reklama


Recenze

Special-line (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Felicia LX 781.135 B 40 kW

9,84 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21 Škoda Felicia, foto 22 Škoda Felicia, foto 23 Škoda Felicia, foto 24 Škoda Felicia, foto 25 Škoda Felicia, foto 26 Škoda Felicia, foto 27 Škoda Felicia, foto 28 Škoda Felicia, foto 29 Škoda Felicia, foto 30 Škoda Felicia, foto 31 Škoda Felicia, foto 32 Škoda Felicia, foto 33 Škoda Felicia, foto 34 Škoda Felicia, foto 35 Škoda Felicia, foto 36 Škoda Felicia, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Felicia Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:116000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 145 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Tak se tu po nějaké době na MACZ zase objevuji a rovnou s novým autem. K tomuto autu sem se dostal náhodou od známého který dováží auta. Ani jsem koupi jiného auta neplánoval ale tak nakonec se domluvilo že Fáčko půjde pryč (koroze by začla už rychle postupovat, páté dveře byly skrz a pneu byly ojeté...) no a že si něco přidám a něco si polepším. Takže sme to vzali.

Někdy napíšu i odstaveček o historii Feldy. Už teď je ale všem známé že to není nové auto ale jen předělaný Favorit. Auta z těchto let mají i naprosto stejný motor jako Favorit. Z technického hlediska je novinkou i zadní stabilizátor (proto Felda líp sedí a to nemám ani žádné značkové pneu). Drobnějších novinek je víc jako například startér s reduktorem, výškově nastavitelné přední pásy atd. Ale to už jsou podrobnosti které bych musel vypsat z knihy. Některé věci ani nejsou ve všech Feldách ale nabíhaly postupně, jako třeba nový startér. Další technologickou záležitostí je ochrana proti korozi. Když se tom bavíme u Feldy, tak všichni zoufají. Já bohužel taky. O zadních lemech a pátých dveřích se radši bavit nebudem naskočila by mi husí kůže. Felda nabízela 6 letou záruku proti prorezavění, jako poslední Favoriti. Ovšem některé díly byly už pozinkovány. Jako například čela předních blatníků, plechy kompletních bočních dveří, přední kapota a další drobnější díly, které musím vypsat z knihy. někomu to přijde k smíchu, ale když se podíváte kde nejvíc reznou Feldy rozhodně to není tam co jsem vyjmenoval. I prahy jsou na tom celkem dobře. Nevím proč mi připadá že můj Favorit měl lepší nástřik spodku vozidla. Možná je to tím že měl tmavě šedou barvu a u Feldy je přestříkán do světlé modré barvy karoserie.

Felda hlavně znamena skok ve kvalitě a technické úrovni. Jako první Škodovka nabízela postupně elektrickou výbavu, ABS, EDS, 4x airbag, palubní počítač, klimatizaci atd. U Feldy bylo taky spostu akčních modelů s velmi povedenými a nápaditými barvami karoserií a detailů interéru. Třeba modely Sport line, Color line, Mystery atd. Stejně jako Felicia Fun. Poprvé po několika desetiletích se ve Škodovkách objevil motor s objemem více než 1,3 litru v sériové výrobě. Nejprve to byla litinová kovadlina s objemem 1,6 litru a posléze diesel 1,9 ještě s nepřímým vstřikováním. Skelet vozidla a náprava si s nimi poradili ale dříve odcházely tlumiče, ložiska atd. V globálu lze říci že to byly poněkud zastaralé motory, ano jistě 40 let staré Škodovácké OHV na tom nebylo o nic líp, spíš naopak, ale už se mohlo v průběhu let použít třeba SDI, a místo litiňáku 1,6 mohl být Škodovácký hliníkový motor Š 790 s výkonem 100 koní který by měl určitě i krotší variantu, jelikož se s ním do Feldy vážně počítalo. Bohužel nedošlo úvěru asi 1,4 miliardy DM na novou motorárnu tak to muselo být tak. Tak i tak to bylo velmi dobře, rozšířila se paleta motrů a vnikla lepší nabídka. 1,6 i když v některých Feldaách je dost žravá tak jede o poznání líp jak 1,3. Je to prostě i tak minimálně o třídu lepší motor. A ty diesely, si moc nafty nevzaly a v pickupech toho nalítaly taky spoustu, takže zas nemůžeme jen kritizovat. Škodovácká 1,3 se samozřejmě neustále modernizovala. Někdy v roce 1995 byly spalovací prostory optimalizovány pomocí programu CAD. V srpnu 1996 dostaly vícebodové vstřikování MPI. Škoda že moje auto není o pár měsíců starší, už bych ho měl taky. Výkon sice zůstal ale zvedl se točivý moment ale hlavně dosahuje svého maxima asi o 1000 otáček dříve, takže motor mnohem líp táhne z nízkých otáček. Kdo jezdil někdy s jednobodovýma Škodovkama tak ví že zrovna tohle byla největší slabina spojení tohoto motoru a řídícího systému. Takže MPI už je mnohem modernější, úspornější, pružnější a taky tišší, protože už nepoužívá rozdělovač, ale už pouze společnou zapalovací lištu.

