Recenze

Stanley1994 (muž 24 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia ŠKODA Fabia

9,20 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Fábka Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:137000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Takže, kde začít? Je to mé teprve mé druhé auto (řídím asi rok a půl), takže nemá moc zkušeností. Nebudu sem psát nebo kopírovat nesmyslně rozsáhlý popis auta, které jistě každý dobře zná. Postupně se rozepíšu, ale zatím s autem nemám žádné zkušenosti a je nesmysl psát sem odborné popisy.

MOTOR
Po nasednutí do auta a po prvním rozjezdu mě překvapila síla motoru, který má relativně nízký výkon (47 kW). Motor hlavně do rychlosti 100 km/h skvěle táhne. Pozor si musíte dát při rozjezdu, jsou nutné vyšší rozjezdové otáčky a citlivější zacházení se spojkovým pedálem. Je to hlavně kvůli tomu, že kroutící moment je posazen ve vyšších otáčkách. Co se týče předjíždění: 1. Musíte se nacpat do tzv. vzduchového pytle za předjížděné auto 2. Hodit tam čtverku 3. Pořádně motor vytočit 4. Rychle vyjet do protisměru a doufat že dotyčného předjedete :D

ŘIZENÍ
Řídí se skvěle, po přesednutí z favorita je nezvyk jezdit s posilovačem, ale na to si určitě brzy zvyknu. Mimochodem: pár aut jsem už řídil např. Opel Astra má nastavený posilovač o hodně těžeji, a jedničková oktáva na tom není o nic líp. Je vidět že ŠKODOVKA nastavila posilovač opravdu do města. Prostě nemá chybu ;-)

PŘEVODOVKA
Neuvěřitelná! Rychlosti tam padají téměř sami, májí své přesné místo, na které skvěle zapadají. Znovu porovnání v opelovi je dráha převodovky jako v autobuse. V fábce je dráha přesné a krátká, nemůžu si to vynachválit :)

SEDADLA
Někomu se zdají tvrdá, můj pocit je smíšený. Asi ano jsou tvrdší, ale mají vynikající boční vedení, což oceňuji při rychleji projížděných zatáčkách. Denně cestuji asi 30 minut do školy, na delší cestě jsem ještě nebyl tak nemůžu posoudit pohodlí na delších cestách. Zadní sedačky nekomentuji, protože sem tam neseděl asi 2 roky, tak nemohu posoudit, ale prý je tam málo místa :D

PODVOZEK
Nevím jak Vám, ale zdá sem mi hodně tvrdý, v zatáčkách se nenaklání, drží si svou stopu.

KAROSERIE
Je ocelová, pozinkovaná, tak snad nebude rezavět. Co se týče tuhosti: suprová! Žádné kroucení, ani vrzání, je to hodně pevně postavené, čemuž odpovídají dobré výsledky v crash testech.

BEZPEČNOST
Jak jsem se zmínil, myslím že v crash testech dostala fábie 4*. Takže supr, ve předu mám dva airbagy, takže snad v případě nárazu něco vydrží :D

Silné stránky

-výborné řazení
-obratnost ve městě
-skvělý posilovač řízení
-poměrně levné ND
-poměrně nízká hmotnost
-silné přední světlomety

Slabé stránky

-slabší výkon motoru
-málo místa pro zadní cestující
-malý kufr
-málo odkládacích prostor

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-neustále se kazí přední elektrické stahování oken
-jinak nic závažnějšího

fáze 1

Jako první jsem se dal na výměnu zastaralých stěračů za stěrače flat. Následovalo lakování bubnů: Shodit kolo, odstranit rez, odmastit, následně olepit všechno papírovou lepící páskou a novinami, nezapomeň na podběhy, nebylo by pěkné je mít od červeného spreje. A přišlo na samotné stříkání, sprej protřepat po dobu 3 min a nastříkat v tenkých vrstvách, po krátké době stříkání opakovat.
Poznámka: je dobré si vystříhnout papírovou šablonu a zakrýt tím díry pro šrouby a stykovou plochu disku.
S předními třmeny to bylo trochu složitější. Musel jsem dokonala zakrýt brzdový kotouč, taky zakrýt brzdové destičky ferodo a doufat že sprej nepronikne tam, kam nemá. Po odlepení lepící pásky jsem zjistil že se na kotouč dostalo trochu červené barvy, ale pomohlo trochu ředidla a hadr. Myslím že výsledek stojí zato. Na jaro plánu hliníkové kola, kdyby měl někdo 14 na fábii za dobrou cenu, tak napište sz :)
Cena spreje na brzdy je asi 150 Kč, vyšlo to na všechny 4 a ještě mi zůstalo, myslí že investice se vyplatí.
Další co jsem provedl (možná se to někomu nelíbí) bylo to, že sem zvýraznil značku pneu, fix stál asi 90 Kč.

