Recenze

Pepas (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Corsa Opel Corsa C

9,56 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Corsa, foto 2 Opel Corsa, foto 3 Opel Corsa, foto 4 Opel Corsa, foto 7 Opel Corsa, foto 8 Opel Corsa, foto 10 Opel Corsa, foto 11 Opel Corsa, foto 12
Opel Corsa, foto 13 Opel Corsa, foto 14 Opel Corsa, foto 15 Opel Corsa, foto 16 Opel Corsa, foto 17 Opel Corsa, foto 18 Opel Corsa, foto 19 Opel Corsa, foto 20 Opel Corsa, foto 21 Opel Corsa, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta oplik Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Standartní Opel Corsa C, nyní již minulé generace. Motorizací je 16V motor o obsahu 1,2 litru. auto bylo vybráno jako druhé auto do rodiny a jezdí převážně po městě. Auto prozatím splňuje všechny (mnohdy nemalé) nároky. Auto bylo koupeno loni jako ojeté v SOCAR auto Svitavy.
Výbava:
- 2x airbag
- elektronický posilovač řízení
- originál opel rádio
- centrál na DO
Vcelku chudá, ale co se dá dělat.

Design

Vnějšek: auto je v elegantní světle modré metalíze, na autě se mi líbí dynamický nízký spoiler a boční profil (trochu připomíná kupé). Auto vypadá vyváženě, na 14ti palcových kolech i pěkně (ale chce to litý, ovšem chybí cash).
Vnitřek: Vevnitř na vás dýchne německá strohost (ovšem ne v takové míře jako např. ve fabii) a kvalitní zpracování i plasty (měkčenné nejsou ale neskřípou). Volant se příjemně drží a řadící páka má vcelku zdařilý tvar i velikost. Ergonomie je výtečná - vše se dá najít pozpaměti. Sedadla jsou tvrdší ale téměř bez bočního vedení.

Jízda

Motor: Výtečný, tichý, se solidní spotřebou. Auto je s ním neskutečně živé (potvrdí nejeden majitel většího a silnějšího vozu) a vcelku zdatně tahá od nějakých 2000 otáček. Nevadí mu ani podtáčení a vcelku sklidem snese i nějakých 1500 otáček. Pravý zátah se dostavuje kolem 3500. odsud až do 6500 je zrychlení opravdu impozantní. Dost lidí, které jsem vezl tipovalo motor 1,4
a větší. Díky tomu je předjíždění hračkou a hlavně bezpečné.
Podvozek: Spíše tvrdší, zdatně trží stopu. Na české silnice však chybí trošku více komfortu. Pokud se však dostanete na silnici s kvaliním povrchem, tak se jenom divíte co si podvozek nechá líbit (zásluhu mají i pneumatiky Michelin)
Řízení: s posilovačem. Ve městě velmi měkké a příjemné, od 50 do 80 postupně tuhne. Chybí však více informací od kol, což bývá hlavně na mokru nepříjemné. Toto je typický neduh elektrických posilovačů. Jinak řízení není přeposilované (snad pouze ve městě se může trochu zdát, zde to však není na škodu).
Řazení: Přesné s relativně krátkými drahami. Pouze vyžaduje více síly na ovládání, a to zvláště při řazení jedničky. Je zvláštní, že při rozjezdu z místa je řazení jedničky velmi lehké, ovšem pokud dojíždíte na křižovatku na neutrál a poté řadíte jedničku, jde páka na své místo ztuha.

Prostornost

Ve předu velmi dobrá, je zde pocit vzdušnosti. vzadu nevím, protože zde nejezdím. myslím si však že je na srovnatelné úrovni jako např. fabie či punto. přístup na zadní sedačky je trošku obtížnější (je to přece jenom třídvéř). Otvor vzniklý odsunutím a sklopením sedačky je však vcelku velký. Kufr má dostatečný objem, ale na stěhování to není (od toho jsou jiná auta). Vzhledem k velikosti vozu však solidní. Sklopení sedaček není moc velká výhra, protože vznikne velký schod a nerovná plocha.

Převody:
30 kmh: 3800/1. st, 2200/2. st, 1400/3. st
50 kmh: 3600/2. st, 2400/3. st, 1900/4. st
90 kmh: 4300/3. st, 3400/4. st, 2700/5. st
130kmh: 5000/4. st, 4000/5. st

Z toho je jásné, že oplik má převody dosti krátké. Občas šahám po páce s tím, že zařadím výš, ale oni tam tu šestku zapomněli asi dát. Naštěstí spotřeba mimo město tím netrpí a ve městě to nevadí.
V 90 není motor skoro slyšet, ve 130 ho přehluší aerodynamický hluk.

Silné stránky

- Jednoznačně motor. 55 Kw je dodnes spíše pro obsah 1,4, vlivem krátkých převodů velmi dobrá dynamika, nízká pojistka, slušná spotřeba.
- manévrovatelnost - ve městě nedocenitelná schopnost
- nezájem zlodějů a malý výskyt
- mechanická odolnost a dílenské zpracování

Slabé stránky

- občas zazlobí elektronika, ale nic vážného, co by vyřadilo corsu z
provozu. Jak rychle problém přijde, tak rychle sám odezní... občas ale otravné.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

servisováno v neznačkovém servisu. perfektní přístup, dobré ceny.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

vštřícný, auto připravil dle požadavků, dal slevu... nemám pro něj špatného slova.

