reklama


Recenze

thanantos (muž 31 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Subaru Legacy

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 57× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Legacy, foto 1 Subaru Legacy, foto 2 Subaru Legacy, foto 3 Subaru Legacy, foto 3 Subaru Legacy, foto 3 Subaru Legacy, foto 4 Subaru Legacy, foto 4 Subaru Legacy, foto 4
Subaru Legacy, foto 5 Subaru Legacy, foto 5 Subaru Legacy, foto 6 Subaru Legacy, foto 6 Subaru Legacy, foto 6 Subaru Legacy, foto 7 Subaru Legacy, foto 8 Subaru Legacy, foto 9 Subaru Legacy, foto 10 Subaru Legacy, foto 11 Subaru Legacy, foto 12 Subaru Legacy, foto 13 Subaru Legacy, foto 14 Subaru Legacy, foto 15 Subaru Legacy, foto 15 Subaru Legacy, foto 16 Subaru Legacy, foto 16 Subaru Legacy, foto 16 Subaru Legacy, foto 17 Subaru Legacy, foto 17 Subaru Legacy, foto 17 Subaru Legacy, foto 21 Subaru Legacy, foto 22 Subaru Legacy, foto 23 Subaru Legacy, foto 24 Subaru Legacy, foto 25 Subaru Legacy, foto 26 Subaru Legacy, foto 26 Subaru Legacy, foto 27 Subaru Legacy, foto 28 Subaru Legacy, foto 29 Subaru Legacy, foto 30 Subaru Legacy, foto 31 Subaru Legacy, foto 32 Subaru Legacy, foto 33 Subaru Legacy, foto 35 Subaru Legacy, foto 36 Subaru Legacy, foto 37 Subaru Legacy, foto 38 Subaru Legacy, foto 39 Subaru Legacy, foto 40 Subaru Legacy, foto 41 Subaru Legacy, foto 43 Subaru Legacy, foto 44 Subaru Legacy, foto 45 Subaru Legacy, foto 46 Subaru Legacy, foto 47 Subaru Legacy, foto 48 Subaru Legacy, foto 49 Subaru Legacy, foto 50 Subaru Legacy, foto 51 Subaru Legacy, foto 52 Subaru Legacy, foto 53 Subaru Legacy, foto 54 Subaru Legacy, foto 55 Subaru Legacy, foto 56 Subaru Legacy, foto 57 Subaru Legacy, foto 58 Subaru Legacy, foto 59 Subaru Legacy, foto 60 Subaru Legacy, foto 61 Subaru Legacy, foto 62 Subaru Legacy, foto 63 Subaru Legacy, foto 64 Subaru Legacy, foto 65 Subaru Legacy, foto 66 Subaru Legacy, foto 67 Subaru Legacy, foto 68 Subaru Legacy, foto 69 Subaru Legacy, foto 70 Subaru Legacy, foto 71 Subaru Legacy, foto 72 Subaru Legacy, foto 73 Subaru Legacy, foto 74 Subaru Legacy, foto 75 Subaru Legacy, foto 76 Subaru Legacy, foto 77 Subaru Legacy, foto 78
 

Technické info

Přezdívka auta Subo Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,6 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5,6

Popis vozu

Design vzhled a první dojmy

Když jsme si tohle Subaru vybírali, hned se mi líbil sportovnější vzhled, než tomu bylo u předchozích variant. Kupodivu mi přišel i hezčí „kombík“ než sedan. Osobně bych si spíš vybral imprezu, ale vzhledem k tomu že impreza byla tehdy jen jako hatch, bylo legacy z hlediska praktičnosti jasná volba. Co se týče vzhledu je na první pohled dominantní „pseudosání“ na kapotě.(ve skutečnosti se jedná o chladicí průduch). Dává autu agresivnější vzhled. V porovnání s novou generací vypadá méně robustně. Osobně mě torchu mrzí, že se subaru legacy vydalo tímto směrem. Tím spíš jsme rád, že zrovna v naší garáži je poslední Legacy, které svým designem „neleze do zadku“ evropské klientele vzhledem, který připomíná z různých úhlů BMW, Hondu a mnoho dalších, jen ne Subaru :-( Ročník 2008 mi osobně přijde designově nejlepší.

