Škoda Octavia (2014)
22.3.2015Zkušenosti a dojmy z nového auta jsem chtěl napsat ihned po koupi. Ale po pár dnech jsem zjistil, že vlastně nemám co psát. Nekritické výkřiky bez…
Škoda Octavia (MadMack2)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
maTooB 24.03.15 09:20
« Re: Pekne popisane...
Ze nemas do 20km ziadny servis sa mi ani nechce verit, raz do roka by mi nevadilo ani 50km...
Poistenie beriem.
Dvere beriem.
Z toho co pises, by som sa radsej vozil kazdodenne v pohodlnejsom a kvalitnejsom aute ako riesil raz do roka vzdialenejsi servis alebo to poistenie. Pre mna su prave tie veci ako odhlucnenie, sedacky, pohodlie dolezitejsie... Ale kazdy ma svoje priority :yes: -
MadMack2 23.03.15 17:18
« Re: Pekne popisane...
V rámci výběru dostal Golf tyto plusy a mínusy
+ vzadu multilink
+ lepší interiér
+ kvalitnější odhlučnění
+ lepší sedačky
- v okolí žádný servis s dobrým jménem a cenou
- výrazně dražší pojištění ( cca o 15.000,- Kč za rok )
- nemožnost mít elektrické páté dveře
A opravdu moje zkušenost se Škoda servisem Agrotec je natolik pozitivní, že jsem zvolil uhopsanou škodovku :-)
-
maTooB 23.03.15 15:48
« Pekne popisane...
Pekne popisane, rozumne vybrate, ma to vsak jeden hacik...
Podla mna si nemal na zaciatku vyradit ten Golf a zistil by si, ze by ti za rovnake (mozno aj mensie) prachy poskytol viac a vela negativ ktore popisujes by odpadlo ;-)
Inak :yes: tato Octa by bola aj jeden z mojich kandidatov na nove auto -
Verny_2013 22.03.15 20:35
« Re: Re: Re: Re: skvělá recenze
Jako by jsi mi promluvil z duše. Už jenom kvůli tomu interiéru jsem focus i třeba hondu civic zavrhnul. Nemám rád tyto pouťové atrakce na přístrojové desce. A obě značky to dovedly pro "mé estetické cítění" téměř k ohyzdné dokonalosti. Je pravda že interiér Focusu 3 po faceliftu je o něco lepší ale pro mě stejně nezkousnutelný. -
rohYpnol 22.03.15 19:39
« Re: Re: Re: Re: Na výbornou
teď jsem se díval na síť CNG a je pravda, že zrovna 2x hustá není. Každopádně v Brně 3x, na Blanensku nebo Ivančicku ale pusto, prázdno...
Asi hej, jestli si chceš jízdu i trochu užít a nehledíš jen na náklady, proč ne.
Docela mě třeba udivuje třeba nové hybridní XC90, kde můžeš nastavovat milion věcí, abys co nejvíc uspořil. Tohle naprosto nechápu - vážně si někdo myslí, že si koupím auto této cenové kategorie a budu řešit nějakých pár deci rozdílu ve spotřebě? Ale to je úplně mimo OIII 1.4TSI ;-) -
MadMack2 22.03.15 19:08
« Re: Re: Re: Na výbornou
Bydlím 20km za Brnem, takže nejbližší plnička je v Brně. Ale přes Brno jezdím tak 2 x týdně, tím pádem bych musel tankovat po cestách.
Ad náledí - to auto s lehkým motorem má velmi malou přilnavost na přední nápravě a proto jsem se obával ještě horšího chování se zátěží na zadní nápravě. Ale je pravda, že to může vyrovnat multilink...
S 1.9 TDI jsem v kombinaci jezdil za 5.8, teď jezdím za 6.8 - ale stoupla mě průměrná rychlost ... :-) Až se auta nabažím a trochu zklidním, spotřeba určitě klesne.
Většinou je to tak, že za týden ujedu 1000 km a z toho si 100km zablbnu.
S 1.6 TDI bych určitě ušetřil, ale nezablbnul si :-) -
MadMack2 22.03.15 19:01
« Re: Re: Re: Re: skvělá recenze
Musím to uvést na pravou míru. Seděl jsem ve verzi Titanium a interiér Focusu není nekvalitní ani ošklivý, ale na můj vkus příliš moderní. Nemám rád různě barevné podsvícení a blikající displaye. Takže pokud se někde píše, že interiér golfu či octavie je nudný, jsem přesně ta cílová skupina, která to vyžaduje :-)
Měl jsem kdysi půjčený VW Touran a štvalo mě, že má červeně podsvícený maxidot, když ostatní podsvícení je bílé. Když jsem jel po tmě, hodně mě to tahalo za oči.
Úplně se děsím doby, kdy všechna auta budou mít místo palubky multifunkční display já chci dva klasický budíky s plastovou ručičkou!!! :-)
A samozřejmě děkuji za pochvalu a jsem rád, že se recenze líbila! -
rohYpnol 22.03.15 18:57
« Re: Re: Na výbornou
Není plnička? Kde to bydlíš ;-) ...
Proč jak se chová na náledí? Naopak nádrže na CNG jsou dole (ale pravda nad/za zadní nápravou), takže to nijak negativně nevnímám. Naopak G-Tec má vzadu i s 1.4 víceprvek, což znamená lepší jízdní vlastnosti, lepší přilnavost, větší pohodlí.
