reklama


Recenze

Special-line (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Favorit Special-line, 781.135 B 40 kW Nové Foto!!!

9,78 Uživatelé

Hodnoceno: 87× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 29 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 31 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 33 Škoda Favorit, foto 34 Škoda Favorit, foto 35 Škoda Favorit, foto 36 Škoda Favorit, foto 37 Škoda Favorit, foto 38 Škoda Favorit, foto 39 Škoda Favorit, foto 40 Škoda Favorit, foto 41 Škoda Favorit, foto 42 Škoda Favorit, foto 43 Škoda Favorit, foto 44 Škoda Favorit, foto 45 Škoda Favorit, foto 46 Škoda Favorit, foto 47 Škoda Favorit, foto 48 Škoda Favorit, foto 49 Škoda Favorit, foto 50 Škoda Favorit, foto 51 Škoda Favorit, foto 52 Škoda Favorit, foto 53 Škoda Favorit, foto 54 Škoda Favorit, foto 55 Škoda Favorit, foto 56
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Favorit Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:81000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 137 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 253 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Toto auto vyjelo z Mladé Boleslavi v roce 1994. Pravděpodobně až po překročení 1 milionu vyrobených kusů nebo velmi blízko k němu. Jedná se už o novější model s uskutečněnými 548 změnami a posléze úpravám k eliminaci vnitřního hluku. Z Boleslavi putoval do Horáckého Autodružstva v Třebíči kde ho koupil jeho první majitel za hotové peníze. Tento pán je kolega taťky z práce takže sme Favorita měli delší dobu tak nějak zamluveného dopředu až ho bude prodávat. Den po mé maturitě nadešel a auto jsem zakoupil. Původně jsem chtěl Škodu 130 Rapid taky v super stavu zase od jinýho známýho. Nakonec to ale nedopadlo takže jezdím Favoritem. Oproti Rapidu mám auto který je o něco dál a má lepší jízdní vlastnosti ale hlavně 5 dveří a o dost větší a využitelnější kufr. Akorát nemá takový sportovnější šmrnc.
Výbava nic moc nej model z té doby to není ale jsou tam dost praktické věci. 4 zástěrky, otáčkoměr, zapalovač, osvětlení kufru, středovou konzolu, kontakty na osvětlení ve všech 4 dveřích, otvírání kufru od řidiče, boční lišty, osvětlený digitální hodiny, akustická signalizace rozsvícených světel, gumové koberce 6 dílů, zamykání zpátečky Construct. Krom toho jsem si dodělal mlhovky, třetí brzdové světlo a rádio s MP3. Auto nebylo nikdy bouraný ani stočenej tachometr. Časem bych si chtěl na auto pořídit rozpěrnou tyč mezi tlumiče, zadní originál kouřová světla, 4ramenný volant Favorit nebo Felicia.

V autě mám ještě dodělanej pager. Sice ho nepoužívám ale i přes ty roky funguje. Řídící jednotka je v palubce pod budíkama a jsou kontkty na všech dveřích. Proto mi taky svítí osvětlení i při otevření zadních dveří. Často to ale hází falešný signál. Auto je v pořádku ale krabička pípá. Asi to v tý době nebylo tak odstíněný, nebo nepočítali třeba s tolika mobilama a různýma frekvencema signálů... nevím. Dosah přesně nevím ale když vám auto stojí před panelákem a vidíte ne něj tak to funguje. Nesmí to být ale příliš daleko a za roh budovy signál taky nejde.

