reklama


Recenze

Lotus-Plzen (muž 31 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Lotus Elise Mk2

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lotus Elise, foto 1 Lotus Elise, foto 2 Lotus Elise, foto 3 Lotus Elise, foto 4 Lotus Elise, foto 5 Lotus Elise, foto 6 Lotus Elise, foto 7 Lotus Elise, foto 8
Lotus Elise, foto 9 Lotus Elise, foto 10 Lotus Elise, foto 11 Lotus Elise, foto 14 Lotus Elise, foto 15 Lotus Elise, foto 16 Lotus Elise, foto 17 Lotus Elise, foto 18 Lotus Elise, foto 18 Lotus Elise, foto 19 Lotus Elise, foto 19 Lotus Elise, foto 20 Lotus Elise, foto 21 Lotus Elise, foto 22 Lotus Elise, foto 23 Lotus Elise, foto 24 Lotus Elise, foto 25 Lotus Elise, foto 26
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Lotus Elise Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:47000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 172 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,7 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Předem by bylo asi dobré napsat pár slov o historii automobilky, protože popsat zde jen Elise, i přesto jak mám ten model rád, prostě nestačí a žádný opravdový motoristický fanoušek, by se s tím nemohl spokojit.



Lotus Založil v roce 1952 Colin Chapman, respektive Anthony Collin Bruce Chapman (to jen pro objasnění oněch čtyř písmen CABC ve znaku). Chapman vystudoval Vysokou strojírenskou školu a stal se uznávaným inženýrem. První návrhy ale začal kreslit ještě při studiu. Do stavby prvních automobilů se Colin pustil až o několik let později. Paradoxně až poté, co výkresy ukázal své manželce, která ho přesvědčila, aby začal se stavbou alespoň několika vozů.

Tehdy byla Capmanova továrna ve stáji za železničním hotelem v Hornsley . Tam i začal vyrábět první automobil - Lotus Mark 6. Ve větším počtu se ale začal vyrábět až Lotus Seven, jímž se také automobilka proslavila. Poté následoval slavný a Elite, který se proslavil i na závodní dráze,Elan, Europa, Elite, Eclat, Excel Esprite,Elise, Exige ..atd . Od 60. let Lotus sídlí v moderní továrně s testovací dráhou v Hethelu. Toto místo je na bývalé základně RAF a testovací trať je na části bývalé ranveje. Snad i proto má Lotus, díky perfektním podvozkům a řízení, jedny z nejlépe ovladatelných aut na světě a snad i proto Lotus tvoří a vynalézá různé vychytávky pro vozy snad všech větších světových automobilek.

Od roku 1958 do roku 1994 se Lotus aktivně a konkurenceschopně zúčastnil F1. Za Lotus jezdili i piloti jako byl Ayrton Senna či Tim Clark. Dnes je Lotus ve Formuli 1 zpět, a jestli se jeho slavné dny vrátí, může ukázat jen čas.  Omluvte mě, ale o Lotusu v F1 více psát nebudu, protože by to vydalo na několik stránek. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- LOTUS ELISE



V roce 1994 se začalo pracovat na novém modelu. Měl to být pěkný dvousedadlový roadster, který dále ponese filozofii Colina Chapmana.„ Přidejte výkon a budete rychlejší na rovince, uberte hmotnost a budete rychlejší všude.“ Povedlo se!

Dostal jméno Elise (po vnučce tehdejšího předsedy Lotusu-Romano Artioli). V roce 1995 byl za zjevné radosti tisku představen na Frankfurtském autosalonu. Elis byl nejen pěkný (za což se zasloužil Julian Tomson), byl také velmi technicky vyspělý a extra-lehký. Jeho pohotovostní hmotnost činila pouhých 755kg, karosérie byla celá z laminátu a podvozek byl, jako první na světě, vyroben epoxidovým spojením hliníkových lišt, stejně tak, jako extrudované hliníkové sloupky odpružení a hliníkové matice brzdového kotouče. Díky tomu všemu i přes jeho nízký výkon (88kW), sprintoval Elise z 0-100km/h za 5.9s.

Když v polovině května roku 1996 sjel z výrobní linky první automobil, byly v té době levné roadstery všude - Mazda MX-5, Toyota MR-2, BMW Z3, MGF i Fiat Barchetta. Základní Lotus Elise se velmi brzy, na pomyslném žebříčku těchto automobilů, objevil na samotném vrcholu a to i přesto, že si ho majitelé pořizovali jako 2. či 3. auto. Bylo to dáno bezesporu jeho jízdními vlastnostmi, ostrým, přesným řízením a jeho výbornou ovladatelností.

