Recenze

9 Majitel

Škoda Rapid 1.4 TSI DSG

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Rapid, foto 1 Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 3 Škoda Rapid, foto 4 Škoda Rapid, foto 5 Škoda Rapid, foto 6 Škoda Rapid, foto 7 Škoda Rapid, foto 8
Škoda Rapid, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Rapid Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4

Popis vozu

Stejně jako u mé předešlé recenze na Oktávku 3, i tady budu psát názory na auto jakoby z úhlu pohledu dvou lidí, které jsem nazval Dr. Jekyll a Mr. Hyde. Nebude to sice originální, ale to se nedá nic dělat :-)
Doktor Jekyll je klidný, vyrovnaný člověk, který jezdí v rámci rychlostních limitů či lehce nad nimi, hledí na spotřebu a záleží mu celkově na příznivém ekonomickém provozu auta. Chce prostě odjet spoustu pracovních kilometrů tak, aby jel bezpečně a pohodlně, aby ho auto stálo málo peněz a vše aby dlouho v pořádku vydrželo.
Mr. Hyde se rád s autem sveze rychleji, perfektně trefený apex doprovázený hvízdáním gum u něj vyvolává příjemné pocity a úsměv na tváři a nějakou spotřebu nebo ekonomickou stránku věci má úplně … na vedlejší koleji.

Hlasy těchto dvou pánů ve mně rezonovali vždy, když jsem nějaké auto vybíral a ten proces vypadá vždy stejně. Doktor vybere nějaký základ, pak přijde Hyde a tento základ rozcupuje jako zcela nepoužitelný. Následně začne postupně přidávat větší auto, silnější motor, bohatší výbavu za nesouhlasného zamračeného přihlížení doktora, který následnou částku označí za zcela neakceptovatelnou a vrátí se k základu. Tento základ označí Hyde za nepoužitelný, začne přidávat … A celý tento proces trvá několik měsíců, kde se pánové potkají na autě, které je pro Hyde akceptovatelné a Doktor je ochoten ho zaplatit :-)

Už v roce 2014 při výběru Octavie byl velmi žádaný automat, ale nakonec byl příplatek 50.000,- Kč označen jako neakceptovatelný a bylo pořízeno auto v manuálu. Nyní se objevila zajímavá možnost na prodej Octavie a pořízení auta s vytouženým automatem.

Posaďte se děti, příběh začíná …

Únor 2017
Dr. Jekyll : Hele mladej, co kdybychom si koupili nový auto?
Mr. Hyde : Doktore, já tě nepoznávám!
Dr. Jekyll : Už bych opravdu chtěl automat, řazení už mě nebaví.
Mr. Hyde : Takový rozhodnutí jen schvaluju.
Dr. Jekyll : A už jsem i vybral, koupíme kombíkovou Fabii.
Mr. Hyde : Panebože, a je to tady zase! Zbláznil ses, viděls to auto? Seděl jsi v něm?
Dr. Jekyll : No úplně ne, ale je za dobrý peníze – podle ceníku pod 400 tisíc, to je super.
Mr. Hyde : ZASE! ZASE! Čeká mě to ZASE!!! Doktore, takhle to nejde, musíme ty auta obejít, zjistit ceny ( nikoli ceníkové, ale reálné – což dá práci ) a pak se můžeme pobavit. Půjdu s tebou se podívat na Fabii a až zjistíš, že je to blbost, budeš chodit se mnou a vybereme, jasný?
Dr. Jekyll : Třeba uvidíš, že je Fabie dobrá a ani nikam nebudeme muset chodit.
Mr. Hyde : Jdu na panáka, na tohle nemám nervy.