Motor: Osvědčená letitá zážehová třináctistovka OHV. Úpravy při vzniku Favorita ji zase pozvedly o dost nahoru, takže se zvýšila životnost, spolehlivost atd. Spotřeba oleje je minimální. Těsnost motoru o něco horší, nejhorší místa jsou asi těsnění pod vanou a gufero kliky. Když sme u toho oleje. Při kontorle hladiny mi vadí že na žebre bloku kam se zasouvá měrka se usazijí kamínky a pak hrozí že některej spadne do díry. To sou starosti že:D No ale stejně by se do motoru nenasál. Když se vyndává měrka je potřeba trošku zručnosti musí se protáhnout přes hadici vyhřívání sacího potrubí. Starty nejsou problém celkově veškerá regulace motoru je přes relativně ještě jednoduchou elektroniku takže vše funguje jak má. Je zde také odvětrání benzinových par. Motor se rychle ohřívá na provozní teplotu což je výhoda. Má ale malou tepelnou setrvačnost. Když se v zimě na jen pár minut zastaví teplota od provozní trochu klesne. Vibrace se do karoserie ani moc nepřenáší což neplatí o hlučnosti. Ale při normální jízdě s nízkými otáčkami je vše v pořádku. Výkon motoru je malý, jde o nejslabší verzi. Když se ale člověk postaví na plyn a nebojí se točit tak díky nízký hmotnosti akceleruje svižně. V otáčkách nad 4000 má takový zajímavý zvuk (zvuk vysavače se spíš přisuzuje motorům HTP, který jsem nikdy vytočený neslyšel ale myslím že Fáčko sse mu v otáčkách blíží fakt věrně:D Nejhorší je malý krouťák a nic moc průběh. Maximum je při 3250 ale tam už skoro řadím. Jo MPI ho má asi o 950 ot níže, to pak jinak tahá. Nejhorší je jet za někým 80. Pak přijde kopec on jede pořád stejně ale já musím řadit a hned rychlost klesne. Pod 2500 není motor skoro vůbec pružný. Velká je prodleva mezi sešlápnutím plynu a zvýšením otáček. Při jízdě to ani tak nevadí ale třeba při meziplynu jo, člověk musí dát plnej počkat a pak pustit až to vylítne na ty požadovaný otáčky.

Převodovka: Zde se spolehlivostí nebývají většinou problémy, u mě vše OK. Odstupňování je i dobré pětka by mohla být kratší aby se při rychlosti kolem 80 a potřebě zrychlení nemuselo řadit, to by ale vyřešil už zmíněný průběh krouťáku. S řazením nemám vůbec problémy má delší dráhy, ale dovolím si říct že je úřesné, nikdy se mi nestalo že by tam nespadl nějak kvalt. Z 5 na 4 stačí jen působit rukou dozadu, žádný hledání neutrálu atd. Dá se v pohodě přeřadit i když se třeba spojka sešlápne jen do třetiny (ne že bych to dělal ale u Octávky by tohle asi nepřošlo). Občas se hůř řadí zpátečka ale člověk se to musí naučit chvilku počkat na neutrálu atd. Občas se to ale i tak stane že bud nezaskočí nebo když je člověk moc rychlej škrtne o zuby. Co je největší mínus je hlučnost při brzdění motorem. Na kvalty od dvojky slyšet není. Nejhorší je to na jedničku. Je jasný že se přitom změní tok sil a že druhý strany zubů asi nejsou tak zaběhnutý. Nevím jak u jiných Fáček ale u mě je to slyšet docela dost... Ale olej je dost a byl měněn.

Výhled z vozidla: Je velmi dobrý sloupky jsou úzké. Zrcátka jsou hezky vysoká. Ovládání nic moc, buď je zima nebo zatuhly bowdeny. Vnitřní má polohu den a noc. Větrání na sklo docela ujde. Zadní sklo se moc nešpiní, zbytek obstará stěrač. Vyhřívání skla moc výkonné není a mohlo by mít rastr jak u Felicie tj. vlákna hezky vedle sebe rovnoběžně po celý ploše.

Řízení: Klasický přímý hřeben bez posilovače. Za jízdy je lehké, v zatáčce se musí přidržet a když to chcete ze zatáčky osolit rve vám to volant z ruky, udržet se to dá normálně ale nesmí se toho člověk leknout. Parkování je obtížnější, je to rozcvička. Lepší je si pomalu popojíždět aby to šlo líp.

Brzdy: Brzd nikdy není dost. Tady to na tu hmotnost dostačuje. Ale zas je větší rozdíl prázdný/plný auto. Ovládání je lehké, pro pořádný zabrzdění se musí pedál sešlápnout víc (taky když sednu do Octávky tak brzdím jak kdybych na to jen hamtal). V zimě když se solí tak je to znát že jsou vlažnější. Z dlouhejch kopců moc nejezdím a brzdím dost motorem tak nevím jak vadnou. Ruční brzda mi brzdí dobře.

