Diskuse

Ford Kuga (2014)

14.12.2014

Letos konečně uzrál čas na výměnu automobilu a osmiletá VW Jetta šla do světa (recenze je zde také). Myšlenka na koupi něčeho praktičtějšího a novějšího…

 

Ford Kuga (Ozzman)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 30.12.14  22:50

    « Re: Re: Re: Gratuluji

    Jo, s těmi emisemi jsem to slyšel.... odkud jsi? Já od Prahy, můžem to někdy porovnat, kdybys měl zájem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lulubel

    lulubel 30.12.14  14:53

    « Re: Re: Gratuluji

    S 1,6 jsem ještě nejel tak nemohu posoudit.Tu změnu obsahu udělali kvůli čínskýmu trhu,protože tam mají auta s obsahem do 1,5 nějaké daňové výhody a změnou oproti 1,6 je počítačem řízená spojka řemenice vodní pumpy a hlavně má vodou chlazený intercoler.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 30.12.14  10:55

    « Re: Gratuluji

    Ahoj díky. Dost by mne zajímalo, jak moc velký je rozdíl mezi tím 1.5 a 1.6 u stejného auta. Já jsem 1.5 jel v novém Focusu a možná pocitově mi to přišlo slabší, jenže to auto mělo 230 km, takže totálně syrový kousek. Díky za informace ohledně pneu, já ještě neměl čas nafotit to viz diskuze výše. Recenzi na Cmax pročtu až bude čas, myslím, že ta atmosféra nebyla špatná volba, ale jelikož mohu porovnat také atmo 1.6 a EB1.6, tak ten rozdíl je propastný :-)

    A také děkuji za pozvání, ale myslím, že už ve Fordclubu jsem zaregistrován, pokud je to ten stejný :-) Ještě to omrknu....

    Jakou máš Kugu? Myslím, výbavu? :-) Těším se na recenzi

  • 00 Reagovat !

    foto lulubel

    lulubel 28.12.14  23:19

    « Gratuluji

    I já jsem majitelem Kugy s eco buřtem pod kapotou,jenom obsah se změnil na 1,5 . Výkon zůstal stejný.Mám jí zatím necelý měsíc a najel jsem s ní asi 1500 km takže je brzo na nějaké hodnocení.Před Kugou jsem jezdil s C-Maxem r.v. 2011 se základním benzínem 1,6 77Kw takže každopádně je to skok :-)
    Co se týká monitorování tlaku v pneu tak kalibraci si provedeš sám přes palubní počítač a nemusíš nikam do servisu. :yes: viz:[odkaz]
    A tady je odkaz na recenzi mého předchozího vozítka [odkaz]

    A rádí tě uvítáme i s Mondísem na [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 22.12.14  08:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkné

    Vždyt sem ti řikal, jak sem si promáčkl ten kufr.... ohlížel sem se za M3 ... kdyby to byla aspoň nějaká pěkná vnadná slečna... :D:D
    Jo, jsi lepší, teda trpělivější no >:D

    Pony? Tak to jo, ten se mi ale dost nelíbí, já čekal nějakou větší klasiku, třeba Accent, nebo Lantru! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 22.12.14  08:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkné

    Na tom videu je nějaké Camaro? Já si jej vůbec nevšil :-O >:D
    Není to nadlidský výkon, naprosto v pohodě, mrkni na Peugeota ve fotogalerii, kdo myslíš, že ho voskuje ;-)

    Jde vidět, že neznáš fenomenální Hyundai Pony od Ji/Riho >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 22.12.14  07:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkné

    S tim Camarem to těm holkám sluší víc, než s Meganem, ale chápu >:D Čekal sem, že budeš nadávat na myčku >:D Na mou obhajobu ( a lenost:D) musím podotknotu, že myčku využívám 2x do roka a to z prostých důvodů >:D : Nechám auto navoskovat celé i zespodu před zimou, to umí pouze myčka a zase po zimě ze soli nechám pořádně vymýt auto i se spodkem. Jinak taky radši myju sám, akorát... no schválně bych tě chtěl vidět naleštit tu černou metalízu, to je nadlidský úkol >:D S modrostříbrnou Lagunou sem taky dával většinu mytí v ruce, aniž bych pak vypadal jak trotl, co to neumí umejt :D:D:D

    Někdy, když třeba myjem auta s přítelkyní, tak já myju Oktávku ( zelenostříbrná metalíza viz fotky u Mondea) a ona moje auto >:D