Březen 2017
Dr. Jekyll : Ta Fabie je pěkná, ale nějak vzadu není místo…
Mr. Hyde : Jóóó, fáááákt? Tak na to zapomeň a jdeme hledat něco rozumnějšího. Nakonfiguroval jsem zase oktávku, v automatu po slevách je za 670.000,- Kč.
Dr. Jekyll : Jóóó, fáááákt? Tak na to zapomeň a jdeme hledat něco rozumnějšího. Tohle nedám ani náhodou! Zbláznil ses? Copak jsem obchodník s kokainem nebo pojišťovák? Limit je 500.000,- Kč!
Mr. Hyde : Fajn, udělám průzkum trhu se zajímavýma autama se svezu a dám ti na výběr, jo? Ty jezdit nemusíš, beztak poznáš prd :-)
Dr. Jekyll : Jedu taky!

Duben 2017
Mr. Hyde : V tomto již jarním měsíci proběhlo studium ceníků ( až na výjimky mě prodavači v autosalonech kecali blbosti, takže co jsem si nezjistil sám, to jsem se nedověděl – tady lehce odbočím, nejlepší zážitky z oblasti prodeje mě přivodil prodavač ve Fordu a prodavačka v Toyotě :-) ), obcházení autosalonů a „výzkum“ reálných cen, ta která jsou ochotni mi auto prodat ( je s podivem, jak se to může lišit autosalon od autosalonu ) a následně zkušební jízdy.

Jako první vypadla z výběru Astra a to jen kvůli ceně. Ceníková za 1.6 CDTI s HDM v plné výbavě i s navigací byla 720.000,-, po slevách 605.000,- , ale pořád to bylo moc. Auto jinak moc příjemné, výborná ergonomie interiéru, parádní podvozek a hladký automat, ale bylo to prostě drahý.

V závěsu vypadla i nová I30, která v té době byla novinkou a cena úplně mimo realitu – za kombíka v 1.6 CRDi a dvojspojce v plné výbavě byla cena asi 640.000,- Kč, což byla neuvěřitelná darda. Navíc projev převodovky byl zvláštní při podřezování – převodovka jakoby nevěděla, co má řadit a tak prostě zařadila o stupeň míň a zkusila, jestli to stačí. V praxi to znamenalo, že jsem jel po rovince 70 na 7st., přišel kopec, ve kterém jsem chtěl zrychlit na 110 km/h, takže jsem přidal, auto tam dalo 6st., přidalo a zjistilo, že je to málo, hodilo tam 5st., přidalo a zjistilo, že je to málo, hodilo tam 4st. a teprve to byl ten správný kvalt a jelo se. Akorát to řazení se mnou 4 sekundy mlátilo jak v MHD.

Pak byl vyřazen Focus, který s ceníkovou cenou 720.000,- Kč v 2.0 TDCi s dvojspojkou dokázal cenu srazit na 530.000,- Kč, ale to auto mě ničím neoslovilo. Nebylo tam nic, o čem bych si řekl : Super, pro tohle stojí za to to auto koupit.

Mazda 3 byla vyřazena kvůli vysoké spotřebě a zbyla prazvláštní trojice zcela odlišných aut, motorů a převodovek a to Peugeot 308 SW 1.6 HDi s HDM, Toyota Corolla 1.6 atmo benzín s CVT a Škoda Rapid 1.4 TSI s DSG.

Peugeot 308
Dr. Jekyll : Peugeot 308 je auto příjemného vzezření, jízdního projevu i ceny. Ve výbavě včetně LED světel a navigace byla cena 515.000,- Kč, naftová 1.6 hezky jede a automat HDM mu výborně vychází vstříc. Jen to ovládání „vše přes dotykáč“ je mi hodně proti srsti, ale asi bych si zvyknul.
Mr. Hyde : Nějak jsi, doktore, zapomněl na nízko položený volant, protože jsou budíky až nad ním. A protože jsme „prostorově výraznější tělesné konstituce“, tak mi spodní hrana volantu pořád jezdila po stehnech. Jo, a při jednom ostře projetém esíčku a intenzivní práci s volantem jsem si tou spodní hranou volantu přehodil „ptáka“ do druhé nohavice! Tohle vymyslel jako kdo?

Toyota Corolla
Dr. Jekyll : Solidní design, dobrá cena 455.000,- Kč, jen ten jízdní projev je mdlý i na mě, co bude asi říkat mladej?
Mr. Hyde : 1.6 atmo prostě nemá žádnej krouťák a CVT to umí podpořit jen otáčkami – jakýkoli prudší přidání znamená vystřelení otáček na 6.000 ot., zvuk děs a jízda taky nic moc. Tohle nemohl pochválit ani doktor.

A tak nám zbyl Rapid. Nejdříve chtěl doktor šetřit a vybíral variantu s motorem 1.2 TSI 66kW a i s DSG byla ceníková cena těsně pod 500.000,- Kč, 1.4 TSI 92kW pak s příplatkem 60.000,- Kč. Tyhle ceny byly daleko za hranicí únosnosti, ale s napětím jsme očekávali facelift Rapida, který by mohl přinést i pozitivní cenové změny… A dočkali jsme se.
V rámci faceliftu byl snížen příplatek za DSG z 50.000,- na 30.000,-, ceny klesly obecně a tak jsme mohli začít konfigurovat.
Negativním dopadem faceliftu je nahrazení 1.2 TSI tříválcem 1.0 TSI, takže jediná použitelná kombinace s DSG je 1.4 TSI ( zkoušeli jsme i 1.4 TDI a ač se všude píše o kultivovaném motoru, tak tohle byla hrůza – ono co čekat po přesednutí z benzínu do tříválcové nafty :-) )

Proběhla zkušební jízda a musím říct, že už první dojem z jízdy byl v rozporu s většinou novinářských recenzí, které jsme na tuto kombinaci četli. Například pan Koubek označil toto DSG jako nouzové řešení pro ty, co prostě neumí řadit, protože se rozjíždí s cukáním. Totéž na auto.cz pan Machala.
Při zkušební jízdě se žádné cukání nekonalo a kdyby mi do řízení nesahal prodejce, proběhla by zkušební jízda úplně v klidu – ale o tom až jindy :-)

A tak bylo rozhodnuto, že Rapid 1.4 TSI DSG je ta správná kombinace, která nám po další 4 roky bude dělat společnost a zbývalo jen doladit výbavu a finální cenu.

Byla vybrána nejvyšší výbava Style navíc rozšířena o balíček s tempomatem, low-bixenony a sunset, navigace Amundsen, tažné zařízení, USB vzadu a bezklíčové odemykání a startování KESSY. Ceníková cena včetně metalízy byla nakonec 503.000,- Kč, dojednána sleva 55.000,- Kč a tak výsledná cena 448.000,- Kč byla opravdu dobrá. Jediné levnější auto podobných rozměrů s automatem je Dacia Duster a tak byl i doktor s cenou spokojený, na konci května se auto objednalo a na konci srpna bylo k odebrání.

Vnější design
Škodovky rozhodně nejsou auta pro individualisty – jedná se o klasické spotřební zboží, které má oslovit co možná nejširší okruh zákazníků a tomu odpovídá i design. Auto je navrženo hlavně účelně, bez nějakých výstřelků ( až na jakési prapodivné a samoúčelné trojúhelníkové promáčkliny ), a tak vypadá podobně jako Fabie ( jen o trochu větší ) a taky podobně jako Octavie ( jen o trochu menší ).
Všechny soudobé škodovky mají jednu společnou vlastnost a to je optická „úzkost“ – všechny od Fabie až po Superb vypadají jako natažený jezevčík, i když to v reálu tak úzké být nemusí.
U Rapida po FL se tvůrci pokusili o optické potlačení tohoto jevu chromovou linkou vepředu a tenkými mlhovkami, ale moc to nezabralo. Navíc nové LED denní svícení dává Rapidovi posmutnělý výraz postaršího baseta. No ale jako se říká, na design to nejezdí :-)

