Recenze

IceMan.X (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Fluence Exception 1,6 16V 81 kW/110 k

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 51× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Fluence, foto 1 Renault Fluence, foto 2 Renault Fluence, foto 3 Renault Fluence, foto 4 Renault Fluence, foto 5 Renault Fluence, foto 6 Renault Fluence, foto 7 Renault Fluence, foto 8
Renault Fluence, foto 9 Renault Fluence, foto 10 Renault Fluence, foto 11 Renault Fluence, foto 12 Renault Fluence, foto 13 Renault Fluence, foto 14 Renault Fluence, foto 15 Renault Fluence, foto 16 Renault Fluence, foto 17 Renault Fluence, foto 18 Renault Fluence, foto 19 Renault Fluence, foto 20 Renault Fluence, foto 21 Renault Fluence, foto 22 Renault Fluence, foto 23 Renault Fluence, foto 24 Renault Fluence, foto 25 Renault Fluence, foto 26 Renault Fluence, foto 40 Renault Fluence, foto 41 Renault Fluence, foto 42 Renault Fluence, foto 43 Renault Fluence, foto 44 Renault Fluence, foto 45 Renault Fluence, foto 50 Renault Fluence, foto 51 Renault Fluence, foto 52 Renault Fluence, foto 53 Renault Fluence, foto 54 Renault Fluence, foto 55 Renault Fluence, foto 56 Renault Fluence, foto 57 Renault Fluence, foto 58 Renault Fluence, foto 59 Renault Fluence, foto 60 Renault Fluence, foto 61 Renault Fluence, foto 62 Renault Fluence, foto 63 Renault Fluence, foto 64 Renault Fluence, foto 65 Renault Fluence, foto 66 Renault Fluence, foto 67 Renault Fluence, foto 68 Renault Fluence, foto 69 Renault Fluence, foto 70 Renault Fluence, foto 71 Renault Fluence, foto 72 Renault Fluence, foto 73 Renault Fluence, foto 74 Renault Fluence, foto 75 Renault Fluence, foto 90 Renault Fluence, foto 91 Renault Fluence, foto 92 Renault Fluence, foto 93 Renault Fluence, foto 94 Renault Fluence, foto 95 Renault Fluence, foto 96 Renault Fluence, foto 97 Renault Fluence, foto 98 Renault Fluence, foto 99 Renault Fluence, foto 100 Renault Fluence, foto 101 Renault Fluence, foto 102 Renault Fluence, foto 103 Renault Fluence, foto 104 Renault Fluence, foto 105 Renault Fluence, foto 106 Renault Fluence, foto 107 Renault Fluence, foto 108 Renault Fluence, foto 109 Renault Fluence, foto 110 Renault Fluence, foto 121 Renault Fluence, foto 122 Renault Fluence, foto 123 Renault Fluence, foto 124 Renault Fluence, foto 125 Renault Fluence, foto 126 Renault Fluence, foto 127
 

Technické info

Přezdívka auta Béďa Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 496 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Zdravím Vás,
chtěl bych se s Vámi podělit o zážitky a zkušenosti s vozem Renault Fluence. Třeba to některým z Vás pomuže při rozhodování.

Úvod
Již delší dobu jsem přemýšlel o koupi novějšího auta, procházel jsem na internetu inzeráty, bazary atd. Chtěl jsem spíše ojeté auto než úplně nové. Ale v listopadu 2009 si kamarád koupil nového Renault Megane Grandtour III a to byl ten zlomový okamžik pro mě že nové auto, ta vůně, ten pocit. Renaulty se mi vždy hodně líbili, ale nebyla to podmínka. A tak jsem začal prohlížet internet, Renautl, Škoda, Opel, Ford, Honda atd... Nechtěl jsem nové auto na zimu, takže jsem s výběrem nespěchal. Protože jsem spíše na auta s karoserii sedan, tak mi zůstaly jako favorité Thálie, Cruze, a nesedan Oktavie. A na přelomu roku se to stalo, reklama na Fluence, hned jsem zjištoval jak to s autem je a koncem ledna se na něj jel podívat do Prahy – Zličín. Auto mě uchvátilo. Po návratu domů a studiu jsem vyloučil Oktavii a Thálii, zůstal Cruze a Fluence, v Chevroletu jsem jel, u Cruze se mi více líbil interier, u Fluence exterier. Nakonec rozhodl prostor a jízdní komfort a také spotřeba. Chtěl jsem pohodlné auto na klidné ježdění, ne „tvrdou lavici“ se sportovnějšími sedačkami a podvozkem. A bylo rozhodnuto, vítězí Fluence.

