Recenze

Mahamotti (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Felicia

9,37 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Barunka Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:181500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13,5 maximální rychlost [km/h]: 168 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Tohle auto koupil jako nové můj táta na podzim 1997. On sám ho provozoval přes 10 let, pravidelně servisoval a i kdyz jeho jizdni styl brzda-plyn nekoresponduje s mým přístupem k vozidlu, odkoupil jsem od něj auto ve velmi dobrém stavu. Pravda, občas ho někdo ťuknul zezadu, ale vždycky se to opravilo.
V době odkoupení vozu, v dubnu 2008, mělo najeto cca 125.000. Vybava, když pomineme metalízu a potahy sedaček, vlastně nulová (rezerva, švihadla, zámek zpátečky). Ani příprava na rádio. Nejsem žádný tuner, mám rád sériový vzhled, nicméně rádio domontováno, o nějaký rok později přidány ofuky, vyměněno čelní sklo za tónované a nainstalován nízky středový tunel.
Co se týče jízdy, tak mi standard v podobě osvědčeného motoru 1,3MPI, 50kW dostačuje. Nejvíc si vážím spolehlivosti, nízkých nákladů a reálné spotřeby pod úrovní uváděné v TP.

Auto provozuju v režimu příměstského provozu - denně 20 km do práce a zpátky. Občas služebka po ČR, občas i do zahraničí. Roční nájezd se pohybuje kolem 15.000 km. Takže auto si na staré pneumatiky celkem pojezdí (Rakousko, Německo, Slovinsko, Polsko). S ohledem na roční nájezd a způsobm nájezdu je pravidelně servisováno a v případě nutnosti vlastnoručně udržováno (2 roky nazpět se na jaře objevily známky koroze .. no a s těma to teď bude každoroční boj).

Silné stránky

Spotřeba
Provozní náklady
Velký kufr

Slabé stránky

Náklony v zatáčkách
Sklony ke korozi
Bezpečnost
Výkon světel

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pravidelně servisováno - Michal Kubesa, Podvihov - absolutní spokojenost

Auto vesměs spolehlivé, nicméně (už s ohledem na věk) občas něco může pozlobit.
ve 130.000 km odešel ve Slovinsku na dálnici alternátor (vyměněno do hodiny, nicméně pocit hodně blbý)
2 roky nazpět odmítnulo v zimě startovat - už trošku špatné svíčky, nic zásadního
Letos se ozval homokynetický kloub - silné cukání volantu do protisměru po ujetí 40-50km. Rozebráno, pročištěno, namazáno, vyměněny manžety.

Sám jsem vozidlo 2x servisoval po bouračce.
1.) vlastní vinou - škarpa před obcí kámen, nedotáčivost vlivem většího zatízení v kufru (hrazeno z havarijka - to mám kvůli služebkám). Tenkrát komplet škrábnutý pravý bok, výměna zadního lemu, vyklepání zadních dveří, nový boční blinkr a levé zpětné.
2.) sestřelen na semaforech vozidlem z protisměru - já stál na červenou, borec machroval, zatáčka ho vynesla na ledovou bariéru a odrazila na můj lévý bok - já komplet obtažený bok, zmuchlaný přední blatník a dveře, chlapík jen škrábaneček na nárazníku. Naštěstí neujel, všechno vyřešeno přes jeho pojišťovnu (ČP), oprava u smluvního partnera v Hlučíně.

Bouračka se může stát každému, ale když už se to stane, měli bychom si z toho vzít poučení - naučit se předvídat a jezdit dle svých reálných schopností.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nejlepší - domluvili jsme se na 35.000, nakonec chtěl jen 30 a tisícovku za dálniční známku. Inu rodina.

 

Novinky v recenzi

2.8.2012 21:37

Geometrie

Dneska konecne absolvovana geometrie. Uz to bylo treba - ukazalo se ze predevsim leve predni se sjizdi ponekud nepravidelne. Pri te prilezitosti se vymenily tahla, cepy a nejake drobnosti. V BestDrive v Opave na Krnovske jsem s vysledkem prace vzdy spokojen. Jen konecny ucet byl krapet vyssi nez jsem cekal..

11.5.2012 13:16

Koroze ošetřena

Je to tak 2 mesice co jsme absolvovali servisni prohlidku. Na to ze se menily snad vsechny filtry, oleje a 2 dily vyfuku (a vicko nadrze a jeste nejake ptakoviny) je cena lehce pres 4T paradni.
Nasledne jsem se venoval kastli - po zime kvetly lemy zadnich blatniku, navazujici casti prahu a neco se objevilo i na zadnich dverich. Takze osmirglovano, zbrouseno, vykitovano, natreno, nalakovano, naasfaltovano..


Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Občas něco pozlobí, ale až na jednu výjimku problém nevedl k tomu, že bych nemohl pokračovat v jízdě.

praktičnost
9

Jsem pragmatický člověk a toto auto mi příjde jako volba z rozumu, tedy praktické.

prostornost
9

Obrovský kufr, ale jen 4 použitelná místa pro cestování

jízdní vlastnosti
7

Dnes už jsou auta jízdními vlastnostmi jinde, ale pro defenzivního řidiče nic záludného.

jízdní komfort
7

Trošku hlučnější, línější, trošku uskákané, ale na české silnice vlastně naprosto optimální.

provozní náklady
9

Levná pojistka, malá spotřeba, levné díly.

náhradní díly
9

Každý to umí opravit, díly jsou všude a za hubičku.

výkon motoru
7

50kW, ale zase jen tuna hmotnosti. Ve městě stačí, mimo obec je třeba předjíždění trošku plánovat.

spotřeba
10

Dálkové trasy i pod 6 litrů, běžně kolem 6,5, tabulkově 6,8. Za největších mrazů (-20°C) jsem jezdil za 7,5.

hlučnost motoru
6

ještě pořád se to dá vydržet

kvalita sedadel
6

Už jsem je trochu proseděl, ale i trasy nad 700km se dají vydržet - jen to pak ještě den dva musíte trošku rozcvičovat.

brzdy
7

Trošku slabší účinek, ale vynikající dávkovatelnost. Pokud řidič dodržuje bezpečnou vzdálenost, tak není problém.

zavazadlový prostor
10

Absolutní spokojenost


Více o modeluŠkoda Felicia
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Děs na porodním sále: Pod rodičkou začalo hořet během porodu císařským řezem

Děs na porodním sále: Pod rodičkou začalo hořet…

Ty nejděsivější vzpomínky bude mít na porod osmadvacetiletá prvorodička Marta ze Slovenska. Přímo během porodu…

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

 

iSport.cz

Lugano hraje o všechno, varuje Vrba. Chystá změny, Limberský nebude

Lugano hraje o všechno, varuje Vrba. Chystá změny,…

PŘÍMO ZE ŠVÝCARSKA | Na papíře se zdá být všechno jednoznačné. Viktoria Plzeň jde do čtvrtečního utkání základní…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…