Interiér
Tady platí do puntíku totéž, co jsem psal o vnějším designu. Uvnitř vypadá Rapid jako zmenšenina Octavie – všechny ovládací prvky jsou stejné a na stejném místě až na použité materiály – celá palubka je z tvrdého plastu místo měkčeného.
Rozdílné je ovládání klimatizace, protože je zde pouze automatická jednozónová místo dvouzónové.
Překvapivě má Rapid po FL maxidot i display infotainmentu s lepším rozlišením než O3 před FL.
Celkově je interiér Rapida v úrovni loktů řidiče užší o 5 cm než Octavia a je to hodně znát. Vepředu sedí řidič blíže dveří i ke spolujezdci, vzadu je pak místo pohodlné pro dva cestující, třetí musí být velmi hubené dítko.
Na délku není o prostor nouze, tam je vše v pořádku i pro cestující vzadu.
A ještě k jednomu zmenšení v interiéru došlo a to, že jsou oproti O3 u sebe blíže pedály, takže v botách se širší podrážkou dochází často o zavadění o brzdu při přidávání plynu.

Posez
Posez je díky užšímu interiéru trošku stísněnější, než v O3, ale přijdou mi lépe tvarovaná a méně plochá sedadla.

Motor a převodovka
Motor 1.4 TSI je ten stejný, který jsem měl i v O3, jen je „podladěný“ na 92kW a 200Nm v rozsahu 1.400 – 4.000 ot. ( oproti 103kW a 250Nm v O3 ) a na jízdním projevu je to hodně znát. Problém vůbec není v těch číslech, ale v tom „podladění“. Je to stejná situace jako u 1.2 TSI 81kW a 66kW. Ty motory jsou skoro stejné, ale ten slabší prostě od cca 4.000 ot. je škrcen a ač by chtěl, nemůže ze sebe nic pořádného dostat. U 1.4 TSI je to stejný případ. Na druhou stranu je tento motor oproti O3 ve zrychlení z 0 -100 km/h pomalejší jen o 0.5s a při běžné jízdě většinu neduhů motoru maskuje DSG se svými 7mi stupni.
Převodovka je DSG se sedmi stupni a se suchými spojkami ( spojky nejsou v olejové lázni ). Tato převodová skříň se dodává k motorům s kroutícím momentem do 250Nm a jedná se o „nejchoulostivější“ DSG. Suché spojky trpí nadměrným namáháním zejména při pomalém popojíždění v kolonách a při tahání přívěsů.
Tady se dostávám ke sladění motoru s převodovkou a budu v zásadním rozporu s novináři, které jsem jmenoval výše.
Kombinace 1.4 TSI s DSG funguje velmi dobře a po ujetých 15.000 km jsem našel jen několik specifických případů, které převodovka nezvládla. Přemýšlel jsem nad důvody, proč mi tato převodovka nepřipadá tak špatná jako jiným testujícím a přišel jsem na dva.
1) Nikdy jsem nejezdil delší dobu s jiným typem automatu a tak nevím, jak se třeba HDM chová při hrubých rozjezdech.
2) Neočekávám, že auto musí zvládnout všechny situace, které mu připravím. To, že mám automat neznamená, že můžu šlapat na pedály jako tramvaják. Pomalé popojíždění zvládá převodovka normálně – prostě pustím brzdu a auto se rozjede. A zmiňované cuknutí při rozjezdu jsem také několikrát zažil, ale přičítám ho chybě řidiče nikoli převodovce. Toto cuknutí se dostaví ve chvíli, kdy pustím brzdu a okamžitě prudce přidám plyn. Problém je tvořen asistentem zvaným Hill holder, tedy automatickou brzdou zabraňující nechtěnému ucouvnutí auta v kopci. Pokud po puštění brzdy nenechám převodovce pár desetin sekundy na zařazení, deaktivaci brzdného asistenta a rozjezd, tak dojde k opravdu silnému cuknutí. Ale jak říkám, tento jev přičítám chybě řidiče. Pokud bych s manuální převodovkou pustil spojku jako prase a auto při rozjezdu cukne, taky to není chyba spojky.