Objednání a předání
Před objednáním vozu jsem si nechal udělat nabídky z více autosalonů, vymyslel jsem si k autu pár drobností navíc, samozřejmě metaliza, zahrádku, zástěrky, Defend a pár dalších drobností. Po porovnání nabídek sem si vybral, domluvil se s prodejcem a vyrazil, nutno dodat že jsem ještě němel vybranou barvu, favorité byly černá a stříbrná a možná červená. U prodejce měli k vidění černého a stříbrného Fluence. Nakonec vyhrála ta světlejší. Takže jsme to sepsali a vůz byl objednán začátkem dubna, předpokládaný termín dodání konec července. Vůz nakonec přišel o měsíc dříve, v salonu na něm dodělali pár drobností a začátekem července jsem pro něj vyrazil. Předání proběhlo v naprostém pořádku, prodejce vše vysvětlil, ukázal, předvedl, na otázky bez problému odpovědel. Trvalo to něco lehce přes hodinu, už jsem se nemohl dočkat první jízdy, ještě podepsat nějaké papíry a po chvíli konečně vyrážím k domovu.

Řízení a spotřeba
V první chvíli mě zaskočila necitlivost a prodleva plynového pedálu (u předváděčky to nebylo), která ovšem asi po 2000km zmizela, řízení je pohodlné, jde hodně z lehka, což mě problém nedělá (jako vetšině redaktorů v časopisech, a ani mi nepřijde že by se vůz v zatáčkách nakláněl tak jako jsem to četl v každé recenzi na tento vůz). Řazení jde pěkně, je přesně, plně mi vyhovuje akorát ze začátku mi chyběla 6ka, hlavně tedy na dálnici. Ovšem rodiče si na podzim přivezli nového Renaulta Scenika se stejným motorem ale se 6ti st. převodovkou. Od té doby mi nevadí že mám "jen" 5 rychlostí, u Scenika se musí o poznání častěji řadit a při 120 na dálnici je rozdíl v otáčkách minimální - rozdíl něco lehce přes 200 otáček (myšleno že Fluence jede 120km/hod na pátý stupěn a Scenik na šestý). Jízdní komfort je také výborný, auto je celkově tichounké, motor také poměrně v pohodě co se hluku týká, pouze ve vyšších otáčkách je motor výrazněji slyšet. Výkon motoru je pro mě také dostačující. Ohledně spotřeby, tam jsem také spokojen, jezdím průměr 6,6 – 7l/100km se zapnutou klimatizací, 60% mimo, 20% dálnice, 20% město.

Prostornost a pohodlí
A ted přejdeme do interiéru, hlavně tedy k pohodlí a prostornosti, tam si taktéž nemohu stěžovat, měřím 2 metry a v autě se cítím krásně pohodlně a za mě si ještě bez větších problému sedne kamarád který má cca 180cm, akorát trochu škrtal vlasy o svažující se střechy, a to jsem zvyklí sedět za volantem velmi pohodlně a v případě potřeby se mohu uskromnit, takže místa vzadu si myslím je dostatek. Sedačky pohodlné, volan i řadící páka pěkne padnou do ruky. Klimatizace je pěkně tichounká a účinná stejně tak jako funkce super rychlého odmlžení skel. Na ovládání rádia pod volantem jsem si zvykl rychle, stejně i na ovládání tempomatu na volantu (přidávání a ubírání rychlosti na levé straně volantu a obnovení navolené rychlosti a vypnutí tempomatu na pravé straně volantu), akorát nechápu, proč přepínání (úplné zapínání a vypínání) tempomatu a omezovače rychlosti je u ruční brzdy a ne někde lépe dosažitelné, ideální místo dle mého by bylo dát stejnou kolíbku jako na ovládání palubního počítače na páčce stěračů z čela(viz fotogalerie), tak tempomat/omezovač dát na páčku světel a ukazatelů změny směru jízdy také z čela páčky. Tempomat se nemusí vypínat pouze tlačítkem O na volantu, ale také sešlápnutím spojky nebo přibrzděním tak jako u jiných aut. Světelný senzor nevyužiji, deštový senzor je dobrá věc, stačí si trochu pohrát s nastavením a vychytat to a nemusíte se o stěrače starat vůbec. Volant je seřiditelný v obou osách. Co se týká odkládacích prostorů tak si myslím že na tom Fluence není také zle, ale mohlo by to být lepší, praktická je chlazená schránka u spolujezdce, ovšem s 1,5l petkou asi bude problém tam dostat (ale nezkoušel jsem to), naopak nevychytali vyklápěcí skřínku na brýle ve stropě u vnitřního zpětného zrcádka, brýle se tam prostě nevejdou at děláte co děláte. Také bohužel neodložité dva kelímky, jsou tam sice dvě místa na ně, ale do toho předního ten kelímek prostě nedostanete. Celkové uspořádnání interiéru si myslím je logické a ovládací prvky jsou v dobrém dosahu pro řidiče, ke zpracovaní a k použitým materiálům nemám žádnou připomínku. Kufr velký, akorát by mohlo být více háčků na pověšení tašek a nějaká zavírací přihrádka na taštičku s povinou výbavou. Ramena od víka zavazadlového prostoru neřeším. Praktická je plnohodnotná rezerva na 15“ plechovém disku. Protože jsem vášnivý cyklista, tak auto typu sedan není úplně to ideální, ale mě se prostě líbí a tak jsem přikoupil originál střešní příčníky abych mohl svého Cubíka převážet na střeše. První montáž dala trochu zabrat, ale pak když člověk už ví co a jak, tak to jde samo.