    Hjondé v cenové relaci Felicie bych...... asi radši nechtěl ani pokoušet >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 21.12.14  23:16

    « Re: Re: Re: Re: Pěkné

    Cože? Tys svému autu udělal tu hrůzu, že jsi s ním projel myčkou? A ještě k tomu s tmavým odstínem?! TY BARBARE! :no: Kdybych to věděl, jak se neuctivě chováš k autům, tak bych tě nikdy mého Megana nenechal řídit! :no: 8-s >:D

    No ale vážně, já byl v myčce jen jednou, ještě s prvním Favoritem v Brně před STK, protože jsem tam nechtěl jet s autem od bláta netušil jsem, kde je ruční mytí. Úplně jsem tam v tom autě trpěl jak jsem slyšel ty kartáče...
    Od té doby jezdím zásadně na ruční mytí (obzvlášť s novým autem... Megana když přivezli na prodejnu, tak jsem jim hned řekl, že je špinavé, ale jestli ho budpu před předáním mýt v myčce, tak ať ho raději nemyjí vůbec >:D )
    Zatím jsem byl vždy spokojen s touhle firmou : [odkaz] >:-[]

    Jo, Clio RS by bylo fajn, ale já potřebuju fakt nějakou popelnici , které mi nebude za chvíli líto... asi nějaké Hjoundé >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 21.12.14  23:09

    « Re: Re: Re: Pěkné

    No jo, tak sever okresu Kladno je svou dokonalou infrastrukturou přímo pověstný >:D Přiznám se, že ač skoro místní na tuto stranu jezdím velmi nerad a když už, tak objíždím přes hlavnější tahy >:D Tam je to opravdu moc hezké.... ne, že by Kladenský okres měl jinde ty silnice o moc lepší >:-[] A neboj, fotku taky pošlou >:D

    Dokonce tu máme jednu hezkou cestu, kde to bylo i o hubu na horském kole a to je co říct >:D Teď už půlku teda potáhli >:D A přitom to je dost frekventovaná silnice do chatařských oblastí u Berounky >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 21.12.14  23:01

    « Re: Re: Pěkné

    To je fakt hezké centrum světa. >:D Dneska jsem to bral z Brandýsku do Kročehlav přes Cvrčovice a musel jsem přivést Swifta na hranici jízdních schopností, abych vykličkoval všechny díry....což se mi stejně nepovedlo. Lidi ve Cvrčovicích na zastávce si museli myslet, že sledujou Top Gear Live. >:-[] A to ani neslyšeli tu spršku nadávek. >:D

    edit: Aha, tys myslel asi Matičku stověžatou. No, tam to není o moc lepší. Jenom ti ještě nádavkem pošlou moc hezkou fotku tvýho auta. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 21.12.14  22:51

    « Re: Re: Re: Pěkné

    Jo, to si umím představit, když sem viděl jak máš to auto "jak ze salonu" >:D Na druhou stranu, Feldu radši ne... mohl bys pak chytnout tu chorobu jako má ten nebožák Topper >:D Jo a abys věděl i já sem to na svátky prohnal myčkou a vyluxoval >:D Ale ta černá je nevděčná >:D

    Já pořád přemýšlím o nějakém minivoze do práce, protože kolikrát nasoukat Mondeo podlélně do místa pro Fabii je nadlidský úkon ( když tam ti burani z okolních vesnic přijedou předemnou a parkujou křivě a nebo v mezerách pro 2 auta :D). Našel sem krásný starší Clio RS.. ideálné vůz do Prahy >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 21.12.14  22:41

    « Re: Re: Pěkné

    Hele, já nejsem žádný fanatik do nafty, já mám dokonce jeden pravověrný atmosférický benzínový automobil >:-[] A občas dokonce přemýšlím nad nějakým tím alternativním pohonem, nejčastěji když venku prší a je mi líto na krátkou trasu vytahovat některé ze svých dvou zrovna navoskovaných aut... nejčastěji sním o Feldě v plynu, event. něčím podobným, čeho by mi nebylo líto... ale jak říká jedna má známá.. "o tom neuvažuj, hned druhý den bys ten vrak vyleštil a navoskoval a azse bys neměl čím jezdit" >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 21.12.14  22:17

    « Re: Pěkné

    Já sem ji objevil náhodou, když sem si jel loni pro žárovku do Mondea >:-[] Až zas budeš u nás v centru světa, tak tě svezu jestli chceš >:D Neni to nafta, ale jede to hezky >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 21.12.14  18:18

