Recenze

Mahamotti (muž 44 let) Poslat zprávu
 
4 Majitel

Renault R11 Renault 11 1.1 Tc Tudor

9.54 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault R11, foto 1 Renault R11, foto 2 Renault R11, foto 3 Renault R11, foto 4 Renault R11, foto 5 Renault R11, foto 6 Renault R11, foto 7 Renault R11, foto 8
Renault R11, foto 9 Renault R11, foto 10 Renault R11, foto 11 Renault R11, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Adélka Rok výroby 1984 Koupeno ojeté najeto [km]:182000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 100 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 397 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8

Popis vozu

Je mozna podivne dat sem recenzi priblizovadla, ktere uz fyzicky neexistuje, ale budiz to jakousi pamatkou na zesnulou Adelku. A taky motivaci vlastnikum R11, aby se pridali sve vozitko. Doted jsem tady zadnou R11 nenasel.

Adelka byl muj prvni vuz (a ja byl jeji sedmy majitel). Nebyla to nejlepsi mozna volba, ale dnes se na to divam jako na zkusenost. Za ten rok co jsem ji mel jezdila hlavne v 30 km okoli od domova - do prace nebo vecer za tancem, do multikina v blizke Ostrave nebo k pritelkyni. Nejvetsi pout, kterou musela absolvovat byl vylet do Znojma (jakozto taborove vypomocne vozidlo). Vylepeni znacky "Z" na zad vozu byla nezbytnost - vuz se obcas choval nevypocitatelne (chcipani, vypadnuti rychlostniho stupne). Z pocatku jsem tuto znacku take zneuzival v pripade parkovani u hypermarketu pres vice nez 1 misto (casem jsem se naucil :-).

Renault 9/11 se zacal vyrabet v roce 1982 a na tu dobu mel velmi povedeny design a dodnes jich peknych par kousku jezdi. Ten muj 1.1 TC byl vyroben v roce 1984 a puvodni motor disponoval vykonem 35kW, ktery byl vuz schopen rozhybat na 138km/h. V dobe kdy se mi dostal do rukou, tak uz v nem byl namontovan motor 1,4 z R19. Za ty roky kdy vuz byl u kolegy provozovan predevsim kvuli taznemu zarizeni uz neco vytrpel. Takze se nelze divit svistu od bocnich okenek, ulomene packy u spolujezdce, velmi divoce tazenym kabelum elektroinstalace nebo jinym drobnostem jako vrzani, skripani, klepani...

Vuz velice dobre sedel "v ruce" a byla radost ho ridit i kdyz nebyl prave spolehlivy. Je to auto, na ktere budu vzpominat v dobrem a rad, i kdyz si to asi nezaslouzi :-).

To nedobre co mi auto bude pripominat je jakasi fobie z jizdy za starsimi vozy. Ty auta proste vydavaji takovy divny oder, ktere mam spojene s problemy jako unik vody z chlazeni, palici se cokoliv atd.

Silné stránky

- Karvinska SPZ - lidi se aut z oblasti Karvine (ne nepravem) boji a ten respekt se mi vzhledem k obcasne nevypocitatelnosti vozu hodil. Navic predni SPZ byla nadherne pomackana, tako bych tim autem uz par chodcu prejel. Obcas jsem dostal chut prepsat prvni cast SPZ z KIL na KILL ;-)
- design
- pohodli
- jizdni vlastnosti
- obrovsky kufr
- vyskove nastavitelny volant

Slabé stránky

- poruchovost
- cena a dostupnost dilu
- razeni
- nefunkcnost dalkovych svetel (vymena packy pod volantem by byla moc draha, stejne jsem jezdil jen tam kde to znam a zpravidla ve dne)
- nejistota zda nastartuje :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisovano nejprve v autokelly Opava (nove dily, vyssi cena), posleze u p. Holese v MH. Servisaci se snazili, dil sehnali, ale pokud slo o dil z vrakoviste tak to obcas trvalo. Na jejich praci nemuzu rict nic zleho.
- hned po zakoupeni vymena loziska v levem prednim kole a rozdychani ostrikovace
- kratce na to propaleni hadice chlazeni coz vedle i k umrti pumpy - nastaveni hadice hlinikovou trubkou a vymena pumpy
- zlomena tycinka v karburatoru, vymena
- praskle celni sklo (asi vlivem horka a veku, i kdyz jsem parkoval u hospody, tak tvar praskliny nenasvedcoval ze by se jednalo o vuli nekoho ciziho)
- vymena svicek a kabelaze (za vlka nestartovalo)
- obcasna nechut startovat (starter ve slepe poloze, neopravovano)
- pred vanocema 2007 dym od motoru po 15km, odstaveni, znovu uz nenaskocila, odtazeno ke skartaci ZDB Bohumin.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od spolupracovnika, do te doby bezproblemove vozidlo. Proti kolegovi zadna zast, proste je to zivotni zkusenost.

