Recenze

Ozzman (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Kuga Ecoboost

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Kuga, foto 1 Ford Kuga, foto 2 Ford Kuga, foto 3 Ford Kuga, foto 5 Ford Kuga, foto 6 Ford Kuga, foto 7 Ford Kuga, foto 8 Ford Kuga, foto 9
Ford Kuga, foto 10 Ford Kuga, foto 11 Ford Kuga, foto 12 Ford Kuga, foto 13 Ford Kuga, foto 14 Ford Kuga, foto 15 Ford Kuga, foto 16 Ford Kuga, foto 17 Ford Kuga, foto 18 Ford Kuga, foto 19 Ford Kuga, foto 20 Ford Kuga, foto 21 Ford Kuga, foto 22 Ford Kuga, foto 23 Ford Kuga, foto 24 Ford Kuga, foto 25 Ford Kuga, foto 26 Ford Kuga, foto 27 Ford Kuga, foto 28 Ford Kuga, foto 29 Ford Kuga, foto 30 Ford Kuga, foto 31 Ford Kuga, foto 32 Ford Kuga, foto 33 Ford Kuga, foto 34 Ford Kuga, foto 35 Ford Kuga, foto 36 Ford Kuga, foto 37 Ford Kuga, foto 38 Ford Kuga, foto 39 Ford Kuga, foto 40 Ford Kuga, foto 41 Ford Kuga, foto 42 Ford Kuga, foto 43 Ford Kuga, foto 44
 

Technické info

Přezdívka auta Kuga Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1569 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 456 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Letos konečně uzrál čas na výměnu automobilu a osmiletá VW Jetta šla do světa (recenze je zde také). Myšlenka na koupi něčeho praktičtějšího a novějšího se tátovi honila v hlavě již nejméně dva roky a né vždy to mělo být SUV. Podmínkou bylo auto trochu živější než MPI v Jettě a hlavně vůz karoserie kombi či SUV, které má na střeše lyžiny, pro snadou montáž nosičů kol a hlavně nepřesahuje délku 4,6 metru, protože se musí vejít do garáže :D

Cesta k vozu:

Adeptů bylo skoro na desítky, jelikož se časem měnily jak priority, tak hlavně rozpočet. První myšlenky padaly na druhý a lehce ojetý Ford Mondeo MK IV kombi, jelikož tento vůz máme doma a slouží dobře (viz recenze zde), nebo Passat či první Kugu.

S narůstajícím použitelným rozpočtem se táta začal zajmat více o SUV, jelikož už nejsou nejmladší, lépe se jim do takového vozu nastupuje a velké kombi nevyužijí, protože jezdí převážně ve dvou ( pro zajímavost, koukali jsme na Focus kombi, Leon ST, Astru ST...). Do hry se dostávala korejská SUV jako Hyundai Ix 35 a Kia Sportage, jelikož se nové vozy daly sehnat kolem 400 tisíc a to už bylo lákavé. Nastal konec září 2014, kdy se přešlo od teoretizování k činům, jelikož po projetí Sportage byl otec velmi zlákán nabídkou vozu s 1.6GDI a maximální možnou výbavou FiFa za bratru půl milionu. Já jsem však přesvědčen nebyl, zejména nudným řízením bez větší zpětné vazby a kabinou, která sice na korejské poměry patřila k tomu nejlepšímu, pořád na evropskou konkurenci trochu ztrácela.
Během dvou dnů se nám podařilo prodat Jettu a já začal obtelefonovávat dealery Kie, kde dostanem nejlepší nabídku, pokud možno s lepším motorem. V inzerci jsem stále bral v potaz i konkurenci a narazil mimo jiné na dvě dvojkové Kugy. Jedna bílá, nová skladovka, druhá černá, s 5000 najeto, 2 měsíce stará. Po chvilce váhání, že bílou prý ne ( přitom mi nepřijde špatná, nejednalo se však o metalický lak), jsme se vydali pro tento černý kousek. O dvojkové Kuze (a eventuálně Tiguanu) se z počátku nepřemýšlelo hlavně díky ceně vysoko nad rámec (jinak se samozřejmě tato auta otci velmi líbila a pro Ford hlavně hovořila také spokojenost s touto značkou), ale po předložení nabídky, kterou mi prodejci dali, bylo rozhodnuto.