    « Pěkné

    Co dodat...? Snad jen to, že jsem ani netušil, že už je druhá generace Kugy... vypadá lépe nž tak prvnáí, ale pravda, po první to už mohlo být jen lepší... jde vidět, jak mě moc ty SUV zajímají >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto michalpneu

    michalpneu 20.12.14  12:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: fajné

    No dobře, ale ono to není jen o ventilech, vezmi si DPF, výrobci pneumatik kvůli nim museli dělat velká alotria, aby se dostali do ideálních oken, což zapříčinilo, že pneumatiky mají daleko menší kilometrové nájezdy a horší přilnavost na suchu.

    Co chtějí páchat s A a B sloupky u aut. Jak chtějí prosadit, aby se jezdilo na daleko užších kolech a vyšších průměrech, aby průměrná šířka pneu byla 175 mm a průměr disku 18". Dovedeš si představit kolo o velikosti 175/60 R19??? - to není dojezdovka prosím. a to má prosím být rozměr BMW X3 za 9 let.
    Rozvíjet to nebudeme, akorát bychom se kvůli té EU pohádali. :-)

    No já nevím, já se tady do diskuzí o kolech s nikým moc zase pouštět nechci. Ronault říkal taky, že by to tady spousta lidé ocenila. No to možná ano, ale víš, jak to tady taky je. Každý je chytrý jak rádio, ví všechno nejlépe a poradit si nenechá. A já se tady s nikým moc dohadovat nechci, takže poradím a diskutuju s tím, s kým to má smysl a nebo je normální.

    Já Ti s tím rád poradím. Teď jsem ještě koukal do tabulek, protože já se přiznám, že té kugy jsem moc nepřezul, respektive zatím žádnou s TPMS, já myslel že je tohle je facelift. Dělám tu stálé jen 2 a to jsou modely 2009, tak jsem koukal do papírů a píšou, že TPMS od 2014 v homologaci vozidla (úplně nahoře ze zadu velkého TP) e13*2001/116*0109*31 - takže pokud tam tohle máš, tak máš TPMS ventil od schraderu a to je ten totožný s tím focusem 2014 a Grand C-maxem, takže to bude ten ventil s tou potřebou diagnostiky.

    ale vyfoť to a uvidíme.

    Jojo, ten disk s tím ventilem mít problém může, pokud je to origo disk, tak myslím, že ne, pokud není, tak se Ti podívám do tabulek, zda se tam vleze origo ventil od forda...

    tak určitě dej vědět, co to je:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 20.12.14  11:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: fajné

    K té EU se už nechci vyjadřovat, myslel sem obecné fungování a vše má své pro a proti. Tohle je navlečeno na zvyšování bezpečnosti silničního provozu a tam se kolikrátu dělají hrozné boty. To neznamená, že je celá EU špatně :-) Jak už jsem ti řekl milionkrát, nic není dokonalé a je to o lidech, nerad bych už pokračoval v tomto tématu.

    To, cos napsal je opravdu obsáhlé a vyčerpávající, za to máš ode mne :yes: . Nechceš to hodit na nějaký blog? Myslím, že by si tím mohl pomoct a poradit hodně lidem, protože v tomhle máš fakt přehled. Tady u mne na diskuzi to může dojít zatracení >:D

    K mému problému: Pokud mi s tím poradíš, budu moc rád a ventílky nafotím. Jinak Kuga není starý model a obměna ho asi jentak nečeká. Vyrábí se druhým rokem :-) Takže bych tipl shodné řešení s Focusem III. generace.

    Ještě mne zaujalo to, že si říkal něco o vybírání disků, aby ten ventýlek pasoval. Kola už jsou koupena na léto :/ Taky vyfotím :-)

  • « 10 Reagovat !

    foto michalpneu

    michalpneu 19.12.14  21:25

    « Re: Re: Re: Re: fajné

    No, takhle tam záleží na tom, jaký typ toho ventilul máš, kdyby jsi to vyfotil, tak Ti přesně řeknu, který to je.

    já osobně si myslím, že Tě ale nákup té druhé sady ventily nemine. Jak jsem Ti říkal, ono Tě to prostě donutí. Já od nějakého června chodím na školení po všech možných výrobcích ventilů, po všech legislativách, říkali jsme si jak to půjde obejít a pak přišla realita a velký prd.