Výbava
Auto je v této cenové relaci výborně vybaveno, troufám si říci že lépe vybavené nové auto těchto rozměrů za takové peníze neseženete. Přední mlhové světlomety, litá 16" kola, chromové doplňky, dvouzonové klimatizace, parkovací, světelný a deštový senzor, volant seřiditelný v obou směrech, dělená zadní sedadla, tempomat a omezovač rychlosti, kožené doplňky a matný chrom v interiéru, palubní počítač, Hands-free karta Renault - odejdete, auto se zamkne, přijdete, vemete za kliku, auto se odemkne, také je možnost odemčení pouze kufru, nebo rozsvícení světel zmáčknutím tlačítka na kartě nebo přitažením páčky dálkových světel k sobě, světla sami po navolené době zhasnou a je toho ještě více ... "standardní výbava vypsáná níže"

Závěr
Zatím jsem s autem maximálně spokojen a nelituji jeho koupě, kdo chce auto na pohodlné jezdění s bohatou výbavou a za dobré peníze, tak by o Fluenci měl určitě uvažovat. Takže asi tak.

Specifikace vozu vozu Renault Fluence Exception 1,6 16V 81 kW/110 k:

Rozměry vozu:
Délka: 4618mm
Šířka 1809mm
Výška: 1479mm
Rozvor: 2702mm
Objem zavazadlového prostoru (l): 496
Rozměr zavazadlového prostoru (DxŠxV): 1010x1160x560mm

Kompletní seriová výbava:
ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, airbag pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy na předních sedadlech, hlavové airbagy, přední bezpečnostní pásy výškově nastavitelné, s omezovačem síly, pyrotechnickými předpínači a zvukovou indikací při nezapnutí, zadní bezpečnostní pásy s omezovači síly, systém ISOFIX - příprava pro upevnění dětské sedačky na zadních krajních sedadlech, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech místech, tempomat s omezovačem rychlosti, nárazníky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří chromované, disky kol PROTEUS z lehké slitiny 16", Volant a hlavice řadicí páky v kůži, Hands-free karta Renault, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, palubní počítač, plnohodnotná rezerva, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, dvouzonová automatická klimatizace s 3 režimy nastavení + dešťový a světelný senzor, výdechy klimatizace pro zadní sedadla, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, elektrické ovládaní předních oken, impulzní s ochranou proti přiskřípnutí, elektrické ovládání zadních oken, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, přenosný popelník a zapalovač, parkovací senzory vzadu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce chlazená, kapsy na zadní straně předních sedadel, radioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem.

Příplatková výbava:
Metaliza, přední + zadní zastěrky, Defend Lock, střešní příčníky.


Silné stránky

Motor
Vzhled
Klimatizace
Kvalitní zpracování
Poměr cena - výkon
Prostornost a pohodlí
Plnohodnotná rezerva
Celkové ovládání vozu
Roletky na zadních oknech
Ovládání rádia a tempomatu
Hands-free karta Renault - vychytaná věcička

Slabé stránky

Zapínání tempomatu
Neodloží se dva kelímky
Brýle se nevejdou do přihrádky na brýle
Horší čitelnost okénka palubního počítače + kontrolek u budíků za přímohé sluníčka

Jsou to drobnosti, které mě příliš netrápí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, a doufám že to tak dlouho zůstane.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto zakoupeno v AutoAvant Praha – Dáblice. S prodejcem maximální spokojenost, přijemné jednání, bezproblémová komunikace, dodržení termínu i s měsíčním předstihem, ochotní, dobré ceny, mohu doporučit.
V AutoAvant na podzim zakoupen další vůz, pro rodiče: Renault Scenik se stejným motorem a výbavou Exception - opět maximální spokojenost s prodejcem a celkovým přístupem.
V půlce února dodán další vůz z AutoAvant - tentokrát Dacia Duster 4x4 pro kamarádku, opět vše probíhalo v nejlepším pořádku a termín opět dodržen se 14ti denním předstihem.

