Diskuse

Škoda Octavia (2017)

27.5.2017

Tak a je to tu. Ako blesk z jasného neba. Ďalšia recenzia. Predchádzajúce autíčko (http://moje.auto.cz/Slavo-N-/kia-sportage.html) sklamalo... 4 mesiace…

 

Škoda Octavia (Slavo N.)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 20 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 27.05.2017  23:15

    1,4 TSi

    mám v sportsvanovi a najeto už 35 000Km. Zatím není nejmenší problém. Ty verze EA 211 s rozvodovým řemenem a chlazenými výfukovými svody jsou už spolehlivé, kultivované a úsporné. Myslím že se nemusíš obávat. Shodou okolností mám na víkend půjčenou stejnou verzi Kia Sportage 1,6 GDi jakou jsi prodal. A jsem z auta opravdu hodně zklamaný. Motor vůbec netáhne, je evidentně seškrcený emisními limity, spotřeba za 100 najetých km 7,9. Když sešlápnu plyn na doraz při 90 a 5°, tak se téměř nic neděje, je potřeba řadit na 3° aby se dalo jakž takž předjet. Naposled jsem podobné pocity zažíval se škodou 105 mých rodičů. Sedadla vyloženě nepohodlná, na delší trasy si to nedovedu představit. Podvozek vyměklý a na horších silnicích ztrácí komfort. V přímém srovnání s konkurenční Mazdou CX5 je to o 2 levely horší. Sportage bych si opravdu nikdy nekopupil.
    • 00 Reagovat !

      foto Slavo-N-

      Slavo N. 28.05.2017  15:03

      « Re: 1,4 TSi

      Ahoj. Celkom si ma potešil, že už máš 35000km a zatiaľ úplne bez problémov. Snáď to podobne bude aj u mňa....

      Pokiaľ ide o Kiu Sportage 1.6GDi... Neviem, či nemáš ešte surový nezabehnutý motor, na mojom sa dynamika výrazne zvýšila až pri nejakých 7000km... Akoby kórejec potreboval dlhší km nábeh.. A ešte jedná vec. Ja som mal na ňom úmyselne obuté najmenšie možné pneu 215/70 R16... Ty máš na svojom požičanom pravdepodobne štandardné 225ky R17... Neveril by si, ale na tento motor má rozmer pneu naozaj dosť veľký vplyv čo do spotreby aj do dynamiky. Po 10000km auto ťahalo (v rámci svojich možností) celkom slušne, priemerka podľa PP 7,2 l/ 100km.
      • 10 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 28.05.2017  15:35

        « Re: Re: 1,4 TSi

        Na té Sportage jsou 17" a najeto má zatím 400 Km. Možná je na prvních pár tisíc jinak nastavená řídící jednotka. ale pružnost motoru je fakt tragická. Já si s tím troufl bezpečně předjet akorát traktor. Po nájezdu další 100 Km spotřeba klesla na nějakých 7,2. takže relativně úsporně se s tím jezdit dá, ale musíš rezignovat na jakoukoliv dynamiku.
      • 10 Reagovat !

        foto MadMack2

        MadMack2 03.06.2017  09:25

        « Re: Re: 1,4 TSi

        Na 1.4 TSI 103kW mám najeto aktuálně 112.000 km a motor šlape nádherně, nežere olej, dlouhodobá spotřeba 6.5l, takže si určitě nemusíš dělat starosti.
        • 00 Reagovat !

          foto Slavo-N-

          Slavo N. 03.06.2017  20:03

          « Re: Re: Re: 1,4 TSi

          Fantazia!!! A ako dopadla vymena spojky u teba? V ramci reklamacie? A drzim palce pri novom Rapide DSG
          • 00 Reagovat !

            foto MadMack2

            MadMack2 05.06.2017  15:04

            « Re: Re: Re: Re: 1,4 TSi

            Výměna spojky byla úplně bez problémů, jen to 3 dny trvalo. Museli nahrát ten rachtavý zvuk, co to dělalo, poslat do Škodovky, ta schválila výměnu spojky a bylo hotovo. Celá akce proběhla 3 měsíce před koncem záruky a zhruba v 75.000 km.
  • 00 Reagovat !

    foto Marty-sin

    Marty_sin 28.05.2017  14:42

    recenze na Octavii

    Se vším souhlas, až na porovnání "jízdního dojmu" s Golfem. Mám možnost porovnat právě novou oktávii ( služební auto) a mým novým Golfem 7 (R-line Highline) s tím samým motorem akorát s automatem, a Golf mi příjde "vyspělejší", "hodnotnější" i podvozkově lepší....