    Prakticky máš dvě možnosti. Buď je tam kovový TPMS ventil, jaký si měl asi na laguně. Tento typ měli fordy se starou řídící jednotkou a to jsou mondeo jako máš ty, galaxy/smax a kugy si nejsem jistý, mám pocit, že taky, protože už je dost stará, ale pokud se neplánuje nějak brzy nový model, tak může mít už překodovanou řídící jednotku z nového focusu (prostě toho co se dělá ty tři roky myslím) a v takovém případě budeš mít gumový tpms ventil.

    a mezi nimi jsou tyto rozdíly.
    Jelikož ty kovové bývaly u toho mondea a spol za příplatek, tak byly kvalitnější, měli jednu centrální jednotku a ta sbírala data, posílala to do palubovky a tobě to na displeji ukazovalo přesné hodnoty tlaku na každém kole. Tohle ale z legislativy EU vypadlo, jediné co zůstalo za povinnost je to, že to musí ukázat ztrátu tlaku na konkrétním kole, proto z té legislativy vypadlo úplně to abs, jako měli bavoráci a vw, protože ten fungoval tak, že ti na displeji jen rozsvítil kontrolku a ty jsi nevěděl na kterém kole to je. ale TPMS ventil napsal přesně, které a o kolik. další výhoda toho kovového ventilu byla, že když jsi si doma přehodil kola sám, tak se to automaticky spárovalo podle pozice kola, tzv. auto self a po 15 minutách jízdy si to našlo i pozici.
    A jak už to tak bývá, tak výrobci když to začalo být povinné, tak museli snížit náklady, tak se udělal nový tpms ventil, ten pryžový, který je levnější a stojí těch cca 1000 kč s DPH jako mají focusy. Ten už neukazuje přesnou hodnotu tlaku, ale jen pozici defektu, jak přikazuje EU. Nevýhodou toho je, že si tento ventil sám nenajde pozici při přehození kol, takže aby jsi nemusel na to překodování, tak bys ho musel mít pořád na LP, LZ, PP, PZ. což je na *.

    Nevýhodou těch ventilů obecně je, že jejich kvalita vlivem povinnosti šla tak akorát do *, takže se musí každou zimní sezonu servisovat (kvůli soli) a ob dvě letní, musí se vyčistit tělo ventilu u ústí, jak z venku tak zevnitř vyměnit těsnící gumička a matice. ta opravná sada stojí nějakých 250 kč na jeden ventil. Pryžový vydrží o něco déle a pak se vymění to tělo ventilu celé a to stojí asi 100 kč jeden.

    Pak jsou v tom baterky do hodinek zalisované, takže když zdechne, tak se to musí vyměnit celý. Další nevýhoda je, že ten ventil se při defektu rozmlátí na kaši, protože ta patka gumy ho vevnitř zničí, takže i když nerozjezdíš gumu a dá se použít, tak ventil nikdy, protože jakmile ta patka povolí, tak od gumy je tak 4 cm,takže ta patka to rozseká. u nízkých profilů stačí i jen trefit díru u ventilu a při troše štěstí ho rozmlátíš taky, jak se ta guma prohne, tohle jsem zažil z Panamerou, když jsem jel pána vysvobozovat, to bylo moc fajn, venku byly takový ty zimní sračky a navíc neděle večer.

    Co se týče toho ježdění bez. To je možnost, že to prostě vydržíš a budeš na tom jezdit se svítící kontrolkou. podívej se, ve kterém měsíci je technická, pokud v létě, tak bych na nich jezdil v létě a v zimních je neměl. Pokud opačně, tak opačně:-)

    Pokud ten ventil 15 minut nejede a je v klidu, tak se uspí, takže baterka se nevyčerpává. Jakmile s kolem zatřeseš, tak se ventil probudí a začne fungovat.

    Výrobci ale mezitím EU dost obcházejí, viz VW, který má to TPM + a vyvinul ho spolu s continentalem VDO, na tzv, kroužku v náboji mezi nápravou a tlumičem, nebo nějak tak to funguje, zatím na tom sjíždí rapid a nová fabie, jak to bude u superba III to se ještě neví, pokud bude mít stavitelný podvozek, jako některé audiny, tak to bude v tlumičích a v čidlech světlé výšky.

    Nicméně takový průkopníci ventilů TPMS jako jsou renault, peugeot a citroen, který s tím vysírali už před 10 lety od příštího roku také přechází na TPM+ jako VW.