Za vnitřní výbavu se moc nepřiplácelo,a abych se přiznal, ani už nevím co ve standardu bylo a co ne. Nicméně plasty i čalounění nevypadají nijak levně, jsou jemné a nevržou. Místa je dost vpředu i vzadu. Mám 181cm a cestování na zadním sedadle (ani delší) není problém. V kufru je místa habaděj, a pokud zvednete „dekl“ na dně, zjistíte že pod ním jsou další přihrádky,(do kterých pěkně pasuje vše co jde v kufru uvolnit a vyndat). Teprve pod těmito přihrádkami(jsou z tmavého polystyrenu) je schovaná nouzová rezerva. (do kufru se vyplatí připlatit si za plastovou podložku – zvlášť pokud jako my vozíte psa)

Příjemnou vlastností pro posádku je pak absence rámů nad okny dveří. Bezrámové dveře vypadají jak ze sporťáku a vedlejším efektem je to, že jsou parádně lehké a jdou snadno zavírat bez nějakého práskání. Dosedají také velmi tiše. Ani takto s těsněním není problém, ale pokud nastupujete na zadní sedadlo dostatečně neopatrně, můžete těsnění vytrhnout z uložení. Naštěstí není šroubované ani lepené a je z odolného a zároveň jemného materiálu, takže pokud se vám ho podaří vytrhnout, při troše snažení ho dostanete zpět a nikdo nic nepozná.

Zapomněl jsem zmínit CD měnič na 6 disků, kterého využívá celkem povedený audiosystém. Umí hrát i MP3 takže se do něj dá pohodlně naládovat 60 hodin muziky. Za příplatek se dá nechat namontovat aux-in vstup, ale s tím zkušenosti nemám, jelikož vypálit CD není zas tak velká komplikace. (ale CD už se mi v přihrádce hromadí a chápu proč si za ten vstup lidé připlácí:-D)

DOPLNĚNO: V interiéru je pak pár docela užitečných drobností ikdyž nekteré by možná šly trochu vylepšit. určitě stojí za zmínku osvětlený kroužek okolo spínací skříňky, takže klíč do zapalování trefíte i potmě. Dál jsou to dvě zásuvky pro 12 V a obě skryté(jedna v předním panelu a druhá pod loketní opěrkou), takže se do nich nepráší. Zapalovač je tuším za příplatek, ale kdo si ho neobjedná dostane záslepku. Dvě zásuvky se hodí hlavně kvůli externí GPS (na doporučení jsme si nekupovali integrovanou jelikož softwarově údajně není příliš povedená) Druhá zásuvka je pak právě pro zapalovač( ikdyž jsme doma všichni nekuřáci)nebo na nabíječku mobilu nebo pro movitější třeba zdroj do notebooku spolucestujících. Dále je potřeba zmínit mnoho uzaviratelných přihrádek. Dve ve středovém panelu (velká nahoře v místě po GPS a jedna dole na mince a se zásuvkou) jedna veliká pod loketní opěrkou a jedna menší na brýle - ve stropě u lampičky. Přihrádka spolujezdce je docela prostorná ale bohužel napevno dělená. Pro drobnější věci je to perfektní ale nic extra objemného tam nedáte. V místě po GPS je pak displej palubního počítače. Dokáže ukazovat aktuální spotřebu, průměrnou spotřebu, venkovní teplotu, čas a dobu strávenou na cestě (přesněji se zapnutým zapalováním - počítáno od prvního nastartování).
Užitečná je dvouzónová klimatizace s celkem snadným a intuitivním ovládáním.
Snad jediná věc v interiéru co je opravdu k vzteku jsou ovládání vyhřívání sedadel. Jsou umistěné /tradičně a zcela nelogicky/ těsně před loketní opěrkou a tudíž pokud člověk jede sám musí si z bezpečnostních důvodů zastavit pokud se na ně chce podívat. Nahmatat poslepu jdou protože mají zvárazněný povrch ale nepoznáte, jeslti je vyhřívání zapnuté nebo vypnuté, protože to signalizuje pouze dioda a ta je hned u ovladače.

DOPLNĚNO: Co naopak musím vychválit je analogový ukazatel spotřeby pod otáčkoměrem. Pokud zrovna nejedete pro zábavu nebo nestartujete z křižovatky, je to výborný nápad jak donutit řidiče jet úsporně. Ručička ukazuje do žlutého pole pokud berete víc než aktuální průměr(měřený za kilometry na denním počítadle) nebo do zeleného pokud berete méně. Vzhledem k tomu že ručička se kýve s každou změnou sešlápnutí pedálu, často na sebe upozorňuje a tak člověk víc vnímá za kolik jezdí. Jednoduché a elegantní:-) Ale extrémní spořil by se asi musel kontrolovat aby se jí nevěnoval na úkor pozornosti věnované jízdě.