    Jinak 1,4 Tsi 110 KW je super motor - nyní mám nějakých 12 tis km, a spotřeba už klesá nejen na PP, ale i reálný dojezd je o něco málo vyšší. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Slavo-N-

      Slavo N. 28.05.2017  15:09

      « Re: recenze na Octavii

      Ahoj, ja som mal možnosť jazdiť na klasickom Golfe s manuálom, nie R-Line Highline s DSG, možno preto ten dojem... : ) Navyše to bolo Combi a tak tvrdé naladenie podvozku, v kombinácii s jednoduchou zadnou nápravou, mi vôbec nesadlo... Nemecké alebo švajčiarske cesty by zrejme môj názor zmenili : )))

      Dokonca na mojej faceliftovanej som nepostrehol ani to, aby odskakovala zadná náprava... Možnože k tomu prispel, v rámci faceliftu, väčší rozchod kolies. Neviem. A možno ja nejazdím úplne na hrane... Teda určite nejazdím ako Schumacher za mlada :-)

      Veľa šťastných km aj tvojmu Golfu, snáď nás tie motory nesklamú... :-)
  • 10 Reagovat !

    foto tomlak

    tomlak 28.05.2017  16:28

    Peugeot 5008

    Aspoň že automobilky dělají auta podle uživatelů a ne podle novinářů. Ať slouží!!! Jsem prekvapen spotřebou. Ja se svojí 1.6. HDI jezime za 5,6L
    • 00 Reagovat !

      foto Slavo-N-

      Slavo N. 28.05.2017  19:00

      « Re: Peugeot 5008

      Cau. Vdaka. Aktualne mam 1150km a dlhodba priemerka je podla PP stale 5,8l/100km. Na benzin velmi slusna hodnota si myslim. Urcite aj vdaka "len" R16... A necham sa prekvapit, aka bude po zabehu... budem informovat :-)
      • 11 Reagovat !

        foto Bubi28

        Bubi28 26.06.2017  10:21

        « Re: Re: Peugeot 5008

        Ahoj. Nechci vám brát iluze z nízké spotřeby, ale počítač lže u průměrné spotřeby o 0,5L . Mám Octávii 1,6 TDi 2014 , A od začátku si píšu kolik jsem natankoval. Najeto mám 45000 Km a počítač ukazuje průměr 5,1L ale podle mích výpočtu to je 5,6L.
  • 00 Reagovat !

    foto 99matthew99

    99matthew99 28.05.2017  17:29

    spotreba

    Ahoj. Blahozem k novemu auto a k vydarenej recenzii. Niesom sice Skoda fanusik ale kazdy si vyberie take ake sa jemu paci a ake mu sadne. Zaujimaju ma 2 veci? 1. To vazne dokazes ist pri 140 za 5.8? 2. Tvoje auto ma vzadu jednoduchu napravu alebo multilink? Vela stastnych km prajem :-)
    • 10 Reagovat !

      foto Slavo-N-

      Slavo N. 28.05.2017  18:56

      « Re: spotreba

      Ahoj, Dakujem pekne. Ja mam vzadu jednoduchu napravu, multilink ma az 1.8 TSI 180k.
      Pokial ide o spotrebu, ano pri 140km/h som mal zapnuty tempomat a isiel som po rovine. Aktualna spotreba bola podla PP 5,8l/100km, vid foto v galerii. Sam som tomu neveril, hned som to odfotil :-)
      • 10 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 28.05.2017  19:16

        « Re: Re: spotreba

        Multilink má i 1.4 G-Tec 81kW, na kterém mám najeto víc jak 68tis km. Jinak máme doma i 1.4 TSi před FL cca 35 tis km a oba motory bez problémů, takže bych obavu o jeho životnost neměl... ;-)

        Btw ke spotřebě benzinu, oba jezdí s průměru kolem 6 - 6.5l podle stylu jízdy. G-Tec na CNG dá 3.8-4.5kg/100km.