Přístrojová deska: Tady si já ani na moc nestěžuju. Je jednoduchá a přehledná. Všechny ovládácí prvky jsou zeleně prosvětleny. Ergonomie dobrá na vše dosáhnu akorát rádio je trochu daleko. Vše mi tak nějak vyhovuje třeba nemám moc rád zapínání světel na páčce blinkrů (nevím proč ale vyhovuje mi víc samostatnej spínač). Páčky jsou dost subtilní a mohli by mít kratší krok. Mohli by být o kousíček blíž ale to mi problémy nedělá. Hlavny blinkry by tam měli líp zaskakovat zdá se mi že prvně se samotná páčka trochu ohne a pak tam skočí blikr:D Rozvod vzduchu je v pohodě akorát levej výdech je moc dole u Octávky je přímo před rukou, to je lepší něky mi je trošku zima na ručičku:D Topení se ovládá lehce, kdyby mělo to ovládání jak má Feldy byla by to bomba, 4 rychlosti ventilátoru a větší možnost rozvodu vzduchu. Popelník je dobře umístěněj a velkej ale já nekouřím. Odkládacích prostorů je docale dost. Kastlík je velkej, poličky na středový konzole jsou super. Kapsy na dveřích jsou dlouhý a docela široký. Větší než u Octávky třeba. Flašku s pitím 1,5 litru mám bud u spolujezdce nebo za jeho sedadlem. Dá se dát i vedle sedadla na tu kapsu ale tam nedrží a nemíním zkoušet jaký je to když se motá mezi pedálama. Nevím proč ale nedrží mi zevnitř na skle navigace. Buď je mastný sklo nebo je to zimou nevím. Mám ji opřenou o roh palubky ale to je nic moc. U Octávky je to lepší tam je rovná plocha po celým a na tý straně se to na ni dá líp položit. Výklenek vedle spínačů je super místo na mobil. Občas se hůř reguluje teplota ventil když se nepoužívá tak zatuhne a v létě třeba pouští teplo no hrůza. Musí se s ním hýbat aby nezaléhal. Jinak topí dobře. V noci se mi jezdí dobře prosvětlení je dostatečný a rovnoměrný. Sice se přístroje zrcadlí v bočním okně ale to mi nevadí. Kontrolky jsou hezky zřetelné. Se světly jsem spokojen občas si třeba ale v lese když proti mě nic nejede zapnu přední mlhovky, člověk pak dobře vidí na kraje a torchu i do lesa třeba kvůli zvěři je to dobrý. A taky při dálkovejch vidí víc na díry na cestě. Štvou mě nedržící gumový koberce, to je hold ta první generace, u feldy měly už špunty, a ty se nehly. Většina lidí si ju nespraví ap ak mám z toho špinavej koberec.

Sedačky: Mám základní, ty horší jak potahem tak pohodlím. Anatomický jsou o něčem trochu jiným a mají plyšový potah. Ale nikdy sem z nich nebyl extra rozlámanej. Taky sedím normálně, žádný bláznivý sklony atd. Řízení si vyžaduje sedět pořádně. Látka by mohla bejt příjemnější v létě se mi v nich potí záda. Čalounění už vypadá dobře, je i na dveřích látkové (připadá mi to příjenější než na novějších autech většina plast a malý kousek látky. Údržba je pak ale přirizeně snažší). Strop už měl být panelový jak u Feldy, tenhle vyoadá zastarale a málo izoluje. Panel nad slunečníma clonama je ale taky čalouněný látkou.

Kufr: Moc velký není ale využitelný je dobře. Sklápění sedadel je vyřešeno suprově a podlalha je rovná. Dají se i lehce vyndat ale moc velká škoda že nejsou dělená, je to neocenitelná věc. Horší je práce s úchyty pásů ale vždy je vyndávám. Kolem náhradního kola moc místa není vejde se do něj jen zvedák a základní nářadí, vše ostatní mám v kufru. Super to mají Formani mají na boku schránky. Můžu ho otevřít od řidiče což je dobrá věcička. Otvírám bez klíče a odjistím ho jen když chci takže nemusím jezdit s odemčeným. Ještě musím udělat osvětlení aby svítilo i bez parkovaček. Prostě přes čidlo otevření dveří nebo na vypínač. Druhá varianta bude asi jednodušší. Když sem ale vyndal zadní sedačky narval sem tam menší dámské kolo s oběmi koly a svoje velké pánské bez předního kola. Fakt sem nechápal jak sem to tam dostal:D



Silné stránky

Využitelnost vnitřního prostoru, nízké servisní a provozní náklady, dostupnost a cena náhradních dílů, jednoduchá konstrukce, snadná opravitelnost, účinnost světlometů, malé znečišťování zadního skla - i při sněžení nebo plískanici je přes něj něco vidět, narozdíl třeba od Octavie Combi kde se zadní sklo špiní strašně.