DOPLNĚNO: V kufru je pak dobrá klasická "roleta" co kryje spodní část nákladového prostoru před zraky nenechavců co vám pro mikinu v kufru vysklí okno. Celá roleta i s rámem jde vyndat a uložit do připraveného prostoru pod deklem v kufru, stejně jako její protikus, který má zespodu reflexní značky takže když otevřete kufr v noci na dálnici, je vidět už z dálky i když zapomenete dát blikačky nebo trojuhelník. Boční prostory za žárovkami zadních světel by mohly být větší, ideálně na velikost mini-hasicího přístroje, který se ovšem nevejde na šířku. nebýt zbytečných plastů v daných prostorách, možná by se tam (horko těžko) vešel.

DOPLNĚNO: Exteriér nemá moc smysl popisovat, ten se mnohem lépe zhodnotí podle fotek. Zajímavý nápad jsou koncovky výfuků, které jsou falešné. Přestože oba výfuky jsou funkční, plyn je vypouštěn směrem dolů a ne dozadu jak by se na první pohled zdálo, takže jednak vám to neumaže kalhoty když nakládáte něco do kufru a navíc to pořád pěkně vypadá. Další zajímavá drobnost jsou pevné zástěrky před zadními koly. To se hodí pokud se bez kontroly trakce na zpátečku musíte odněkud vyhrabat...nemáte pak boky úplně zasviněné ale jen trochu zasviněné :-D.

Motor

Už není žádnou novinkou že subaru vyrábí i „nafťáky“ . Dlouho se o nich mluvilo a dlouho se na ně čekalo a všichni byli zvědaví, co nabídnou. V první řadě je třeba říct že diesel v subaru je trochu neobvyklý, ale v poslední době jich na silnicích potkávám čím dál víc. Nakonec není se moc co divit, protože je to zatím nejpovedenější diesel který jsem poznal. (nebo alespoň byl v době, kdy se jednalo o horkou novinku a i teď jevíce než rovnocennou konkurencí ostatním motorům v této kategorii). První seznámení s motorem samotným je trochu dvojaká záležitost. Když se otočí klíčkem, hodně záleží na tom, kde se nacházíte – jestli venku nebo uvnitř. Zvenčí to zní jako obyčejná nafta, ale když nasednete dovnitř a zavřete okna, je díky vynikajícímu odhlučnění slyšet jen minimálně. Samozřejmě pouze do doby než se šlápne na pedál. To vám motor než se ohřeje, bude připadat mnohem hlučnější než byste čekali. Při prudkém sešlápnutí pedálu se ozve podivné klapání – to v době kdy začíná naplno pracovat turbo. Cca po 2800 otáčkách už motor zní naprosto normálně.Chce to ale motor chvíli ohřát, než ho začneme vytáčet do obrátek. To koneckonců trvá jen pár minut.
Jakmile se motor ohřeje, začne znít úplně jinak. Rozhodně ne jako obyčejný diesel. Zvuk nad 2200 rpm připomíná spíše benzínový motor. Sice si pravověrní FSIčkáři teď myslí že plácám nesmysly ,ale pokud si to vyzkouší, nejspíš zjistí, že na tom přece jen něco je. Nikdy to nebude znít jako čistokrevný benzíňák, ale od „traktoru“ který znám z ostatních 4válcových dieslů se to opravdu liší. Když se motor ohřeje, je teprve vidět jeho potenciál. Rozjezd z volnoběžných otáček je ze začátku pochopitelně celkem líný, ale kroutícího momentu je i odspoda vcelku dostatek. Zhruba od 1800 otáček je znát turbo ale turboefekt se tomu moc říkat nedá, nástup je vcelku plynulý. Přibližně od 2500 rpm už přichází „ideální“ rozmezí otáček (alespoň pro účely ostřejší jízdy), které končí kolem 4 tisíc. Motor se dá točit až zhruba do 4500 a ani v těchto otáčkách není hluchý, jak je tomu u jiných nafťáků, nicméně je znát že ideální výkony podává cca o 500 otáček níž.

Motor má velice plynulý chod a minimum vibrací, což je vzhledem k faktu že se jedná o boxer, čili motor s protiběžnými válci, logický důsledek. Odhlučnění interiéru pak doplňuje další důsledek konstrukce boxeru a to jeho nízkou hlučnost. Při plynulé jízdě ho zhruba od 50km/h téměř není slyšet, při 80km/h už není slyšet vůbec (samozřejmě pokud zrovna nemáte pedál na podlaze) a to trvá až zhruba do 170km/h kde se teprve začne výrazněji ozývat a to díky absenci šestikvaltu . Motor statečně táhne do 210 a nejspíš by dokázal i o něco víc ale to zatím nemohu potvrdit,protože s dvěma společníky a autem plným lyží, bot, jídla a zimního vybavení se mi ani po německé „autobahně“ rychleji jet opravdu nechtělo. Navíc je třeba podotknout že aerodynamika děrované kapoty v těchto rychlostech pomalu začíná pokulhávat a kapota má při rychlostech nad 200km/h tendenci se poněkud klepat.

