Toyota Corolla (2019)
20.4.2019Auto bylo potřeba nové ani ne kvůli stáří předchozího, ale kvůli prostornosti a našemu třetímu přírůstku do rodiny. Do současného Aurisu TS se prostě 3…
Toyota Corolla (Mikesus)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
JirkaVejrazka 21.12.20 10:29
« Re: Hybrid na dálkové cestování
U Priusu je to vykryvani segmentu videt dobre, tam je to beze sporu. Ale funguje to dobre na okreskach, na dalnicich je to nepouzitelne (stejne jako adaptivni tempomat). I tak to clovek musi hlidat, jsou situace, ktere nezvladne (typicky protijedouci kamion na horizontu, nebo velka vzdalenost k protijedoucimu autu, kdy uz oslnujes ale auto ho jeste poradne nedetekuje). -
-
Ozzman 18.12.20 09:56
« Hybrid na dálkové cestování
Dovolím si zde napsat zkušenost z nedávné cesty Mikesusovou Corollou. Takový opačný pohled očima dieselheada >:D
Jeli jsme na trase dlouhé cca 120 km normálním tempem, většinou okresky 1. třídy, kousek dálnice a kousek města a vesnice. Píši to proto, protože i když jsem Corollou jel hodněkrát a dalšími hybridy taktéž, vždy to bylo v režimu testovacím a teď jsem měl poprvé možnost jet delší trasu normálním tempem, kde nebudeme blbnout na okreskách, či poskakovat zacpanou Prahou >:-[]
Jakožto pravověrný vyznavač turbodieslů jsem s autem jel samozřejmě tak, jako bych jel se svým autem, takže nějaké plachtění, rekuperace, to neznám.. >:D
První dojem po delší době a přesednutí z dvou Yarisů, kterými jsme absolvovali asi 200km bezprostředně před tím byl - tyjo to je prostorný a ty skvělé sedačky(to jsem ale věděl, ty se Toyotě povedly). Nebudu se dlouze rozepisovat, shrnu to do pár bodů a odlišností, proti jiným autům, které znám.
- hluk od podvozku - bohužel asi nejslabší stránka Corolly, hlavně v porovnání s jinými auty segmentu.
- motor má opravdu slušný výkon, ale nenutí vás jet rychle, s konvenčními auty bych stejnou trasu jel asi rychleji, zde jsem neměl problém držet 90-100, asi je to i výhoda. Na rozdíl od spalováku po té, co dám nohu z plynu Corolla (i jiné hybridy) zpomalují, takže lechtaní plynu se zde rovná udržování a né zrychlování. Když je potřeba, ty koně tam jsou, to jsem se přesvědčil mockrát. Pro lidi, kteří platí pokuty za rychlost, jako já, je to asi spíš výhoda >:D Ostatně je to o zvyku.
- Matrix světla - jsem zvyklý na obyčejné adaptivní LED, popřípadě klasiku, zde jsem měl problém, že v určitých situací si nejsme (protože jsem toto aktivně diskutoval se spolujezdcem a majitelem) jistí, jestli vykrývají segment, nebo ne, ale asi 4x na mne protijedoucí auta blikali, což se mi s Mondeem stalo za 2,5 roku používání 1x. Proto jsem to nakonec vypnul. Jinak svítí parádně a hodně daleko, na jejich obranu.
- Spotřeba - trasu jsem dojel za 6,2 na sto, nejel jsem rychle, byla tam a mlhy, myslím, že bych to byl schopný dát s turbodieslem tímto stylem za méně (třeba služební O3 2.0 TDI), popřípadě +/- stejně se svým Mondeem.
Snad mne za to Mikesus nezabanuje, ale na takové trasy bych si radši vybral jiné auto s turbodieslem >:D
Nicméně pořád platí, že Corolla je nejlepší hybrid do milionu, který jsem zkoušel a dle mne nejlepší Toyota, až na to odhlučnění, která se prodává.... -
Mikesus 24.11.20 11:41
« Re: Zase Toyota?
To víš, ze Zličína do Zdib je to za rohem, tak pořád koukám, co si tam vybrat >:D
A hybrid jo, navíc po aktualizaci v Corolle mám online služby MyT, které aspoň v aplikaci ukazují podrobnosti jako ujetá vzádelnost v EV, čas v EV, spotřeba v dané jízdě atd. a dělá z toho historii.
Takže budu moct snadněji porovnat udávanou a reálnou spotřebu. -
Barrichello 29.08.20 16:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tankovani u ONO
ONO si nemůže dovolit prodávat benzín, který by byl tak pančovaný, že by spotřeba byla větší o víc jka litr. To jsou bohužel opravdu lži a výmysly, nebo si to auto neměl v dobrém stavu. Strašně jednoduché. Nebo je toyota klump přecitlivělý na kvalitu paliva.
Jezdí tam mraky lidí dlouhá léta.
Konkurence typu MOL, Benzina, Shell, OMV a posl. je nenávidí, protože kde je ONO poblíž, musí dát menší ceny, jinak by tam nikdo nejezdil a tak na ně posílaj jednu kontrolu za druhou. Kdyby takto pančovali paliva, dávno by krachli - co by zaplatili na pokutách.
