Recenze

Lotus-Plzen (muž 32 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

MG F VVC

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

MG F, foto 1 MG F, foto 2 MG F, foto 3 MG F, foto 4 MG F, foto 7 MG F, foto 8 MG F, foto 9 MG F, foto 10
MG F, foto 11 MG F, foto 12 MG F, foto 13 MG F, foto 14 MG F, foto 15 MG F, foto 16 MG F, foto 17 MG F, foto 18 MG F, foto 19 MG F, foto 20 MG F, foto 21 MG F, foto 22 MG F, foto 23 MG F, foto 24 MG F, foto 25 MG F, foto 26 MG F, foto 27 MG F, foto 28 MG F, foto 29 MG F, foto 30 MG F, foto 31 MG F, foto 32 MG F, foto 33 MG F, foto 34 MG F, foto 35 MG F, foto 36 MG F, foto 37 MG F, foto 38 MG F, foto 39 MG F, foto 40 MG F, foto 41 MG F, foto 42 MG F, foto 43 MG F, foto 44 MG F, foto 45 MG F, foto 46 MG F, foto 47 MG F, foto 48 MG F, foto 49 MG F, foto 50 MG F, foto 51 MG F, foto 52 MG F, foto 53 MG F, foto 54 MG F, foto 55 MG F, foto 56 MG F, foto 57 MG F, foto 58
 

Technické info

Přezdívka auta MG F Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:117000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 173 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,2 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Kabriolety jsem přijal za své od doby, kdy jsem si místo motocyklu koupil Barchettu. Od prvních dní za volantem automobilu bez střechy jsem zanevřel na dvě kola a totálně propadl těm čtyřem.

Výběr tohoto vozu ale neměl co dělat s tím zvláštní pocitem, s tou vášní, která Vás popadne hned, jak automobil spatříte, která vás sžírá pokaždé, když zavřete oči a hlodá vás ze vnitř dokud nepodlehnete a nevyprázdníte své konto za automobil, který je praktický asi jako solárium v Africe. Známe to každý, tak to prostě je, víme, že to je nepraktické a zbytečné, ale zároveň víme, že ho nutně, ale nutně potřebujeme.



Tak takový případ to nebyl. Jednu z podobných hloupostí, jsem udělal jen o několik měsíců dříve, když jsem si dovezl Ford Eagle ss a bláhově si myslel, že na jaře skončí renovace a na sezónu budu jezdit. To bylo opravdu bláhové.

A to mě přivádí k MGF

Někdy v době, kdy už jsem si, ač nerad, začal připouštět, že se Eaglem nesvezu, za mnou přišel kamarád, který je mimochodem absolutní automobilový analfabet s tím, že na internetu zahlédl auto, které ho vzalo u srdce. Jediné co jsem z něj dokázal dostat bylo to, že je to kabriolet a to hlavní, že je červený. :) Po chvilce hledání a při kamarádově nadšeném monologu, jsem se konečně dostal k inzerátu.

MGF a ještě z druhé strany republiky? Bože, pomyslel jsem si ,to snad nemyslí vážně.

Jediná věc, díky které jsem kývnul na to, že s ním pro to auto zajedu, byla, že motory Rover, které se do těchto aut dávají, jsou stejné, jako u Elise a dokážu mu tedy zajistit servis, který, jak jsem si myslel bude potřeba... Naštěstí jsem se mílil.

Jak asi čekáte automobil si samozřejmě koupil a mě s ním čekala přes 400km dlouhá cesta zpět.

Po nastartování jsem za hlavou uslyšel podobné mručení, jako jsem slýchával v Lotusu. Začínal jsem se pomalu ve voze cítit dobře. Při cestě nás zastihl pořádný slejvák a já krátce po něm zjistil, jak je toto autíčko pod plynem hravé. Tak příjemně přetáčivé. Tolik jsem se zabral do jízdy, že mi bylo úplně jedno, že ovládání blinkrů a stěračů bylo poněkud daleko od volantu a že jsem tudíž musel pokaždé, když jsem chtěl odbočit, předvádět, tak trochu atletické výkony a když jsem se chtěl zeptat na cestu, tak pro skvélé umístění tlačítek na stahování oken, paní i s hůlkou stihla odejít.Prostě mi to bylo jedno! Kdo by takové maličkosti řešil. Já si v tomto autě, které je neprávem přehlížené neskutečně bavil.

