Recenze

8 Majitel

BMW řada 1 120d

8,44 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 1, foto 1 BMW řada 1, foto 2 BMW řada 1, foto 3 BMW řada 1, foto 4 BMW řada 1, foto 5 BMW řada 1, foto 6 BMW řada 1, foto 8 BMW řada 1, foto 9
BMW řada 1, foto 10 BMW řada 1, foto 11 BMW řada 1, foto 12 BMW řada 1, foto 13 BMW řada 1, foto 14 BMW řada 1, foto 15 BMW řada 1, foto 16 BMW řada 1, foto 17 BMW řada 1, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Červený Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:204000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,5 maximální rychlost [km/h]: 228 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Auto jsme pořídili v roce 2013. Tou dobou jsem hodně jezdil do Německa, takže jsem potřeboval něco svižnějšího s nízkou spotřebou. Zároveň jsem nechtěl ustoupit ze zábavy za volantem a potřeboval jsem i něco menšího do města. A tak nějak padla volba na 120d e87.

Tento kousek jsme našli přímo v Mnichově, měl najeto 147 000 km, a výbavu, která přesně odpovídala tomu, co bych si do auta dal sám: Mpaket (podvozek, exterier i interiér), manuál, automatická klimatizace, střešní okno, černý interiér s hliníkovými lištami a další maličkosti. Byl to model z jara 2007, tedy už verze po faceliftu.

Stav byl téměř perfektní. Jediný nedostatek byl protržená sedačka u řidiče a ošoupaný volant na levé straně. Lak byl ve slušném stavu, ale bylo vidět, že párkrát v myčce byl. Po navoskování, ale vypadal fajn a červená jedničce sluší. To je samozřejmě subjektivní, ale v záplavě šedých a stříbrných BMW docela vystupuje z řady.

Exteriér

Mně se popravdě tyhle jedničky nikdy moc nelíbily, ale s Mpaktem a z některých úhlů to vypadá fajn. Postupně mi přirostla k srdci.

Interiér

Interiér patří k těm menším, minimálně pocitově. Zároveň ale musím poznamenat, že mám 195 cm a za volant se vejdu perfektně. Sedačky jsou nízko a volant se dá hezky přitáhnout. Málokteré auto v této nebo i vyšších třídách má tak skvělou polohu za volantem. Zadní sedačky jsou použitelné, ale nic na delší vzdálenosti to není.

Kufr opět patří spíš k podprůměru, ale po sklopení zadních sedaček toho uveze hodně. Naložit dovnitř kolo nebo lyže a odjet ve dvou na týden do hor není problém a víc od přepravní kapacity jedničky ani nečekám.

Motor

Dvoulitrový diesel s parametry 130 kW a 350 Nm by ani dnes nedělal ostudu a s relativně lehkým autem hýbe slušně. Navíc, na diesel, se nechá vytáčet i za 4000 ot a jeho naladění působí relativně sportovně. Samozřejmě, že to není benzinový šestiválec, ale mezi dvoulitrovými diesely patří nepochybně k tomu nejlepšímu.

Na volnoběh má docela hrubý projev, ale po zahřátí už funguje fajn a zvuk ani tolik neobtěžuje. Převodovka jde hodně ztuha, ale ke svižnější jízdě se to hodí a s krátkou Mkovou pákou se řadí příjemně. Je to prostě něco jiného než i30, Focus nebo Octavie.

Spotřeba

K papírovým 4,1 mimo město jsem se nikdy nedostal. Dlouhodobě se pohybuji kolem 6 litrů, ale jezdím svižněji než většina provozu. Při jízdě podle předpisů se dá na okreskách dostat k 5 litrům. Brno Praha v rychlostech mezi 160 a 180 km/h vychází zhruba na 7,2 litrů. Ve městě taky kolem 7.

To jsou ale opravdu spíš vyšší hodnoty a chci to uzavřít tím, že náklady na pohonné hmoty s tímhle autem fakt řešit nebudete :)

Ke snížení spotřeby by měl teoreticky pomoci i systém start-stop, který se dá naštěstí vypínat, ale namáhat diesel takovými nesmysly odmítám. Už první majitel nechal systém softwarově natrvalo vypnout a já jsem to tak nechal taky. Po jedné návštěvě servisu se systém zase aktivoval (takže vím, že fugnuje), ale nechal jsem ho znovu vypnout. Je to prostě kravina, která – zvlášť u dieselů – nemá v autě co dělat.

