Recenze

RADEK1 (muž 46 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Jaguar XF/XFR 3,0 S Diesel

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jaguar XF/XFR, foto 1 Jaguar XF/XFR, foto 2 Jaguar XF/XFR, foto 3 Jaguar XF/XFR, foto 6 Jaguar XF/XFR, foto 7 Jaguar XF/XFR, foto 8 Jaguar XF/XFR, foto 10 Jaguar XF/XFR, foto 11
Jaguar XF/XFR, foto 12 Jaguar XF/XFR, foto 13 Jaguar XF/XFR, foto 14 Jaguar XF/XFR, foto 15 Jaguar XF/XFR, foto 16 Jaguar XF/XFR, foto 17 Jaguar XF/XFR, foto 18 Jaguar XF/XFR, foto 19 Jaguar XF/XFR, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Jaguar XF Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:12000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 202 kroutící moment [Nm]: 600 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

mělo to být stručné , ale musel jsem se podělit o to jaké trauma jsem prožíval cca 1 rok

Asi před rokem jsem si řekl, že už je čas poohlédnout se po nástupci za své Mondeo 2,2 Tdci. Začal jsem tedy objíždět prodejce a sbírat data , poznatky a ohromnou spoustu propagačních materiálů. První kroky samozřejmě vedly k modrému oválu (s Mondeem jsem byl spokojený tak proč ne). Měl jsem však jednu podmínku a to tu, že nové auto musí být ,,živější" než to nynější a musí se mi líbit. A tam byl kámen úrazu.Ford nesplňuje!! S podobným závěrem to skončilo i s Mazdou, Hondou,Opelem,Toyotou, a já najednou zjistil, že je konec ,že už nic jiného snad není . Ještě z legrace jsem se zastavil u Renaultu a tam to přišlo Laguna coupe 3,0 dci moc se mi líbila . Říkám si :,,proč si vlastně nekoupit auto pro radost s velkým a výkoným motorem ? třeba i nepraktické ?, dravé? ,žravé? , drahé ???? ..." Po zkušební jízdě jsem byl však zklamaný výkon 3,0 dci degradovala převodovka a jízdní vlastnosti taky nic moc .Těžký motor a přední poháněná náprava udělaly své. Ale od tohoto okamžiku jsem se začal zajímat o prémiový segment střední třídy jm. SV. trojice z D a přibyl k nim i Lexus. S nadšením jsem tedy vstoupil do prodejního stánku Audi a zjistil , že mě ty předražené auta vlastně neoslovují a kdyby měla ,tak se musí základní cena daného modelu zvednout o 100%.
K tomu mi ještě kamarád (servisman Audi)řekl, že je to značka opravdu pro bohaté a to nejen při koupi , ale hlavně servisu.No a pak je tu ta image řidičů této značky jako bezohledných a někdy se až nepřístojně chovajících řidičů. Následovalo BMW . Když jsem se soukal do 3 BMW málem mě to stálo hlavu. Tak jsem se praštil do střechy že ani velmi zdatný prodejce už neupoutal mou pozornost a já v okamžiku opouštěl sedadlo (mimochodem asi to nejhorší ve kterém jsem kdy seděl) i showroom.A jsme u Mecedesu . C- 250 cdi už už to je ono výkon to jakýsi má vzhled dobrý (tedy než se posadíte dovnitř)ale co,nic není 100 % bereme!!! Už jsem ho jel objenat, když se objevily zprávy hlásající něco o špatných vstřicích a o potížích ,které s nimi Mercedes má. Říkám stop ještě počkám jak to dopadne. Celé čekání pokazila moje žena, která přišla s tím , že jestli by jsme nemohli mít automat. ,,Jó mohli" jí říkám ,ale do C-ka(250) se dává jen starý 5° a ten nechci.O pár Kw silnější 320 cdi mě nepřipadalo rozumné kupovat . A byl jsem .... na začátku. Tedy vlastně ne ještě Lexus IS , ale jeho naftová verze za moc nestojí a bezín ten moc žere , ale nejede.
A pak se to stalo TEST na AUTO CZ a já se zamiloval to je ono britský aristokrat je krásný, no jo ale je drahý:-(
Začal jsem tedy hledat ty nejlevnější kousky s 2,7 l naftovým motorem no jo , ale 152 Kw je na takové šmrncovní auto málo ... Něco(rozhazovačná část mé duše) mi říkala ,,dělá se i silnější verze je dražší ale pojede"!!Ano chci cca 180 kw to by bylo prýma . A zase ten hlas ,,oni maj i 202 Kw chcéš" ???!!! A byl jsem polapen. Ještě jsem se projel přímo v testovaném kusu na Auto cz a ortel padl .
No a pak už jsem oslovil jednoho velmi solidního dovozce aut z Brna, řekl mu co chci a do týdne byl kocour doma.

