Recenze

8 Majitel

Mazda 3

7.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.8 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 419 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1

Popis vozu

Výbavový stupeň Attraction, tedy:

Dvouzónová automatická klimatizace
Parkovací senzory vzadu
Bixenony
Senzor světel a stěračů
Vyhřívání předních sedadel
Hlídání mrtvého úhlu
Automatické zabrždění v kopci
Automatické zastavení při detekci překážky při nízkých rychlostech.
Stop&Go
Bezklíčové startování

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Montáž příslušenství (posvícení, kryty pedálů) které trošku trvalo, ale chápu že jsem byl, vzhledem k novotě auta, asi první kdo to po nich chtěl - díly dodány téměř okamžitě, provedení perfektní.

Dále první garanční prohlídka po roce - necelých 4500, což příjemně překvapilo. Náhradní auto nenabídli, ani moje před navrácením neopláchli. Ovšem ani jsem se po tom sám předem neptal, takže víceméně moje chyba.

Obě věci provedeny v místě koupě, domluva bezproblémová.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autopalace Brno - jednání bez problému, jak při výkupu starého auta, tam při nákupu nového. Pan prodejce měl se mnou svatou trpělivost, když jsem mu tam každý týden lezl a ptal se jestli už tu je a kdy už tu bude a jak daleko je na cestě :) Nějaká sleva byla (víceméně metalíza zdarma), téměř měsíční zdržení nebylo způsobeno chybou na straně autosalonu, spíše tím jakou speciální kombinaci jsem si vybral.

Jaká Mazda je

Bude to v benzínu a bude to sedan. Takto zněly dvě podmínky, které mě dovedly až do autosalonu Mazdy.

Skok v čase do současnosti, máme rok najeto a můžeme konečně s odstupem hodnotit.

Co venku:

Klasický sedan, maska charakteristická pro nové Mazdy, způsobuje že byste ji od "šestky" zepředu nerozeznali, nebýt designového failu v podobě umístění SPZ. Na 18" kolech by asi vypadala líp, ale na 16" jsem si už zvykl. Z výroby hodně zatmavená zadní okna, zvenku není vidět pokud máte něco hozeného na zadním sedadle. Vpředu bixenony s LED denním svícením, vzadu kombinované LED s obyčejnými žárovkami. Mlhové světlo umístěno dole uprostřed, na něčem co by mohl být "difuzor". Lepší než ho mít integrované do zadních světel. Dva výfuky, skryté a po dieselovskyu ohnuté dolů. Obrovská zrcátka, shodná s Mazdou 6, tvoří hluk ve vyšších rychlostech. Anténa v rámu zadního okna, tedy žádná žraločí ploutev na střeše.

Co uvnitř:

Kvalita zpracování na vysoké úrovni, všecko lícuje, nic nevrže, horní část palubní desky je z jakéhosi gumoplastu, když na ni položíte mobil, nesklouzne v zatáčce. Do oka vám padne mohutná doteková obrazovka uprostřed, trčící z přístrojovky. Je tam napevno, ale to že se nezasouvá mě vadilo asi tři vteřiny. Její ovladač je umístěn vedle ruční brzdy, ovládání se dá naučit po paměti, ale dotekové je rychlejší. Fráze "jako bych seděl v autě o třídu výš" není nadsázkou. Ano, 1.5L PET láhev se vejde do dveří. Nahoře u světel schránka na brýle. když je tam dáte, tak tam někdy chrastí. Otravné. Loketní opěrka (v kůži stejně jako volant, řadicí páka a místo na loket ve dveřích) se dá posunovat, ale nefixuje takže vám sjede dozadu. Mě to nevadí, mám dlouhé ruce takže dosáhnu krásně na řadicí páku i s loktem na opěrce vzadu. Odklopte ji a odkryje vám takovou vystlanou mističku, na mince, iPod nebo mobil - můžete ji v opěrce posunout nebo úplne vyndat. Dále uvnitř dva! USB porty a jedna 12V zásuvka. AUX je hned vedle. Je tam mělký výřez na kabel, pokud máte v USB nabíječku a mobil v ruce, kabel strčte do výřezu a on tak nebude přimáčknutý víkem opěrky. Chytré. Sedadla mají takový výřez, na kolena cestujících vzadu. Další fajn nápad. Hlavové opěrky vpředu i vzadu nastavitelné. Vzadu méně místa na hlavu, do 180cm ale v pohodě. Díky onomu výřezu pro kolena a rozvoru můžou vyšší postavy sklouznout trochu dolů a udělat si místo na hlavu :) Mocné A sloupky, jak dnes bývá zvykem, už se mi tam schovala dodávka, o cyklistovi nemluvě. Výhled vzad mizerný, ale na couvání máte velká zrcátka a senzory.

