Recenze

PepeB (muž 29 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Subaru Legacy 2.0R

8,72 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Legacy, foto 1 Subaru Legacy, foto 2 Subaru Legacy, foto 3 Subaru Legacy, foto 4 Subaru Legacy, foto 5 Subaru Legacy, foto 6 Subaru Legacy, foto 7 Subaru Legacy, foto 8
Subaru Legacy, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Subaru Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1994 výkon [kW]: 121 maximální rychlost [km/h]: 214 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8,2

Popis vozu

Subaru je mojí nejoblíbenější značkou již od dětství, kdy jsem na počítači proháněl modro-zlatou Imprezu. Koupí stříbrného sedanu Legacy v srpnu 2012 jsem si splnil sen!
Původně bylo v roce 2006 pořízeno do firmy pro generálního ředitele, poté jej měl kolega a po 6 letech jsem si jej odkoupil pro sebe. Znal jsem kompletní servisní historii (včetně faktur od Freye) a tak šlo o koupi bez rizika.

SUBARU LEGACY 2.0R SEDAN ELEGANCE

MOTOR - atmosférický zážehový dvoulitr s lineárním růstem výkonu a maximem otáček v 7500 ot/min. dodává autu slušnou dynamiku, ale sportovní úplně není. Stálý pohon AWD část výkonu ubírá, ale výkonová rezerva je i přesto dostačující. Na dálnici lze jet přes 200 km/hod, ale Subaru se proslavilo především v rallye a tak se lépe cítí na okreskách. Symetrické uspořádání motoru a hnacího ústrojí + nízká karoserie + výborný podvozek vám umožňují opravdu šestihvězdičkovou zábavu na křivolakých silničkách, kde ostatním ujedete! Subaru navíc nedělá pomocí elektroniky z řidiče jen kus masa za volantem. K dispozici máte perfektní motor, podvozek a pohon Symmetrical AWD a je jen na vás, jak s tím naložíte!

"Subaru snad až příliš důsledně přesvědčuje řidiče o dokonalosti systému pohonu všech kol, aniž by přitom dodalo, že existuje něco jako stabilizační systém." (AUTO.CZ)

SPOTŘEBA - závislá na stylu jízdy. Praha 9-10, mimo město a dálnice 6-8, "sport" do 14. Trasu Třinec - Praha (370 km) jsem zvládl běžným tempem za 6 l/100km. "Jo, s Legacy se dá jezdit i za 6-7 litrů, ale koho by to bavilo!"

PODVOZEK - společně s motorem boxer základní kámen úspěchu všech Subaru. Jako celek dokonale funguje a dává vám pocit naprosté jistoty v jakékoliv rychlosti a na jakémkoliv povrchu. Vyzkoušeno na zasněžené dálnici v rychlosti 150 km/h. Souhlasím s ostatními subaristy v tvrzení, že "hranice auta leží za hranicemi sebezáchovy řidiče".

DESIGN - tahle generace Subaru se mi líbí nejvíce. Nízká karoserie, světla ve tvaru jestřábího oka, dvojice výfuků, bezrámová okna - auto vypadá krásně dynamicky a vyváženě. Nová generace modelů Subaru je bohužel už moc evropská a nakynutá :-(

INTERIÉR A VÝBAVA - interiéru z funkčnosti ani praktičnosti nic nechybí, ale německou preciznost a "simply clever" nečekejte. Potěší krásně vyvedené bílo-červené budíky, kožená (vpředu sportovně tvarovaná, vyhřívaná) sedadla, výborný volant, bezrámová okna a elektrické střešní okno. Naopak zamrzí palubní počítač (připomíná socialistickou kalkulačku) a podprůměrný audio systém. Subaru ale dává peníze především do motoru a podvozku a to je dobře :-)

ZIMNÍ JÍZDA - největší potěšení nastává na zasněžené okresce. Auto zrychluje, zatáčí a brzdí přesně tak, jak potřebujete a teprve tady pochopíte rozdíl oproti ostatním značkám. Subaru jede o 20-30km/h rychleji a ještě to vypadá, že se ho zasněžená a zledovatělá cesta snad ani netýká. Samozřejmě to chce cvik a najít limity auta, ale nakonec se budete bavit kontrolovanými smyky a výjezdy bokem ze zatáček - následkem toho budete mít úsměv od ucha k uchu :-)

Co říci na závěr? Subaru není auto pro libové frajírky, ale pro FAJNŠMEKRY!!!

Silné stránky

+ plochý motor boxer
+ pohon AWD + skvělý podvozek
+ "auto zvládne víc, než si s ním troufáte"
+ spolehlivost
+ dynamicky elegantní a neokoukaný design
+ exkluzivita značky Subaru (není to evropská konfekce)
+ nezájem zlodějů

Slabé stránky

- absence "simply clever" funkcí auta
- mizerný palubní počítač
- podprůměrný audio systém
- tragický dvouhmotový setrvačník Valeo
- praskající žárovky H7

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

EMIL FREY Praha - zde koupeno a dříve servisováno = strohý přístup bez zájmu, vysoké ceny a po servisu se na autě objevily problémy!

