Recenze
Technické info
Přezdívka auta Žabák Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:22000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3246 výkon [kW]: 252 kroutící moment [Nm]: 365 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5 maximální rychlost [km/h]: 250 / 280 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12.5
Popis vozu
Vůz je koncipován jako supersportovní automobil konkurující Porsche 911 carrera. Spoustu lidí má za hlavního rivala Cayman S ale výkonově nestačí zejména výkon a kroutící moment, váhově jsou na tom zhruba podobně, neobvyklé také je že oba vozy mají rozložení váhy 50:50 (i když má BMW motor v předu a Cayman S ve prostřed). Automobil je poměrně malý a užitná hodnota je dosti menší než u zmiňovaného Porsche. Auto jsem si pořídil, protože jsem chtěl sportovní auto, které málo kdo na silnici vidí a zejména kvůli ceně, která je velice odlišná od Porschete (přirozeně menší). Nejkrásnější moment byl první kontak, kdy jsem uviděl na BWM saloně kabriolet, který byl překrásný, Z4 M stejné barvy. Na poprvé mě nejvíce oslovili křivky, záď a celkový dojem ze vzhledu (prostě nádhera) ale jelikož kabriolet není moje krevní skupina začal jsem se přes internet schánět po kupé.....a našel jsem :-). Po prvním majiteli a zhruba 17 tis. km v překrásné barevné kombinaci vůz byl na inzerci tipcars.com, kde se objevil hned třetí den, kdy jsem byl rozhodnutý pro vlastnictví tohoto vozu.
Vůz se vyznačuje:
Především M motorem o síle 342 koní (motor je kompletně převzatý z M3 E46), M podvozek, který drží jako "přibitý" a je radost se proplétat zatáčkami (např: Dubá), M differenciál kombinovaný s DSC( kontrola trakce a redukce prokluzu kol)díky jemuž jsem auto ješte nerozbyl, malými rozměry, které jsou někdy nedostačující (no ale to mají snad všechny sportáci) zejména zavazadlový prostor. Dále agresivním vzhledem, a posezu doslova na zadních kolech, na kterých cítíte sebemenší prokluz. Vůz se mi líbí a jsem s ním spokojen.
Jízdní vlastnosti:
Zimní pneu drží zvolenou stopu a s jistotou vás podrží na suché silnici. Potřeba více si dávat pozor panuje na silnici vlhké kdy musíte projíždět zatáčky velmi obezřetně díky citlivému plynu, zadní část vozu má tendenci lítat do stran. Při agresivním rozjezdu vám DSC dovolí nepatrný prokluz kol, který je ale dobře řiditelný. Automobil má tendenci hrabat i na 2. stupeň.
Brzdy jsou jedovaté a velice dobře dávkovatelné, při brždění vám velice pomáhá motor což jsem u jiného vozu nezažil.
Spojka jde ztuha a zabírá hned z kraje, proto se mi častu stává že při přeřazování auto mírně škubne. Řadící páka jde také dosti ztuha a je podsvětlená. Sedadla jsou při delší jízdě nepohodlná ale po sportovní stránce jsou skvělá, mají výrazné boční vedení a jsou tvrdá. V kabině je ve všech směrech dost prostoru (ani člově se dvěma metry by neměl mít problém). Do vozu je úzký vstup a člověk musí nasedat opatrně aby nepoškodil kůži sedadla (přesněji boční vedení sedadel). V kabině je slyšet zvuk motoru jen trochu, zato venku se lidi po mě otáčejí. Při sešlápnutí plynu na podlahu má kapota tendenci se zvedat, síla vás vtlačuje do sedadel a mě se dělá při tom usměv na tváři.......:-D
Závěrem bych chtěl napsat že žádné jiné auto mi neudělalo takovou radost a každým dnem se těším kdy vyrazíme na silnice....to auto mi vplulo do srdce a čím více s ním jezdím tím ho mám radši.
I LOVE YOU
Silné stránky
Nádherné na tomto voze je svezení, které je sice tvrdší ale podvozek drží zvolenou stopu, motor je až řvoucí při 7500 ot/min. Brutální zátah od 3000 ot/min, rychlé reakce na plyn, které můžete ještě přiostřit tlačítkem sport. Vzhled vozu se mi velice líbí a je radost vidět jak se lidi otáčí i když nevím jestli je to kvůli zvuku či vzhledu. V kabině je příjemně sportovně a je cítit kvalita interiéru. Výbava vozu je nadprůměrná co se týče doobjednání, jde pouze o Navigační systém Proffesional a HD TV (která se dodává teprve od roku 2007 do té doby pouze Analog), CD changer na 6 CD a Hifi systém s rozšířeným ekvalizerém, kontrolka na únik tlaku v pneumatikách, Bi-xenonové světlomety, vestavěný telefon, vyhřívaná sedadla, atd.....
Vůz se dá bez problému používat ke každodennímu ježdění
Ale hlavně požitek z jízdy a hrdost že něco takového mám.
Slabé stránky
Užitná hodnota, spotřeba cca 12-13 litrů, náchylnost k odírání kůže zejména boční vedení sedadel, chybý PDC vpředu (moc dlouhý čumák), šroubovací anténa, není rezervní kolo pouze lepící sada a kompresor, vysoká pojistka, převodovka silně trhá 1. a 2. stupeň (buď vysoká komprese nebo to ještě neumim), malá nádrž (55l).
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Se servisem ještě žádné velké zkušenosti nemám pouze servisní kontrola ve 2 000 km (což je prohlídka vozu po záběhu), další servis byl uskutečněn v 16 000 km kdy v automobilu začala ukazovat kontrolka viskozity oleje. A nyní je auto po dalším servisu. Celkové čištění, výměna stírátek, zadní pneu [díra po hřebíku] a utrženého držaku nápojů celkem za 9200 Kč.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vzhledem k tomu že v Autecu chtěly udělat kšeft :-) tak můj názor není objektivní
280*
* znamená zatím vyzkoušeno
Novinky v recenzi
!!!!!AUTOMOBIL UŽ NEVLASTNÍM!!!!! Potřeboval jsem prostor a větší pohodlí - častější ježdění do zahraničí s plným kufrem :-(
celkové čištění
Doplněna recenze
Doplneno foto ale jeste to neni vse
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW Z4 M
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy BMW Z4
-
BMW Z4 (2006) Majitel: doomsnoopy
Přidáno: 22.3.2009 2110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW Z4 (2004) Majitel: Nemcour_z4
Přidáno: 29.9.2008 5710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW Z4 (2006) Majitel: Ruprecht_007
Přidáno: 2.1.2020 09 Majitel 9.71 Uživatelé
-
BMW Z4 (2007) Majitel: Karlito
Přidáno: 15.11.2011 010 Majitel 7.90 Uživatelé
-
BMW Z4 (2010) Majitel: Vranis
Přidáno: 31.8.2013 2710 Majitel 9.93 Uživatelé