Recenze

8 Majitel

Škoda Fabia 16V 1.6 / 77 kW Sport

8,48 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12
Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta blackhawk Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:123000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 153 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

Koupeno jako nové 20.12.2007 u autorizovaného prodejce Škoda. Barva: Černá metalíza.

Silné stránky

Ideální pro jízdy na okreskách. Za těch skoro 114 000km má průměrnou spotřebu 6.23l/100km (ježděno hlavně mimo dálnice). Při obyčejné jízdě (tzn. v obcích do 60 a mimo obec do 100km/h) není žádný problém na delší trasy udržet spotřebu na 6l/100km. Samozřejmě v zimě se spotřeba pohyhuje na 6.5l/100km. Za posledních pár tisíc kilometrů je jízda kombinovaná okresky+dálnice - spotřeba za tuto dobu je na cca 6,8l. Není-li auto plně naloženo, má i potřebný zátah a umí v rámcích možností i rychle vystartovat. Na trojku se dá jet i cca 130km/h. Po 185km/h už zrychluje opravdu pomalu, ale hádám že 200km/h by zvládl (už jen dle umístění omezovače). Ačkoliv se kufr může zdát malý, zatím vždy postačil. Na letních gumách skvěle drží v zatáčkách a auto se celkově vůbec chová mnohem jistěji - 16ti palcové mu evidentně nejen prospívají na vzhledu, ale přidávají velice i na jízdních vlastnostech. Za celých sedm let a těch pár dní navíc se neobjevily v podstatě žádné zásadní problémy a auto vždy jelo a poslouchalo přesně tak, jak mělo. I základní reprosystém hraje na velice slušné úrovni. Výbornou manévrovatelnost pak podporuje i servomotor, pomocí něhož lze volant ovládat snad i malíčkem.

Slabé stránky

Síla motoru je adekvátní v závislosti na počtu pasažérů - jsou-li více než tři, motor už není tolik živý. Chybí 6. převodový stupeň na dálnice - při 130km/h spotřeba již radikálně stoupá. Zároveň odhlučnění v těchto rychlostech již není ideálně vyřešeno. Jako nevýhodu lze brát i trošku tužší podvozek (díky motorizaci/výbavě Sport) a také po těch kilometrech větší hluk při otevírání/zavírání dveří. Pro estetické fajnšmekry je vzhled interiéru také nepěkný - na jedné straně je (škodovácky) střízlivý, na druhé plastový a nudný.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Motorový olej+filtr oleje:
Vždy po 15 000km (celkem již 7x)
------------------------------------------------
Výměna oleje:
1. po 45 000km
2. po 90 000km
3. po 105 000km
------------------------------------------------
Servis brzdové kapaliny:
1. po 30 000km
2. po 60 000km
3. po 90 000km
------------------------------------------------
Brzdová kapalina:
1. po 30 000km
2. po 60 000km
3. po 90 000km
------------------------------------------------
Nástavec filtru:
1. po 30 000km
2. po 90 000km
------------------------------------------------
Svíčka: po 60 000km
------------------------------------------------
Vložka čističe vzduchu: po 60 000km
------------------------------------------------
Čistič klimatizace: po 75 000km
------------------------------------------------
Brzdové obložení přední + kotouč brzdový: po 90 000km
------------------------------------------------
Kotouč brzdový zadní + destičky + zarážka : po 105 000km
------------------------------------------------
Nová autobaterie+akumulátor+seřízení geometrie:
po 109 000km
------------------------------------------------
V podstatě všechny tyto údaje jsou běžnou údržbou auta, která byla provedena při pravidelných kontrolách. Drobnosti jako výměny žárovek, apod. nepočítám.
------------------------------------------------
(menší) havárie:
- Hned zpočátku byl trochu naražen zadní nárazník (důchodce + nedostatečná vzdálenost) - byl vyměněn kompletně za nový.
- Zadní dveře jedno zlé auto, co nedalo přednost, trochu promáčklo. Ale opravdu jen trošku, je to vyklepané tak, že normální (moje) oko to nepozná.
- Pár menších škrábanců, ale tomu se za ty roky člověk nevyhne:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo na každé pravidelné prohlídce ve značkovém servisu Škoda. Po 105 000km sem toto auto odkoupil od taťky (do té doby jsem na něm i tak najel plus mínus 10 000 - 15 000km) za 105 000Kč (kamarád mi dělal přibližný odhad ceny vozidla, cena prodejní se pohybovala v podstatě za to co jsem to nakoupil, takže dobrý obchod:) A hlavně jsem znal každý kilometr auta od začátku.