Kapitolou samu pro sebe je však parametr, který se v souvislosti s tímto motorem skloňuje snad nejčastěji a to je spotřeba. No uznejte sami, jaký průměr spotřeby by jste skousli pro pohodlný kombík, přitom trvalou 4kolku 50x50? Sice „pouze“ se 150tihlavým stádem pod kapotou ale i tak. 8 litrů? 7? 6 na stovku? Já bych byl nejspíš se 7mi litry spokojen, ale na 7 se s tímhle autem dostanete i pokud mu budete poměrně často šlapat na krk. Dlouhodobý průměr při normálním ježdění je však o hodně níž a to na hodnotě 5,4 – 5,6l na 100. Ovšem pokud se člověk snaží, může se dostat až na 5,0 a to už je opravdu hodně nízko. To samozřejmě vyžaduje pevné nervy lehkou nohu a výjimečně plynulou jízdu. Měřák spotřeby je relativně přesný (ověřil jsem to přepočítáním při tankování). Tato na 4kolku nevídaná spotřeba (tedy 5,0l/100km) je průměr z 1000 km dlouhé cesty do Paříže – pravda přes 130 jsem nikde nejel ale pod 110 většinou také ne. Navíc auto jelo s plný kufrem a 3mi osobami na palubě a čas od času jsem prudčeji vyrážel do levého pruhu, neboť jsem dělal stín karavenu, který jsem doprovázel. Čísel, které udává výrobce se tady dá skutečně dosáhnout. (jen pro informaci, minimální spotřebu má auto při cca 100 – 110 km/h na 5tý kvalt (což odpovídá zhruba 2000 – 2200 ot. Pokud pak vezmete v úvahu 64litrovou nádrž, a dokážete se smířit s myšlenkou, že budete (při 110 – 120km/h) ten nejpomalejší slimák na dálnici můžete na 1 nádrž ujet neuvěřitelných 1250 km a opět potvrzuji, že když jsem těsně před hranicemi Německa s Francií čepoval naftu, cca po 650km jsem nebral víc než 35l a to se mi nafta skoro vylila z hrdla nádrže.

Motor má jisté zajímavé funkce typu automatická kalibrace po 1000km (pokud o tom někdo ví přesnější informace, tak bych je sám uvítal). Kalibrace se spustí sama pokud nastartujete a vypnete vše, co se dá (včetně světel) a necháte motor pár minut běžet naprázdno. Jakýmkoliv zásahem se kalibrace zruší (stačí i jen cvrnknout do pedálu).

V souhrnu lze tedy řici že dlouhý vývoj tohoto motoru stál opravdu za to. V modelu Legacy je to výkonově dostačující a velice úsporná motorizace. Člověku, který nechce s tímhle autem jezdit rally bude pohodlně stačit. Dovedu si představit, že s o mnoho lehčí imprezou dokáže pořádně zacvičit. Koneckonců i klasický kombík na stovku rozjede za 8 a půl. (a to z valné části kvůli prodlevám při řazení, ale o tom později.)

Ještě poznámka závěrem: prodejce vám po nákupu vozu řekne, že spotřeba oleje může být až 1l na 1000km, nicméně nenechte se tímto sdělením zastrašit. Skutečnost není zdaleka tak hrozivá. Výrobce se pouze „sichruje – co by kdyby“, jelikož se tenhle motor prodává i do zemí, kde jsou poněkud drsnější podmínky. Po 20 000km jsme do vozu více než 3l rozhodně nedolili.

Dodatek: motor má větší potenciál kroutícího momentu i výkonu, avšak ekoteroristé pracují a tak je spojkavyrobena z podivného ekomateriálu, kvuli kterému je výkon i krouťák z důvodu životnosti spojky omezen.