Jízdní vlastnosti

Je to jediné auto ve své třídě s pohonem na zadek, má to krásně tuhé řízení a příjemnou zpětnou vazbu. Dofouknutelné sedačky s výrazným bočním vedením, tlustší věnec volantu i řadící páka vypadají, že vypadly z M3. Na hatchback s dieslem je to opravdu příjemné sportovní nářadí. Do zatáček si přidřepne a vykrouží přesně takovou stopu, jakou chcete. Na výjezdu pomůže krouťák s decentní přetáčivostí. Třeba s Octavií RS, která má téměř stejný výkon, se to nedá ani srovnat. Octavia RS je prostě jen rychlejší Octavia. Jednička s Mkovým pdovozkem je vážně relativně sportovní.

V létě jsem ji vzal na Stelvio i do Schwarzwaldu a všude fungovala výborně. S dieselem je to ale spíš o svižnějších zatáčkách, než o ostrých vracečkách – vytáčet diesel na jedničku nebo dvojku prostě nechcete. Zatímco silnice s rychlejším tempem a delšími zatáčkami je to ideální prostředí.

Od 17“ kol s Mpodvozkem jsem čekal dost nepohodlí, ale není to špatné. Problém jsou jen příčné nerovnosti – třeba pražské křižovatky s příčnými tramvajovými pásy. Pokud v Praze potkáte červenou jedničku, která přejíždí koleje v rychlosti 10 km/h, moc se vám omlouvám, ale mám to auto příliš rád.

Na zimních 16“ je to už pohodlnější, ale rány od podvozku se občas ozvou. Proto se snažím po Praze téměř nejezdit, a když ano, plánuju cestu tak, abych se vyhnul kostkám a rozbitým úsekům, i kdybych kvůli tomu měl objet celé město :).

Spolehlivost a servis

Moderní diesely jsou náročnější na servis a o bavoráckém N47 to platí dvojnásob. Jeho hlavní problém jsou praskající rozvody. Většinou odcházejí mezi 160 a 200 tis. km. Já jsem je nechal preventivně vyměnit ve 165 tis km. Je to docela velká operace, motor musí jít ven. Ještě s nějakámi dalšími drobnostmi to vyšlo na téměř 40 tis. Ale tak do 300 tis km by měl být klid. Jinak měním jen brzdové destičky a kotouče, olej, filtry a další standardní věci. Olej se má měnit podle BMW snad po 20 tis km, což mi přijde jako hrozně moc, takže měním spíš preventivně každých 10 tis km. Ty baworácké long-life intervaly jsou hrozný nesmysl a zbytečné trápení.

Dále jsem měnil přední tlumiče, termostat v motoru, chladič výfukových plynů (ten byl za 13 tis) a baterku (za 7,5 tis). A pak pár čidel a drobností.

Všechno dělám u Odetun Racing Engines v Brně Šlapanicích, kam jezdíme se všemi BMW v rodině. Nejsou ani zdaleka nejlevnější, ale vědí, co dělají. Což se o předražených servisech BMW občas říct nedá.

Na okruhu jsem s autem nikdy nebyl, s dieselem ho nemá cenu tam trápit. Do myčky taky nejezdím (první majitel zřejmě ano) a dvakrát ročně jde auto na voskování. Snažím se auto udržovat v originálním stavu, takže kola nechávám původní Mková a v interiéru všechno taky.

Silné stránky

- výkon a krouťák
- spotřeba
- dálniční schopnosti
- podvozek a jízdní vlastnosti
- pohon zadních kol
- sportovní sedačky

Slabé stránky

- zvuk (je to diesel)
- méně místa na zadních sedačkách

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ve 165 000 km preventivně vyměněny rozvody, ve 180 000 km nová gelová baterka, ve 187 000 nové přední tlumiče, jinak klasické provozní věci: pneumatiky, olej (každých 10-15 tis km), brzdové kotouče a destičky. Servisováno v Odetun Racing Engines

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Přivezeno individuálně z Mnichova, všechno v pořádku

 

