Recenze

Ondrac91 (muž 33 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Fabia 1.6 TDI Sportline

9.44 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta MikyMaus Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 195 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Tak jak začít, no jako každodenní čtenář tohoto webu jsem se rozhodl po dlouhé době oprášit svůj účet a přidat své nové přemisťovadlo. Mým minulým autem byla Opel Corsa C 1.7 DTI s rokém výroby 2001, která tu ma taky svoji recenzi. Jelikož jsme s kozou najeli společně pěknou řádku kilometrů a na tachometru jí svítíla číslice 243 000 km, rozhodl jsem se pro nástupce. Pochopitelně jako první na řadu přišla "déčková" corsa, případně její bratranec Grande Punto. Corsu jsem však zavrhl protože motor 1.3 cdti/jtd mne nenadchl a "dospělácký motor" 1.7 cdti je v corse opravdu rarita. Grande punto jsem vyřadil taktéž, jelikžo jsem chtěl auto 2010+, tedy po faceliftu kdy punto dostalo přídomek Evo a osobně mi přijde, že trošku zošklivělo a naftový motor opět jen 1.3 JTD, 1.9 se snad už do eva ani nedávala. Nastalo tedy dilema, zalíbilo se mi Clio, ale opět mi přijde, že renault faceliftem clio naprosto zabil (mluvíme dnes už o minulé FL generaci). Navíc jsem měl strach z dci motorů, které jsou sice velmi kulturnímy společníky, co toho moc nevypijou, nicméně jistou obavu o spolehlivost jsem měl, jelikož jsem měl opět v hledáčku auto co bude mít najeto kolem 120tkm a já sním najedu opět dalších 120-130tkm.

No ať to trochu zkrátím, do finále se dostala i přes svůj, no minimálně kontroverzní vzhled alá šuplík, Fabia II po FL, FL nepřipadal v uváhu kvůli motoru 1.9 tdi PD mne nenadchl ani v octavii, kde mi vysloveně trhal uši svým projevem a duněním. O 1.4 jsem ani nepřemýšlel, od začátku mne totiž zaujal motor 1.6 TDI a šel po něm. Pochopitelně jsem si procházel také španělskou ségru Ibizu a něměckého bratra Polo. Ale nabídka nebyla tak široká. Nároky na výbavu jsem neměl nijak přehnané, dnes už klasika, chtěl jsem klimu, el okna vpředu a el. ovládané zrcátka. Po hledání jsem přidal maxidot, ne snad kvůli tomu, že bych potřeboval koukat na aktuální rychlost v "digitálu" atp. ale protože jednoduše Fabia s tímto prvkem má klasickou rafičku nádrže a hlavně teploty chladící kapaliny. Po chvíli hledání, které se zúžilo jen na výběr z nabídky škodováckých dealerů, jsem měl vybráno, v nabídce se totiž objevilo několik Fabii ve verzi Sportline, netrvalo dlouho a jednu jsem měl, po asi 14 dnech vybírání té pravé, doma. Jedná se o rok výroby 2011, co se týká výbavy tak osobně jsem spokojen i když je to spíše na oko, vyjmenuji tedy to hlavní 4x airbag, maxidot, manuální klima, 2x el okna, SunSet, 17" kola, bílá střecha, projektorové světlomety, sportovní sedačky, malý kožený paket, el. ovl. zrcátka.

Silné stránky

Auto mám dost kráce a zatím jsem sním najel cca 600km, takže je brzo na nějaké závěry ale pokusím se o to:
+motor: kultivovanost, rád se vytáčí a je tichý oproti 1.9 tdi Pd je to velký rozdíl
+uživatelská přívětivost
+zpracování
+odkládací prostory
+komfort, ano auto je velmi tiché a přijde mi i pohodlné oproti Corse C, kterou jsem měl předtím o celý světelný rok
+převodovka, je velmi přesná a výborná na dálnice, kdy při 130km/h točí něco kolem 2300rpm, oproti corse která točila 3000, velký rozdíl

Slabé stránky

-spotřeba, ne že by se jevila že bude vysoká to ne, zatím se ustálila na 5.2 (podle PP) přijde mi však že je velmi závislá na jízdním stylu, u rotačky ať jsem jel jak jsem chtěl žrala od 5.2 do 5.5l (podle dotankování)
-vzadu bubny
-přeposilované řízení
-vysoký posaz
-oblíbenost Škodovky u zlodějů, ja vím za to nemůže

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím až na výměnu žárovky žádně, nicméně měnit žárovku na pravé straně je jen pro fajnšmekry, jelikož pár cm od světla je naftový filtr a chlap s větší rukou prostě nemá šanci (strávil jsem s tím asi 2h, nakonec to musel udělat někdo...menší)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval u Klokočky na Barrandově a naprostá spokojenost, věnovala se mi celou dobu slečna/paní Ducháčková a vyšla mi vstříc ve všem, bohužel to nemohu říct o jejím kolegovi panu Švarcovi, který mi přišel neprofesionální, ale to bych tu nerad rozebíral, jednal jsem sním všehovšudy jen 2x.

 

Novinky v recenzi

2.1.2018 18:44

Tak prodáno

Byt to není úplně aktuální informace tak auto je prodane a vystřídal jej bavorak, tak snad další recenze. :)


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Tady zatím nemohu sloužit.

praktičnost
10

Překvapil mne prostor oproti minulému auto v kabině a zavadlový prostor a množství odkládacích prostorů.

prostornost
8

Kupoval jse mmalé auto, takže jsem nečekal buhví jakou prostornost, vzadu jsem neseděl ale pro dva se to dá, vepředu nemám problém ani s pravou nohou:-)

jízdní vlastnosti
7

Zatím se seznamujeme, nelíbí se mi vyšší stavba karoseri a vyšší náklony v zatáčkách, nicméně zatím nemám důvod nevěřit, že by byly špatné. Jo a přeposilované řízení taky moc jistoty nepřídá

jízdní komfort
10

Obecně jsem si myslel, že malá auta moc velký pokrok v tomto směru neudělala, nicméně jsem byl překvapen jak komfortně fabia jezdí tady musím dát za 10

provozní náklady
8

Zatím se jeví jako ne moc hladový motor, nicméně spotřeba 3,6l mimo město je scifi. reál vidím kolem 5,5 (podle dotankování)

náhradní díly
10

Byla to z jedna věcí kterou jsem zkoumal před koupí a cenou ND jsem byl potěšen, byla to taky jedna z věcí která rozhodla

výkon motoru
7

No 55kw žádná sláva, aspoň že motor "táhne" v podstatě od volnoběhu až do nějakých 4000rpm, nicméně určitě plánuji chiptuning

spotřeba
7

Spotřeba dle tabulek se nekoná, nicméně hladová také není, jen mi přijde poměrně náchylná na způsob jízdy.

hlučnost motoru
10

Tady musím pochválit motor, který je naprosto tichý po zahřátí.

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou příplatková anatomická, sportovní jsoutrošku tvrdší a nějkomu by tvarování mohlo vadit, ale já jsem spokojený

brzdy
6

Brzdy brzdí sice zatím dobře, ale za ty bubny...

zavazadlový prostor
8

Nebyl pro mne prioritou, ale na malé auto je opravdu slušný






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…