Co v praxi:

jezdí hezky - vážně, pokud chcete auto příjemné na řízení ve kterém můžete občas trochu zalajdačit, jste na správném místě. Plyn reaguje okamžitě a dává vám najevo že toto auto je třeba točit, nakonec je to atmosféra. A pokud vás ještě baví řadit tak jste na správném místě podruhé. Krásná gradace, žádný propad výkonu, ale pozor, nad 4000 otáček to už taková sláva není, auto vás trochu namlsá a pak utne. Není to ale tak hrozné jak se dle popisu může zdát :)
Jenže je tu problém, tady se dostávám zřejmě k nejsubjektivnější části svého popisu.

Ten motor je slabý.
Tedy slabý pro mě, je slabý na to co by toto auto mělo být schopno předvádět. Mnoho majitelů, kteří se chtějí dovézt z bodu A do bodu B se mnou asi nebude souhlasit, ale toto auto by si zasloužilo víc. Mít možnost ho pořídit s 121kw verzí, pak bych zůstal stát v hluboké úkloně před asi momentálně nejlepším (ale nikoli bezchybném) autem své třídy. Žel bohu to nejde. Udávaná hodnota zrychlení 0 - 100km/h je dost nadsazená, porovnejte s (http://www.automobile-catalog.com/car/2013/1919495/mazda_3_2_0_skyactiv-g_120.html) a (http://www.autozurnal.com/repriza-porovnavaci-test-kompaktov). Jistě, cokoliv pod 10s je v zásadě dostatečné, kdybych chtěl závodit na semaforech, vyberu si neco jiného, ale i tak pro někoho může být skutečná dynamika zklamáním. Pružnost zrychlení také není nic k chlubení, ač to je snad ještě důležitější údaj než prostá akcelerace ze stoje (malá odbočka spojená s výtkou: je skutečně takový problém při testech auta posadit vedle sebe nekoho se stopkami v ruce a změřit třeba 80-120 na 5./6. stupeň, což vypoví víc o skutečné síle motoru než prostý údaj opsaný z katalogu).
Jsem si vědom toho že nejde o turbomotor a nevadí mi podřadit o tři stupně, ale nemohu se zbavit dojmu že až ona silnější verze motoru by byla tím pravým. Zůstat při předjíždění v pruhu o tři vteřiny déle je sakra rozdíl. Tady narážím na malou buyer´s remorse, přemítání zda jsem neměl vzít silnější hatchback. Trvá to ale vždy jen do chvíle než znovu uvidím sedan.

Progresivní posilovač řízení funguje parádně, parkování je díky němu lehoučké.

K pedálům také žádný výtka, na levou nohu místa dost.
Ruční brzda je klasická.

Řazení přesné, jednou za sto let tam nechce skočit jednička, pustťe spojku a zkuste to znovu. Nebo můžete na dvojku, vyzkoušeno, auto se rozjede (ale pochopitelně Vám dá najevo že se mu to nelíbí). V zimě trošku první rychlosti chtějí víc síly, ale oproti Cruzovi který prostě po noci pod nulou nechtěl řadit vůbec je to jiná liga.