Tak oko záleží, jestli řídí víc Doktor Jekyll nebo Mr. Hyde. Pokud jezdíš na pohodu, pak asi ano, ten 1.4 TSI může dávat i ekonomický smysl. Pokud ale auto jezdí více pod parou, šel bych já osobně do dieselu, byť třeba 1,6 TDI... -
MadMack2 22.03.15 17:56
« Re: Na výbornou
Hodně jsem o tom přemýšlel, dělal si tabulky a propočty a zjistil, že ekonomicky pro mě nemá nic jiného než benzín smysl.
G-TEC - v mém blízkém okolí není plnička. Vzhledem k velkému nájezdu bych musel plánovat trasy kolem plniček a tankovat každý den, někdy i dvakrát. A protože se znám, tohle by mě brutáně nebavilo a skončil bych tím, že bych jezdil na benzín a to autem s mnohem menším výkonem a s mnohem těžším zadkem. Vůbec netuším, jak se GTec chová na náledí.
Když budu chtít auto 100koní, vzal bych 1.2 TSI. Rozdíl dalších cca 70.000,- Kč vzhledem k 1.6 TDI by se mi nikdy nevrátil.
Totéž u mnouvybrané 1.4 TSI - rozdíl dalších 80.000,- Kč vzhledem k 2.0 TDI se opět nevrátí.
1.4 TSI jsem vybral jako kompromis mezi spotřebou a dobrou dynamikou. A opravdu nelituji. Při normální jízdě v rámci rychlostních limitů se dá jezdit něco přes 5 litrů, na dálnici přes 6, což je dobré. Protože jezdím lehce nad limit, jezdím v průměru za 6.8...
Metalická bílá bude MOON, Laser je pouze "nějaká lepší" bílá. Rozdíl je vidět hlavně když to auto stojí vedle jiného "obyčejného" bílého. -
vondry87 22.03.15 17:52
« Re: Re: Re: skvělá recenze
Takhle nápaditá recenze už tu dlouho nebyla :yes:
Jinak Focus na tom s interiérem není špatně, pokud je slušně vybaven. Já měl plnou palbu s příplatkovým rádiem a interiér se mi líbil. Teď jsem přechodně dostal hůře vybavené auto a je to dost znát. Focus určitě nehraje na interiér a koncern v tomto ohledu bude asi vždy o kus dál, nicméně podle mě to není až taková hrůza a za interiér se rozhodně nestydím >:D -
rohYpnol 22.03.15 17:40
« Na výbornou
Opravdu čtivá recenze, kde se člověk i něco dozví. A pobavilo :yes:
Jen volba benzinu na takto dost nadstandardní nájezd mi přijde ... zvláštní. Kdyby jsi vzal G-Tec, to by byla jiná káva. Ale čistý benzin ... no jsi zkrátka k našemu státu štědrý dárce (na dani z PHM).
Bílá laser je metalická, že? -
MadMack2 22.03.15 15:26
« Re: Re: skvělá recenze
Děkuji oběma za pochvalu, to vždy potěší :-)
Snažil jsem se být objektivní a to prostě pohledem jednoho člověka nejde.
Ty sedadla byla hodně kritizovaná ve všech článcích, ale já přesedal z O1 a tak mi posez přijde pohodlnější. A i po cestě téměř 600km v kuse jsem nebyl nespokojený.
S tím Focusem to bylo opravdu tak, že mě interiér zcela nevyhovoval i kdyby to auto bylo sebelepší, nedokázal bych ho zkousnout.
Bratr Dr. Jekylla má Civica, doktor auto očíhnul a testoval a mladická divokost interiéru byla na jeho stařičký mozek moc :-) -
woody-alien 22.03.15 14:24
« Re: skvělá recenze
Přidávám se. Musím zejména ocenit originální podání :yes: a střízlivé hodnocení. Jinak je podle mého škoda, že Jekyll nepustil Hydea za volant Focuse. Chápu všechny argumenty, ale klasik praví "člověk má vědět, čeho se zříká". ;-) Možná by pak Jekyll dal šanci faceliftovanému modelu. -
Verny_2013 22.03.15 14:03
« skvělá recenze
Přesně takhle to mám rád, když se srozumitelně píšou vlastní zkušenosti a dojmy z reálného provozu podané navíc zajímavou formou. Za mě všechny palce nahoru a tankuju Ti plnou. Ještě pár svých postřehů k Octě 3. Ten motor co máš je podle mě ta nejlepší volba pro toto auto. 4-ramenný volant vypadá opravdu trochu obludně ale skvěle se drží. Jako největší slabinu auta ale považuju sedadla - ty základní mají krátké sedáky a mizivé boční vedení, ta sportovní jsou celkem Ok až na tu integrovanou opěrku kterou to celé zprasili. Vizuálně sice vypadají dobře ale chtěl bych vidět toho figuranta ne kterém to zkoušeli. Pohodlné totiž nejsou ani trochu. Co se týká nastavení podvozku tak tam jsou na tom ostatní koncernoví bráškové o třídu lépe. Mám na mysli natavení kompromisu mezi komfortem a agilitou.
Benzínová RS by se mi moc líbila, ale její provoz by byl o dost dražší. A naftovou jsem nechtěl, takže jsem skončil u kompromisu ...