Nyní k vozu:Auto , které Vám chci představit je Jaguar XF-s 3,0 D modelový rok 2010
Jedná se o nejvýkonější dvojtě přeplňovanou naftovou verzi s 202 KW a 600 Nm Motor je evolucí starší 2,7 koncernu PSA.
Auto jsem koupil jako předváděcí model z D s najetými 11tkm.
Je ve výbavě Premium Luxury, která obsahuje navíc od základu bezklíčový vstup,Jaguar sound system s 10 repro, lepší druh koženého čalounění a samozatmivací zrcátka. Vůz má komplet parkovací asistent + kameru,adaptivní radarový tempomat(výborná věc),hlídač mrtvého úhlu,natáčecí bixenony,navigační a informační systém DVD. Mám s autem najeto sotva pár set km, ale je to úžasné . Když vás popostrčí oněch 600 Nm a 275 k usmívám se za volantem jak jeliman a je mě božsky. Spotřeba se dá bez problémů držet pod 8 litrovou hranicí ale už jsem jel i za 15 l.

Jízda:

Když k autu přicházím a otevřu dveře odklopí se zrcátka a startovací tlačítko začne rudě tepat a navozuje tak pocit tlukotu srdce.Po usednutí a nastartování se otevřou výdechy klimatizace přisune se volant do polohy , kteráje uložena do paměti.Jaguar tím chce naznačit, že se šema právě probudila. A nyní je na vás jakou zvolíte polohu na otočném ovladači řazení, zda je navolen režim D a začíná bezstarostná jízda kdy otáčky motoru převalují i kolem 1100 a nebo režim S-sport kdy je nutno řadit pádly pod volantem a oněch 275 koní se probudí a chce se drát kupředu.Tento chtíč ale krotí v předu i v zadu ventilované kotouče a daří se jim to velmi dobře. U obou jízdních režimů a to jak D tak S lze ještě zvolit dynamický režim, kdy řídící jednotka nenechá otáčky klesnout pod 2000 za min a nechává tudíž turbo roztočené aby byla odezva na sešlápnutí pedálu plynu okamžitá.Podvozek tohoto sportovně luxusního sedanu je perfektní. Díky elektronicky řízeným tlumičům se naše silnice zdají v lepším stavu než opravdu jsou .K pohodě na palubě přispívá perfektní odhlučnění a to jak motoru tak aerodynamických zvuků. Hladina hluku se drží až do 200 km/hod na velmi nízké úrovni . Od této rychlosti se začínají ozývat ruchy od A sloupků a zrcátek.

Silné stránky

Absolutně (pro mě)jedno z nejhezčích aut co lze na našich cestách,,běžně" potkat.Tichý a výkonný motor a parádní převodovka. Velmi jisté jízní vlastnosti na 18" možná ještě moc komfortní příští rok dáme 20"
Individualita a osobnost tohoto vozu. Bmw ,Audi, Mb, si dnes nikdo nevšimne , ale této kočky rozhodně ano.

Slabé stránky

Zatím jen maličkosti, nemůžu překopírovat tel. seznam z tel. do navigace. (chyba na straně tel.) takže to chyba auta není :-)
a nejdou koupit střešní nosiče na tento vůz . lyže budou muset dovnitř.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za měsíc jdu na roční prohlídku. Uvidíme

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jak jsem již psal auto mi přivezl dovozce autogrey z Brna. K autu dodal protokol o měření emisí, stk+ čistopis velkého TP+veškerou dokumentaci k vozu.
Naprostá spokojenost.
V den předání si pro mě přijel.Odvezl do jeho domu tam jsme vyřídili formality a já odfrčel s novým autem .

 

Novinky v recenzi

21.6.2010 18:38

Intimčo

Nechal jsem zatmavit slka. Mylsím, že tím auto trochu ztratilo na vzhledu (není vidět světlý interier) , ale zase nejdu vidět ani já a to mě vyhovuje.


Přidat názorDiskuse: Jaguar XF/XFR 3,0 S Diesel

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Jaguar



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…