Škoda Fabia (2006)
10.2.2008Tato recenze byla prvotně věnována mému předcházejícímu vozu Škodě Felicii.Postupem času jsem se tady ale čím dál více začínal věnovat nástupci,proto…
Škoda Felicia Combi (Rados)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 28.06.16 22:23
« Jasná volba
Pokud vybíráš nástupce a nechceš se dívat i ke konkurenci, což může být chyba, přecejen trh je bohatý, tak ve dvojici Fabie kombi a Rapid Spaceback je to přece jasná volba Fabie kombi... technicky je to auto o level výše... stačí se podívat na kostru auta při výrobě a poměr vysokopevnostní oceli a je jasné, kde se šetřilo ;-) -
Rados 14.02.14 18:27
« Re: Re: Re: Re: Re: 150 000 km
Noo je to zajímavé ale všechno možné, naše služební HTP v práci má přes 225tis a jezdí stále bez problémů a to sní každý jezdí jak prase. A na netu jsem se dočetl, jak taky si hodně lidí stěžovalo, že se jim rozsypal motor někdy kolem 50-80tis a to se k němu chovají slušně >:D -
Rados 14.02.14 13:30
« Re: Re: Re: 150 000 km
Právě a to je ta obrovská výhoda u těchto naftových motorů. Jsou skoro nesmrtelné.Mé každodenní cesty jsou většinou do 150km. Jinak ty dlouhé trasy jezdím tak dvakrát do půl roka a to si myslím že mu neuškodí jednou za čas,jen ať si zvyká! >:D
K tomu odkazu: Noo to se mi nechce moc taky věřit,že by na jeden motor, pokud to je HTP, odjelo tolik tisíc km :-) -
halleck 13.02.14 23:00
« Re: Re: 150 000 km
TDI vydrží dosť aj s horšou údržbou, asi z toho tá dobrá povesť. U HTP je to náročnejšie a hlavne sa obvykle nepoužívajú na dlhé trasy. Ale nájdu sa kusy čo majú nad 400tis.
Na tejto fotke už je to trochu moc, tipujem že to už bude druhý motor alebo nejaký podvod :-)
[odkaz]
-
Rados 19.12.13 18:02
« Felda vs. Fábka
Dneska jsem měl tu čest se projet po několika letech ve Felicii Combi a říkám si, že bych jí už nikdy nechtěl. Rozdíl je znatelný mezi řízením a jízdními vlastnostmi. V zatáčkách se citelně moc naklání, při sešlápnutí plynu se nic neděje, a parkování bez posilovače? No hrůza:D Jinak mezi i za podběhy je u Fabie kufr rozhodně širší. Do hloubky vyhrává o 5 cm Felicia. -
Rados 18.12.13 14:14
« Re: Re: Re: Re: Přidávám se k pochvalám
Jj přesně tak,když se o to člověk aspoň trochu stará tak si myslím, že auto vydrží dlouho, na firmě máme tu samou fabii 1.2 HTP a má najeto 220 tis, Octavku 1.9TDi co má 380 tis. a krátkou Fabii 1.4Mpi (2001) co má 400tis. a všechny auta fungují jak mají.Jen sem tam nějaká drobná závada. Jj u těch novějších motorů je to už pořešené aby k tomu nedošlo,tak snad to bude OK. Jinak slouží pěkně, ať už na výlety tak i při mé práci a sem tam něco odveze na chalupu či dům. Vše však v rámci opatrnosti a slušného chovaní :-) -
Rados 18.12.13 14:03
« Re: Re: recenzia
Ahoj,dík za názor,já jsem svíčky měnil taky po druhé teprve a zamyslím se nad tím,zda by nebylo lepší je měnit častěji.Jinak k dnešnímu dni najeto kolem 146 tis. a vše je v pořádku jak by mělo být. Takže spokojenost by se dalo říct. :-) Co se týče té rychlosti tak sem tam se nechám unést a taky si to svištím 160-170 když tomu umožňuje provoz na dálnici. Jinak olej se musí měnit docela často to souhlasím.Já olej měním co 12 tis km a to je zhruba co 4 měsíce,takže mi to přijde,že to je každou chvilkou. Uvidíme snad nám oboum bude dlouho sloužit :-) :yes: -
halleck 15.12.13 21:36
« Re: recenzia
Ahoj, ja teda mám s HTP tých 120 tisíc a vcelku často skúšam ako to bude znášať dlhšie jazdy tempom okolo 160 km/h. :-) Je ale pravda že olej by som asi nikdy nenechal dlhšie ako 10t., takže takýto servis je pomerne častý. Našťastie sa to ale robí dosť jednoducho, všetko je dobre prístupné.
Myslím že s takýmto prístupom by to malo vydržať veľmi dlho. -
halleck 15.12.13 21:30
« Re: Re: recenzia
Zdravím. Ja som sa na rôzne veci pýtal úpravcu Zdeňka Jandy a ten odporúčal meniť sviečky do 20000 km, inak už môžu viac trpieť práve cievky. Ja teda mám 120 tisíc a sviečky vymením zanedlho len druhýkrát, dodržoval som len tých 60t čo píše výrobca, ale odteraz sa už radšej budem držať jeho rady. :-) -
halleck 15.12.13 21:24
« Re: Re: Re: Přidávám se k pochvalám
Podľa mňa keď to človek poctivo udržuje, tak by to malo vydržať dosť dlho. Je to už moderný motor (aj keď pre niektorých kontroverzný).
Kedysi som hovoril s chlapíkom ktorému Favorit vydržal 450 000 km. Potom sa ho zbavil viacmenej kvôli korózii, ale je vidieť že keď sa človek stará, tak to funguje.
Ja mám teda tiež Fabiu 1.2 12V , ale model z roku 2004. Po tých rokoch už bolo treba
opravovať výfuk, pomerne zavčasu odišla spojka (moja chyba), teraz sa chystám na rozvody, aby nehrozilo preskočenie reťaze - občas to po štarte zachrastí a to už je varovanie. Na Tvojom motore by to malo byt už z výroby
riešené tak že to vydrží.
Som ale s autom spokojný a rád vidím že aj ty HTP 12V seriózne používaš.
Nech dobre slúži...
Jinak jsem rád, že jsi na HTP nabrousil už 250t km vč. jízdy na LPG, ta naše se nachází na 192t km a tak doufám že ještě něco vydrží. Sice malinko začala reznout, ale ještě vydržet musí a ne jen rok, ale aktuálně to tak vidím na 4 roky