Zabrždění v kopci podrží auto asi na 3 vteřiny - musíte ho ale samozřejmě úplně zastavit a ještě lépe vyřadit, jinak se aktivuje jen někdy.

iStop - ono "chcípátko" na šetření paliva je jedním z příjemných překvapení. Ač se nedá vypnout (po nastartování je nativně zapnuto, musíte ho vypnout podržením tlačítka), vůbec neruší, reaguje bleskurychle, bez otřesů, bez hluku. Dobrá práce! Samo se sepne pokud kloužete pomaleji než 5 km/h. Je evidentně schopno chránit samo sebe. Nesepne se pokud je motor studený, jede moc klimy nebo akumulátor není dostatečně nabitý (v meníčku infotainmentu je obrazovka která vám ukazuje jak jsou tyto tři podmínky splněny či nesplněny). Občas zazlobí že se sepne v momentě, když se chcete rozjet. Typicky mám zařazeno a stojím na spojce a brzdě, připraven vyjet rychle z vedlejší, no a chcípátko se zapne. Tady ještě doplním že auto zřejmě pri té příležitost vypne napájení 12V zásuvky, mám tam externí navigaci a přestane se nabíjet.

Automatický senzor stěračů si někdy dělá co chce, ale tak to bylo u všech aut v jakých jsem jel.

Denní svícení - možno nastavit citlivost automatického přepínání. Tady výtka, pokud jedete v dešti, je za vámi vodní tříšť a vaše auto není vidět. Chtělo by to zapnout zadní světla, ale ouha, to nejde. Musíte se ručně přepnout na potkávací, tím se sepnou bixenony a vzadu LED obrysovky. Jet v elegantní kombinaci vpředu LED a vzadu LED není možno. Na dotaz v servise ohledně nastavení odpověď že prý to nejde udělat. Bixenony samozřejmě svítí krásně, oproti halogenům obrovský skok. Ještě estetická odbočka - LED vzadu nejsou provedeny stylem jeden nepřerušovaný pruh, ale vidíte jednotlivé LED. Ale to je malá cena.
Parkovací senzory fungují jak mají. Je to doppler, takže pozor na jejich malé zpoždění.

Hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách. Neskutečně návyková věc, už si nedovedu představit auto bez něj. Aktivijí se při rychlosti na 30km/h, takže vás neotravují při odbočování na křižovatkách.

SCBS - automatické zastavení. Funguje, ale podle mě dost nepříjemným způsobem. Místo aby Vás varovalo a pak až se sepnulo, či pomalu dobržďovalo, tak se sepne až na poslední chvíli zadupnutím brzdy do podlahy. Nic moc pro auto za Vámi.

Automatická klimatizace. Pozor, nemá výdechy pro zadní řadu uprostřed jak to bývá, ale pod předními sedadly, vzadu tedy obsluhuje víceméně jen nohy. Jinak nežere tolik z výkonu auta, až mě to překvapilo.

Vyhřívání sedadel. Bezmála extáze. Má tři stupně, začínáte nejsilnějším a ubíráte až do vypnutí. V zimě nastartuju, zapnu vyhřívání zadního skla (přední je jen ofukované) a sedadla. Oškrábu auto a po nastoupení se zabořím do vyhřátého sedadla. Ač je v autě studený vzduch, nevadí to, protože sedadlo hřeje. Jak se auto po rozjetí zahřívá a začíná fungovat topení (mimochodem začne hřát velice rychle, v rámci několika minut), postupně vypínám vyhřívání sedadla.

Přístroje a infotainment. No kde začít, auto má digitální otáčkoměr, ukazuje Vám i doporučenou rychlost, ale pozná když chcete jet rychleji, v takové chvíli Vás nechá být. Digitální je i palivoměr, ale na jeho přesnost se moc nespoléhejte, radeji používejte ukazatel dojezdu. Není možno navolit trip meter, tedy ujetou vzálenost a spotřebu za jednu jízdu, mírné zklamání. Jinak ukazuje dlouhodobou průměrnou a a okamžitou spotřebu. Co je ale nepovedené, je infotainment. Navigaci nehodnotím, nemám ji, ale koukat při každém nastartování na upozornění že nemám používat toto zařízení za jízdy a k tomu na uvítací video mě stojí nejen nervy, ale i čas. Obrazovka je sice doteková... ale jen když auto stojí. Takže když chcete třeba změnit přehrávané album, místo abyste dvakrát ťukli do obrazovky, tak si budete hrát s otočným ovladačem vedle ruční brzdy. Že chce spolujezdec přeladit? Smůla, počká až nebudete řadit a uhnete mu s rukou. Problém ale mají lidé jako já, co chtějí poslouchat hudbu z USB flashky. Systém si totiž není schopen zapamatovat kde skončil při přehrávání a po nastartování začne opět znovu. Pokaždé. Stejný problém mají i Mazdy 6 (dá se to obejít tím že před vypnutím auta přepnete na rádio. Po nastartování z rádia zpět na USB port a najednou voilá! jedeme dál. Proč to takto funguje je ve hvězdách).