        Gratulace k autu, ikdyž podle mě předek před FL vypadá lépe ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Slavo-N-

          Slavo N. 28.05.2017  20:49

          « Re: Re: Re: spotreba

          Vdaka. Nevedel som, ze multilink ma aj G tec verzia... a som rad, ze tsi ma 35 tis. km a bez problemov. A co olej? Nezerie olej?
          PS: s tymi 4 svetlami uz nic nenarobime, Kaban si ich presadil, takze nemame na vyber :-)
          • 00 Reagovat !

            foto 99matthew99

            99matthew99 28.05.2017  22:27

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            Dik za odpoved. Neuvazoval si nad automatom? Zaujimalo by ma ako funguje tento motor s dsgckou. Vo vela testoch pisu ze dsg si lepsie rozumie s benzinom ako s dieslom tak preto ma to zaujima ci to tak je naozaj
            • 00 Reagovat !

              foto Slavo-N-

              Slavo N. 29.05.2017  10:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

              Ahoj, nad DSG som jasné uvažoval, ale je tam + 2000€... Škoda, že automaty u nás sú stále za taký veľký príplatok, najmä pokiaľ ide o VW group... : )
            • 00 Reagovat !

              foto ybalgin

              ybalgin 08.06.2017  18:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

              S dsg si rozumí náramně, něco o tom jsem se snažil napsat ve svojí recenzi. Podle mého dsg zvedá tento motor ještě o půl třídy výše. Jezdím teď s dlouhodobou spotřebou kolem 6l/100km, a to tam mám 17". Pokud by se tomu motoru ale šlapalo na krk, tak by mohla být dlouhodobá spotřeba klidně 7.5. Na sprit monitoru má nějakej frajer i 10l/100km.
              • 00 Reagovat !

                foto Slavo-N-

                Slavo N. 10.06.2017  21:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                Hej hej, veď aj tvoja recenzia mi dala poriadneho chrobáka do hlavy... ohľadne Octávie 1.4 Tsi... : )))))))))))))))) SI ma nalomil úplne :-)

          • 10 Reagovat !

            foto colin251

            colin251 29.05.2017  07:34

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            Já mám 1.4 TSI 103kW v Seatu Leon ST a má najeto 94.000 Km a bez problémů. Jen prvních 30.000 km si vzalo asi 0,7l oleje navíc ... zbylých 64.000 km jsem už nedolíval ani decku. Na 60.000 km dostal chip na 179 koní, takže to jezdí celkem obstojně :-)

            Dlouhodobá spotřeba 6,5l na 18" (je to pracovní auto, tahá často vozík).

            ČR - Itálie - Rakousko - ČR (14 denní dovolená s výletý) celkem za 5,9l.

            Jinak auto umí jezdit od 4,1l do 12,5l :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Slavo-N-

              Slavo N. 29.05.2017  08:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

              Dik za info. Uplne uzasne veci pises. Velky km najazd a bez problemov no a spotrebu mas fantasticku vzhladom na 18 tky kolesa... Tesim sa, zrejme to bude celkom dobry motor...

              179koni po chipnuti??? Waw. Takze tych 150 z vyroby este nie je uplne nadoraz tym padom... :-)
              • 00 Reagovat !

                foto colin251

                colin251 29.05.2017  08:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                Tak z výroby nebývají motory nastavený na max :-) Ten chip tam mám cca 34.000 km (dělala firma Profituning ... na Slovensku je lidi celkem znají :-) a zatím teda dobrý, olej navíc si to nebere.

                Je teda pravda, že nedodržuju interval výměny oleje 30.000/1 rok, ale měním pro jistotu po 15.000 km (po chipu). Jak říkám, je to pracovní auto a tahá často vozík, tak mu to určitě neuškodí. Nechal jsem pro jistotu měnit olej už i v převodovce.

                Musím taky říct, že přední brzdový destičky vydrží docela hodně, měněný na 92.000 km ... takže kdo nemá tohle auto jako pracovní, tak mu destičky vydrží dalece přes 100.000 km.
                • 00 Reagovat !

                  foto Slavo-N-

                  Slavo N. 29.05.2017  09:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                  Olej aký dávaš? 5w30 Longlife na 30 000km a meníš po 15 000km hej?

                  A ešte mi pls povedz, ako dlho dochladzuješ turbo po dlhšej jazde? 30s? minútu? dve?

                  Profituning je hej známa firma, pozitívne ohlasy.
                  • 00 Reagovat !

                    foto colin251

                    colin251 29.05.2017  11:29

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                    Na poslední faktuře mám psaný olej Castrol -longlife, označení tam sice není, ale myslím, že to je 5w30. Necelých 700 Kč/1l bez DPH (doplněno 4,5l) ... cca 119Euro bez daně ... no pěkná cena :-)

                    Ano, měním ho po 15.000 km ... jednou za 30.000 km jedu do oficiálního servisu a mezitím vždycky jednou po těch 15.000 km nechám udělat výměnu u svého mechanika.

                    Turbo dochlazuju tak cca 1-2 min po delší jízdě určitě, 30s se mi zdá málo.