Úpravy

Do auta byly dokupovány a podomácku přidělávány parkovací senzory. Do města nedocenitelná věc (jak pro mě - přeci jenom nemám zatím nějakej extra odhad ale hlavně pro mámu, která s autem také jezdí). Doted se parkování bála a ted se na něj snad i těší.

 

Novinky v recenzi

30.3.2009 17:56

Servis

Tak jsme nechali provést prohlídku před letní sezónou: výsledkem je výměna předních brzdových kotoučů a obložení a jako bonus vytlučený levý čep přední nápravy - zřejmě daň za jízdu po městě na nekvalitních silnicích. Jinak prozatím auto drží pokupě :-)

Aktualizace spotřeby:
Zima - město - 7,5 - 8L
- mimo město - 5,5 - 6L
- Celková kombinovaná v zimním provozu - 6,5L
v létě snad půjde pod 6L.
- na léto zakoupeny nové pneu Continental EcoContact EP.

4.2.2008 00:00

4.2. - Doplněny foto - bohužel opět jenom z garáže - co možná nejdříve doplním fotky o celkové pohledy z venkovního prostranství.


Další vozy Opel Corsa



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

občas problém s elektronikou (např. nezapnutí palubních přístrojů) ale bez vlivu na pojízdnost, což je důležité.

praktičnost
7

u 3-dvéřáku žádná sláva, nicméně přístup na zadní sedačky je solidní . Kufr dostačuje, spíše mně štve že po sklopení sedaček vznikne výrazný schod a nerovná plocha... zlatý focus

prostornost
9

Vpředu výborná, vzadu nejezdim, ale nikdo si ještě nestěžoval.

jízdní vlastnosti
10

Taková menší motokára... Auto sedí ať je mokro nebo sucho.

jízdní komfort
9

Vlivem tvrdšího odpružení menší, ale stále na slušné úrovni. Francouz to není ale duši z vás nevytřese. Pochvalu zaslouží nízká hlučnost.

provozní náklady
10

olej nežere, rozvody se nemění (řetěz), žárovky nepraskaj. Co víc si přát?

náhradní díly
0

Nebyly nikdy potřeba. Snad ani nebudou.

výkon motoru
10

Velmi dobrý. Ve městě není problém jezdit na 4ku při 1800 otáčkách a motoru to vůbec nevadí. Stejně tak se nechá s úžasnou lehkostí vytočit až k 6500 a nebýt omezovače šel by ještě dál.

spotřeba
9

6.5 litru není sice málo, ale s přihlédnutím na neustálý provoz ve městě a prakticky stále se studeným motorem to je slušná hodnota.

hlučnost motoru
10

Velmi tichý, kultivovaný. Neobtěžuje duněním v nízkých, ani kvílením ve vysokých otáčkách.

kvalita sedadel
8

Tužší výplně (což je plus), ale prakticky bez bočního vedení. Trochu tak kazí dojem z podvozku, protože člověk potom klouže po sedačce sem a tam.

brzdy
9

musí se na ně víc dupnout, ale pak to brzdí. Je ovšem potřeba pamatovat na chybějící ABS, a to hlavně na mokru.

zavazadlový prostor
8

Slušný, na nákup stačí. Bohužel ale taky už neodveze skoro nic víc. a sklopení sedaček taky není žádná výhra.






Blesk.cz

75 milionů v koši? Meghan s Harrym provedli něco, co Britové neodpouští!

75 milionů v koši? Meghan s Harrym provedli něco, co…

Meghan (37) s Harrym (34) nedávno rekonstruovali jejich sídlo ve Frogmore Cottage, které dostali darem od…

Nejlepší mejdan ve festivalových Varech? Party v hříšné brázdě Klubu 54 v N.Y.

Nejlepší mejdan ve festivalových Varech? Party v…

Legendární, v osmdesátých letech na 54. ulici na newyorském Manhattanu otevřený diskotékový Klub 54 existoval…

 

iSport.cz

Kouč Liberce Hoftych: Musa? Kvalitou jednou bude mít i na Plzeň

Kouč Liberce Hoftych: Musa? Kvalitou jednou bude mít…

Bojovnost se v pátek Liberci upřít nedala, Plzni ale nakonec U Nisy podlehl ve 2. kole FORTUNA:LIGY 1:2. Jedinou…

Legenda Tourmalet už dnes. Vražedný výšlap se na Tour jezdí díky lži

Legenda Tourmalet už dnes. Vražedný výšlap se na…

Není nejstrmější, nejdelší, ani jezdce v rámci letošní Tour de France v rámci dnešní etapy nezavede do největší…

 

Reflex.cz

Colours of Ostrava, den třetí: Davovou únavu zahnalo vzkříšení tria Johna Butlera a královna Shilpa Ray

Colours of Ostrava, den třetí: Davovou únavu zahnalo…

Třetí den už je na mnohých návštěvnících podobně velkého festivalu obvykle už výrazně znát počínající únava.…

Kdo sesadí Trumpa? Velký přehled a profily kandidátů do amerických prezidentských voleb 2020

Kdo sesadí Trumpa? Velký přehled a profily kandidátů…

V listopadu 2020 se v USA odehrají prezidentské volby a už teď se hlásí kandidáti nejen obou hlavních stran.…