Jízda a jízdní vlastnosti

Většinu svých km jsem absolvoval v nissanu primera 2.0GLX nebo fabii RS, čili na relativně tvrdých podvozcích. Proto je srovnání se Subaru Legacy trochu zkreslené ale myslím si že mohu objektivně říci, že se jedná o velmi dobře „odpérovaný“ model. Jízda v něm je velmi pohodlná a to i na delší vzdálenosti. I přesto se v zatáčkách chová velmi slušně a projet některou podstatně ostřeji není nejmenší problém. Sice je znát náklon karoserie už od mírnějších průjezdů ale je velmi malý a výrazně se nezvětšuje ani při velmi ostrém zatáčení. To proto, že je těžiště automobilu je díky nízké karoserii a boxeru s turbem pod motorem velmi nízko. Brzdy jsou dostatečně silné a nástup velmi plynulý. Dá se brzdit ostře i dobrzďovat plynule že se vám ani kávička nevylije. ABS zabírá o fous dříve než by člověk čekal, ale toto jsem vyzkoušel pouze s kompletně plným vozem, čili možná že to opravdu bylo třeba. Vozovka byla vlhká a přede mnou jedoucí „závodní speciál 1,15 GTI“ měl pocit, že nejvhodnější doba na zkoušení brzd je na rovné vozovce kde není žádná překážka a s kombíkem za zády. (ale naštěstí nejsem lepič a tak se nic nestalo)

Rozjezd a jízdní vlastnosti v malých rychlostech odpovídají dobře vyvedené 4kolce. Rozjezd je raketový. (pokud se ovšem naučíte správně pracovat s plynem a spojkou a nenecháte otáčky spadnout pod 2000).Rychlost startu je vynikající i do prudké zatáčky. Příznivci tohoto modelu tvrdí, že řidiči dojde většinou dříve odvaha než trakce a to mohu z vlastní zkušenosti potvrdit. I když jsem zkoušel mnohé přehledné zatáčky projet velmi ostře, nikdy se nedostavil sebemenší náznak smyku. ( k tomu přispívají i od prodejce dodané 215x45r17 bridgestone potenza, které – a to mě docela překvapilo – při papírovém nahuštění při ostřejší jízdě po suchém asfaltu pěkně lepí a dá tím pádem dost práci je „utrhnout“. uvidíme jen, jak dlouho vydrží)
EDIT: v zimě se jezdí na 16tkách Goodyear ultragrip. neskutečné ale při dálniční jízdě tišší než ty letní potenzy. (jsou to 205tky takže užší pro lepší jízdu ve sněhu a v tom se chovají docela dobře. pěkně zabírají..těsně před kontaktem běhounu s podkladem dochází k rozevírání vzorku který se pak zakusuje do podklad)

Ostatně od kombíku této kategorie by člověk rally výkony stejně čekat neměl a je tedy příjemně překvapen. Tam kde se zadovky roztáčí, tam subaru stále zrychluje. Jednou jsem toho téměř byl svědkem, kdy BMW vedle mě nezaregistrovalo namoklé tramvajové koleje a pokusilo se mě do zatáčky předjet. Naštěstí řidič „bavoráku“ více uměl, než myslel a tak si s vozem poradil a oba jsme odjeli s nepoškozenými boky. Stejně dobře se chová při rozjezdu na sněhu a jiném kluzkém povrchu. Systém kontroly stability VDC odvádí vynikající práci a za celou dobu co s autem jezdíme, si nejsem vědom jediného výraznějšího prokluzu kola. Rozhodně ne takového, který by jakkoliv ovlivnil jízdu. Auto udržíte bez potíží ani při sešlápnutí plynu do zatáčky na vodě. Při jízdě smykem (například na sněhu) je chování krásně čitelné a dlouhé drifty s jednou rukou na volantu nejsou problém. Obyčejné koblihy s plynulým výjezdem s ním stvoří kdokoliv, kdo ví k čemu je volant.

Co se týče jízdy v terénu, nedoporučuji zkoušet vyjíždět příliš mimo polní cesty, nebo alespoň do obtížnějšího terénu. Nízký podvozek staví toto auto zejména do pozice silničního vozu s nadprůměrnými jízdními vlastnostmi a do terénu se příliš nehodí, nicméně dokud nebudete drhnout o vanu, nezůstanete rozhodně nikde viset. Stačí jedno kolo s dobrou trakcí a auto se dá do pohybu. Ani pokud při rozjezdu do kopečka na štěrku šlápnete silně na plynový pedál, kamínky za vámi létat nebudou. Vyzkoušeli jsme i prudké stoupání v rozbředlém sněhu s ledovým podkladem. Tam už bylo nutné vypnout automatiku a nechat všechny 4 klouzat pěkně pod plynem, nicméně okolí bylo udiveno že jsme nevolali pro traktor a vyjeli sami.