                    A než na to šlápnu, tak nechávám alespoň trochu zahřát olej ... naštěstí Seat má ukazatel teploty oleje a nejenom vody. Octávie určitě taky bude mít na MaxiDotu ukazatel oleje. Mám vypozorovaný, že olej mi palubní počítač začne ukazovat po cca 10 km jízdy ... v zimě po těch 10 km mi teprve začne ukazovat 50 stupňů Celsia. Miň, než těch 50 stupňů Celsia mi palubní počítač neukazuje. Ale stejně se mi zdá 10 km celkem dlouho na tak malý benzínový motor.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Slavo-N-

                      Slavo N. 29.05.2017  12:35

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                      áno aj Octávia má ukazovateľ teploty oleja. Od akej teploty začínaš využívať turbo? 70-80-90 stupňov?

                      A ešte k tej výmene oleja... po 15 tis. km ti to robí mechanik... Predpokladám ale, že olejový filter dávaš originál, aby autorizovaný servis neprišiel na skoršiu výmenu oleja v neautorizovanom však?
                      • 00 Reagovat !

                        foto colin251

                        colin251 29.05.2017  14:01

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                        Mě stačí, když mi začne ukazovat 50 stupňů, těch 10 km jízdy je pro mě dostačujících. Na těch 90 stupňů se v zimě ani na cestě do práce nedostanu :-) a to to mám 21 km a jezdím 100-100 km/h na tempomat.

                        Po těch 15 tis. km mi to dělá mechanik, ale popravdě mě nikdy nenapadlo se ho zeptat, jaké díly používá, jestli originál nebo jinou značku. Domnívám se, že nemusí být použity originální díly, pokud jsou použity kvalitativně srovnatelné. Nedokážu si představit, že bych měl originál filtr, který pro koncern dělá třeba firma Mann a někdo by mi neuznal záruku proto, že jsem si tam dal Bosch :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Bertold

                        Bertold 29.05.2017  14:13

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                        Sledujem, ako tu s tou výmenou oleja v neautorizovanom servise čachrujete. V prvom rade je treba povedať, čo tu nikto z lamentujúcich na „celom internete“ akosi nepovie. Všetci lamentujú nad tým, ako automobilky predpisujú výmenu oleja na siahodlhých 30000 km alebo dva roky a najlepšie je ešte k tomu konšpiračne dodať, že tým chcú dosiahnuť, aby motor odišiel skôr, a aby tak bolo treba skôr kúpiť ďalšie nové auto.

                        Treba však povedať, že zákazník má možnosť voľby. (Minimálne tomu tak je v koncerne VW.) Pri kúpe auta, ale aj neskôr, je možné auto „prepnúť“ do režimu servisných prehliadok 1 rok alebo 15000 km. V takom prípade netreba do motora liať drahý Longlife olej, ale stačí „štandard“.

                        Automobilky prednastavujú autá na dlhšie servisné intervaly v záujme ekológie (minie sa menej oleja), v záujme väčšieho komfortu zákazníkov (netreba tak často navštevovať servis) a malo by to byť pre zákazníka o máličko lacnejšie (práca a filtre sa platia len raz za 2 roky, avšak Longlife olej je cca. 2x drahší). Ak sa s tým zákazník nestotožňuje, má možnosť prejsť na kratší interval.

                        Netreba chodiť pokútne po neautorizovaných servisoch a riskovať stratu záruky. Ako konkrétne sa prejaví nastavenie auta na kratší servisný interval v jednotlivých servisných úkonoch, si prediskutuj so svojim autorizovaným servisom.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Verny-2013

                          Verny_2013 29.05.2017  14:21

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                          S tou cenou nemáš úplně pravdu. V Plzni VW mi nabízeli long life 5W30 za 750 Kč/l a standart ve stejné konfiguraci za 550 Kč/l. Celý problém je v tom že autorizáky VW určitě mají oleje o 50-100% předražené. KDyž jsem přinesl svůj byť originál olej tak mi zapsali do servisky - vlastní olej. A v případě problému s motorem bych asi ztratil záruku. Co se týká intervalu výměny velmi záleží na podmínkách ve kterých se jezdí. Po městě asi těžko, na dálnici pokut někdo nejeedí 180 tak by to neměl být problém. Je to individuální.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Bertold

                            Bertold 29.05.2017  15:18

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                            Súhlasím, v autorizovanom servise majú oleje predražené. Zväčša sa však dá doniesť si vlastný olej, tak ako si napísal. Presnú cenu oleja na to ktoré auto si musí zistiť každý sám. Treba, aby olej spĺňal internú normu výrobcu (Čo nie je problém pri veľkých automobilkách. Výrobcovia olejov aj interné normy píšu na obaly.) a musí sa samozrejme jednať o originál olej. Dobré je si odložiť nejaké to deci nového oleja na prípadný rozbor v laboratóriu v prípade, že by servis nechcel kvôli tomu uznať reklamáciu. (Pri veľkých reklamáciách si neraz servis dá otestovať palivo, čo je aktuálne v nádrži, či olej.)

