Recenze

Schapp (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volkswagen Fox 1.6 Urban&Sound

8,83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Fox, foto 1 Volkswagen Fox, foto 2 Volkswagen Fox, foto 3 Volkswagen Fox, foto 4 Volkswagen Fox, foto 5 Volkswagen Fox, foto 6 Volkswagen Fox, foto 7 Volkswagen Fox, foto 8
Volkswagen Fox, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Přezdívku nemá.. Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 78 kroutící moment [Nm]: 153 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,5 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,2

Popis vozu

Druhá generace Foxe z roku 2014 je fajn. Koupená v květnu v Brazilském Sao Paulu se velikostí podobá Fabii, cenou (díky místí daňové politice) spíše dobře vybavené Octavii.

Silné stránky

Kutivovanost a pohodlí jsou na míle daleko od první generace, kterou jsme nahradili tímhle vozítkem. Základní věci ve výbavě auto má - airbagy, klimatizaci, el. okna, ABS, rádio s Bluetooth, USB a SD vstupem plus šesti reproduktory, multifunkční volant.. bez problému.
Motor je koncernový 1.6, který nemá s malým Foxem problém - je kultivovaný, převodovka řadí perfektně přesně.. S čím ale problém trochu má popíšu ve slabých stránkách.

Slabé stránky

Problémem u použité jednašestky je její relativní konstrukční stáří. Spolu s pětistupňovou převodovkou totiž pochází ze starší Audi A3. Odtud přesnost převodovky a kultivovanost projevu, ale také vysoká spotřeba. Na zdejších brazilských dálnicích jezdím v průměru za 9 litrů (rychlost cca kolem 120 km/h), mimo město za sedm, a ve městě tak za 12-14.. Dlouhodobý průměr je na nějakých 8 litrech na 100km, a to se snažím.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autorizovaný servis jsem navštívil pětkrát. Poprvé kvůli pazvukům ve dveřích spolujezdce, auto si nechali 5 dní, opravili ho, a vrátilo se úplně stejné.
Druhá návštěva vedla do jiného autor. servisu. Tam měli Foxe 3 dny, zkontrolovali všechny dveře a auto se vrátilo v pořádku.
Třetí návštěva vedla pro uražené zrcátko a lehce odřené dveře. Zhodnocení rozsahu opravy trvalo hodinu a půl, výsledný report byl plný chyb a chybějících položek, následovala další půlhodinka uvádění všeho do pořádku, s mou pomocí. Výsledek? Navržená oprava v přepočtu za 40 tisíc - mimo jiné, nové dveře, nalakovat dveře (?), rozmontovat dveře, nalakovat zrcátko, přidělat zrcátko, smontovat dveře, namontovat dveře... Zajímavé :-)
Další návštěva tedy vedla do servisu, kde mi předtím opravili dveře. Objednal jsem jemon zrcátko a další plastový díl, který upadl. Dnes je tomu pátým týdnem a vzácné díly ještě nedorazily - připomínám, že mluvíme o autorizovaném servisu VW v nejbohatší čtvrti nejbohatšího brazilského města, servisu údajně s certifikací ISO 9001.. Nechápu.
Závěrečná návštěva byla teď, první servisní prohlídka po půl (!) roce - všechno OK, dostal jsem i litr oleje zdarma.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodej plný zmatků od cca padesítileté prodejkyně s klíči Citroen bezostyšně položenými na stole vedle všech VW relikvií.. prasárna.. :o)
Každopádně, dostali jsme slevu v přepočtu cca 60 tisíc, nevím, kolik měli zbytkovou marži, jelikož ležák tenhle kus nebyl - podle štítků na různých částech auta byl vyráběn měsíc předtím, než jsme ho koupili.
Dostali jsme kupodivu i zatmavení oken zdarma, koberečky zdarma, volant v kůži zdarma (dodělávaný, nasadili ko křivě... ale je zpracovaný OK). Vrátit se na kus řeči se zmíněnou dámou bych ale nešel.

 


Další vozy značky Volkswagen



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Bez problémů - komplikace s dveřmi byly spíš způsobeny stavem místních komunikací. Se sentimentem vzpomínám na České 'tankodromy' - za ně bych zde byl vděčný.

praktičnost
9

Odkládacích prostor je rozumně, konektivita audia s příslušenstvím je příkladná - USB, SD, Bluetooth.. Bod ztrácí nedělená zadní lavice - buď se sklopí celá, anebo nic.

prostornost
0

Pro dva až tři pasažéry v pořádku i se zavazadly, čtyři se se zavazadly nemusí vejít. Auto spadá ale do kategorie malých aut, prostoru pro kolena je dost, pro hlavu taky, takže není důvod si stěžovat.

jízdní vlastnosti
8

Auto má relativně vysokou stavbu (jako zmíněná dřívější Fabie), proto se v zatáčkách naklání více, než by bylo vítáno. Výkonově je ale optimální.

jízdní komfort
9

V podstatě v pořádku, odhlučnění je oproti první generaci na míle daleko, podvozek v rámci možností krátkého rozvoru filtruje bohaté brazilské nerovnosti statečně, i když zadní náprava má na kratších nerovnostech lehce odskakovat.

provozní náklady
4

Spotřeba je vysoká a servisní intervaly jsou nastaveny na každý půlrok, resp. 10 tisíc kilometrů.. Nic moc.

náhradní díly
1

V Brazílii drahé a špatně dostupné, jakýkoli kus přijde nenalakovaný a vyžaduje další péči a časové a finanční investice. Je to prokletí. V Evropě, ale, bych se provozních nákladů nebál - nebudou díky použité technice pravděpodobně příliš vysoké.

výkon motoru
9

Dostatečný

spotřeba
5

Nic moc, na takto drobné auto by se 1.6 mohla předvést více. To by ale nesměla být konstrukčně takto letitá.

hlučnost motoru
10

Bez problémů - odhlučnění má i ve vyšších rychlostech spíše trable s vzduchem obtékajícím karoserii, anebo na hrubších porvších s odvalováním kol.

kvalita sedadel
9

Poplatno třídě, není to Mercedes-Benz, kolikrát jsem ale za volantem strávil 5 hodin a bez myšlenek zabíhajících ke středověké inkvizici. Příjemné, 'německy' pevné.

brzdy
10

OK. Dobře dávkovatelné, plynule zabírající, solidně brzdící.

zavazadlový prostor
9

260 litrů je 260 litrů - pokud ale člověk sklopí zadní lavici má k dizpozici jednolitý, ohromný prostor ještě umocněný relativně vysokou střechou. Paráda. Minidodávka.


Více o modeluVolkswagen Fox
VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Britové se čertí: Výlety těhotné Meghan stojí 22 milionů a platíme to my!

Britové se čertí: Výlety těhotné Meghan stojí 22…

V polovině října princ Harry (34) s manželkou Meghan (37) vyrazili na svou první oficiální pracovní cestu po…

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

 

iSport.cz

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top. Potěšil mě Carlos

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top.…

Zatímco na podzim roku 2001 Sparta v Lize mistrů i na domácí scéně válela, jaro 2002 se jí po odchodu a zranění…

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i hodinky za 54 milionů

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i…

Hned po losu základních skupin Ligy mistrů bylo jasné, že tenhle zápas bude zřejmě tím nejsledovanějším ze…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní SMS za volantem zpráv nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…