Setkani s policisty

Jednou jsem byl nucen vuz odtahnout na lane domu (zlomena tycinka v karburatoru). Bohuzel jsem byl neznaly veci povinnosti umistit za zadni okno vystrazny trojuhelnik (dnes casto vidam vozy ve vleku, jejichz ridici o tomto narizeni nevedi). Tedy tahli jsme vuz domu (asi 5km) a nekde za pulkou trasy v protismeru stal policajt a meril. Ale tak nejak ucitil zranene zvire, tak nasedl a vydal se za nama. Dostihl nas asi 200m pred mistem kde jsme chteli odbocit z hlavni do postrannich ulicek predmesti. Za trojuhelnik si vzal 200, mlel neco o nerozsvicenych svetlech (coz hodnotil podle zadnich svetel, ktere ve tme jsou videt perfektne, ale proti slunci ve dne to moc videt nejde). Tak jsem prilozil dlane a rikam ze sviti. To zarval, ze si delam srandu. Kazdopadne pro zastaveni si vybral velmi nevhodny usek cimz zkomplikoval situaci na velmi frekventovanem miste. Inu tu chybu s trojuhelnikem uznavam, ale mrzi me ze policajti, kteri maji dbat na bezpecnost provozu nekdy bezpecnost provozu spise ohrozuji. Nastesti se svym stavajicim vozem se techto supu silnic bat nemusim.

 


Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
3

Kdyz uz naskocila, tak uz zpravidla jela, pri vetsine problemu se dalo nejak nekam dojet a kdybych byl trosku sikovnejsi, tak bych si asi i vetsinu veci dovedl spravit sam.

praktičnost
7

Kdyz pomineme spolehlivost, tak vuz byl prakticky diky velkemu kufru - dokonce jsem v nem prevezl i stavebni kolecka. Neprakticnost 3 dverove koncepce (vzdycky jsem chtel 3 dverove auto, dokud jsem jej nelvastnil :-) - spatny pristup k zadnim sedackam.

prostornost
9

Krom zadnich sedadel velmi prostorne, nastesti ve 3 a vice lidech jsme jeli asi tak 5 za rok pouzivani.

jízdní vlastnosti
8

Dynamika motoru vyhovujici (nejsem zavodnik), drzeni stopy taky OK.

jízdní komfort
10

Absolutni pohodli - pohodlne sedadla, ergonomie na prvnim miste, podvozek jak delany na ceske cesty, polnacky ani retardery clovek na svem pozadi nezaznamenal.

provozní náklady
1

benzin, dily, prace, dily, benzin, dily, prace. Kdyby slo jen o benzin tak by to bylo za 8b.

náhradní díly
5

Daly se sehnat, obcas i za slusnou cenu, ale bylo jich zapotrebi hodne, hodne a jeste moc a moc.

výkon motoru
7

samozrejme dycky by to mohlo byt lepsi, ale vzhledem k podvozku a memu jizdnimu stylu naprosto dostatecny.

spotřeba
8

7,8 litru na motor 1,4 (R19) z roku 89(+/-) si myslim ze slusne, obcas byl problem najit benzinku kde meli Special.

hlučnost motoru
3

Byl tissi nez trabant, ale kdyz jsem zaradil protichcipaci opatreni (povytazeni sytice), tak me (resp. muj splaseny vysavac) vratna v praci slysela uz od krizovatky.

kvalita sedadel
8

Predni sedadla uzasna, v zadu jsem necestoval, ale pro 3 pasazery opravdu nevhodne a navic bez pasu.

brzdy
6

Slabsi, ale ne nebezpecne, tazeni na lane vsak nedoporucuju, tam je poznat rozdil v brzdeni nejvic.

zavazadlový prostor
10

Z venku se nezdal, ale jen co se zvedlo viko kufru tak to bylo neco. Stacil by i pro 4 lidi na 14 denni dovolenou.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…