                            Ja som reagoval najmä na to, že liať do motora furt Longlife olej a meniť ho po 1 roku je ekonomický nezmysel. Aj keď každý druhý rok to bude v neautorizovanom servise. Normohodina na Octaviu môže byť nejakých 40-50 Euro a ani v neautorizovanom servise zadarmo nepracujú. Ak v neznačkovom servise použijú neoriginálne diely, máš jednoznačne po záruke.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Slavo-N-

                              Slavo N. 29.05.2017  16:35

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                              Neznačkový servis spolu s neznačkovými náhradnými dielmi teda absolútne neprichádzajú do úvahy. Za predpokladu, že dokonca robia aj rozbor v labákoch, tak to nemienim pre "pár eur" riskovať stratu záruky, alebo dávanie dôvodov pre autorizovaný servis, ako sa vyhovoriť pri neuznaní reklamácie.... Ak do servisky píšu poznámku "vlastný olej" majú tým pádom o ďalšiu šancu naviac, ako sa vykrútiť zo záruky... Radšej si olej nechám vymeniť v autorizovanom a bude pokoj. Bez akejkoľvek poznámky o vlastnom oleji... Radšej oslovím viacero autorizovaných servisov, pôjdem tam, kde mi dajú najnižšiu cenu... A ohľadne skrátenia intervalu pouvažujem tiež. Rozhodne budem meniť olej každý rok tak či tak... Ako som to robil aj doposiaľ pri predošlých autách.

                              Už len nájsť taký servis, ktorý nebude mať problém s mojou prítomnosťou pri výmene oleja... Vieme ako sa často krát "mení olej"... Dám 2l nového, zaúčtujem 4l nového...
                            • 00 Reagovat !

                              foto colin251

                              colin251 29.05.2017  18:36

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                              Nechci remcat, ale díly nemusí být přímo od prodejce Škoda, stačí, když jsou kvalitativně shodné. Jsou na to rozhodnutí EU. O záruku nepřijdete, to jsou jen bubu řeči prodejců.

                              Ani na servis se nemusí do originálního dealera. Pokud bude mít neautorizovany servis správné postupy, jak servisovat daný vůz a použije kvalitativně shodne díly, tak po dobu zákonné záruky o ni nepřijdete... o prodlouženou záruku už přijít ovšem můžete.

                              Jinak mě vlastní olej nepovolí vůbec, když jsem se na to ptal.
                              • 00 Reagovat !

                                foto Slavo-N-

                                Slavo N. 29.05.2017  20:24

                                « Rozbor paliva

                                Práve som sa rozprával so susedom, zamietli mu reklamáciu na Škoda Octávia, urobili rozbor paliva a prišla odpoveď, že netankuje adekvátne palivo.... Reklamácia EGR zamietnutá! DIESEL.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto idam-i

                                  idam.i 29.05.2017  21:53

                                  « Re: Rozbor paliva

                                  A čo tankoval olej z fritézy?
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Slavo-N-

                                    Slavo N. 29.05.2017  22:17

                                    « Re: Re: Rozbor paliva

                                    Vraj na lacnej ale normalnej benzinke. Zeby hypernova alebo tesco pumpa?! Neviem... ale mu aj prijimaci povedal, ze diesle s euro 6 su casovanou bombou problemov..... Budme radi za benzin :-)
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto idam-i

                                      idam.i 29.05.2017  22:55

                                      « Re: Re: Re: Rozbor paliva

                                      To som. >:D
                                      Ani turbo a piame vstrekovanie ma netrápi. ;-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto Bertold

                                Bertold 30.05.2017  08:11

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                                Ja som ani netvrdil, že diely musia byť od oficiálneho predajcu Škoda. Diely musia byť schválené výrobcom.