Slabé stránky

Výkon a kroutící moment (+ jeho průběh) motoru, citlivé řazení zpátečky, špatná konstrukce vypínání blinkrů, nedělené zadní sedadlo , vyšší pronikání vibrací při přejezdu nerovností a hluku do motoru při vyšších otáčkách, poruchové sklápění světel, koroze pátých dveří (narozdíl od ostatních částí auta jsou už oprvdu špatné už mi těmi dveřmi do auta občas zateče voda při dešti), osvětlení kufru svítí jen při zapnutých světlech což je nedomyšlené,
No a samozřejmě ta bezpečnost. Jsou už oproti starším vyztuženy prahy, A a B sloupky a střecha a jsou montovány účinné výztuhy dveří. Ale stejně žádný airbag ani ABS a i tak není karoserie moc bezpečná.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Stav dobrý bylo absolutně bez investic. Nebylo potřeba nic vyměňovat ani hned opravovat. Auto bylo servisováno ve značkovém servisu, technické kontroly většinou úplně bez závad. Za celou dobu měněno: motorek topení, oba díly výfuku, hydrokorektor sklápění světel, vnější manžety poloos, gufero na převodovce, termostat. Samozřejmě kromě brzd, pneumatik, atd.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto mi prodával náš známej takže sem věděl co kupuju a jednal s náma jak jinak než super. Dokonce zaplatil i půl přepisu a dal mi k autu 4 zimní pneu, řetězy a příčníky na střechu.

Stručná historie Škody Favorit

V roce 1982 byl konečně dán vládní příkaz k vývoji nové Škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol. Do července 1985 měl být vývoj ukončen. To byl termín skutečně šibeniční i pro automobilky které tuto koncepci pohonu již používali. Pracovat se tedy ale začalo. Podvozkové orgány vycházely z prototypu postavenému v Mladé Boleslavi již dříve, tvarový návrh karoserie by zadán studiu Bertone do Itálie. Bertone si tedy vzal na starost tvar automobilu, kontruktéři v AZNP technologické aspekty její výroby a konstrukce a podvozek nového automobilu. Pracovat se muselo neskutečně rychle a to tak že ani kolegové v Itálii nevěřili že se to v Boleslavi stihne a sami museli také pracovat přesčas aby stihli termín. Toto si bohužel vynutilo kompromisy. Rovné výplně dveří, koženkový strop, atd. Bertonemu se podařilo navrhnout funkční, esteticky zdařilý a vyvážený celek. Na skicách však vypadal automobil lépe a zaobleněji. Kvůli světlometům z Autopalu musel Favorit dostat tvrdé a dosti hranaté linie. Na subdodavatele vůbec Favorit doplácel nejvíc. Za minulého režimu totiž nemohl subdodavatel začít vlastní vývoj nového výrobku přetím než mu k tomu dal odběratel příkaz celý vývoj tak nesmyslně zaostával. Například topení. Nikdo nevěděl jestli se jeho vývoj podaří tak jak bylo plánováno a jestli bude mít zadané parametry, ale konstruktéři již museli s ním počítat a krestli kolem plechy. Když se něco na daném dílu nepodařilo muselo se vše předělávat kolem dokola. Výrobce topení nemohl a ani nebyl ochoten vyvinout kolečkové ovládání topení a takovou konstrukci aby mohla být mezi motorem a kabinou dvojitá přepážka.
Oproti stávající řadě škodovek se nepoužilo nic, vše bylo nové. Kromě motoru, ten musel zůstat protože na vývoj nového nebyly peníze. Byl však důkladně modernizován. Přes litinová víka ložisek klikového hřídele, bimetalické písty, novou osmikanálovou hliníkovou hlavu s tvrzenými sedly ventilů, těsnící kroužky ventilů až po úplně nový špičkový karburátor. Motor dostal také nové příslušenství zejména nové elektronické zapalování. V řadě věcí byla navázána spolupráce se zahraničními firmami. Zavěšení motoru s Porsche (jízdní vlastnosti Favorita se zamlouvali i řediteli sportovního oddělení), těsnění s firmou Elring, písty s firmou Alcan, Ložiska s firmou NIBA, pístní kroužky s firmou Nippon, karburátor Pierburg, třmeny brzd Girling atd.
Vývoj vozu byl v termínu úspěšně dokončen a přistorupilo se tedy k provozním zkouškám. Prototypy jezdily urychlené životnostní zkoušky na polygonu Tatry Kopřivnice. Jezdilo se na tamnějších zkušebních svazích, buližníku pro zkoušení těžkých nákladních Tater a speciální překážkové dráze. Nedostatky se ihned promítaly do změny konstrukce vozu. Jeden vzorek jel zkoušku na 150 000 km (ta se musela taky vykonat dost rachle jinak by se do představení modelu nestihla), motor se testoval na zkušebně po dobu 1000 hodin. Motor uspěl bez závad a po celou dobu mírně stoupaly jeho výkonové parametry. Bezpečnost byla ověřena bariérovou zkouškou. Limit pro vniknutí hřídele volantu proti řidiči Favorit využil sotva ze třetiny. Vozidlo schválila i francouzská zkušebna UTAC pověstná svoji přísností. Jeden majitel soukromého závodního okruhu, který na něm zajížděj lepší časy než Jacky Ickx, po ostré projížďce Favoritem podal Škodovákům ruku s tím že nemá co by vytknul.