Moje auto má už karoserii připravenou pro zástavbu airbagu. Tahle karoserie je zesílená a je o něco těžší. Určitě proběhlo ještě další zesílení karoserie a myslím že taková auta se poznají podle kratší řadící páky na vyvýšeném tunelu.

Přidám i něco o bezpečnosti kde Felda nebyla na svou dobu zase tak špatná, mám o tom pár čláků. Samozřejmě že nedosahovala takové bezpečnosti jako VW Polo nebo jako ostatní malá auta z let kolem 2000 kdy se ještě Felda pro velký zájem prodávala. S konkurencí se srovnala až Fabia a sami určitě dobře víte jak je Fabia Robustní zvláště oproti Feldě. Přidám i fotky testu 2 Felicií z nichž jedna stála zabržděna a druhá do ní vrzaila půlkou předku v 80 km/h. Obě měly 2x airbag a měření prokázalo že by posádka přežila a dokázala by i sama vystoupit. Síla pro otevření dveří po nárazu nebyla větší než 120 N.

Pak přidám fotky vývoje designu Felicie, jsou tam Favoriti s předkem a zadkem Felicie ale původními hranatými boky.

Takže moje auto je úplně klasická Felda LX s nejslabším motorem 1,3 a jednobodovým vstřikováním. Představovat jej by bylo asi nošení dříví do lesa, tak se spíš zaměřím na aktuální dojmy z přesednutí z posledního Favorita do Felicie.

Moje auto je dovezeno z Rakouska, kde první majitel byla majitelka ve Vídni která i jezdila do značkového servisu. Další majitel (majitelé) jsou neznámí. Že jde o vývozní verzi lze poznat i podle takového detailu jako absence zástěrek. To snad nemá žádná Felda co jsem kdy viděl. A u tý mojí to vypadá celkem možná i divně. V Evropě už se zástěrky nemontují dlouho u nás to ještě dlouho přežívalo a všechny Feldy pro náš trh měly zástěrky vzadu. Vpředu byla jen guma chránící prahy a přední zástěrky za příplatek. Bohužel nesdílím nadšení od nás na západ z absence zástěrek. Na silnici za prudkého deště je jasně vidět co je lepší zvláště u aut které mají minimální zadní převis. Koncová světla pak ve dne moc vidět nejsou. Stejně tak vpředu je ochrana laku zástěrkami neocenitelná, zvláště u vozů bez plného pozinku.

Další zvláštností jsou chybějící plasty kolem kufru na spodní hraně. Podle prospektu to měly asi jen první Feldy LX. Později a všechny GLXky to měli celý obložený. Asi nějaká social edition. To uměla Škodovka vždy velmi dobře:-(((

Ve výbavě mých 2 aut něco přibylo a něco bohužel ubylo. Chudší jsem o otáčkoměr, přední mlhovky, zámek zpátečky (výborná to věc nicméně trošku ho vynahrazuju pákou na volant), třetí brzdový světlo (to dodělám jak budu moct, Felda je totiž špatná v tom že člověk za vámi blbě pozná když brzdíte, hlavně teď když se musí pořád svítit).
Navíc jsou ovšem tónovaná skla (čelní je čiré porotože bylo měněno, je to škoda nevypadá to moc dobře a v prudkém slunci je tónované lepší), elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání ovládané klíčem, výškově nastavitelné pásy, čtyřramenný volant, současné zapínání stěračů při ostřikování.