                                Návšteva autorizovaného servisu počas ZÁKONNEJ záruky nie je povinná. To rieši legislatívna úprava Európskej komisie č. 461-2010 (tzv. Bloková výnimka). Ty píšeš, že musí mať neautorizovaný servis „správne postupy“. Ale ono nie je vôbec jednoduché mať „správne postupy“, ak neautorizovaný servis servisuje všetky možné značky. Veď len jeden a ten istý motor má X možných verzií. Či už v čase, alebo pri rôznom vyhotovení (napr. 4x4, automat, vyššia výbava, Adblue...). TREBA DODRŽAŤ VŠETKY NARIADENIA, KTORÉ PREDPISUJE VÝROBCA AUTA. A na to, aby neautorizovaný servis mal všetky aktuálne informácie, mal by si platiť prístup do on-line systému výrobcu (napríklad v Škode sa čosi také volá tuším „erWin“). Ale keby si neautorizovaný servis mal platiť prístup do všetkých on-line systémov výrobcov, ktorých autá servisuje a zároveň keby používal len schválené náhradné diely, tak určite by cenovo výraznejšie nepodliezol autorizované servisy, ktoré sa špecializujú na konkrétnu značku.

                                Servisovaním v neautorizovanom servise veľmi pravdepodobne prídeš o ROZŠÍRENÚ záruku (záleží na konkrétnych zmluvných podmienkach), a tak isto o možnosť „kulancie“ (ak výrobca hradí náklady nad rámec záručných podmienok- napríklad problémy s rozvodmi starých TSI (EA111))
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Slavo-N-

                                  Slavo N. 01.06.2017  09:47

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                                  Facelifotvaná Octávia má záruku 5 rokov (2+3), takže by som určite prišiel o dodatočnú trojročnú záruku.... pre pár eur sa to naozaj neoplatí....

                                  Naozaj pri uplatnení nejakej reklamácie, ktorá súvisí s motorom, dávajú na rozbor olej aj palivo a akonáhle niečo nesedí, zamietajú reklamáciu.... Taká je info z autorizáku....

                                  A ja na to, ok a aká je pre Vás akceptovateľná napr. benzínka?! A chlapík, že" OMV, SHELL, SLOVNAFT :-) ... skôr to ale platí pre diesle, tie sú vraj veľmi citlivé, pri EURO 6, na nekvalitné palivo....

                                  PS: takže ak pôjdete niekto napr. na Ukrajinu alebo do Ruska, hehe tak bacha na kvalitu paliva :-)))))))))))) resp. do vyjazdenia nádrže nereklamovať auto !!!!!! : )))))))
                    • 00 Reagovat !

                      foto MOJE-JMENO

                      MOJE JMÉNO 31.05.2017  09:42

                      « 700,- Kč za litr oleje bez DPH ?

                      To jsi se snad krutě spletl - ne ?
                      [odkaz]
                      • 00 Reagovat !

                        foto Stephen

                        Stephen 31.05.2017  09:52

                        « Re: 700,- Kč za litr oleje bez DPH ?

                        To není v autorizovaných servisech až tak neobvyklá cena za litr oleje. Na něčem vydělávat musejí a tohle je jediná položka, kde nemají cenu diktovanou dovozcem vozidla. Takže to takhle "nahulí".
                        Na poslední faktuře z tohoto týdne mám za Shell Helix 5w-30 Kč 480,-- bez DPH za litr po slevě 10%. No nekup to!
                        • 00 Reagovat !

                          foto MOJE-JMENO

                          MOJE JMÉNO 31.05.2017  12:23

                          « Re: Re: 700,- Kč za litr oleje bez DPH ?

                          Ale jo, to chápu. Ale pokud bych si chtěl v záruce měnit olej i v půlce intervalu, tak rozhodně nepojedu do značkového servisu, ale vyměním si to doma, nebo dám 3 stovky na ruku tomu poslednímu garážníkovi, který mě nechá se na výměnu koukat. Výhodou je úspora jako hrom a navíc je olej až do samého dna skutečně vyměněný a nikoliv jen odsávačkou odcucnutý a doplněný, tak jak je běžným zvykem. Proč mám hned po výměně oleje ve značkovém ten olej na rysce tmavý jako bota ? Proč asi ?
                          • 10 Reagovat !

                            foto Slavo-N-

                            Slavo N. 01.06.2017  09:56

                            « Re: Re: Re: 700,- Kč za litr oleje bez DPH ?

                            Našepkané z autorizáku pre všetkých, ktorí chcú meniť individuálne olej v polovici intervalu, tak aby sa na to neprišlo a aby nepadla záruka (rozšírená)....

                            1. kúpiť originál olejový filter
                            2. dať totožnú značku aj presnú špecifikáciu oleja

                            V mojom prípade Castrol, 5w 30, VW-Norm 504 00/507 00

                            Samozrejme zákonnej záruky sa to netýka, platí presne to, čo píše Bertold v príspevku z 30.05.2017 08:11h, sú na to aj európske súdne rozhodnutia....
                      • 00 Reagovat !