Další ze silných stránek tohoto vozidla je pak dálniční jízda resp. jízda při rychlostech od 80kmh. Tam se dostavuje vynikající pohodlí a zejména ticho. Tempomat pak šetří koleno a kotník a udrží rychlost i ve velmi kopcovitém terénu velmi přesně. (funguje od 40 km/h) . I když otáčky klesají nízko, motor s vyšším krouťákem statečně udržuje rychlost, takže používat tempomat je pohodlnější než s benzíňákem. (pokud tedy zrovna nemáte 2,5T s 260ti kobylami, po kterém dodnes šilhám)

Řízení je přesné avVe vyšších rychlostech se dá pohodlně řídit jedním prstem, ale zároveň není nijak volné takže pustit na chvíli volant na rovném úseku nepředstavuje absolutně žádnou změnu směru. Přes volant se docela čitelně dostávají impulsy od kol zejména pokud jedete v obtížnějším terénu. Přesto volant vyžaduje k otáčení pouze takovou sílu, kterou vyvine i křehká slečna jednou rukou.

Slaběji hodnocené je pak řazení( připomínám že tato verze bohužel má pouze 5 rychlostí). Na jednu stranu je relativně přesné a trefit správnou rychlost není potíž ani pro člověka kdo sedí za volantem prvně. V případě zpátečky je to horší. Vyžaduje to zvyk a v prvních chvílích taky trochu odvahy vzít za „šaltpáku“ silněji doprava aby zpátečka zaskočila. Vzhledem k tomu že jsem zmlsaný ze zmíněné fabie RS, tak mi přijde řazení v tomto subaru i poněkud pomalé. Sázet rychlosti jednu za druhou není sice kumšt, ale převodovka reaguje pomaleji než zkušený řidič kvedlá pravačkou. Nicméně o vysloveně pomalou převodovku se také nejedná. Vyžaduje pouze aby si na ni řidič zvykl, pokud hodlá řadit rychleji. Při „rekordním“ měření rozjezdu z 0 na 100 nebude ojedinělým jevem to že rychlost nezapadne protože řidič byl na převodovku příliš rychlý (mě se to několikrát stalo a radost jsem z toho neměl…nebyl to hezký zvuk ale následky naštěstí žádné). Nicméně po určité dávce cviku se nakonec dostaví dojem, že to není vlastně tak zlé. Dráhy řazení jsou poněkud delší, ale ani kratší ruka s nimi nebude mít problém.

Couvání je pak pro „nováčka“ za volantem tohoto subaru poněkud oříšek. (alespoň pro mě ze začátku byl a to ani nováček nejsem). Do zpětných zrcátek je vidět dobře a zobrazují díky vystouplým zadním světlům dobře celou délku vozu. (a jdou po zaparkování elektronicky sklopit). První potíž je ale zařadit zpátečku – vyžaduje to cvik, a problém druhý – motor. Je tak tichý že pokud nechcete svižněji vystartovat i pozadu nebo naopak necouvat celou dobu pod spojkou, může se vám snadno stát, že „vám to chcípne“ protože v oblasti otáček do 1500 je zahřátý motor v kabině těžko slyšet a pokud se soustředíte na zrcátka nebo dokonce koukáte přes rameno, vůbec si nemusíte všimnout že otáčky padají… pak už to jenom cukne a můžete znovu startovat. Při delším couvání pod spojkou je pak bohužel znát že spojka je ekologická, jelikož nepříjemně smrdí. (a je to prý normální, alespoň to tvrdí v subaráckém servisu)

Každopádně pokud shrnu všechna pro a proti je Legacy s nafťákem co do jízdních vlastností a ovládání vozu stále velice nadprůměrné auto ve své třídě – obzvlášť s přihlédnutím k cenovým relacím ve kterých ho lze sehnat. Takhle povedenou 4kolku za 800K novou jinde neseženete.(a v bazarech jich také moc nevidíte…čímpak to jen bude?:-))

Tak doufám, že jsem nic zásadního nevynechal a že jsem čtenáře neunudil tou pohádkou k smrti. Díky všem za hodnocení, a kdyby byly nějaké dotazy, budu se snažit odpovědět.

PS: ve frontě čekají na úpravy fotky i videa, časem budu dodávat.