Dr. Jekyll : Motor s převodovkou jsou naprogramovány přesně na můj styl jízdy. Jezdím klidně a na spotřebu a přesně to ode mne očekává DSG. Řadí většinou kolem 2.000 ot. a při ustálené jízdě drží otáčky kolem 1.500 ot. Navíc díky sedmi rychlostním stupňům točí motor při 90km/h 1750ot. a na dálnici při 130km/h jen 2.500 ot., tedy ještě méně než dříve vlastněná O3. Motor je i dobře odhlučněný a tak je i při jízdě na palubě klid a pohoda. Díky všem těmto vlastnostem je i spotřeba příznivá a to zhruba 5.5 l/100km mimo dálnice, dálnice pak zvýší průměr na 6 litrů.
Celkový projev je klidný, převodovka řadí hladce a tak za celou dobu jsem nenašel důvod převodovku ani motor kritizovat.
Převodovka umí i jakýsi režim Sport a nebo manuální režim, ale ani jedno nepoužívám – na co taky – nesportuji a koupil jsem si automat proto, abych řadit nemusel.

Mr. Hyde : Opět i zde, stejně jako u O3, platí, že vše funguje hladce a příjemně, pokud jedete klidně. Jakmile se začne tlačit na pilu, střídat jízdní tempo, prudčeji brzdit, není to už taková idylka. Začnu motorem – jeho seškrcení je znát zejména na dálnici při pokusu o rozumnou akceleraci v rychlostech nad 110 km/h. Tam je prostě znát, že by chtěl a nemůže, DSG ho žene do otáček, ale on stále nemůže. Na druhou stranu díky lehčímu vozu a ochotě DSG při pořádném přidání plynu podřadit je jízdní dynamika dostatečná na držení dálničního tempa kolem 160 km/h, aniž bych zdržoval všechna „legendární TDI“ bez rozdílu značky a výkonu :-)
A teď něco k převodovce. DSG umožňuje vedle standardního režimu D použít i režim S a nebo manuální režim. Oba režimy navíc jsou trošku „navíc“ a kdyby nebyly, vůbec nic by se nestalo.
Manuální řazení má obrácenou logiku řazení jednotlivých stupňů ( pohyb páky dopředu řadí stupně vyšší, pohyb páky dozadu řadí stupně nižší ), což je naprd. Druhá věc je, že pokud DSG řadí sama, vše si lépe připraví a tak řazení proběhne hladce. Pokud přeřadím v manuálním režimu na stejný stupeň a ve stejných otáčkách jako automat, k přeřazení dojde s mírným cuknutím. Jediné rozumné využití manuálního režimu je v koloně, kdy si natvrdo zablokuji popojíždění na 1st. a nenechám DSG neustále řadit mezi 1-2-1 a prokluzovat spojky.
A režim Sport? Jediná jeho funkce je, že při akceleraci nechá motor vytočit o něco výše, než přeřadí na další stupeň. Ale pokud pojedu ustálenou rychlostí, i v tomto režimu tlačí DSG neúprosně otáčky do režimu nízkého „EKO zoufalství“ k hranici 1.500 ot., někdy i níže.
Takže nám zbyl režim D, který se hodí k motoru bez sportovních ambicí a zde odvádí převodovka svoji práci relativně dobře. Je totiž potřeba nejet moc rychle a agresivně, ale současně si dát pozor i na příliš defenzivní jízdu.
Nejdříve jízda. DSG se snaží být úsporná a tak řadí co nejdříve a s podřazením si dá dost načas – prostě na podřazení musí být více popudů než jeden. V obci při tacho 55km/h je zařazený 5st., točí se 1.500ot. a jede se na pohodu. Přijde kopeček, motor se trošku trápí, ale 5st. tam tvrdě zůstává, nedá se nic dělat. Jenže někdy se do obce dobrzďuje z mírného kopečka a tak tam při 55km/h tacho zůstane 6st. s 1250 ot. Dokud se jede z kopečka nebo po rovince, ničemu to nebrání, ale co když přijde kopeček? Zase nic! Zůstává tam 6st., motor docela protestuje a je jen málo věcí, co se dá udělat. Mírné přidání plynu nepomůže – DSG nepodřadí. Silnější přidání plynu vyvolá podřazení, ale zároveň se zrychluje, což je nežádoucí. Nejúčinnější je plyn pustit, DSG podřadí a jede se dál. Vyřešení této situace jsem očekával od režimu Sport, ale ten se chová úplně stejně – ani on není ochoten držet otáčky třeba kolem 2.000 ot.