Vydali jsme se do Písku k dealerovi, kde na nás čekal náš budoucí vůz a po první jízdě bylo jasno. Jízda, podvozek (ještě o chlup lepší, než Tiguan) a motor, který měl až nevídanou chuť do otáček nás dostal.
A ted již ke konkrétnímu vozu a zkušenostem. Jen podotknu, že já jsem trochu karoserii SUV rodičům rozmlouval, protože se mi takováto auta zas tak nezamlouvají, takže recenze bude trochu i z pohledu člověka, který takové auto nepreferuje, nýbrž.... má to své jisté plusy.. čtěte dále.. :)

Konfigurace vozu :

Kuga II 2014 - 1.6 Ecoboost 110kw 6st převodovka 4x2

Výbava trend - 7x Airbag, poloautomatická klima, elektrická a vyhřívaná zrcátka, rádio s ovládáním na volantu, ESP,ABS,ASR, el. zrcátka, tempomat, mlhovky, denní svícení, start stop systém, startování bez klíčku, kožený volant, poté součástí paketů parkovací senzory v zadu, vyhřívané přední sklo a zrcátka, chromované lišty kolem oken, chromované hagusy, sportovní sedačky s výhřevem a v zadu tonovaná skla...

Pneu 235/55 R17, na léto dokoupeny Alu kola dodatečně, bohužel na fotkách budou až na jaře :)

Exteriér:

Focus na chůdách? Jo, dalo by se říct. Možná není nejkrásnější, ale ostudu rozhodně neudělá. Kuga i v základní výbavě má stříbrné lišty kolem oken a stříbrné střešní lyžiny, což v kontrastu s černou barvou působí elegantně. Vnímání vzhledu je však čistě subjektivní, takže každý ať si názor udělá sám. Kuga také oproti předchozí generaci celkem narostla, takže působí jako trochu větší auto, než některá konkurence.

Interiér:

Starý známý Focusí interiér s masivním panelem rádia, který způsobil už hodně ostrých slovních přestřelek. Ne, nelíbil se mi.... zezačátku určitě ne a kdo viděl faceliftovaný Focus III, tak ví, že se to dá rozhodně udělat lépe. Zvyk je zvyk a je to vlastně jediná vážnější piha na kráse. Oproti Trendline Focusu III jsou použity lepší materiály a slícování na jedničku srovnatelné s mainstreamovou špičkou ( Tiguan), dveře jsou z části z měkčených plastů (jen v předu), obšité koženkou. Palubní deska je v trendu doby měkčená jen nahoře a spodek je z tvrdého plastu. Dekorativní lišty nepůsobí zrovna luxusním dojmem, ale i přesto to není žádná hrůza a někteří výrobci tento kýč táhnou ještě dále. Na druhou stranu je tu příjemný multifunkční volant obšitý kůží ,který se velmi dobře drží a zde se dostanu k největšímu ergonomickému prohřešku modelové generace FocusIII/Kuga II. Nechápu, proč inženýři ve Fordu obrátili ovládání rádia a palubního počítači vůči Mondeu/Smaxu/Galaxy ? Tohle mne dokáže po přesednutí vždy vytočit. Dále je zde jinak řešen tempomat, který je ve Fordech už tak zbytečně složitý a zde si postesknu za jednoduchou páčkou koncernových vozů. Ostatní ovladače jsou v pořádku a není problém je nahmatat či používat. Nesmyslně masivní rádio má zbytečně moc tlačítek, ale budiž, asi šlo o záměr a stejně ho ovládám z volantu. Oproti Sony audiosystému v Mondeu hraje hůře, což se však dá čekat. Kuga má již moderní startování tlačítkem a bez klíčku, což je někdy matoucí a zezačátku jsme dostkrát vystoupil s klíčkem hozeným na středovém panelu. Velké plus Kugy je také vyhřívané přední sklo, což je naprostý luxus pro auta, která občas musí v zimě stát venku.