Silné stránky

- Výkon
- Design
- Hlučnost
- Stabilita a jízdní vlastnosti
- Spotřeba
- Komfort

Slabé stránky

- převodovka (pomalejší, absence šestikvaltu)
- nižší světlá výška
- ekologická spojka - smrdí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

servisované záležitosti:

- bezpečnostní odstávka elektronické kontroly stability VDC a tempomatu. Důvod byl ten, že selhání byť drobného systému z bezpečnostních důvodů odstaví jakoukoliv elektroniku která "vám bere řízení" . Ukázalo se že se jednalo o jakousi "klapku druhotného spalování"..které nefungovala jak měla (na jízdě nebylo nic znát)

V servisu (záručním) byli ochotní, rychlí ( díl z japonska byl během 10ti dnů). s autem se dalo normálně jezdit.
Auto bylo koupeno i servisováno v Emil Frey, pekařská, Praha 5

- oprava po bouchanci před pravé zadní kolo
škoda mluvit..v servisu (opět u freye) se tradične velmi snažili, čili na ně vina nepadá a tímto jim děkuji za snahu při opravách, nicméně vlivem neschopnosti výrobce/dopravce/meziskladů v německu - těžko říci - se oprava protáhla na déle než čtvrt roku., přesněji 14 týdnů. nikomu bych to nepřál. s výjimkou bočního aribagu a potahu sedadla bylo auto hotové za 14 dní. zbylé 3 měsíce se čekalo pouze na tyto díly. proč, to jsem nepochopil, a v servisu to taky nechápali...kde systém selhal zůstane nevyřešeno. nicméně auto zatím po opravě ve 100% stavu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupeno i servisováno v Emil Frey, pekařská, Praha 5
prodejci ochotní a umí nabídnout cenu:-)

 
reklama

Novinky v recenzi

3.2.2011 20:38

černá úsporám, aneb spotřeba

Tak o tohle se musím podělit. je to sice blbinka, ale je to číslo, kterému jsem nevěřil, že je vůbec možné..nicméně přepočítal jsem to u benzínky a sedí to. Po výletu na hory (pravda jen 400km celkem) ukázal palubní počítač spotřebu traktorového paliva 4,8l/100km. (a nejel jsem jak s hnojem..jen klidně a plynule)...jen škoda že ten ukazatel paliva mě pořád zbytečně straší:-D

1.2.2011 17:05

Následky bouračky

Tak jsem objevil jeden zajímavý následek bouračky. Alespoň předpokládám že to s tím souvisí, jelikož pecka byla do míst kde je mimo jiné i nádrž. Ukazatel paliva totiž od té doby docela solidně lže. Palubní počítač počítá dál běžné hodnoty, ale analogový ukazatel zbytku v nádrži neukazuje cca prvních a posledních 10 litrů v nádrži. Přestože auto "žere dál svých 6l/100". Člověk má pocit že je to neskutečně nenažrané, ale když to u benzínky ověří a přepočítá, zjistí že je stále na normálu. No uvídíme co s tím v servisu stvoří, až se tam ukážeme. PS přídal jsem dvě nové fotky ze včerejška. Zima nás vylákala na výlet mimo silnici:-)

10.9.2010 23:00

Nové fotky atd.

S potěšením mohu konstatovat že vše po opravě zatím funguje jak má. Provedl jsem nějaké zátěžové testy v prudkých svazích i velmi lehkém terénu a všechno po opravě funguje, lícuje a dosedá bez potíží i když auto stojí hodně šejdrem, ve svahu a podobně. snad to vydrží. A přídávám samozřejmě nové obrázky.

7.9.2010 18:55

Konečně hotovo

Tak po všech peripetiích Subo konečně opět v garáži. Čekání na boční airbag a čalounění sedadla (v ceně 15 + 8 tisíc!!) se protáhlo (nejspíše vlivem německých skladníků, kteří díly objednané pro nás ztopili pro jinou opravu v německu) na neuvěřitelného čtvrt roku a týden k tomu.
Vozidlo naštěstí oproti všem předpokladům neutrpělo příliš vážnou ránu, jelikož žádné klíčové součásti z hlediska pohonu a podvozku neutrpěly žádnou škodu. To co vypadalo tak ošklivě byly naštěstí hlavně zmuchlané plechy.
Snad je to už konečně za námi. Teď už jen popřeji všem čtenářům ježdění bez nehod, a pokud už by se nedejbože něco stalo, tak ať nečekáte tak dlouho jako my. Automobilismu zdar! :-)

29.8.2010 18:05

Japonci selhávají

Tak po dlouhé době zase přidávám nějakou aktualitu. důvod prodlevy je jasný a to ten, že auto od utrpěného ščámu ještě STÁLE stojí v servisu. Vše je vyřízeno jak se servisem tak s pojišťovnou, nicméně čeká se na naše východní přátelé než dodají...a to se podržte... potah na sedadla (po bouchnutí bočního airbagu) a víte jak dlouho už ? bratru 2 měsíce!
musím říct mi opravdu nejde do hlavy jak je tohle možné.. přitom seris sám se snaží seč může (aby ne, dokud nedokončí, nedostane od pojišťovny ani korunu).. stalo se vám tohle někdy? pište do diskuze..docela by mě to zajímalo

23.5.2010 22:51

Fotky, fotky, fotky

Proběhl sraz na kárách a společné focení. Tím pádem přibyla hromada společných fotek.
Bylo to parádní hoši. příště snad v ještě větším počtu :-)

Společně se Subaru4ever jsme nafotili spoustu fotek v rámci "rodinného klanu" takže díky i jemu, spolu to těm vozítkům sluší ještě víc.