 

Novinky v recenzi

13.6.2015 17:55

Výměna autobaterie

No..to je tak, když si říkáte, že když tuhle zimu baterka ještě zvládne, tak to v létě ještě dokope a vy ji koupíte až na zimu další. Je pravdou pravdoucí, že jsem si ji chtěl změřit od kamaráda, ale slovo nedalo slovo a i když jsme spolu x krát byli, já prachsprostě zapomněl. Ale auto nadále šlapalo jako hodinky když na začátku února (už bylo relativně teplo a já si říkal, tak zima za náma, pohoda!) jsem šel k autu s obvyklým cílem - 140km jízdou tam k nám do kopců. Auto stálo (chudák venku) asi určitě již něco přes týden (nemocnému by se mi špatně jezdilo) a už na mě čekalo jako imigrant na azyl. Sednu, připoutám se, otočím klíčkem a...krásně nastartovalo (ostatně jako vždycky). Toš si říkám, pohoda veliká. Čekám na přítelkyni, abychom mohli vyrazit, nabrat spolujízdou další mladé uvědomělé lidi a tak vůbec. Uvědomělí lidé měli čekat asi 3-4km od našeho startovního bodu, dojel jsem jakoby nic a on nikde nikdo. Říkám si, to nevadí - počkáme. A jak jsem tak nějak už si navykl v podobných případech, automaticky jsem vypnul motor. No prostě jsem udělal věc, kterou jsem udělat neměl. Ale na druhou stranu to bylo možná i dobře, protože jakmile milá slečna dorazila, kufry si nabalila a já chtěl nastartovat, dozvěděl jsem se, že výměna autobaterie je věc, která by se odkládat neměla. Nu což, trapas jak sviňa, kabely jsem samozřejmě neměl, tak když motor nechytl ani po všech možně nemožných tricích, jsem začal obvolávat známé o kabely. Naštěstí jeden kamarád mi potvrdil, že přijet může, tak za neustálého omlouvání (teď už 2 slečnám a mé přítelkyně) jsem vlastní silou odtlačil auto do pozice ve které bylo nabíjení-schopné a zůstal raději už venku. Čekal na spásu v podobě kabelů. Byl v tom jen malý háček. Kamarád kabely neměl, ale byl tak hodný, že mi je šel i koupit! Minuta od minuty (u)běhla a my už na místě stáli asi dobrých 45 minut - ano, nechtěli byste být v mé kůži.. kdybychom aspoň nevezli ty dvě milé duše! To si pak jen říkáte, jak naschvál, milionkrát jedete, nikdy se vám nic nestane a pak najednou bum. V tu chvíli už jsem začal v duchu trošku prskat a s vědomím, že už tady musí každou minutku být, jsem otevřel kapotu. Trvalo asi přesně tak minutu a půl, když (mně) neznámý chlap z ničeho nic zastavil s otázkou, potřebujete pomoct? Po mé odpovědi, že zda-li by čirou náhodou neměl startovací kabely, tak bychom byli velmi vděční, se mu rozzářili očka, vyprovodil ženu s nákupem do pryč a ke mně okamžitě zajel. Auto bylo během minuty nastartované, já šťasten, že dobří lidé ještě existují a zároveň rozčílen, že mě otevřít kapotu nenapadlo dřív. Jediné dilema které přede mnou ještě bylo, mám-li čekat na kamaráda z kabely, ale vzhledem k tomu, že všechny ženštiny už se na mě neúprosně koukali kdy pojedem, jsem se mu aspoň se slibem předplaceného piva omluvil a tím jsem mohl završit večer, kdy jsem se cítil jako vůl snad před každým a nejvíc sám před sebou. No zvedli jsme kotvy, úspěšně odjeli/dojeli. Vím, že noc na to byl mráz jak cip, ale baterka se jízdou natolik probrala (čti nabila), že jsem ráno v pohodě nastartoval a okamžitě jel do servisu ji vyměnit (měl jsem v plánu i seřízení geometrie, tak se to alespoň spojilo). Servisák se na mě akorát škaredě podíval, když zjistil, že ta baterka tam je ta originální už přes sedm let, já se v duchu zasmál a šel jsem si po svém. Inu což, doufám, že na dalších sedm let mám zase klid!


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
6
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
6
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
7

Více o modeluŠkoda Fabia 5J (2007-2014)
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Vondráčková po Plekancově obvinění ze lží: Tak já řeknu pravdu!

Vondráčková po Plekancově obvinění ze lží: Tak já…

Reakce Lucie Vondráčkové (38) na druhé prohlášení Tomáše Plekance (35) na sebe nenechala dlouho čekat. Zpěvačky…

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

 

iSport.cz

Povede Plašila legendární Henry? Má o to zájem, prozradil Wenger

Povede Plašila legendární Henry? Má o to zájem,…

Českého fotbalistu Jaroslava Plašila by mohl v Bordeaux trénovat legendární kanonýr Thierry Henry. Bývalý kouč…

Barcelona měla nejdražší lavičku v historii. Proč mizí hráči z akademie?

Barcelona měla nejdražší lavičku v historii. Proč…

Patří mezi nejvyhlášenější fotbalové akademie na světě, ale poslední týdny pro ni příznivě nevypadají.…

 

Reflex.cz

Pelíšky jsou pořád nejdojemnějším, nejsmutnějším i nejveselejším filmem o roce 1968

Pelíšky jsou pořád nejdojemnějším, nejsmutnějším i…

Padesáté výročí okupace Československa vojsky Varšavské smlouvy ze srpna 1968 je připomínáno ze všech stran.…

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní akci k srpnu 68 před Českým rozhlasem

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní…

Pískot a provolávání hesel proti přítomnému premiérovi Andreji Babišovi (ANO) provázejí před budovou Českého…