Prostornost a variabilita:

Není největší ve třídě, ale plně postačuje pro 4 dospělé osoby. V zadu ho předčí Tiguan, stejně jako v kufru. Přípaltkové sedačky mají lepší boční vedení a tvarování, takže nejste unaveni ani po dleší cestě, ale opět musím konstatovat, že ty adekvátní (Titanium) z Mondea jsou na tom o trochu lépe. Znám i Trendline sedačky z Focusu III, které jsou o trochu horší, ale neviděl sem fyzicky žádnou Kugu, která by takové sedačky měla jinak, než na papíře v konfigurátoru :)
Velmi sympatické jsou dva držáky na nápoje ve středovém tunelu, kam se vejde jak 0.5l petka, tak i kelímek s kávou či Colou. Což je ale velká škoda je absence středové loketní opěrky vzadu a tím i absence tunelu na lyže.
Kufr je dostatečný, kombik to není a na potřeby rodičů to stačí. Je zde velmi chytře řešen nastavitelný sklon zadní opěrky a blesukrychlé položení sedaček pákou. Bohužel ale po složení sedaček nevznikne rovná plocha. Kufr je však pravidelný (hranatý) a lze přepravit i rozměrnější krabice.

Jízda:

Zde se dostáváme k nejsilnějším zbraním tohoto auta. Ano.. skutečně jezdí jako nízké kombi. Skutečně výborně tlumí nerovnosti a nemá problém se proplést zatáčkami. K tomu přspívá i systém přibržďování vnějšího kola v zatáčce, takže kolikrát si s autem lze dovolit opravdu hodně a pořád máte pocit stability. Po srovnání konkurence Kugu v oblasti jízdy řadím i nad etalon třídy Tiguan, což potvrdili i jeho majitelé po svezení s Kugou. Ať už se jedná o komfort či blbnutí v zatáčkách. Co se píše v testech na toto auto sedí dokonale. Mne, jakožto zarytému odpůrci SUV se začal líbit vyšší posaz především v nepřehledných kolonách ve městě, ale i na okrsce.

Motor:

Další výborná věc je motor. Na auto je naprosto dostačující, jde krásně do otáček, výkon hezky graduje a skvěle se s ním předjíždí díky overboostu na 270Nm. I když se jedná vlastně o základní motorizaci, tak si s ním ostudu rozhodně nestřihnete a kdo nemusí být za každou cenu vždy první, tak mu ani drasticky nedojde síla při plně naloženém autě v kopci. Nafta to není, takže si to odnesete vysokou spotřebou při takovémto stylu jízdy. Maximální rychlost jsem zatím dostal na 210km/h, ale možná by ještě kousek šlo :). Jako další zajímavost mohu uvést, že když dobře a rychle přeřadíte v otáčkách, tak je i slyšet ufukování turba :). Převodovka je přesná, ale tuhá... Ford :)
Spotřeba je na tom hůře. Já osobně se pod 8 litrů nedostanu, ale dá se jezdit za 7.5, jenže taky za 10, jelikož motor k tomu občas svádí.

Auto bylo koupeno s 6000 Km a nyní má lehce nad 9000 Km. Zatím obrovská spokojenost, hlavně díky jízde, která předčí i některé estestické nedostatky v interiéru. Musím však poznamenat, že otec není takový hnidopich a interiér se mu veskrze líbí. Já si taky zvykl a je to jen malá piha na kráse jinak velmi univerzálnímu a hlavně ve své kategorii velmi dobře jezdícímu SUV. Kdo by hledal v této kategorii auto tohoto typu, určitě Kugu projeďte a pokud nehledáte největší kufr, jistě se vám bude líbit. Časem budu přidávat další info o voze.

Silné stránky

Motor
Podvozek
Ovladatelnost a jízda
Vzhled
V "základu" je výbava nadstandartní

Slabé stránky

Spotřeba závislá stylem jízdy
Ošklivý panel rádia
Absence středové loketní opěrky v zadu
Černá barva - pořád špinavé
Start Stop systém - Otravné a na spotřebě se to skoro neukáže

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Vinkler Písek - vše korektní, rychlý přístup a během dvou hodin jsme odjížděli s vozem domů.