Motor: Úplně stejný jako u Favorita, takže ten výkon celkem chybí. Felda se mi zdá ale o něco pružnější, možná mám oproti Favoritu kratší převody, ale nevím to jistě. Určitě je motor o něco lépe odhlučněn. Další izolace přišly do Feld až později. Motor má už nový startér s redukotrem, takže startování je lepší a zvukově efektnější. Motor je zatím hodně špinavej musí se co nejdřív pořádně umejt. Žádný zázrak nečekám, auto asi nějakou dobu stálo a hliník je hodně zašlej a najde se tam i nějaká rez. První pohled pod kapotu mě zklamal. Oproti zevnějšku auta je to o dost horší. Hlavní aby jezdil spolehlivě. Zvýšenou spotřebu ale nijak výrazně nemá (například by mohla odejít lambda sonda atd.). Určitě ale preventivně vyměním zapalovací kabely, svíčky, vzduchový filtr a olej.

Převodovka: Žádné problémy s ní nejsou. Řazení to už je teda hodně vyběhaný. Když je zařazeno s pákou jde hýbat do stran skoro jako u Octávky při neutrálu. Když dávám dvojku tyčka řadící páky cvakne o středovou konzolu. Dvojka tam jde občas hůř. Tohle je určitě nejopotřebenější část celého auta a vypovídá o stavu km a i o tom že se s tím hodně jezdilo po městě když to měla baba z Vídně. V provozu se s tím řadí v pohodě jen jsou dráhy o malinko delší a potřebná síla o malinko větší než u Favorita. Řadící páka a manžeta toho už má taky dosta za sebou. Jinak ale s převodovkou nejsou problémy a řazení funguje normálně. Možná že za chvíli budu měnit olej dle intrvalu který dosáhnu při 120 000 km. Uvidíme jak se mi bude řadit v zimě. Hlavně už při brzdění motorem nejsou slyšet žádné takové zvuky jako u mýho Favorita. To je velmi dobře.

Interiér a přístrojová deska: Tak je z hlediska designu jako celý interiér podle mého velmi povedená. Nemám k ní žádné výhrady z hlediska ergonomie, jen rádio je stejně jako u Fáva trošku daleko. Škoda že Felda přišla o odkládací schránku pod výdechy topení. Co je výrazné zlepšení jsou přepínače pod volantem, jsou blíž, jsou robustnější, přesnější a stačí na ně menší síla. Další velký pokrok je topení. Mnohem lepší ovládání, vzhled ovládacích prvků, více kombinací rozvodu vzduchu, 4 rychlosti ventilátoru, lepší regulace teploty a nehrozí že by zatuhával ventil, jak tomu bylo u Favoritů. Velmi se mi zamlouvá 4ramenný volant, je krásný, a skvěle se s ním řídí. Řízení jde o poznání lehčeji a vláčněji než u Favorita. Volant je robustnější a má tlustší věnec. Škoda jen toho orloje v palubce:D (MEGA hodiny) Sedačky jsou mnohem lépe tvarované a jsou i tužší. Při prvním sednutí mě překvapila dost vybolulená střední část opěradla. Na to už sem si však zvykl. Ale zdá se mi že takhle moc to naše Felda ´98 neměla. Spíš mi trochu vadí že sedák je užší a musím tak mít pravou nohu hodně na vyvýšeném boku. Koberec na podlaze není na dotek tak příjemný a o něco hůře se vysává.

Noční jízda: V noci nejsou žádné problémy. Podsvícení přístrojů je lepší jak u Favorita a je i o něco příjemnější, protože svítí samotné ručky a nejsou nasvěcovány bílým světlem. Mnohem lépe je osvětleno topení. Zrcadlení přístrojů v bočním skle je možná o něco menší ale ani u favorita mi nikdy nevadilo. Přední světla ty sou teda fakt k ničemu. Fáčko svítilo královsky určitě 2x tolik co Felda. Tohle je opravdu slabina co nejdřív půjdou na auto nový skla světlometů (stojí celkem slušných 350Kč za kus a originál, s replikama bych to neriskoval to si můžu vzít rovnou čelovku) a nový žárovky s vyšší svítivostí. Měl bych si i zkontrolovat seřízení světel protože mi přijde že to fakt svítí kousek před auto ale technickou to prošlo. Slyšel jsem i takovou věc že když se zcela samozřejmě a přirozeně poškodí naklápění světel tak můžou paraboly jakoby spadnout dolů a svítí to moc do země. No uvidíme.