                        foto Bertold

                        Bertold 01.06.2017  08:36

                        « Re: 700,- Kč za litr oleje bez DPH ?

                        Ale pozor na to-
                        [odkaz]
                      • 00 Reagovat !

                        foto colin251

                        colin251 09.06.2017  23:39

                        « Re: 700,- Kč za litr oleje bez DPH ?

                        Ne. Normální cena originál servisu
          • 00 Reagovat !

            foto ericn

            ericn 30.05.2017  17:59

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            Olej nebere ani jedna, zatím jsem mezi serviskami nedolíval ;-) Např u 2.0 TDI PD to bylo pravidelně cca 0.5l na 10tis km. U Peugeot 5008 1.6THP je to podobné, každých 10tis Km si o půl litru řekne. ;-)

            Takže 1.4TSi v obou Octávkách je v klidu :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Slavo-N-

              Slavo N. 01.06.2017  09:58

              « Olej

              Potešil si ma, že nové TSi motory už nežerú olej, tie prvé TSi vraj olej žrali.... Poniektoré aj 0,5l na 1000km, info tiež od prijímacieho technika... Tieto by už mali byť ok, samozrejme, ak niekto nejazdí ako * - plný kotol pri studenom motore, blbý zábeh auta atď...
  • 00 Reagovat !

    foto whodunit

    whodunit 28.05.2017  21:39

    Octavia 1.4 TSI

    Keďže máme doma už tri roky Octaviu 1.4 TSI pred FL, tiež zopár postrehov. Motor už má nejakých 80000 km a zatiaľ bez problémov. Samozrejme je to tá 103 kW. Ročný Yeti bude mať nejakých 45000 km s 1.4 TSI 4x4 a tiež bez problémov. Ja keď kedykoľvek presadnem do auta s tým motorom, samé nadšenie. Naozaj je to výborný kompromis medzi výkonom a spotrebou. S pneumatikami súhlasím, aj kvôli komfortu pre pred FL verziu, 16 sú ideál. Zimné majú rovnaké rozmery. Napr. pri Yetim, ktorý má zimné 16 a letné 17 je cítiť ten rozdiel v dynamike.

    Myslím, že motor si si vybral ten najlepší :-) Tá 1.2 TSI 63 kW je proste základ. Nové 1.0 TSI som už šoféroval a na bežné jazdenie postačuje. Turbo zopina az od 2000 otacok, tak dovtedy je oproti inym TSI take mrtvejsie. Relativne zivy motor, a v tom pasme od 2000-4000 sa mi zdal zivsi na plyne oproti 1.4 TSI. Mal však hrubší chod. Chýba mi v ponuke tá slabšia 1.4 TSI pre Octaviu. No a potom už iba 1.8 TSI, ktorý je však už trošku niekde inde.

    Pokiaľ ide o olej, táto Octavia si ho vzala asi najviac. Pri prvých 30000 km to bolo tuším okolo 0,8 l. Spotreba je naozaj nízka, samozrejme v kontexte s tým, čo auto ponúka a ako sa využíva. Bežná jazda predstavuje spotrebu do 6 l. Na odskúšaných trasách, pri plynulej jazde je to niekedy aj do 5 l. Diaľnice sú od 5,5 do 6,8 l, záleží na trase.

    Pokiaľ ide o jazdu, tá ma v tom aute veľmi baví. Pôsobí taká ľahkosť z celého auta a všetko je príkladne zladené. Jazdil som na Golfe pred FL, a tam musím povedať, že podvozok bol komfortnejší, hlavne akusticky. Na FL Octavii som ešte nejazdil, tak môžem hodnotiť iba dizajn. Súhlasím, že naživo to pôsobí lepšie, je to zaujímavé, ale možno to mohli troška inak ešte urobiť. Ak chceli odlíšiť Octaviu od Rapidu, tak by som si skôr predstavil u FL Rapida väčší priestor na revolúciu v dizajne.

    Auto nech slúži, gratulujem :-)

    PS: Som prekvapený tou Kiou. Povedali, že to bol iba tvoj kus alebo sa stretávajú s tými problémami aj u iných?
    • 00 Reagovat !

      foto Slavo-N-

      Slavo N. 28.05.2017  22:23

      « Re: Octavia 1.4 TSI

      Ahoj, pozdravujem. V prvom rade dakujem pekne za info a povzbudive slova. Osvne si tiez myslim, ze 1.4 TSI je nejaka ta zlata stredna cesta z benzinovej ponuky.