Vývoj byl tedy úspěšně dokončen, vůz byl představen v roce 1987 na MSVB. Sériová výroba se rozběhla až v roce 1988 čož byl z hlediska marketingu ne moc dobrý tak protože odbyt škodovek s motorem vzadu prudce poklesl protože každý čekal už na Favorita. Ale v té době to nevadilo a ani to nikomu nevadilo natož aby se tím někdo zabýval. První vyrobená auta měla problémy s kvalitou zpracování, postupem doby se je dařilo řešit. Problémy s kvalitou měli pak i vozy vyrobené těsně po revoluci. Zařízení automobilky bylo za komunistů zastaralé (v lisovně stříkal olej z lisů na obsluhu), toto se doregulovávalo politickými vězni. Po amnestii však je však neměl kdo nahradit. Automobilka musela vyrábět kolem 190 000 vozů ročně aby splácela dluhy po vývoji Favorita. I tento počet byl nad plán směn a najednou se linky skoro nebo i úplně zastavily. Musel pomáhat a učit se každý kdo měl ruce. Největší problémy byly s lakováním, tato práce je náročná na zručnost a některé vozy musely vyjet s nekvalitním lakem. V lakovnách nebylo ani pořádné odsávání, jen malou náplastí byla tekoucí voda ve žlabech pod rošty. Ještě že se pak situace zlepšila vstopením do koncernu VW. V případě Renaultu nebo neprivatizaci by byla automobilka odsouzená k záhubě. Říká se také že Favorit přispěl k tomu že se VW rozhodl automobiku koupit.

Na počátku 90. let se objevily důležité karosářské verze. Kombi Forman a užitkový pikc-up. Zlom ve výrobě přinesl vstup automobilky do koncernu Volkswagen. Díky tomu vzrostla kvalita, byl proveden soubor úprav se 548 zlepšeními, začalo se používat vstřikování paliva s řízeným katalyzázorem (ve své době byl prý tento motor jedním z nejekologičtějších motorů na světě), byla poskytována záruka na prorezivění 6 let, začaly se montovat boční výztuhy dveří s rezervou plnící předpisy v USA a mnoho dalšího. Modely s těmito úpravami se začaly vyrábět v roce 1993 poznáme je především podle nového černého interiéru s tvarovými výpněmi dveří a bohatším čalouněním. I pak inovační úsilí neustávalo přišly úpravy snižující vnitřní hluk atd. Výroba byla ukončena v roce 1994 nástupem Felicie, ale původní typ se vyráběl ještě do roku 1995 zvláště v provedení Forman a Pick-up. Bylo vyrobeno přes 1 milion vozů typu Favorit, Forman, Pick-up.

