám nic proti, ale jak jsem už napsal, pokud to nevrže, co řešit. Osobně se palubkou mazlit nechodím, mnohem víc mne zajímá praktičnost, pohodlnost sedaček, boční vedení, úchop volantu, ergonomie ovládacích prvků, jestli je vše tam, kde má být. Třeba mne u Altey překvapilo, kde je spínač varovných světel, ale zase na druhou stranu, při prudkém brždění se spustí samy pomocí EBA.
U mne to jednoznačně vyhrála užitná hodnota/cena, děti mne nekopou do zad, zásuvek na 12V je dost, AUX vstup taky máme, takže pohoda, já se taky nijak netísním a navíc - na koncernovou strohost jsem už 8 let každodenního ježdění zvyklý, tak mi vlastně nemůže nic chybět, když jsem neměl možnost výrazného srovnání, podobné je to i v Passatu. Jo, seděl jsem v BMW 5 s x-drivem, ale interiér byl také strohý, tam byly jiné vychytávky, jako sedečky s vyjížděcí bederní podporou, head-up displej, všechno funkce, nic okázalého. -
Matt26 10.08.10 00:22
« Re: Re: Re: Re: Spřízněné duše
Na farby sa nejazdí a nehraje? Aha, tak preto má Bavorák či Audi, Mercedes, Lexus... 5stranový zoznam príplatkovej výbavy s 20odtieňmi sedačiek 10 odtieňmi obloženia prístrojovky a 3 farbami stropu. Účel plnila aj palubka v 105ke.
U mňa je dizajn interiéru, ergonómia a pohodlie rozhodne ešte dôležitejšie ako dizajn exteriéru. Lebo zvonku sa na auto pozeráš, ale vo vnútri v aute žiješ. 100tis. km sú stovky hodín za jeho volantom.
Je to ako doma v obývačke. Stačila by aj stolička a 16" telka, ale lepšie je kožená rohová súprava a plazma ;-) -
"-- skrytý --" 09.08.10 22:20
« Re: Re: Re: Spřízněné duše
samozrejme, ze dizajn exterieru aj interieru je subjektivna zalezitost. mne sa tiez nepacila predchadazujuca modelova rada, ale sucasna je podla mna uz celkom vkusna. no a dalsia vec je samozrejme kolko to stoji...cize porovnavat auto za 16.000 EUR s niecim drahsim...nezmysel. osobne sa mi paci octavia v interieri viac, mozno aj nova 308... ale zaplatit si len za to 3-5.000 EUR navyse...no jednoducho nie! a tento tyzden sa stanem dufam, ze stastnym majitelom novej altey XL 1.4TSI Style. -
Brandon Walsh 09.08.10 12:31
« Re: Re: Re: Spřízněné duše
mato suhlasim novy peugeot je vo vnutri krasny otec ked vyberal pred nedavnom auto boli sme z neho "hotovy" jemu sa nechcelo ani vystupit ale zvonku nove peugeoty podla mna "pest na oko" pre kupcu >:D posledny pekny peugeot je tvoj :yes: seat ma vsetko sede v zakladnej vybave keby si si presiel doplnkovu da sa vymenit vsetko a vyzera to dost zabavne napriklad moj plan do bucucnosti stredovy panel s odtlackom pneumatiky >:D -
Matt26 09.08.10 12:20
« Re: Re: Spřízněné duše
No jo páni, každý si chráni a obhajuje to svoje. To je tiež v poriadku. Veď ste obaja seaťáci a Zino teraz 2násobne zaujatý keď objednal nového Leonka k čomu gratulujem ;-) (dúfam že slušný motor). >:D
O tom že interiér je aký je sa dá debatovať. Zažil som pri práci x seatov od Ibizy až po Alteu a Toledo a po 100+ vrže tak či tak a nájdu sa ja nejaké tie nedokonalosti keďže je to veľmi náchylné na poškrabanie. A aj keď sa nechcem hádať, tak vskutku nepochopím ako sa to môže niekomu páčiť. Podľa mňa sa na to dá len zvyknúť. Žeby v 21. storočí niekto nepoznal do interiéru inú farbu ako šedú...šedý tvrdý plast, šedý volant, šedé všetko a hnusný strieborný dekor plácnutý pod budíky ako päsť na oko.
Možno som zaujatý, ale nepovedzte mi že "moderný peugeot" nevyzerá vo vnútri lepšie: [odkaz]
-
"-- skrytý --" 29.07.10 08:41
« Spřízněné duše
To je dáno hlavně tím, že průměrný Čech nechápe Seat jako normální auto. Podivej, co Ibiz jezdí např. v sousedním Německu. Vem si to taky takhle - Golfa nebo Oktávku ti ukradnou skoro pod zadkem, zatímco za Leonem se nikdo ani neotočí. Zvláštní, když ukradené auto během několika hodin rozeberou na náhradní díly, takže z tohoto pohledu na značce nezáleží ;-)
Další věc je použití tvrdých plastů v interiéru. Průměrný čech a český motoristický novinář je posedlý plasty měkčenými, které v tomhle autě nenajdeš. Co naplat, že v těchto Seatech je vše zpracováno perfektně, všechno lícuje a nic nevrže. Prostě jsme vychováváni tak, že auto bez měkčených plastů je jako celek nevyhnutelně laciné, takže automaticky předražené. Že se někomu ta palubní deska nelíbí je naprosto v pořádku, je to čistě věc chuti. Já zas nechápu, jak se někomu můžou líbit současné peugeoty... -
"-- skrytý --" 28.07.10 14:39
« Re: Re: Re: Re: XL
S tím se nedá než souhlasit. Alteu v defacto té samé konfiguraci jako má technoid (krom winterpaketu) jsem kupoval cca před 3měsíci a rozdíl proti Oct.kombi s tou samou výbavou a motorem byl skoro 100k. Takže volba byla jasná a dnes s odstupem času jsem moc rád, že to takhle dopadlo. S Alteou jsem moc spokojený. Možná jediné, co mi trochu vadí je poměrně "nízká" loketní opěrka, ale koukal jsem do orig. příslušenství a mají nějakou polstrovanou (na přidělání na stávající), takže při prvním servisu doobjednám.. -
Technoid 27.07.10 19:04
« Re: zajíždění
Já myslím, že se celkem snažím, do otáček to zatím moc často neženu a když už, tak dávám pozor, aby byl motor delší dobu v provozní teplotě. S tou dálnicí to bude horší, jsou prázdniny a děti šíbujeme z jednoho konce republiky na druhý, při přespříštím přesunu už budu muset nasadit i zahrádku, budeme dětem převážet kola k druhé babičce. Ale to bude na tachometru už přes 2000, tak to snad nějak dopadne... ;-) -
Technoid 26.07.10 22:19
« Re: 3-ka na 120
Taky jsem se ještě nedostal na omezovač, zatěžuju postupně... Ale auto je to fakt těžký - prázdný skoro 1500kg. Jinak z převodů ještě tolik moudrý nejsem, jede to v širokém rozsahu zařazených rychlostí, záleží jen, jak moc to chci točit. Na 6-ku se dá jet 90km/h při 2000 ot/min, to bych u benzínu nečekal. Míval jsem Citroen AX 1.1i a tam bez vyšších otáček nic moc jízda.
ked bude nieco najazdene, urcite nieco pridam.