Víš, ona jedna čerpačka ONO má za měsíc vydělá tolik, jak 3-4 čerpačky Benziny a 5-9 čerpaček MOLu. Takže asi tak :-) :-) :-) :-) :-) -
Barrichello 24.08.20 14:17
« Re: Re: Re: Tankovani u ONO
ONO má benzín za 25,90 aktuálně, neviděl sem jedinou MOL, Benzínu, Shell či OMV, kde by byl benzín pod 27,90, spíš některé mají 28,50 a na dálnicích i víc apod.
Takže to, že to žere o litr navíc na 100 km, když ale dáš za 10 litrů navíc 25-30 kč, co je přesně cena toho litru je úplně jedno :-)
Komu to žere o víc jak litr navíc tak bud to musí být řádně pančovaný benzín lihem nebo něčím, což teda fakt ONO nebude riskovat, protože by dostalo brutální pokuty - nebo to auto rozhodně není ve 100% stavu. Většinou bývaj v háji lambdy a katík nebo je to vyčochtaná plečka se 400 tis km+ (většinou samozřejmě stočená na 150 atd)
Jinak ONO bere paliva nejvíc z německa a rakouska, a když jim vypadne dodávka, kupují normálně tady z Kralup. -
woody-alien 24.08.20 13:37
« Re: Re: Tankovani u ONO
Hmm, s ONO mám trochu jinou zkušenost. Normálně tam netankuju, ale relativně nedávno jsem jel pomalu už jen na benzínové výpary a ONO mám kilák od baráku. Takže jsem to risknul a rozdíl v chodu motoru nebo spotřebě žádný znatelný nebyl. Nicméně já při každém tankování dávám VIF, takže těžko říct. Jinak aktuální cenový rozdíl je u běžné N95 25,70 ONO vs. 27,80 Benzina. Tohle ale neřeším.
Vervu tankuju taky, ale vůči Efectě taky nic znatelného. Tím nechci říct, že by bylo zbytečné brát lepší benzín. Jen od toho nesmíš čekat, že ti to roztrhne auto vejpůl a ještě s o 1/3 lepší spotřebou. ;-) -
Mikesus 24.08.20 11:00
« Re: Re: Tankovani u ONO
Píšu jen z vlastní zkušenosti. Byla to katastrofa. Ale jak píšu, mohl jsem mít jen smůlu, ale to už mne k nim podruhé nedostane. Tchán taky tankuje jen u ONO, má o cca litr větší spotřebu ( 6,5 místo 5,5 ) než když jsem mu párkrát natankoval já, ale při jeho nájezdu nula nula prd je mu to jedno.
Rozdíl tedy 2-3 koruny jsem nikde neviděl. Tam kde jezdím se to pohybuje spíše do 80 haléřů. -
Barrichello 24.08.20 10:54
« Re: Tankovani u ONO
Kámoš jezdí na Ono pro naftu asi 12 let a občas bere i benzín a nikdy žádný problém, já tam jeden čas jezdil taky pravidelně a jelo to úplně normálně vždycky.
Hlavně rozdíl na litru u ONO vs MOL, benzina, OMV a Shell bývá 2-3,5 na litru :-) :-) :-)
Dvojnásobnou spotřebu neudělá benzín, to by musel být těžce pančovaný, a to si ONO, na které se neustále posílaj kontroly, protože je konkurence hodně nemusí nemůže dovolit, však se podívej kdo dostává pokuty a ONO tam moc teda není. -
JirkaVejrazka 24.08.20 08:28
« Tankovani u ONO
Skoda te nehody, ale hlavne ze je to jen lak. Pri soucasnem mnozstvi kolon se divim, ze se to nestava casteji, preci jen lidska pozornost v dlouhe kolone vs. mnozstvi prilezitosti....
S tim tankovanim jsi me prekvapil, ja na ONO obcas tankuju (mam hned dve prirozene po trase kde jezdim za rodici) a vliv na auto jsem nezaznamenal. Je ale fakt ze to nijak zvlast nesleduju a u meho auta se to asi pozna hur nez u tveho. -
Mikesus 25.06.20 20:23
« Re: e-call
Přijde mi to úplně normální. Ale bohužel musím říct, že někteří řidiči okolo projížděli jako by tam nikdo nebyl a dokonce jeden byl dost agresivní, že nemohl chvíli projet. Tohel nepochopím. Ale ten ecall jsem chtěl především vyzkoušet, protože jsem byl v místě kde to velice dobře znám a popsal bych místo na centimetry.
Příště ( doufám že nebude příště) bych ecall znovu použil, především kvůli rychlosti, jednoduchosti a méně byrokracie s PČR. Ze prý i oni sami mají o polovinu papirovani méně, když je pouzit ecall. -
Mikesus 09.06.20 17:41
« Re: Re: To zni jako vyzva :)
Beru to přes Most Legií, poté před Těšnovským Tunelem na magistrálu, ale druhý břeh taky může být zajímavý. Tam bych se trochu obával nájezdu na magistrálu na mostě, kde z téhle strany se fakt blbě najíždí. Možná ještě přes Štefánikův most to vzít na Nám.Republiky. To budu muset ještě testovat.
Ale jak říkáš, stačí trochu zima ( proto to v zimě neměřím ) a blbá doprava a člověk je klidně na trojnásobku.
Taky je důležité mít na začátku plnou baterku. Bez toho to nejde.
Jestli někdy v budoucnu plánuješ výměnu za tohle, máš se na co těšit ( myšleno v dobrém ). Pokud chceš, můžeme se domluvit a můžeš dorazit si ji zkusit. Jo a za měsíc by nám měla dorazit i Camry