Škoda Favorit slavila také velké úspěchy na poli sportovním v automobilových soutěžích. Přes mistry světa ve třídě do 1300 ccm v roce 1991 a 1992 (vítězsrví ve třídě do 1300 ccm měly vozy Škoda vždy téměr "předplaceno") dosáhl v roce 1994 na zisk světového poháru FIA ve Formuli 2 pro vozy s objemem do 2000 ccm a jednou poháněnou nápravou. Tým Škoda pod vedením Pavla Janeby a vynikajících jezdců Emila Trinera, Pavla Sibery a dalších získal tento pohár v konkurenci světových značek s dvoulitrovými motory se Škodou Favorit s motorem o objemu pouhých 1300 (!!!) ccm. Byl to vynikající úspěch na který byli všichni náležitě pyšní.

 
reklama

Novinky v recenzi

24.8.2008 00:00

No tak už sem dlouho neaktualizoval. Dlouho sem tu nebyl přes léto nebyl čas. No jenže aono ani není co aktualizovat udělal sem technickou vyměnil olej a už na mě čeká nástupce. Takže Favorit už je prodán a příští týden už budu mít Feldu takže jak to pude tak udělám recenzi. S Fáčkem sem byl spokojen praktický auto s 5 dveřmi na vnější rozměry prostorný, na takhle starý auto příkladná spolehlivost. Náklady na údržbu nízké, spotřeba slušná. Jen ten výkon byl malý a koroze by za chvíli začala postupovat, stějně tak pneu už bych musel koupit nové. Takže si vlastně ve všem polepším kromě motoru ten zůstal stejný takže výkon bude chybět. Ale pokud bude Felda stejně spolehlivá bude to super.

4.3.2008 00:00

Začal mi po startu škrtat pastorek startéru o věnec. Nechal sem ho rozdělat, pastorek byl dobrej ale bylo tam vysoký tření a nevracel se. Takže sem nechal vyměnit ten spotřebák co je v tom, (uhlíky, podložky, pouzdra, atd.) Za 600 i s opravou krabičky na pískání světel a kontaktu na vnitřním světle. Tu krabičku a světlo bych si spravil sám ale elektrikářovi to nedalo tak udělal:D

24.2.2008 00:00

Tak mi baterka odpochodoval ado věčných lovišť. Bohužel, byla tak asi 3 roky to není moc na to že to byla Varta. Dostali jsme výhodnou nabídku, takže mám novou Vartu blue dynamic, normálních 44Ah.

2.1.2008 00:00

Trošku jsem zase natáhl recenzi abych rozebral věci co jsou u hodnocení v pravém sloupci. Prostor pro text mi nestačí:) Zatím sem popsal takovej základ napiště mi prosím do diskuze co by ještě bylo dobré popsat.

8.9.2007 00:00

Tak už bych zase měl napsat nějakou novinku. Auto pořád slouží bez závad. Akorát mě teď v létě trápí protíkající ventil topení. Když ho zavřu tak propouští a topení stále topí. V létě je to fakt na mrtvici. Fávo nefouká studenej vzduch zrovna nejlíp, ale když do toho ještě v létě topí je to otřes. Ten ventil už je tam druhej tak se bojím že když ho vyměním začne znova protejkat. Jediný řešení by bylo dát topení z Feldy ta už ventil nemá.
Jinak vše v pořádku, akorát mi praskla manžeta na řízení tak ji při výměně oleje nechám vyměnit. Minulou sobotu jsem jel do Kopřivnice a zpět 400km celá cesta v dešti a žádný problém. Takhle dlouhou cestu jsem s ním ještě nejel skoro 4 hodiny tam a skoro 4 hodiny zpět a rozhodně jsem nebyl rozlámaný ze sedaček. Na ně si teda opravdu nemůžu stěžovat nikdy mě z nich nebolely záda.
Ještě jsem teda zapoměl že se unavil drát od repráku mezi dveřma a kastlí a reprák přestal hrát. Při tom jsem si ještě nechal proletovat pojistkovku protože nesvítila jedna strana parkovaček a palubka. Ještě budu dodělávat drát k osvětlení kufru protože to svítí jen při zapnutých světlech.

10.5.2007 00:00

Tak sám mám už s Fávem najeto 10 000 km, takže auto muselo dostat údržbu. Přecházím na polosyntetický MOGUL GX-FE 10W-40. Někdy drnčí táhlo řazení, automechanik žádnou závadu nenašel tak uvidíme, ale říkal že silentbloky na motoru už nejsou OK tak to bude možná tím. Nechal jsem promazat stěrače a zavařit výfuk. Dal jsem nový vzduchový filtr (MANN) a svíčky (BRISK). Jinak vše OK. Koupil jsem paměťový cyklovač a bílá skla bočních blinkrů.
Celkově za ten rok a 10 000 km mě stála údržba a opravy 1500Kč což si myslím že je super. Hodně lidíé říkalo že to je drahý ho kupovat za 39 000Kč, ale je v dobrém stavu a nevyžaduje větší investice.


Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit Special-line, 781.135 B 40 kW Nové Foto!!!

Další vozy Škoda Favorit


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Auto jezdí naprosto spolehlivě 250 km každý týden ve 3 až 4 lidech. I v zimě jsem kdykoliv nastartoval a nikde jsem nezůstal viset. Samozřejmostí jsou 4 zimní pneu a železná lopata v kufru.

praktičnost
9

Auto má 5 dveří což je pro mě ideální a relativně velký vnitřní prostor. Když se sklopí zadní sedadla jízdní kolo převezu úplně pohodlně. Sedadla jdou geniálně jednoduše vyjmout takže paráda, jen mě mrzí že nejsou dělená.

prostornost
8

Mě vyhovuje perfektně akorát při 4 lidech už přestává stačit kufr. Pro 2metrovýho člověka ale Fávo není. Vzadu se narozdíl od dnešních malých aut vejdou i 3 dospělí když se mírně zmáčknou. Zadní sedadla netlačí prostředního cestujícího protože jsou rovná

jízdní vlastnosti
7

Podvozek je v dobrém stavu takže na svou hmotnost určení a při normálních rychlostech plně dostačuje. Jen vibrace při větších nerovnostech jsou větší. Náklon v zatáčkách je vyšší kvůli absenci stabilizátorů, nicméně stopu drží dobře.

jízdní komfort
8

Jde o modernizovanou verzi takže interiér je hezčí a pohodlnější než předchozí model. Hluk v kabině při normálním stylu jízdy je celkem vyhovující. Praktické je odjišťování pátých dveří z místa řidiče a osvětlení kabiny na všech čtyřech dveřích.

provozní náklady
10

Krom malých oprav leju jen provozní kapaliny. Auto mám od Května 2006 a zatím jsem opravoval manžety, gufero a termostat což je pár stovek.

náhradní díly
10

Jsou dobře dostupné a levné. U většiny má člověk volbu mezi originálním a replikou.

výkon motoru
5

Chtělo by to silnější 50 kW verzi. Když se podrží pořádně v otáčkách tak při malém obsazení docela jede. Horší je kroutící moment motoru a jeho vysoko položené maximum.

spotřeba
7

Jezdím normálním stylem jízda takže kolem 7-8 litrů, v zimě a větším obsazení o něco více.

hlučnost motoru
7

Když se motor vytáčí je slyšet hodně, ale při normální jízdě okolo 90 km/h není až zas tak moc hlučný.

kvalita sedadel
6

Sedadla nejsou prosezená a jsou čalouněna docela příjemným materiálem. Akorát v létě se v nich člověku trošku zapotí záda po 100 km jízdy. Sedadla z lepších verzí by byla ještě o něco lepší.

brzdy
8

Vzhledem k dobrému stavu brzdí docela slušně. Nicméně každému autu by neuškodily účinnější bzdy stejně jako mému.

zavazadlový prostor
9

Velikost odpovídá délce auta. Má rovonou podlahu a osvětlení jeho dveře je možno odjistit od řidiče. Sedadla jdou velmi jednoduše vyjmout a takto vytvořený prostor má rovnou plochu. Jen škoda že nejsou dělená.


Více o modeluŠkoda Favorit
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 

reklama





Blesk.cz

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30 dozorců, posledním popraveným byl sériový vrah

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30…

Kdysi tu pykalo přes tisíc trestanců, dnes legendární věznice Joliet v americkém Illinois zeje prázdnotou. Po…

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard korun. Ten žádá víc

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard…

V dnešní době je jasné, že prodeje fyzických CD téměř nic nevydělávají. Příjem hudebního průmyslu pochází z…

 

iSport.cz

Mrtvý hokejista Marek Svatoš (†34): Řídil opilý, byl obviněn z týrání dítěte

Mrtvý hokejista Marek Svatoš (†34): Řídil opilý, byl…

Jeden šok za druhým! Sotva hokejoví fanoušci vstřebali nečekanou informaci, že v krvi slovenského hokejisty…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama