Diskuse

Škoda Rapid (1987)

21.10.2010

Tohle auto už kdysi na tomto webu bylo. Ale od dob jeho představení se odehrálo tolik změn, že si to vyžádalo zcela novou recenzi. Jak to všechno…

 

Škoda Rapid (Rudy_742)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 21.10.2010  10:31

    Čalounění

    Prosímtě, mohl bys vyfotit ten strop? Potřebuju si nechat udělat nové stropy na dvě auta a docela bych chtěl vidět fotku toho tvého.
    • 00 Reagovat !

      foto Rudy-742

      Rudy_742 21.10.2010  10:34

      « Re: Čalounění

      Ahoj, fotku stropu mám, i spoustu detailnějších fotografií, ale bohužel server mi oznámil, že jsem naplnil denní limit nahrávání fotek, takže další přibudou až zítra.
  • 00 Reagovat !

    foto gagarin-cccp

    gagarin_cccp 21.10.2010  11:02

    pěkný ale....

    nazdar, koukám spousta práce a úsilí, i když jsem zapřisáhlej odpůrce těchhle starej škodovek(105-135), natož v tuningu. Krom starýho Rka max v jeho sportovní verzi.
    Jinak pěkný čalounění, tak ať to jezdí a hlavně to nikde nerostřel, neb bezpečnost je na úrovni papírové škatule od bot.
    ...jen ten znak na tej kapotě bych vynechal, ale je to Tvé auto a jak si ho zpestříš je jen čistě Tvoje věc ;-)
    teď si tak uvědomuju,aby to nevyznělo špatně, je to pěkná práce :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto DrFrank

    DrFrank 21.10.2010  12:20

    Kraska

    Jak k tehle Skodovce mi fakt nesedla ta tmave modra, tak v tomhle laku se z ni stala kraska :-) Vypada to, ze na aute byl proveden opravdu kus poctive prace, tak preji spoustu peknych zazitku.
  • 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 21.10.2010  16:49

    Nádhera

    Opravdová nádhera. Taky jsme ho dlouho měli v sněhobílé. Na svoji dobu super auto. Teda na tu kapotu bych taky dal spíš klasický škodovácký znak, ale jak píše gagarin, je to jen tvá věc. Opravdu krása, nemůžu se vynadívat a nostalgicky nezavzpomínat. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Aspire

    Aspire 21.10.2010  22:28

    Je to pěkný

    Ahoj, krásná práce :yes: takové bych taky chtěl... moc rád by jsem měl taky rapida nebo erko aby jsem si s ním takhle hrál a upravoval ale neměl bych na to finance, třeba někdy jindy, je to prostě super! ;-) Přeju mnoho šťastných km
  • 00 Reagovat !

    foto FISHkaa

    FISHkaa 22.10.2010  13:42

    krásná práce

    Ahoj,
    krásná práce, žádnej tuzing = 3x10b :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Rudy-742

    Rudy_742 22.10.2010  14:54

    Poděkování

    Děkuji vám všem za ohlasy a za hodnocení :-)
  • 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 22.10.2010  22:16

    Hezké

    Dobrá práce ta renovace a líbivé sedačky. Za 10b. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 23.10.2010  14:26

    super

    vždycky jsem ujížděl na rapidech a zvlášť tenhle je opravdu pěknej :yes: ...škoda, že nemůžu hodnotit
  • 00 Reagovat !

    foto MATTESS

    MATTESS 28.10.2010  07:17

    plány do budoucna

    Práce bylo dost, dle fotek. Jsem zvědav na finální podvozek. Ten by autu pomohl dost, pokud bude vhodně navržen. Nejsem si jist těmi T písty. Podle mě na takový motor nejsou třeba (není to závodní speciál) a spíš budou na škodu (horší vedení). Od koho bude vačka?
    • 00 Reagovat !

      foto Rudy-742

      Rudy_742 28.10.2010  12:04

      « Re: plány do budoucna

      S těmi "téčky" si to ještě rozmyslím, podle toho, co tam přijde za karburátory :-) Na jednu stranu chci zachovat původní techniku i se SEDRem a přiblížit to spíše L/A modifikaci, ale kamarádovi se doma válejí dvě Dellorta, a to jistě taky má něco do sebe :-) Do těch cca 90k nechám spíše původní písty. Pokud se rozhodnu pro rozsáhlejší přestavbu se dvěma horizontálními karburátory, tak asi pořídím "téčka".

      Vačku jsem zatím nějak extra nesháněl. Viděl jsem jí kdysi na Speedpru (ale už jí stáhli) a tuším že na Demon Racing e-shopu.
      • 00 Reagovat !

        foto MATTESS

        MATTESS 28.10.2010  19:03

        « Re: Re: plány do budoucna

        Na 90k stačí SEDR ;-) a spotřeba se nebude příliš lišit od serie.
        Vačku bych řešil přímo s výrobcem, v žádném případě přes nějaký e-shop. K vačce musíš přizpůsobit hlavu, karburátor, vůle ventilů.... a to často ty e-shopy ani nevědí. A v tom shopu, co jsi psal, mají jen 2 typy, co se skoro bezhlavě používají ( alespoň mi to tak přijde).
        • 00 Reagovat !

          foto Rudy-742

          Rudy_742 28.10.2010  19:53

          « Re: Re: Re: plány do budoucna

          Jo, SEDR postačí. Ale pokud bych se chtěl přehoupnout přes stovku československých plemenných plnokrevníků, tak už to s jedním karburátorem není tak jednoduché :-) Ty víš o někom seriozním, kdo se výrobou těchto vaček zabývá?
          • 00 Reagovat !

            foto MATTESS

            MATTESS 28.10.2010  20:19

            « Re: Re: Re: Re: plány do budoucna

            Já bych volil Motor Excel, má vlastní vývoj vaček, odzkoušeno. Kamarád má 265/258, přesně mu určil úpravu hlavy, kompresní poměr, natryskání, rozdělovač.... Na brzdě 89k, 129Nm, 206km/h, jede moc pěkně na 1,3.
            Další možnost je Krejbych. A dál Chovanec, Muck a další, ale spíše jsem pro ME.
            • 00 Reagovat !

              foto Rudy-742

              Rudy_742 28.10.2010  22:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna

              Děkuji za tip :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Poustnik

                Poustnik 28.10.2010  22:43

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna

                Tyhle debaty mě fascinujou! Já totiž vím, že zůstanu u výměny kol na zimu, to je 20 šroubů, dál moje trpělivost nesahá. >:D Když jsem viděl, jak se kamarádovi porouchal motor na traktůrku a on řekl - tak se podíváme dovnitř! A během soboty ho celý rozložil a zase složil, no to mě vomejou! Já bych půlku součástek poztrácel a druhou půlku vzteky zahodil.... :-! >:D
                Náš pražský soused má Rapida už od roku 1989, nemá děti a je taky takový hračička. Přiznávám, že se mi nikdy moc nelíbil, ale na mírné tunění je to asi ideální objekt. Ať ti dělá radost! Hoj! :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Rudy-742

                  Rudy_742 05.07.2011  13:08

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna

                  >:D :yes: :yes: Já jsem z toho auta taky někdy na prášky a říkám si: "Máš ty vole tohle martyrium zapotřebí?" Ale pak stačí nasát vůni benzínu, nastartovat, projet se po okreskách za městem a člověk té staré herce ty hodiny trápení rád odpustí :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Kuban

              Kuban 05.07.2011  23:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna

              206? >:D No hele, nekrm nás tolik >:D K takovému číslu bohužel jen s motorem nikdy nedojdeš.... Aneb fyziku neochčiješ >:D Ani tak dlouhý kopec neexistuje abys to prubnul, možná tak an D1 z vysočiny na brno hned před městem... Tam možná jo :-) Při přetočení tacháče.... což taky pro na 3x uloženou kliku není moc sranda.
              • 00 Reagovat !

                foto Rudy-742

                Rudy_742 06.07.2011  00:37

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna

                Nereálná hodnota to není :-) Škodovky s upraveným motorem a pětistupňovou převodovkou s nezkráceným stálým převodem nemají s pokořením dvoustovky až takový problém. Znám pár takových "bláznů", kteří se přes tuhle hodnotu dostali. Mně osobně změřil nedávno kamarád, který jel za mnou s Fordem Escort, rychlost cca 190 km/h, což s ohledem na možnou chybu měření jeho tachometru může být nějakých 175-180 km/h v reálu. A to mám relativně sériový motor, bez větších mechanických úprav. Je fakt, že do nějakých 160 to bylo po rovince a pak už pomohl sklon silnice mírně z kopečka.

                Ale věřím, že zvýšením výkonu na 89 koní (což je o 50% oproti sérii!), jak psal Mattess, je možné dosáhnout i takových čísel.
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 03.03.2011  23:31

    Pohlazení

    Tak tahle recenze je pohlazení po duši, super ! :yes: :yes: :yes:

    Přeju hlavně aby tvoje auta nechali idioti na pokoji. Jsem zvědav jestli tě někdy zmerčím na silnici (ať už Rapida nebo Octávku), bydlím kousek od Děčína. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Rudy-742

      Rudy_742 04.03.2011  08:14

      « Re: Pohlazení

      Děkuji za přízeň, sousede :-)

      Rapid se již natrvalo přestěhoval do garáže, na světlo boží vyjede jen o slunečných odpolednách a příležitostně na nějaké motoristické srazy :-) Octavia je bohužel "spotřebním" vozem na každodenní ježdění, a v centru města jí bohužel nemám kam schovat před vandaly.
  • 00 Reagovat !

    foto JanPribik

    JanPribik 16.05.2011  17:51

    Bomba

    Ahoj,

    tak tové lidi jako ty moc uznávám. Nádherně udržované auto. Tady je vidět, že nejen za velké peníze je možné mít krásné auto. Jak nemám škodovky rád, tak za tímhle bych se rád otočil.

    Jen bych si nechal od cesty hlášky typu"motor na spávném místě". Ono to totiž evokuje asociace se sportovním laděním vozu a to přeci jen není tenhle případ.... Ale jinak absolutně kolosální bomba... uchováváš kus historie budoucím generacím a vyvaroval ji se tuningu made by Tesco... :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Rudy-742

      Rudy_742 18.05.2011  14:19

      « Re: Bomba

      Ahoj, díky za ohlas :-) S těmi penězi raději mlčím, protože renovace nestála zrovna málo >:D Ještě postupně pracuji na motoru a podvozku, aby auto bylo "špígl nýgl".
  • 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 21.06.2011  14:52

    tie kola

    z nej spravili hotovu krasku :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto MATTESS

    MATTESS 03.07.2011  09:20

    Motor

    Kolik tak nejedeš za rok? Já bych se na T-písty vykašlal. Nechal bych seriový a kliku z Fabky. A hlavně kvalitní vačku. Od koho ji plánuješ a jakou?
    • 00 Reagovat !

      foto Rudy-742

      Rudy_742 04.07.2011  08:00

      « Re: Motor

      Zdravím! :-) Roční nájezd je opravdu minimální. Auto si beru jen na srazy a příležitostné výlety za dobrého počasí, takže ročně najedu s rapidem max 2.000 km.

      Co se týče "dodavatele", uvažuji o spolupráci s mladoboleslavským Drag Racing Teamem Pešan. Připravovali na závody do vrchu kamarádův Hyundai Accent a jejich škodovky 100 a 110R vítězí v mnoha závodech, takže se asi o volbě komponent a stupni úprav poradím s nimi.

      Motor ale bude už jen třešnička na dortu. Přes zimu potřebuju shodit nápravy, vyztužit ramena, zrepasovat brzdy a přitvrdit podvozek. Pokud má auto pořádně jet, tak musí nejdřív adekvátně brzdit a reagovat v zatáčkách :-)
      • 00 Reagovat !

        foto MATTESS

        MATTESS 05.07.2011  00:45

        « Re: Re: Motor

        JO, Pešani umí! S brzdama máš správný přístup. Budou zadní kotouče a na předek chlaďáky?
        • 00 Reagovat !

          foto Rudy-742

          Rudy_742 05.07.2011  12:55

          « Re: Re: Re: Motor

          Kotouče dozadu a kapalinová ruční brzda by byly pěkné fičury, ale nevím, co by mi řekli na STK, taky to není zrovna košer úprava >:D Přeci jen chci, aby to auto mohlo jezdit normálně po silnici, nechci rozhodně stavět žádné "těžítko", které se přemisťuje na srazy na plaťáku, jednou si obkrouží kemp a zase zpět hurá na přívěs. (Už takhle jsem zvědav, co by mi řekla hlídka dopravní policie na ty patnáctipalcové chromované disky)

          Pokud nechám vzadu bubny a zrepasuju je, použiju dobré obložení, tak dopředu dám kotouče pouze vrtané, nechlazené, aby nebyl přebržděný předek. Pokud se zblázním a dojde na kotouče vzadu, tak asi dopředu dám vnitřně chlazené. Rozhodnu se ještě podle financí a momentálního "vyspání" :-)
          • 00 Reagovat !

            foto MATTESS

            MATTESS 06.07.2011  01:32

            « Re: Re: Re: Re: Motor

            Ručku bych určitě nedělal kapalinovou. Ta není spolehlivá. Poklesne tlak a auto ujede. Jinak kamarádi s tím jezdí normálně, nemají žádná těžítka na srazy s plaťákem ;-) Ale na STK by se jim to nelíbilo.
            Vrtaný kotouče jsou horší než klasický. Jednak je vrtají ze seriových a ty otvory zmenší masu kotouče, který se pak snadněji přehřeje a zkroutí. Chlaďáky předek nepřebrzdíš, ale bude mít lepší odolnost proti přehřátí a jen tak se nezkroutí. Kamarád to tak měl (předek chlaďáky, zadek bubny) a na okruhu to brzdilo krásně celou jízdu. Naopak další kamarád s jednoduchými předními kotouči je měl po jízdě fialové (přehřál je).
            • 00 Reagovat !

              foto Rudy-742

              Rudy_742 06.07.2011  12:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: Motor

              Díky za zajímavé postřehy z praxe ;) Jeden můj kamarád (taktéž s rapidem) obyčejné vrtané kotouče na autě měl a byl s nimi vcelku spokojen. Ale je taky pravda, že je nepřehřál, protože s autem na okruhy a podobné akce nikdy nejezdil. Tam by se asi ukázalo, jak se věci mají :-)

              Jinak ten tvůj kamarád s těmi chlaďáky vpředu a bubny vzadu... Není to náhodou Walter s černým rapidem "Laurin&Klement". A vzadu v bubnech používá sériové obložení, nebo nějaké "nestandardní"?
              • 00 Reagovat !

                foto MATTESS

                MATTESS 06.07.2011  22:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motor

                Na paknách měl standartní obložení. Dnes už má kotouče.
                Walter to není ani to není na Rapidu, ale na eMku 136
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…