Novinky v recenzi

26.2.2017 14:34

Přidán text a fotky

Konečně jsem měl čas něco sepsat a vybrat pár fotek. Jen škoda limitu na fotky, přidal bych jich víc

26.2.2017 14:34

Přidáno info a fotky

Konečně jsem měl čas něco sepsat a vybrat pár fotek. Jen škoda limitu na fotky, přidal bych jich víc

26.2.2017 14:34

Doplněno info a fotky

Konečně jsem měl čas sepsat víc informací a doplnit fotky. Bohužel mě limit fotek zastavil v rozletu :(


Další vozy BMW řada 1



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Je to 2.0d N47, který trpí na rozvody. U mého kousku jsem je nechal preventivně vyměnit hned po koupi. Jednou zlobila baterka. N47 chce trochu lásky, ale když mu ji dáte, tak je v pohodě.

praktičnost
7

Výborná spotřeba, zadní pohon může v zasněžených horách trochu potrápit během parkování, ale nikdy jsem problém neměl. Jinak klasický hatchback s kufrem a sklopitelnými sedačkami. Dovnitř dáte kolo i lyže. MPV to není, ale to pro mě není minus.

prostornost
7

Pro rodinu s dětmi to není, mně ale zcela vyhovuje. Na dvoutýdenní dovolenou nebo lyžování pro dva kufr stačí. Interiér je trochu menší, ale poloha za volantem perfektní. Mám dva metry a interiér zcela vyhovuje.

jízdní vlastnosti
10

Výborné. Budu raději citovat přímo auto.cz: Nejlepší jízdní vlastnosti ve třídě, Přímé řízení s výbornou zpětnou vazbou, Výkonné brzdy se snadno dávkovatelným účinkem, Tuhá karoserie, Dobré tlumení nerovností, navzdory sportovnímu odpružení

jízdní komfort
8

Překvapivě dobrý, navzdory 17" kolům a M-podvozku. Na rozbité silnici to není žádná radost, ale s městem si poradí v pohodě. Nejvíc vadí příčné nerovnosti, jinak bez problémů.

provozní náklady
8

Výborná spotřeba. Ale dražší díly a servis je náročnější než u benzinu. Olej měním preventivně dvakrát častěji než je předepsáno. Povinné ručení levné, havarijní docela drahé.

náhradní díly
7

Je jich dost a jsou snadno dostupné, což tlačí ceny dolů. Je to nejmenší a nejlevnější BMW, tomu odpovídají i ceny většiny dílů. Nicméně, u Fabie budou samozřejmě levnější.

výkon motoru
10

Výkon 130 kW při 4000 ot/min a hlavně toč. moment 350 Nm při 1750 - 3000 ot/min s malým lehkým autem hezky cvičí. I v rychlostech nad 200 km/h příjemně zrychluje. Výkon je naprosto dostatečný.

spotřeba
10

Pokud jezdíte podle předpisů, není problém se držet kolem 5,5 litrů, já mám dlouhodobou 6,2 l/100 km. Na dálnici do 120 km/h se dá dostat i pod 5.

hlučnost motoru
7

Řekl bych, že je odhlučněn docela dobře. Jakmile je zahřátý, už ho moc nevnímáte. Připadá mi, že i zní trochu líp, než třeba diesely od VW. Ale benzínový šestiválec to samozřejmě není...

kvalita sedadel
10

Výborné boční vedení, možnost přifouknout bočnice, možnost prodloužit sedák, dlouhé cesty v nich nevadí. Kůže po stranách, látka uprostřed, takže ideální kombinace.

brzdy
10

Výborné a bezproblémové. Tady dodržuji originální díly od BMW a fungují výborně - příjemné dávkování, dobrá odezva.

zavazadlový prostor
7

V téhle třídě asi nepatří k největším, ale je mi to úplně jedno. Vždycky jsem do něj dal všechno.


Více o modeluBMW řada 1 E81/E82/E87/E88 (2004-2012)
BMW M140i xDrive – Šestiválec v kompaktu? To chcete! BMW M140i xDrive – Šestiválec v kompaktu? To chcete!

Když jsme loni testovali tříválcové BMW 1, moc nás…

BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo? BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo?

Automobilka BMW si pro svou řadu 1 připravila mírnou…

 





Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…