Rovněž humorný je návrat na původní rychlost tempomatem na dálnici – jede se 150 km/h na 7st. na tempomat a vjede se do uzavírky s omezením 80 km/h a tak se přibrzdí na 80 km/h a jede se stále na 7st. Na konci uzavírky se stiskne tlačítko reset, aby se auto vrátilo na 150 km/h a co se stane? Celé auto je přece ekologicky laděno na dobrou spotřebu, takže tempomat zásadně nešlape plný plyn a tím pádem nevyvolá podřazení DSG a tak se zrychluje vlažně na 7st. Jenže to trvá dlouho a tak to převodovka z těch 80ti vydrží tak do 130ti, pak zjistí, že by to fakt chtělo podřadit a podřadí klidně i na 5st., v kopečku i na 4st. :-) Ale tento stav se dá obejít jednoduše – prostě při stisku tlačítka tempomatu trochu přidat, DSG podřadí a tempomat si to pak už pořeší sám.
A teď něco k zastavení vozidla. Při brzdění až k zastavení je potřeba zpomalovat konstantně, ale nikoli prudce nebo naopak laxně. DSG totiž při brzdění podřazuje dobře a někde kolem rychlosti 25km/h ukončí podřazování u 3st. a dám tam rovnou neutrál, což zajistí plynulé zastavení.
Při prudkém brzdění ale DSG nestíhá, takže ve chvíli, kdy tam cpe 4st. už rychlost odpovídá spíše 2st. a tento jev několikrát skončil zřetelným a hlasitým zařazením „přes zuby“ – prostě neodpovídaly otáčky motoru a DSG.
Při laxním a zdlouhavém brzdění nastane pravý opak – DSG už řadí 3st., ale rychlost je ještě příliš vysoká a tak dojde k cuknutí při podřazení.
Z mého pohledu převodovka dělá přesně to, k čemu je určena – při normální jízdě normálně řadí. Kdo si ji koupí na sport nebo nedej bože zážitky, ten udělal chybu nejen ve výběru převodovky, ale celého auta, ba snad i značky :-)
Ještě jedna poznámka k této arietě DSG – neumím si představit spolupráci s 1.0 TSI nebo 1.6 TDI. Oba motory totiž budou rozhodně chtít otáčky kolem 2.000 ot., ale tohle DSG je bude nutit fungovat někde kolem 1.500 ot. a to rozhodně nebude žádná pastva pro uši.

Podvozek
Tady se dostáváme k hlavní tragédii Rapida a to je naladění podvozku. Problém bude ve velmi podobném naladění jako O3, kdy se auto chová podobně – prázdné drnčí a poskakuje, v obsazení čtyřmi osobami je najednou mnohem komfortnější.
Auto bylo zakoupeno na 16“ kolech s pneu 215/45 a je to děs. Tlumiče absolutně nezvládají svoji práci, jakákoli spára znamená citelný otřes vozu zakončený i zvukovým projevem. A ve chvíli, kdy dojde k brzdění na asfaltové roletě, auto se celé roztřese a vydává zvuky, jakoby nad terénem poskakovalo místo jízdy.
Na druhou stranu na rovné silnici auto velmi dobře drží stopu a oproti O3 je pocitově vyvážené ( O3 měla těžší zadek a v zatáčkách nebo změně směru fungovalo záď jako kyvadlo ), takže i při rychlejší jízdě dělá vše, co řidič požaduje.
Na zimu je přezuto na R15 185/55 a je to znát. Auto celé „zgumovatělo“, takže jsou pryč jisté letní jízdní vlastnosti, ale přineslo to alespoň kousek komfortu. Na jaře bude asi zase šok...
Podvozek je určitě hlavním nedostatkem. Ale třeba až se časem unaví péra i tlumiče, bude to lepší :-)