Dodatečné detaily:

Dodatečně jsem nechal udělat černé folie na okna s atestem a černý pruh na přední okno. Koupeny plastové chromová podložka pro SPZ, po této zimě poletí do popelnice a už jsou v garáži připraveny kvalitní z nerez ocely v matném chromovém provedení.
Na letní sezonu jsou objednané AL kola RSW 331 antr. Až dorazí přidám fotky.
V interieru mám stálého pasažera - želvu Julču a žirafku Alču :-)


 

Novinky v recenzi

4.9.2011 21:55

Supersport Nissan GTR - letiště Příbram

Zdravím všechny, vím že je to trochu mimo, ale chci se s Vámi podělit o zážitek se svezení v supersportu Nissan GTR. Zakoupil jsem si v akci půl hodinku řízení supersportu, po rezervaci a domluvě jsem se nemohl dočkat jízdy, nakonec jsem se přeci jen dočkal a jízda stála opravdu zato, 480 koní výkon, max. rychlost 315km/hod a zrychlení z 0-100 za 3,5 sekundy, vražedné parametry. Max. rychlosti jsem sice nedosáhl, protože je krátká startovací dráha na letišit, ale i tak 273km/hod. je už slušná rychlost. Chci jen říci a doporučit, že pokud Vás svezení v nějakém podobném autě láká a nemáte na to si ho pořídit, tak doporučiji využívat tyto akce. Opravdu to stojí zato. P.S.: Přidal jsem několik fotek do alba.

25.6.2011 20:11

15 000 km

Zdravím, tak včera mi palubní počítač ukázal 15000 najetých kilometrů, průměrná spotřeba 6,9 - 7 L/100km, takže spokojenost jak se spotřebou, tak se vším ostatním, musím to zaklepat, snad to tak bude i nadále. Už jsem ale objevil dvě lehce odřená místa, naštěstí to není hluboké a je to vidět jen pod určitým ůhlem když svítí sluníčko. No už Béďovi taky bude rok... :-)

7.3.2011 21:21

Přezuto

Tak mi přišla konečně letní kola RSW 331 Antr. Hned jsem musel zkusit jak budou Béďovi slušet, aspon jedno, nakonec jsem to přezul už komplet na letní a "zimáky" uklidil. Fotky přidány do galerie.

24.2.2011 17:25

Rozbité zrcátko

Tak včera, tj. 23.2.2011 mě potkala nepřijemná událost, pravděpodobně nějaký neopatrný spoluobčan mi rozbil v Berouně na parkovišti kryt zrcátka na pravé straně. Zrcátko naštastí není jinak poškozeno, elektrické sklápění, nastavování, vyhřívání i blikna naštestí fungují. Takže štestí v neštěstí. Jentak pro info: kryt zrcátka vyjde cca 1200,-Kč a metalický lak na něj cca 300,-Kč. No ale co člověk nadělá, nic. :-( Foto níže.

Rozbité zrcátko

22.2.2011 17:52

Stření příčníky

Zdravím, po žadosti dole v komentářích zde přikládám odkaz na fotky střešních příčníků a jejich montáže.
Kdyby něco nebylo jasné nebo jste měli dotaz tak pište, pokusím se s tím něco udělat.

Střešní příčníky

23.1.2011 21:13

10 000 km

Dnes ukázal palubní počítač 10 000 najetých kilometrů, s autem maximální spokojenost, nikde nic neklepe, nevže, prostě vše funguje tak jak má, musím to zaklepat na železo :-). Dlouhodobá průměrná spotřeba dle počítače je 6,8L/100km benzínu.

22.1.2011 18:55

Letní AL kola

Tak jsem Béďovi objednal na léto RSW 331 antr 16". 17" jsem zavrhl z důvody ceny pneu v rozměru který potřebuji. Tak snad mu budou slušet 16" také. :-)

23.10.2010 23:14

Zimní pneu

Tak jsem pořídil zimní pneu Sava Eskimo HP 205/60/R16, fotografie přidány do alba.

12.9.2010 20:54

Doplnění popisu a fotek

Doplněno pár písmenek v popisu + přidány další fotky ...

8.9.2010 20:38

Fotky...

Přidány nové fotky, převážně interiér a detaily. Další fotky ještě budu přidávat.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault Fluence Exception 1,6 16V 81 kW/110 k

Další vozy Renault Fluence



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9

Co k tomu napsat, je to sedan, ale mě se líbí a proto jsem si ho pořídil. A pro převoz kola jsem si přiobjednal střešní příčníky.

prostornost
10

Na to že auto spadá do nižší střední třídy, tak nemám jediný nedostatek co se prostornosti týče.

jízdní vlastnosti
9

Pro mě dostačující.

jízdní komfort
10

Výborný. Tichý, plovoucí kočár.

provozní náklady
9
výkon motoru
8
spotřeba
9

Dlouhodobá 6,8l/100km benzínu.

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9

Vyhovující, že nemají boční vedeni mě vubec nevadí.

brzdy
10

Ostré, přesné, účinné.

zavazadlový prostor
9

Veliký






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…