Zimní provoz: Základ bezploblémového zimního provozu - startovaní - tak zde není žádný problém. Pokud má motor v pořádku svíčky, kabely atd. tak chytně vždy. Stejně jako mý Fáčko stříkačka nebyl problém. CO trápí oba typy je padání sněhu do topení otvorem na kapotě. Bohužel s tím se dá něco dělat jen instalací prachového filtru. Do auta pak proudí vlhký vzduch a voda na sebe nalepí všechny nečistity a pak celý prostor topení zašpiní. Někdy se na vsupní mřížce utvoří ledové kry. Plastový kryt pod stěrači je určitě hezčí ale trysky ostřikovačů z něj vyčnívají jen velmi málo takže se nesmí zapomenout pečlivě očistit od sněhu. U Favorita byly na tykadlecha tam se tohle nestávalo. Motor se ohřívá o něco déle ale topení topí dřív, stačí ujet do 500 metrů a už fouká teplý vzduch. Když dám topení naplno tak topí královsky.

Felicie dává oproti Favoritu větší dojem robustnosti. Stačí jen zavřít dveře nastavit si sedačku, sáhnout na volant a na klíček od spínací skříňky a porovnat to s Favoritem. Tam je fakt rozdíl. Všude je to dotaženější. Nebo se když se podíváte do motoru tak všechny konektory jsou mnohem důkladnější. Favorit měl u systému vstřikování konektory celekm slušný ale třeba snímače tlaku oleje, zpátečky, teploty a spínač větráku ty měl jen nasunuté drátky na vývodech. Felda má mohutnější konektory navíc jištěné drátkem.

Jízda je vlastně to samé, hlučnost je však menší, řízení lehčí, lepší volant, a při projíždění zatáček Felda znatelně líp sedí oproti Fáčku. Nejvíc je znát menší hluk na nerovnostech a mnohem vláčnější pérování. Proto se říká že Felda je první auto od Škodovky kde škodováci přišli na to k čemu jsou v autě tlumiče:D Někdy se mi ale Felda zdá dosti tvrdá. Pokud jsou na silnici malé nerovnosti s velkou frekvencí, odfiltruje je Felda lépe než Fávo. Pokud je na silnic 1 příčný hup tak je Felda tvrdší. Celkově se mi zdá žeto pérovnání vzadu je celkem tvrdé.


Před prodejem se musel vytáhnout plíšek pod zadním světlem a trošku vybrousit páté dveře pod oknem. Auto asi bylo střelený na zadek, zadní levý dveře se hůř otevírají a pátý dveře špatně zavírají. To se ještě bude řešit. Hold s tím se musí žít u nákupu ojetýho auta.

Silné stránky

Stejně jako u favorita, nízké náklady na servis, praktičnost, přijatelná spotřeba a sazba pov. ručení, u tohoto vozu centrál a el. okna.

Perfektní volant: S kterým se dobře řídí. Je dost robustní. Velkou výhodu má v ovládání houkačky. To je zvojené, jde krásně lehce a hlavně se nemusí při troubení sundávat ruka z volantu. Třeba u Octávky se troubí prostředkem a je k tomu zapotřebí velká síla. Klakson jde i bez zapnutého klíčku což by tak mělo být u všech aut.

Topení: Topí hodně a velmi rychle stačí ujet kilometr po rovině a teplo už začíná foukat. Je zde i lepší regulace směru foukání. Octávka má jen základní směry. Tady je kombinací víc, protože zaáleží i na tom zda je otevřen výdech vprostřed přístrojové desky. Odmlžování skla je taktéž lepší.

Gumové koberce které už nejezdí po podleze jako u Favorita.



Slabé stránky

Typicky: koroze, nižší bezpečnost, malý výkon motoru atd...

Opotřebované řezení - je vidět že auto jezdilo většinou po městě, dvojka tak jde někdy hůř a dost pozdě.

Do topení padá sníh, voda a nečistoty a tenhle mix zalepí a zašpiní celý prostor. Už těď ventilátor píská snad pomůže promazání ložisek.