Příjemně mě překvapil i prostor pro zavazadla. Když jsem si chtěl dát do kufru věci, dozvěděl jsem se, že si mohu vybrat. Buď dozadu k motoru, kde je slušně veliký kufr a nebo dopředu k rezervě, kam se taky vejde, nějaká ta menší taška. Upřímně se mi klíčky předávali těžko, jel bych dál.. dál a dál



Jak už jsem se zmínil, bylo to v době, kdy už mi bylo jasné, že kvůli zdánlivě nekončící renovaci bílého exota, nebudu mít auto na sezónu. Rozhodnutí bylo jasné, musím si na těch pár měsíců něco přivést...

Nějakou zadokolku podobnou té, se kterou jsem si několik týdnů před tím tak moc užil. Problém byl, že MGF se mi nikdy nějak extra nelíbila, divný předek, vysoká jako autobus se zahrádkou a tak nějak celkově bez sex-appelu. Ale přesto, po zážitku s kamarádovo novou partnerkou, jsem hledal něco podobného. :) Něco podobného, ale s větším výkonem, něco jako jeho větší bratříček MGF VVC. Jak jsem v zápětí zjistil, má o 27 koní víc a to musí být znát na jeho svižnosti, o kterou mi jde především. Nelíbí se mi, ale co, chci ho přeci jen na pár měsíců, tak proč ne, řekl jsem si a začal hledat. Jediné, co jsem požadoval byl dobrý technický stav a nějaká nenápadná barva. Ale vzhledem k tomu, že přítelkyně tak nenápadně mezi řečí zmínila, že se jí moc líbí v šedé, výběr se hned patřičně zúžil.

Nebudu tu popisovat, jak probýhalo hledání, protože jsem našel několik adeptů patřičně rychle, ani jaká byla cesta, protože by Vás to určitě nezajímalo a hlavně proto, že je 11pm a já bych se pak do postele dostal až někdy k ránu.

Za těch pár měsíců co ho mám, jsem s ním najezdil přes 15 000km většinou na českých okreskách a pochopil , proč z něj jsou jeho majitelé tak nadšení . Motor uprostřed , a hydrogasy zajišťují perfektní vyvážení vozu a to, že vůz krásně sedí v zatáčkách. Výkon 145 HP se zase postará o svižnou a velice zábavnou jízdu. Je to ideální. Na nikoho nedělá ramena, nijak vizáží neviniká a proto ho na silnici každý předem podcení . Je to takový stařeček, který po sešlápnutí plynu rychle odhodí chodítko a vyrazí jako střela. Né tak rychle, aby to ostatním vyrazilo dech, ale dost rychle, že je to minimálně hodně překvapí. Prostě tak, jak mu to 145 koníků a 1050kg dovolí. Je stvořený pro klikaté okresky a taky tam si s ním užijete spoustu zábavy.Jen musíte dávat pozor, když jsou mokré silnice, je krom ABS bez jakékoli elektronické kontroly, takže stačí jen o trochu víc v zatáčce sešlápnout plyn a zadek vás předjede, než si stihnete uvědomit, že se něco děje.

Když se ale naučíte, jak výkon využít tak akorát a když si zvyknete na to, že nemáte zadek 5cm nad vozovkou, na výše popsané ovládání blinkrů i oken a přežijete, že se za vámi lidi nebudou tolik otáčet, zjistíte, že je to nádherný kabriolet, který Vás pobaví se střechou i bez, při jízdě na okruhu ,okreskách i při každodení jízdě do práce.



Důleležité je, že jsem si přivezl automobil, který se mi po několika tisících kilometrech začínal líbit víc a víc. I přes jeho nemotorný vzhled, ve kterém jsem mimochodem našel zalíbení, se mi začínal a pořád v tom pokračuje, dostávat velmi rychle pod kůži. A to jsem zrovna neplánoval.

A jsem zase na začátku, zase jsem u toho pocitu co nás nutí dělat absolutně nepraktické věci. I když to ale víme budeme je dělat dál a dál...