 

Novinky v recenzi

16.9.2019 09:27

Prodáno

Po pěti letech šla Kuga z domu, skončila prodloužená záruka a riskovat znovu výměnu motoru se nechtělo. Místo ní jsme pořídili novou Kugu facelift s 1.5EB 110kw titanium v barvě magnetic grey. Recenze možná časem bude + srovnání předFL a poFL verze.

29.8.2016 16:35

Epilog k Ecoboostu

Po skoro měsíci odmlky se mi dnes ozvalo zastoupení Ford ČR s tím, že je mrzí vzniklý problém a i přesto, že rozšíření záruky na vozidlo lze zakoupit pouze v 1. měsíci od koupi vozu za cenu 20 tisíc Kč, nám zdarma rozšiřují záruku Ford Protect do roku 2019, nebo 120 tisíc najetých km. Musím uznat, že se překonali, i když mne to stálo dost nervů a dohadů :) .

3.8.2016 09:39

Auto je doma, Ford ČR nepřestává překvapovat ! Odstrašující případ neschopnosti

Takže jak jsem již psal v titulku, auto je od pátku 29.7. doma. Ze zákulisních informací vím, že prý se Auto Hornát, kde vozidlo servisovali, snažilo spojit s naším dealerem Auto Vinkler Písek o poskytnutí náhradního vozdila, ale bezúspěšně, stejně tak jako s Ford ČR. Kde je pravda nechci soudit, nicméně vozidlo bylo předáno a po peripetiích a dohadování s Ford ČR máme rozšířenou záruku o měsíc, kdy auto stálo + 2 roky na nové díly (motor), což udává zákon ČR.

Již od minulého týdne jsme se snažili zjistit, zdali je nově montovaný motor nějak modifikovaný, respektive ten "postižený" pístní kroužek, oproti původní verzi z roku 2014, kterou postihl tento problém. Servis neví, Importér slíbil, že zjistí. Mezi tím jsem v průběhu podal reklamaci na importéra a zúčastněné dealery, jelikož tím propadla jedna dovolená, my zůstali bez vozidla měsíc a nebylo nám nic nabídnuto, auto, kompenzace, vlastně i dopravu do Plzně jsme si museli zaplatit a z dobré vůle alespoň pro rodiče přijel technik ze servisu na nádraží (což byl jediný člověk v celé kauze, který se nám snažil vyjít vstříc).

Včera mi přišel oficiální email od Fordu, že jsou rádi, že vozidlo již máme a že doufají v naší spokojenost :D:D:D Upřímě nevím, jestli mám brečet, nebo se smát. Absolutně žádné vyjádření k reklamaci, žádná omluva, nabídka kompenzace, jakékoliv (byť i třeba zapůjčení předváděcího vozidla, k udržení zákazníka, cokoliv), a ani slovo o tom, zdali je pístní kroužek na našem motoru již modifikován a nestane se znovu stejný problém, nebo se jedná o stejný díl a nejlepší bude tedy auto poslat rychle do světa.... nic. Odpovědel jsem tedy a myslím to smrtelně vážně, že pokud nedostanu potřebné informace a vyjádření k reklamaci, obrátím se na Ford Europe s žádostí na prošetření jejich postupů a celého případu, včetně nechání zákazníka měsíc bez auta v době záruky... No, nepředpokládám, že se dočkám spravedlnosti ;)

22.7.2016 17:43

Peklo jmenem Ford ČR pokracuje

Trable pokračují. Kde se dá dovolat nějaké odpovědnosti? Po víkendu to budou tři týdny co je auto nepojizdné. Jsem v zahraničí a tak mám jen strohé informace, že vizidlo, které mělo být v pondělí připraveno k předání stále stojí u auto Hornát Plzeň. Motor nemají a neví kdy přijde.... Prý by ho měli posílat z Turecka!?! Ford má motorárny v Turecku ? Rodiče jsou bez vozidla, zaplacená dovolená se blíží a náš dealer s námi vůbec nekomunikuje, auto Hornát odmítá zapůjčení vozidla leda za plnou cenu ( na tak dlouho několik desítek tisíc kč). Ford ČR i přes moji osobní návštěvu nehne brvou. Podal jsem i na popud milé slečny ze zákaznického servisu písemnou stížnost a doteď žádná odezva ... Ani omluva za způsobené komplikace natožpak nějaká forma kompenzace či náhradního vozidla. Podotknu jen ze příští sobotu vozidlu vyprší záruka..... Co dělat ? Má někdo zkušenost? Asi Ford ani nemá tu snahu se omluvit za vadné zboží ...