Nízká účinnost světlometů



Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Celkem drobnosti, dobíjecí relé, repas alternátoru, spínač otevírání okna atd.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů.

 
reklama

Novinky v recenzi

7.3.2009 18:40

Video

Přídán odkaz na video, fakt excelentní:D

16.2.2009 14:54

Musel sem nechat repasovat alternátor, občas po startu svítilo dobíjení. Vyměnil se spínač na otevírání okna, dolily se kapaliny (přijde mi že tam leju něco furt, snad není provalený těsnění pod hlavou ale zatím přiznaky nepozoruju).

Vyřešen problém se špatnými starty, 2x mě auto nechalo stát. Bylo to pravděpodobně souhoru vlhkosti a starých zapalovacích kabelů, troškou vody v benzínu (jestli to auto dýl stálo tak tam bude), no a hlavně byla vypadená nějaká podtlaková hadička ze vstřikovací jednotky. Nasadil jsem ji zpět a od té doby bez problémů.

16.2.2009 14:52

Musel sem nechat repasovat alternátor, občas po startu svítilo dobíjení. Vyměnil se spínač na otevírání okna, dolily se kapaliny (přijde mi že tam leju něco furt, snad není provalený těsnění pod hlavou ale zatím přiznaky nepozoruju).

Vyřešen problém se špatnými starty, 2x mě auto nechalo stát. Bylo to pravděpodobně souhoru vlhkosti a starých zapalovacích kabelů, troškou vody v benzínu (jestli to auto dýl stálo tak tam bude), no a hlavně byla vypadená nějaká podtlaková hadička ze vstřikovací jednotky. Nasadil jsem ji zpět a od té doby bez problémů.

22.12.2008 00:00

Tak konečně zase přídávám nějakou novinku. Nemám celkově moc času na to auto. Každopádně zadní stěrač byl pěkně zatuhlej, stačilo ho prostříknout olejem a rozhýbat a už stírá tak jak má. Když sem auto koupil tak tam nebyl skoro žádnej olej, nechápu jak to mohlo jezdit. Doléval jsem celkem hodně. CHtěl jsem si ve škole seřídit světla, ovšem přišli jsme na to, jak už nahoře píšu, že je špatná regulace světel tím pádem paraboly spadly dolů a auto nesvítí. No super zase další investice. Ale tahle je potřeba auto musí svítit. Jinak žádné poruchy se nevyskytují, kromě těch much co jsem popsal výše. Jsou to ale drobnosti. Opotřebovaná páčka na stěrače atd. Takže zatím jsem spokojen.

13.10.2008 00:00

Tak jestli mě tohle auto bude překvapovat tak jako tento víkend tak to bude zajímavý. Když nepočítám střepy v předních světlech, ktarý sem našel i pod kobercem pod zadníma sedačkama a takový drobnosti jako rakouský mince tak sem pod kobercem našel taky osmičku vidiják s bajonetovým uchycením. Předchozí majitel byl asi vášnivej řemeslník:D

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Felicia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Více o modeluŠkoda Felicia
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 

reklama





Blesk.cz

Sexy děda hvězdou přehlídek: Módní molo dobyl v 80 letech

Sexy děda hvězdou přehlídek: Módní molo dobyl v 80 letech

Vrátit se z krmení holubů, nazout papuče a vyluštit křížovku? Kdepak, životní styl Wang Te-šuna (80) z Pekingu…

Opuštěné sídlo výstředního milionáře: Kdysi se tu pořádaly bujaré večírky, teď chátrá

Opuštěné sídlo výstředního milionáře: Kdysi se tu…

Kdysi to bylo honosné sídlo výstředního milionáře a vlastníka Coca-Coly, kde se pořádaly okázalé večírky, na…

 

iSport.cz

Polanský nese přesunutí na tribunu těžce: Myslím, že to je na osobní rovině

Polanský nese přesunutí na tribunu těžce: Myslím, že…

V historii třineckého klubu odehrál nejvíc zápasů, patří k ikonám klubu. Útočník Jiří Polanský je ovšem aktuálně…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku Schneiderovou kostkou másla?

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku…

Digitální herci budou super, protože nebudou remcat a bonzovat na úchylné režiséry. Vítejte u Týdenní…

 
 
reklama