    Takže loby amerického schraderu a leštění klik v bruselu se trošku vymyká kontrole. Navíc přicházi i neorigo ventily pomalu, které mají zatím své mouchy a především u fordu dochází ke ztrátě signálu mezi ventilem a řidící jednotkou a někteří výrobci ventilů sice tvrdí, že jsou spárovatelné, ale třeba zrovna schrader se s fordy nespáruje..

    Nejsmutnější to má zatím chudák hyundai, který mimo nějaké modely, neumí jiné než originální akorát aligator jde u ix35, ostatní musí mít origo a stojí asi 2100 jeden.

    přitom pro bezpečnost provozu stačilo uzákonit, že všichni musí mít senzory přes ABS čidla s rychlejší detekcí ztráty tlaku. to výrobci udělat mohli, to čidlo ABS nebo ESP na to připravené bylo, ale nezvládlo poslat signál o konkrétním kole.

    Další problém je, že ne do všech disků ty ventily jdou namontovat. Ty disky na to musí mít speciální vybrání a upravený HUMP, aby ten ventil nešel přes hump a nedošlo tak k poškození při montáži a demontáži, nebo se ten ventil neopíral o disk a neohýbal se....
    Nejvíc se na to těší pojišťovny, ty jakmile to tam nebudeš mít, tak hodlají krátit plnění. cokoliv co bude souviset s koly při té bouračce a to i nedobrždění na mokru, tak půjdou po ventilech, to už všichni zástupci pojišťoven řekli. STK tím, že to dostali jako závadu typu C, tak prostě potom půjdou, protože to bude zakotveno i ve velkém technickém průkazu, jako povinná výbava podobně jako počet airbagů a abs.

    Nejhorší je, že EU pořád dává příklad tu svinskou ameriku..jenomže i v té pitomé americe už je tohle zaostalý systém. To co se používá tam je o dva kroky dál, ti to totiž mají v čepičkách ventilu, která bez spec. adaptéru nejde odmontovat, takže to nikdo ani neukradne a ta celá sada stojí 600 kč. jenže to eu přenesla jen paskvil a udělala z toho kočkopes.

    Takže výsledek je takový, že já s tím měl v sezoně problém, kam jsem se podíval. Jednak, jaký ventil tomu zákazníkovi koupit a když chtěl celou sadu, tak mu vybrat disky, které budou kompatibilní s ventilem a tohle všechno pospárovat nakodovat. Já osobně to nepovažuju za bezpečnostní prvek, je to velmi křehká věc, která jde do kola, na které jdou ty největší rázy....

    Já jsem spočítal, že jen na těch cca 40 autech, kterých se to týkalo teď během řijna a listopadu, ti lidé navíc zaplatili dohromady o nějakých 260 000 kč víc to je dost peněz, než za normálních okolností.

    A Ty mi tady pak s bulym budete vyčítat, že unii nerozumím a že to s náma myslí dobře....To se na mě nezlobte je to banda obyčejných *
  • « 00 Reagovat !

    foto 3-diamanty

    3_diamanty 19.12.14  20:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: at slouzi

    ;-) :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 19.12.14  17:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: at slouzi

    Ano, je to cítit, ale neni to skokové jako když nastoupilo turbo u starého TDI. Prostě to vytočíš a auto táhne a pak ještě nastupuje výkon motoru jako takového, takže to hezky graduje, třeba na rozdíl od motorů TSI (těch nižších kubatur), kde to táhne pořád stejně.

    Maximalka vyzkoušena byla, ale myslim, že by se mu ještě kousek možná chtělo, tohle bylo na krátkém úseku, ale 210 tam skočilo >:D Já taky víc nejel jako řidič (v Mondeu taky 210,ale v Německu). Jako spolujezdec už vůbec ne >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto 3-diamanty

    3_diamanty 19.12.14  17:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: at slouzi

    je to jedno.... ci 3ka 4ka alebo 5ka...... tu ani nejde o to... uviedol som to len ako priklad... ze ked slapes v otackach ( v podstate kopec nekopec tiez jedno ) ..... len ma zaujimal plny plyn a reakcia motora v zatazi v otackach ci citit ten overboost... ale elektronika je uz tak sikovna ze clovek asi toho .... ako pises .... vela uz nepostrehne ;-)

    takze vyskusana aj maximalka? ;-) super

    osobne som siel najviac 170 ako sofer... a ako spolujazdec 190 ;-) mam co dobiehat >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…