 

Novinky v recenzi

15.10.2013 18:08

STK

Moje fábie úspěšně absolvovala STK. Mimo jiné byla provedena výměna oleje, vždy po 15 000 km, výměna filtrů, udělána geometrie. Chtělo by to nechat renovovat přední světla, ale není čas a peníze :D

12.10.2013 10:55

Úpravy

Konečně jsem si našel čas, tak jsem provedl lakování brzd viz nové foto. Také jsem na pneumatikách zvýraznil značku pneu BARUM. Plánuje ještě přestříkání hrany pátých dveří, hrana je totiž obouchaná. Snad to ještě do zimy zvládnu ;-)

8.10.2013 17:44

Začínám

Takže dneska sem konečně trochu času tak jsem se stavil v mototechně. Příjemně překvapilo, že měli vše co jsem chtěl. Koupil jsem si nové stěrače flat, krytku na tažné a to hlavní fix na pneumatiky. Všechno jsem už "nainstaloval" na auto, později přidám foto :) Dále mám v plánu natřít zadní bubny a přední brzdové třmeny, snad si o víkendu najdu čas :D


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Motor jede skvěle i po najetých 80000 km. V zimě skvěle startuje.

praktičnost
7

Pro parkování ve městě skvělé, bohužel horší výhled do zadu...

prostornost
6

Auto je velmi malé, ale na své vnější rozměry má slušný zavazadlový prostor, a místo pro cestující v předu je dostatečné, cestují vzadu se ale musí uskromnit.

jízdní vlastnosti
9

Auto skvěle drží v zatáčkách, zbytečně se nenaklání. Zátah motoru ve vyšší otáčkách je uspokojivý (na toto auto dostatečný). Posilovač řízení je dost dobře nastavený.

jízdní komfort
9

Auto je v rychlosti kolem 120 km/h dobře odhlučněné. Motor je slyšet až ve vyšších otáčkách. Sedadla vpředu mají dobré boční vedení, což při průjezdu zatáček určitě oceníte.

provozní náklady
8

Zatím nemohu posoudit, auto mám dva dny. Natankoval jsem plnou nádrž a ručička se po ujetí 70 km drží stále ve své horní poloze.

náhradní díly
9

Dostupné, ale cena je proti ND na favorita trochu vyšší :D

výkon motoru
8

Motor se probere asi v 3500 otáčkách, zejména rozjezd ve městě je skutečně dobrý, ale motor není stavěn na dálniční rychlosti.

spotřeba
8

Při jízdě, kdy se opravdu snažím se pohybuje okolo 5,5 l/100km a samozřejmě musíte jezdit tak max 80 km/h. Když na to trochu "šlápnete" tak si bere okolo 7,5

hlučnost motoru
9

Po přesednutí z favorita si nemůže zvyknout na to že prostě nic neslyším. Ale ano při vyšších otáčkách (nad 4000) je trochu slyšet :D

kvalita sedadel
10

Přední sedadla jsou bezchybné, boční vedení skvělé ;-)

brzdy
9

Škoda že ŠKODOVKA nepoužila kotoučové brzdy i na zadní nápravu, určitě by to bylo lepší. Ale auto má nízkou hmotnost takže si s ní i tyto brzdy poradí.

zavazadlový prostor
7

Hodně malý, ale není to kombi, tak co čekat?


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

„Zkrvavený muž vyskočil z okna, všude byl prach.“ Manželka herce Soukupa popsala tragédii v centru Prahy

„Zkrvavený muž vyskočil z okna, všude byl prach.“…

Obrovská rána, oblaka prachu, zakrvácení lidé a zoufalé volání o pomoc. Tak Isabela Soukupová, manželka herce…

Nejvíc sexy doktorka v Moskvě: V práci ji za fotky nepochválili, ale vás zaručeně rozpálí

Nejvíc sexy doktorka v Moskvě: V práci ji za fotky…

Ne vždy se vyplácí zveřejňovat na sociálních sítích sexy fotky. Své o tom ví ruská záchranářka Anastázia…

 

iSport.cz

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se zapíše do historie!

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se…

Dokázal nemožné. Před vstupem do hor jen málokdo počítal s tím, že by belgický cyklista Greg Van Avermaet zvládl…

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do Sparty? Zeptejte se jeho

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do…

Kapitánem fotbalistů Sparty po Davidu Lafatovi, který ukončil kariéru, se oficiálně stal Josef Šural. Ten už s…

 

Reflex.cz

Později do důchodu? Matky dříve do práce? Více trhu ve zdravotnictví? Kdeže. Český politik je chytřejší

Později do důchodu? Matky dříve do práce? Více trhu…

Česko by mělo zrušit věkovou hranici pro odchod do důchodu, změnit vysoké daně, pustit více trhu a soukromých…

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o hrůzném masakru ruské carské rodiny nevěděli

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o…

Poslední ruský car Mikuláš II. byl se svojí manželkou a pěti dětmi zavražděn bolševiky v noci z 16. na 17.…