ILOS Liberec - dříve servisováno - DOPORUČUJI = výborný a ochotný přístup personálu (p. Preisler), lidové ceny a cítíte, že jim jde o spokojenost zákazníků!

AWD Praha - dříve servisováno - DOPORUČUJI = pražské ceny, ale jsou to odborníci na slovo vzatí!

BOXER AUTO Praha - nyní servisováno - DOPORUČUJI = příkladný přístup p. Lohra/p. Klímy, odborníci a fanoušci do Subaru a k tomu příznivé ceny. Navíc je to servis, takže věci umí i opravit a nejen vyměnit!

 

Novinky v recenzi

3.10.2015 19:47

3.10.2015 19:45

Se Subaru na Nordschleife...

V úterý 29. září 2015 jsem si splnil svůj motoristický sen a projel jsem se po Severní smyčce Nürburgringu!!! Býval bych jezdil celou vyhrazenou dobu, ale jelikož jsme již měli za sebou cestu z Paříže (600 km) a ještě nás čekala cesta do Prahy (650 km), nechtělo se mi pokoušet štěstí, a tak nakonec stačila 2 kola a pak už jen na čumendu do zatáček Brünchenn.

A pocity? Fantazie! Pokud se už na Nordschleife vydáte, určitě jste předtím shlédli mnoho onboardů a instruktážních videí, nicméně v reálu jsou zatáčky užší a utaženější, obrubníky vyšší, zdi blízko u sebe a klesání prudké až z toho nahoře dostáváte závrať :-)
Zatáčka Hatzenbach je ve skutečnosti pěkně z kopce a hodně se utahuje. Na Flugplatzu se opravdu může létat. Fuchsröhre je velká lahůdka a takovou kompresi jen tak nezažijete. K mostu u Adenau se řítíte z kopce proti zdi. Karussell je neopakovatelný! YouTube zatáčka v úseku Brunnchen má opravdu záludný horizont a nedivím se, že je tu tolik krizovek a bouraček. A kousek po Pflanzgarten si připadáte jako na vrcholu horské dráhy těsně předtím než se spustíte dolů... To vše si představte v celkem rušném provozu, kdy se kolem Vás prohání místní borci s Porsche, BMW, VW, atd. Takže máte nejen dost práce se samotnou tratí, ale zároveň pořád hlídáte zrcátka, aby Vás někdo nevykufroval...
A co Subaru? Zvládlo to skvěle! Podvozek, AWD a pneu Michelin poskytly perfektní ovládání a stabilitu. Bremba brzdila statečně, ale po cca 15 km začaly smrdět a trochu uvadaly. Motor by mohl mít více výkonu - chyběl především od ExMühle v rychlém úseku do lehkého kopce. Jinak ani jedna krizovka a s průměrnou rychlostí přes 110 km/hod to nebyla zrovna vyhlídková jízda!

Kdybych bydlel pár desítek kilometrů od okruhu, koupil bych si starší hot-hatch a jezdil tam každý týden. Pokud tam totiž jedete s vlastním autem, které potřebujete každý den používat, rozhodně si nedovolíte to, co byste chtěli. Auto je sice stavěno na jízdu, ale věřím, že pár ostrých kol na Nordschleife dokáže některým dílům dát pořádně zabrat.

Každému petrolheadovi doporučuji se alespon jednou na Nordschleife podívat a projet se.
https://www.youtube.com/watch?v=GVUmApxYQ60&t=1s

Nordschleife, see you again!


Další vozy Subaru Legacy



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7

Je to sedan s celkem velkým kufrem. Pro český národ stěhováků ale nic zajímavého...

jízdní vlastnosti
10

SUBARU RULEZ

jízdní komfort
8

Podvozek a 17" kola nejsou na české tankodromy stavěné. V Německu to je paráda.

provozní náklady
8

Vyšší, ale stojí to zato!

výkon motoru
9

2.0R je rozumná volba. Ale 3.0R (příp. Spec.B) je lepší (emocionální) volba!

spotřeba
8

Dle stylu jízdy. Dlouhodobý průměr 8,2/100km. Subaristé ale "na spotřebu" nejezdí.


Více o modeluSubaru Legacy BL/BP (2003–2009)
Subaru Forester S-Turbo Subaru Forester S-Turbo

Inovovaný model Forester představila automobilka Subaru…

Subaru Impreza - druhá generace Subaru Impreza - druhá generace

Už od roku 1993 se Subaru Impreza stala vozem, který…

 





Blesk.cz

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný střed nové trilogie fenoménu sci-fi

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný…

Tak jsme se my, fanoušci Hvězdných válek, dočkali. Do kin slavnostně vstoupil osmý díl ságy, která modelovala…

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec války o její dům!

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec…

Po 15 letech od smrti Slávky Budínové (†78) se stavební práce daly konečně do pohybu. Chátrající dům na Kampě se…

 

iSport.cz

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač. Co Růžička a ZOH?

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač.…

Dvě třetiny trnul, pak se mohl radovat. Trenér národního týmu Josef Jandač měl k výkonu české reprezentace proti…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A Čechy to bude bolet

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A…

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích, developeři nestíhají stavět. Obchodníci s realitami…

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…