19.5.2010 00:27

pěkná reklama

narazil jsem na youtube na zajímavou subaráckou reklamu.
sice na imprezu, ale co, je to v rodině:-)

http://www.youtube.com/watch?v=ZedRNg9kO-o&feature=related

a tímto prohohlašuji že proti v německu vyráběným vozům nic nemám :-)

18.5.2010 01:12

úpravy fotek

Zkusil jsem si trochu porhát ve Photopaintu s pár fotkami. Nechci spamovat takže jsem nahrál jen jednu. Pokud bude zájem nahraju další. PS: uvítám všechny konstruktivní připomínky k recenzi fotkám i vozu. Pište do diskuze. bdu se těšit:-)

15.5.2010 20:14

Doplněná recenze

V pátek a sobotu jsem strávil dost času v autě a tak jsem do recenze doplnil pár dalších postřehů. Zejména ohledně interiéru takže koho to zajímá, může v první části objevit odstavec dva navíc:-)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Subaru Legacy

Další vozy Subaru Legacy


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

drobnosti, bez vlivu na jízdní vlastnosti.

praktičnost
10

tady se nedá co vytknout. pokud nejezdíte do terénu, nenajdete chyby

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10

není co vytknout

jízdní komfort
10
provozní náklady
10

kromě občasného dolití štamprdlete oleje žádné náklady

náhradní díly
10

oprava byla v záruce, takže zdarma

výkon motoru
8

ideálně by mohl mít o 50 koní navíc (a má ten potenciál)

spotřeba
10

na čtyřkolku nevídaná.. nižší má snad jen impreza se stejným motorem

hlučnost motoru
10

boxer dělá divy

kvalita sedadel
10

v dané třídě pohodlí na jedničku

brzdy
9

brzdí se výborně, ABS by v extrémních situacích mohla povolit o fousíček víc

zavazadlový prostor
10

naložili jsme tam i přebalovací stůl


Více o modeluSubaru Legacy BL/BP (2003–2009)
Subaru Forester S-Turbo Subaru Forester S-Turbo

Inovovaný model Forester představila automobilka Subaru…

Subaru Impreza - druhá generace Subaru Impreza - druhá generace

Už od roku 1993 se Subaru Impreza stala vozem, který…

 

reklama





Blesk.cz

Opuštěné sídlo výstředního milionáře: Kdysi se tu pořádaly bujaré večírky, teď chátrá

Opuštěné sídlo výstředního milionáře: Kdysi se tu…

Kdysi to bylo honosné sídlo výstředního milionáře a vlastníka Coca-Coly, kde se pořádaly okázalé večírky, na…

Hofer vs. Van der Bellen podruhé: Rakousko znovu vybírá prezidenta

Hofer vs. Van der Bellen podruhé: Rakousko znovu…

V Rakousku začalo opakované druhé kolo prezidentských voleb. Voliči si vybírají mezi nezávislým kandidátem…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Chelsea otočila šlágr na City 3:1, Arsenal zničil West Ham

SESTŘIHY: Chelsea otočila šlágr na City 3:1, Arsenal…

Fotbalisté Chelsea ve 14. kole anglické Premier League otočili zápas na hřišti Manchesteru City a vyhráli 3:1. V…

Nešlo to? Na Bohemce se hrát nedalo, na Spartě byl trávník v pořádku

Nešlo to? Na Bohemce se hrát nedalo, na Spartě byl…

Představitelé fotbalových Bohemians tvrdí, že na promrzlém trávníku se sobotní utkání s Plzní hrát dalo, že při…

 

Reflex.cz

Rakušané volí v opakovaných volbách nového prezidenta

Rakušané volí v opakovaných volbách nového prezidenta

V Rakousku začalo opakované druhé kolo prezidentských voleb. Voliči si vybírají mezi nezávislým kandidátem…

Učitel objevil poklad z doby Adolfa Hitlera. Desítky ukrytých aut v opuštěném dole

Učitel objevil poklad z doby Adolfa Hitlera. Desítky…

Nález, který se podaří jen zcela výjimečně, oznámil před časem belgický učitel Vincent Michel. Když zkoumal…

 
 
reklama