Přezdívka auta Stříbrnák Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:119000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,6 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 210 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Pokusím se přidat podruhé recenzi MGF, první z nějakého pro mě neznámého důvodu zmizela.
Kupoval jsem tohle auto proto, abych si splnil svůj sen o autě bez střechy. Vybíral jsem zpočátku auta s evropským původem, ale potom, po usilovném hledání v autobazarech, jsem narazil na auto, které jsem neznal a to nejdůležitější bylo, že nemělo střechu.
Slovo dalo slovo a už jsem si vezl "stříbrňáka" domů.
Posléze jsem zjistil, že se jedná o MG, což je zkratka Morris Garage. Ale značka vznikla díky panu Cecilu Kimberovi, vlastně proti vůli pana Morrise! Kdy přesně vznikla firma Morris Garage nevím, ale je jisté, že v roce 1921 se stal jejím šéfem pan Cecil Kimber. Své ambice zpočátku uspokojoval úpravou vozů Morris pro sport. Ale netrvalo dlouho a upravené vozy se vzdalovaly od předlohy natolik, že začaly nést nové, vlastní jméno - MG.
MG byla donedávna sportovní značka, patřící pod koncern Rover zabývající se úpravou koncernových vozů.
Zpět k autu - jedná se o dvoumístný kabriolet s motorem před zadní nápravou s pohonem zadních kol. Kupoval jsem vůz, který byl dovezen ze Švýcarska, s poškozeným světlem, blatníkem a v sériovém stavu.
Současný stav je "trošičku" jiný a určitě se časem vrátím k podrobnějšímu popisu uprav.
Rozložení váhy vozu padesát na padesát.
Odpružení Hydragas (jedná se o kombinaci kapaliny a vzduchu).
Náhon na zadek.
Váha vozu cca 1000Kg.
Sundávací střecha :-).
Nádherný zvuk.
Jako slabou stránku bych vytknul rozhodně špatný servis, až na výjimky. Nevím, zda se na neochotě v servisech podepsal rozpad značky Rover nebo je to náš národní sport, ale také jsme prý národ velmi šikovný, takže pokud jste alespoň trochu zručný a nebo máte takového chlapíka či ženu v okolí, máte vyhráno.
Zatím jsem řešil jen běžnou údržbu a tak dolévám benzin a jednou do roka dopouštím pérování (bohužel kapalina v hydragasu je na většinové bázi alkoholu).
Asi jsem měl kliku v bazaru v ČR. Byli v pohodě a mluvili na mě známým jazykem.
Tak s úpravami to začalo trošičku nevině. Při hledání náhradních dílů jsem narazil na krásné třmeny a protože se jednalo o brzdy ze silnější verze "Thropy", které jsou čtyřpístkové s kotouči o průměru 30,5 cm, nedalo se nic dělat a vezl jsem si je domů...tak začala moje dlouhá cesta hledání.
Po namontování jsem s hrůzou zjistil, že kola, která jsem měl připravená s roztečí 4x100 (používají se pro MG), nepasují na rozteč kotoučů a to z jednoduchého důvodu, MGF/MGTF používá rozteč 4 x 95,4 :-(. Bohužel sehnat kola s touto roztečí je u nás problém. V servisu mi bylo řečeno, že jedno kolo stoji cca 12.500,- bez daně.
Tak že jsem nechal vyrobit distanční podložky, namontoval kola s roztečí 4x100 Allesio F1 (mimochodem byl jsem překvapen, když mi na každé, nikdy nejeté nové kolo, v pneuservisu museli nalepit cca devět závaží) a začal hledat ty originální. S důvěrou obrátil na ebay.co.uk a po zadání klíčových slov MGF mi vyskočilo nepřeberné množství náhradních dílů, od profesionálů nebo amatérů. Po překonání počátečních registračních problémů jsem zakoupil potřebná (nová) kola za cca 12 tis.
Pak došlo na:
- green EBC kotouče a destičky
- pancéřované hadičky
- výměna standardního sání za green filter
- výměna standardní plastové škrtící klapky za novou litinovou s průměrem 56mm
- nová benzínová pumpa s stavitelným tlakem
- audio
- nový tapec sedačky
- ochranné oblouky
Do budoucna mám k výměně připravený motor 1.8 VVC z Lotusu Elise ve standardu 160 koní, plus výměnu všech standardních silentbloků za polyuretanové silentbloky POWERFLEX a navíc bych rád vyměnil i svody.
Plnička
Tak motor je tam, vrčí a jede :-) jinak nějaké drobnosti na dodělání budíky (už jsou) svody Janspeed tlumič TTMK4 viz. http://www.youtube.com/watch?v=-flNIwZo1CQ
Raději jsem koupil plničku na Hydragas bez ni to nejde.
MOTOR
17. 5. 2010 Tak ze motor vymenen .....auto vrci a jede.
pokusim se dodelat zbytek :-))
Přímý odkaz na video.
MG F (1997)
Majitel: Lotus-Plzen
Přidáno: 3.1.2011
3
7 Majitel 9,89 Uživatelé
MG F (2001)
Majitel: roman_mg
Přidáno: 22.8.2010
20
9 Majitel 8,94 Uživatelé
MG F (1998)
Majitel: Dave
Přidáno: 23.3.2014
0
8 Majitel 7,67 Uživatelé
MG F (1997)
Majitel: Looki
Přidáno: 9.12.2017
1
10 Majitel 0,00 Uživatelé
MG ZS (2003)
Majitel: Pegas
Přidáno: 27.4.2010
39
10 Majitel 9,94 Uživatelé
Zatím mně nikde nenechal viset.
praktičnostAuto pro radost není praktické.
prostornostPro dva super.
jízdní vlastnosti jízdní komfort provozní náklady náhradní dílyVše seženete na ebay.
výkon motoruZatím průměr ale bude líp.
spotřebaAdekvátní
hlučnost motoru kvalita sedadel brzdy zavazadlový prostorJedná se o auto pro zábavu tak že pro mě splňuje vše. Akorát bych vytknul malý kufr nevejdou se tam dvě náhradní kola když jedem na okruh :-)
Stavba replik drahých a exkluzivních aut na podvozku…
Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…
Místo slunečních paprsků tma a stín… Toho se nyní obává seniorka Marie Vykutilová (69). Hned vedle její rodné…
Štrykoval a štrykoval, díky krátkému vedení a brilantní technice neustále motal hráčům Dukly hlavy. Křídelník…
Sympatická blondýnka Bára Havlíčková to nemá rozhodně jednoduché. Reprezentantka v běhu na lyžích musí totiž…
Diagnóza, kterou má na světě jen pár desítek lidí. Ivaně Danišové chybí od narození pravá část obličeje. Má za…
Majitel tuzemské internetové jedničky Seznam.cz Ivo Lukačovič opouští pozici předsedy představenstva společnosti…