13.7.2016 17:29

Ford ČR - zkušenosti s dealery a importérem

Takže ohledně opravy : Po týdnu! už potvrdili, že se jedná o pístní kroužek, schválil jim to i "expert" z Prahy od importéra a objedná se tudíž nový motor na záruku (další týden se bude čekat na součástky). Chtěl bych zde popsat zkušenost s jednáním importéra, servisu a našeho dealera, kteří si nás přehazují jako horký brambor a rozproudit na toto téma diskuzi v případě podobných zkušeností. Náhradní vozidlo jsme nedostali, žádné cestovní náklady nám také nikdo kompenzovat nebude.

Ze zkušenosti s jinými značkami jak vlastními, tak i od známých a i informacemi z řad dealerů vím, že náhradní vozidlo v záruční opravě (a nedejbože v takto závažné, jako je nový motor) hradí importér stejně jako jiné výdaje, které se záruční opravy týkají. Ford toto prý nedělá a náhradní vozidlo, či výdaje na cestu hradí výhradně dealerský servis, který provádí opravu, a to z vlastní kapsy a je tudíž jeho dobrou vůlí, zda náhradní vozidlo poskytne či ne.... Toto se mi zdá u jedné z největších světových automobilek dosti zvláštní. Je to pravda? Máte někdo zkušenost? Pište do diskuze ;)

11.7.2016 13:38

24 000 km - Motor K.O.

Minulý týden se po zaškubání vyvalil dým z motoru a auto nás nechalo stát u krajnice, nyní nám byla sdělena diagnóza - vadný pístní kroužek na 1. válci - nutno repase motoru. Auto je ještě poslední měsíc v záruce, takže bude provedena oprava v rámci záruky, jinak bychom se asi nedoplatili...... Co na to říct, auto jezdilo opravdu skvěle a o to je to větší šok, přemýšlíme o prodeji, ideálně výměnou za TDCi verzi, popřípadě něco podobného (Fokus, Mondeo).

Největší rozhořčení mám z dealerské sítě Ford a jejich přístupu, vozidlo bylo odtaženo do nejbližšího servisu, který není domácí, řešíme zapůjčení náhradního vozidla, oficiální zastoupení FORD.CZ nám řekl, že to může udělat jak servis, tak náš prodejce, jelikož je vůz v záruce a oprava je dlouhodobá, ale všichni hází vinu na druhého a nikdo nechce toto řešit. Vozidlo bude odstavené na minimálně 3 týdny....

10.4.2015 14:00

Děsivá spotřeba

11 000Km: Poprvé jsem s vozem vyzkoušel delší trasu (cca 600km, z 90% dálnice do Německa a zpět). Auto jede hezky, motor má dost síly, když je potřeba, tak na 4ku ze 140-150 km/h umí auto vystřelit vpřed (úměrně své váze a objemu motoru samozřejmě :D).
Velké a nepříjemné překvapení je spotřeba. Cesta tempomatových 130-135km/h se odvděčila spotřebou kolem 9.6 litru/100km!!!! Při cestě nazpět jsem zkusil jet více sám v Německu cca 150-160km/h plynule a spotřeba byla totožná, auto nemuselo přidávat plyn do kopců, tak jelo lépe... Podotknu, že to byla cesta za velmi nízkého provozu a v 99% trasy plynulá. Spotřeba je velkým zklamáním jinak výborně jezdícího SUV.... škoda..

Otáčky motoru - 130 km/h je to 2800ot/min a 140 km/h 3000 ot/min.


Přidat názorDiskuse: Ford Kuga Ecoboost

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Ford Kuga



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…