Facelift Rapida přinesl několik málo vylepšení.
Okýnko u řidiče umí nyní jediným stiskem tlačítka sjet i vyjet ( před FL umělo pouze sjet, nahoru se muselo tlačítko držet ).
Další vylepšení je deštník pod sedadlem spolujezdce, který je ale z tenkých drátků, takže mi ho první poryv větru zničil 

Na závěr musím pochválit jednu funkci KESSY – bezklíčového odemykání a startování. Hodně se mluví o tom, jak je KESSY nebezpečné a jak vám může díky tomu u obchodního domu někdo auto snadno ukrást. U Rapida pokud zamknete auto dálkovým ovladačem, je KESSY deaktivováno a opět lze auto odemknout pouze dálkovým ovladačem, což je šikovné…

Závěrečné hodnocení bude nakonec pozitivní. Každé auto, které jsem měl ve výběru mělo nějaká negativa. Ta auta, která měla negativ méně, byla dražší o cca 150.000,- Kč, což je vlastně obrovským negativem.
A ta, co byla v podobné cenové kategorii byla vyhodnocena jako horší ( Peugeot 308 a Toyota Corolla ).
Takže po zvážení všech pro a proti byl nakonec vybrán Rapid a rozhodně jeho výběru nelituji. Jedinou otázkou do budoucnosti je výdrž DSG. Sada nových spojek i s montáží vychází zhruba na 15.000,- Kč, takže pokud za plánovaný nájezd cca 200.000 km budu muset toto jednou absolvovat, počítám s tím. Pokud to bude potřeba 2x a nebo 3x, tak mě to naštve :-)

Informace o ekonomické stránce budu zveřejňovat v aktualizacích a tak kdo má zájem, nechť tuto recenzi škodolibě sleduje a čeká, kdy se mi to DSG rozsype – vzhledem k většímu měsíčnímu nájezdu třeba nebude čekat dlouho :-)

Silné stránky

- Cena - těžko hledat podobné auto s automatem
- DSG - konečně nemusím řadit!
- Výbava - možnost pořídit si téměř cokoli

Slabé stránky

- Úzký interiér
- Tvrdý a nekomfortní podvozek

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto zakoupeno v Agrotec Brno a můžu jen chválit jak přístup prodejce, tak vždy i kolegy na servisu.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Rapid 1.4 TSI DSG

Další vozy Škoda Rapid



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Uvidíme, co vydrží DSG.

praktičnost
9

Není, co vytknout.

prostornost
8

Na šířku by to mohlo být lepší.

jízdní vlastnosti
9

Solidní ...

jízdní komfort
6

Komfort jsem si asi zapomněl zakliknout v konfigurátoru :-)

provozní náklady
9

Solidní spotřeba ...

náhradní díly
10

Servis mi dovolí vlastní olej a tak jsou servisky za pusu.

výkon motoru
8

Dostačující i na předjíždění, na dálnici tak do 160 km/h - pak už přece jen víc žere, než jede.

spotřeba
9

Celková 6.4l, mimo obec něco přes 5l, na dálnici při 130km/h něco přes 6l, při 160 km/h neco přes 7l.

hlučnost motoru
10

O motoru téměř nevím.

kvalita sedadel
9

Mohli být trošku širší, ale co už :-)

brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…