      Dnes som po 1100km skontroloval hladinu oleja, mal som pocit, ze ho bolo dokonca trosku viac ako pri preberani noveho auta... Uvidime ako sa bude drzat dalej, dbam n spravny zabeh, prvych 1000km som dal prevazne po okreskach, s otackami nie vyssimi ako 3000, ziadna podlaha, ziadne turovanie. Ani nie som ten typ. Od 1000-2000km to vidim na otacky maximalne 3500, v beznej premavke ani vyssie rozhodne nechybaju... Par krat som si uz po zahriati motora (oleja) pri predbiehani vychutnal turbo zatah, je to nadhera... aj ked som na podlahe samozrejme nemal, s ohladom na zabeh auta. Mam pocit, ze autunuplne postaci 1/2 plynu a vdaka turbu je zaber a zatah naozaj fantasticky...

      Pokial idem o Sportage, problem sa zacal prejavovat v 3/4 zaberu spojky, predovsetkym v kopci, nastal neprijemny zvuk akoby kov trel o kov. Hnusny zvuk. Vysledkom bola kompletna vymena spojky s info, ze ked sa mechanici pozerali na spojku, bola opotrebovana lamela aj lozisko. Po 10000km!!! Vraj je tento typ spojky, ktory sa dava do GDi, slabucky a malicky vzhladom na motor a auto. Je tam vraj predpoklad, ze by sa problem mohol opakovat. Take bolo oficialne stanovisko. A na otazku, ci sa s tym uz stretli prisla odpoved NIE, "98% predanych Sportage su diesle a tie maju ovela väcsiu a silnejsiu spojku". Pytal som sa v Hyundaii a tam sa s tym vraj stretavaju a aj pri I30 tkach. Vraj uz presne vedia o co ide, vymenia na reklamaciu a ide sa dalej. Potvrdili minale tiez, ze väcsina predanych Tucsonov su diesle.... a s tymi, pokial ide o spojky, problemy nie su...
  • 00 Reagovat !

    foto GregorZV

    GregorZV 30.05.2017  21:02

    zlodeji

    Čauko, gratulujem a prajem veľa km bez nehody, neboj tieto nové TSIčka už sú veľmi dobre vyladené a vydržia, oktáva po facelifte sa mi na prvých fotkách nepáčila a smial som sa z toho ale v poslednom čase sa mi začína páčiť (samozrejme lepšie vybavené kúsky s full LED). Na margo zlodejov, odporúčam domontovať do auta neprekonateľný zabezpečovací systém VAM R1, ktorý Ti zabezpečí ochranu a neukradnú ti ju!
    • 10 Reagovat !

      foto Slavo-N-

      Slavo N. 01.06.2017  10:02

      « Re: zlodeji

      Čauko, vďaka za gratuláciu. Veru veru, hlavne bez nehody... Vieš čo, mňa tie svetlá nijako nevyrušujú, sused vravel dokonca niečo podobné ako ty, zo začiatku vraj hrôza, ale čim ďalej, tým viac sa mu to páči... (hm... potencionálny zlodej) :-)

      Vieš čo, ja som dal ZEDER, o VAM R1 som predtým nepočul, ale vyzerá to byť tiež celkom fajn....

      + mám havaríjnu. Takže, ak by ju aj šlohli, azda sa mi niečo z poistky vráti :-) :-)
      • 00 Reagovat !

        foto GregorZV

        GregorZV 02.06.2017  17:26

        « Re: Re: zlodeji

        Za málo, oktávku by som osobne nechcel (som mladý a kým nemám rodinu, tak neriešim) >:D
  • 00 Reagovat !

    foto -awson

    Đawson 10.06.2017  21:30

    názor

    Věřím, že octavia je dobré auto, ale ta úvodní fotografie v téhle barvě z tohoto úhlu. No upřímně ani si nepamatuju, kdy naposled nějaká seriově vyrábějící automobilka, přišla s něčím tak hnusným >:D v tmavé barvě z lepšího uhlu se to ale dá překousnout.
  • 00 Reagovat !

    foto Slavo-N-

    Slavo N. 11.06.2017  11:34

    Re:nazor

    Nemoze sa pacit vsetkym, to by ako vyzerali nase cesty? Same Oktavky ci ako?! :))))

    Pokusim sa kazdopadne o lepsi zaber, nech ta titulna foto nesposobuje nocne mory :))
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil dva vlastní góly

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil…

Bída Dukly pokračuje i nadále! Pražský tým prohrál i pátý zápas nové sezony FORTUNA:LIGY, se Slováckem padl na…

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem na Slovensko

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem…

Po vyřazení ve druhém předkole Evropské ligy bylo zřejmé, že Sparta přistoupí k redukci početného kádru. Tak se…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…