**Omlouvám se těm, co čekají klasickou recenzi, ale já jsem sem chtěl napsat své zážitky a pocity z tohoto vozu.

Silné stránky

Pružnost motoru K-series Rover- Tento motor se dá upravovat do nekonečna.Uložení motoru před zadní nápravou, náhon na zadní nápravu a v celku dostatečný výkon. :)

Slabé stránky

Vzhled, sedíte na něm a né v něm :), ovládání okýnek, blinkrů a světel,

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

No.. Tento typ motorů, a tím myslím i slabší i silnější verze, trpí na těsnění pod hlavou. Říká se, že auto jinak poruchové není, ale já mám jiné zkušenosti. Za těch pár měsíců, co ho mám, jsem s ním najel přes 15 000 a měnil jsem těsnění pod hlavou vodní pumpu, klín řemen a samozřejmě pneu a veškeré kapaliny.
To poslední je samozřejmost a hračka, ale to ostatní je dosti nákladná věc, protože do servisu těchto automobilů se pustí málokdo. Je to zapříčeněné také uložením motoru a tudíž špatným přístupem k němu.
Když už se ale do něj někdo pustí, měl by se v těchto motorech vyznat, protože hlavu drží 30cm šrouby, které jdou až ke klice a přílišným utažením motor můžete značné poškodit.
Zabývám se dovozem prodejem a servisem automobilů a Lotus a Lotus Elise naštěstí také měl do roku 05 motory K-series a proto pro mě není problém jejich servis

 

Novinky v recenzi

15.9.2011 19:41

Legrace už bylo dost, stařeček půjde na okruh. :)

Legrace už bylo dost, je čas na něco nového, stařeček půjde na okruhy. Je mi líto MGF prodat, tak půjde přes zimu na delší dobu do dílny a začne se předělávat pro jízdy na okruhách. Aby nebylo špatně pochopeno, půjde jen o volné jízdy, takže jen´pár úprav, brzdy, podvozek, motor, lak, malý facelift interiéru, další sada kol. a pod. Takže žádná drastická operace. Snad se to vše přes zimu stihne, přeci jenom čekají mě, po delší době, zase práce na Eaglu + koupě a příprava nové hračky na sezónu 2012.

10.2.2011 00:51

Prázdná silnice, západ slunce.. No, to se asi nedá snadno popsat.. Snad fotky trochu pomohou..

Dnešek je podle předpovědi poslední krásný den, tak byla prostě nutnost vyrazit ven...

Nádhera... Sezóna se pomalu ale jistě blíží..

28.1.2011 20:43

Sluníčko.. No, co asi bylo dál.. :D

Sluníčko,suché silnice.. Teda,skoro-suché.. :)
No, co jiného dělat než stáhnout střechu a vyrazit na silnici.... :D viz foto

17.1.2011 18:14

venčení psa-- :)

Měl jsem venčit psa, ale.. Vysvitlo sluníčko a i přes tu mlhu bylo krásně.. Musel jsem ven.. No, tak takhle se dámy a pánové venčí pes, berte si příklad.. Viz photo

12.1.2011 16:52

Když na silnici, tak bez střechy.. :)

Dnes mě ráno probudilo sluníčko a to samozřejmě neznamenalo nic jiného, než hned po snídani, sednout do auta, stáhnou střechu a vyrazit na silnici. V ten moment, jsem zapomněl na zimu, bláto i že zbývá do sezóny asi tak sto tisíc let, prostě jsem si jen užíval prázdnou silnici a sluníčko co se odráželo o zbylý sníh..
Nádhera!!!


Další vozy značky MG



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
5
praktičnost
4
prostornost
6
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
6
provozní náklady
6
náhradní díly
5
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
6
brzdy
4
zavazadlový prostor
8

Více o modeluMG F
MG6: Nový liftback MG made in UK MG6: Nový liftback MG made in UK

Automobilka MG na autosalonu v čínském Kantonu…

MG pracuje na novém roadsteru: TF se vrátí! MG pracuje na novém roadsteru: TF se vrátí!

Tradiční britská značka pod čínským vedením připravuje…

 






Blesk.cz

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi, dobrá pro diváky

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi,…

Zvědavě hltáme novinové titulky, které informují o vesmírných objevech. Tak - je tam život, nebo ne? Nyní můžete…

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR, denně tu proteče 307 milionů litrů vody!

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR,…

Neuvěřitelných 307 milionů litrů vody denně proteče pražskou Ústřední čistírnou odpadních vod, která je největší…

 

iSport.cz

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku zklamání, řekl Jankto

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku…

Fotbalový svátek, na který se těšilo celé město. Nebo ne? Česká fotbalová reprezentace poprvé zavítala do Ústí…

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

 

Reflex.cz

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Pacu Jawi, populární svátek, za kterým se na indonéskou Sumatru sjíždí každým rokem více zvědavců. Kraví dostihy…