Startování tlačítkem přináší také nevýhodu. Pokud zastavíte a chcete vypnout motor, ale nechat auto "zapnuté" třeba aby vám hrálo rádio, máte smůlu. Stisknutím tlačítka se prostě auto vypne.

Je tu standartní centrál a dálkové otvírání víka kufru. Žádné zavírání oken nebo sklápění zrcátek dálkovým ovladačem se nekoná. Kufr se nedá otevřít zevnitř, což je otrava když někoho vezu, zastavím a on si potřebuje vyndat věci z kufru než odběhne. Musím zatáhnout ruční brzdu, jinak se kufr neotevře, i když je auto odemčeno. Další otrava.

Auto není vybaveno rezervou, ale nyní je možnost si ji doobjednat, za mě nebyla. Ramena víka kufru zasahují do nákladového prostoru, což je asi dnes standart. Na pravé straně uvnitř jsou dva malé popruhy, asi na autolékárničku, ale parádně se v nich udrží malý hasicí přístroj :) Na druhé straně je jeden háček na tašku. Žádný síťový program zde nehledejte. Zadní sedadla se sklopí do roviny s kufrem.

Dodám poznámku ke spotřebě: jde to i za 7.5 ve městě, aniž byste byli brzdou okolí.

Takže co závěrem?
Kdybych se mohl vrátit v čase, koupil bych stejně? I přes výtky nejspíš ano, za tyto peníze nic lepšího není. A nebo bych prodal ledvinu a koupil Mazdu 6

 


Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů, asi 3x pouze tvrdilo že klíč není ve vozidle - vyřešeno vypnutím zapalování.

praktičnost
9

Koupil jsem si ho pro radost, ale odveze to co potřebuju tam kam potřebuju.

prostornost
9

Prostě auto nižší střední třídy. Pro čtyři pohodlné i na delší jízdy. Se svými takřka dvěma metry mám dost místa nad hlavou - na tom pohořelo mnoho dražších aut.

jízdní vlastnosti
9

Na běžné ježdění plně dostačuje. Ale dejte pozor - bude Vás svádět k ostřejší jízdě

jízdní komfort
7

Sedí jak má, pri vyšších rychlostech (80+) ovšem začíná být hlučné. Křičet na sebe v kabině ale nemusíte...

provozní náklady
10

Zatím pouze benzín, nic jiného potřeba nebylo. Cena garanční prohlídky vzhledem k ceně vozidla skvělá.

náhradní díly
10

Mohu hodnotit pouze dostupnost příslušenství, to bylo připraveno prakticky ihned.

výkon motoru
7

Ne, prostě ne. Na takto sportovně se tvářící auto je 88kw málo, navíc udušeno ekopřevodovkou.

spotřeba
9

Atmosféra není tak citlivá na styl jízdy, ale na tabulkovou hodnotu zapomeňte.

hlučnost motoru
9

Zní hezky, zvláště ve vyšších otáčkách, tak jen ať je slyšet. Ovšem když se ploužíte kolem 10km/h, chodci těsně před vámi vás nemají šanci slyšet, někdy je to legrace. Při klidné plynulé jízdě městem, či stání, o něm vůbec nevíte.

kvalita sedadel
10

Bez problému zde.

brzdy
10

Dělají to co mají

zavazadlový prostor
6

Je to sedan, co byste čekali.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…