V roce 1997 musel LOTUS dokonce přehodnotit a zvětšit počet vyrobených kusů z původně plánovaných osmi set na 2500. Ale i přes větší zájem, Elise ke každodennímu užívání prostě nebyl. Vynikal spartánským interiérem, špatným nastupováním a úplnou ignorací ke komfortu řidiče a spolujezdce. Jediné, co uvnitř připomínalo běžný automobil, byl volant a rádio.

Mk2



Lotus Elise mk2, který zde prezentuji je výsledek faceliftu, jímž Elise prošel v roce 2000. Lotus ho prezentoval sloganem ,,nejlepší je ještě lepší” - vyšší výkon, styl, zpracování a kvalita.
V této podobě ho zná snad každý pořádný fanda do aut, či fanda do závodních her. Bohužel, ale i přesto, bude nejčastější otázkou, kterou od lidí uslyšíte ,,co to vlastně je?“. Příjemnou výjimkou budou právě výše zmínění fanoušci PC her od kterých často, velmi často slyšíte, jak si s tímto vozem v té a té hře užili spoustu zábavy.  A o tom je Lotus Elise i v reálném světě-o zábavě!

Není to kabriolet na plouživou jízdu po bulvárech, ale ani lamač rychlostí na dálnicích. Klikaté silnice a okruhy- tam v něm najdete zalíbení, tam se z Vás stane zase malý kluk s úsměvem od ucha k uchu.  Umí královsky pobavit, ale také umí potrestat. Tvrdě potrestat! Drží na silnici jako přilepený a do zatáček v něm budete vjíždět takovou rychlostí, až budete pochybovat o fyzikálních zákonech, ale nedej bože, aby jste je opravdu porušily.Schopný řidič s ním dokáže na zatáčkovité trati vyprášit kožich mnohem silnějším autům, ale v opačném případě, Elis zdůrazní nedostatky řidiče, trestá chyby a na rovinkách Vám rozhodně získat sebevědomí zpět nedovolí, protože pokud si rychlost neudržíte, nedokážete ji znovu nabrat. Jestliže ho ale pochopíte, probudí ve Vás takového závodního ducha, že ochotně obětujete prostor, pohodlí a mobilitu páteře, kvůli lepším jízdním vlastnostem. Jednoduše mu propadnete na okruhu i klikatých okreskách.

Zajímá tedy někoho, že komfort v něm nenajde, nastupování je stále hrozné a interiér je skoro stejný jako u Mk1?

Odpovím si sám. Lidem co touží po čisté zábavě z jízdy, lidem jako já, to ani v nejmenším vadit nebude, ale ostatním řidičům, a těch je bohužel většina, to vadit bude a raději si pořídí jízdními vlastnostmi o trochu horší automobil, kterým ale budou moci jezdit každý den na nákupy i do práce. Proboha vždyť i výdechy topení jsou i v tomto Elise nasměrovány jen na nohy a okna.

Lotus tedy, ani tímto, dle mého názoru, podařeným faceliftem, jiný tip zákazníků nezískal, protože Elise stále zůstal drůhým či třetím autem.

Mě je to ale jedno, já mám prostě pro tyto automobily slabost.

To byl rok 2002, od té doby se v Elise samozřejmě spoustu změnilo. (Nemluvím jen o motorech, které od neustále laditelného Roveru K-serie v roce 05 přešli k Toyotě VVTL (samozřejmě s řídící jednotkou Lotus), ale i o popsaném interiéru, který už se i v Elise stal snesitelnější. 
Už na jaře roku 02 v něm proběhla menší modernizace,která přinesla o něco málo více místa v interiéru,hodnotnější vybavení a klimatizaci

Když bude zájem o popsání Elise od roku 02 dál – mohu to za čas udělat,

Lotus bohužel patří mezi těch několik značek, které se k nám oficiálně nedovážejí a proto se snažím tuto značku posílit, dovozem, prodejem a následným servisem v ČR

*23.9. 2011 oprava. Oficiální dovoz nových automobilů značky Lotus zajišťuje od roku 2011 Lotus Cars Praha.

To ovšem neznamená, že L-P přestává existovat. :)

 
reklama

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Lotus Elise Mk2

Další vozy značky Lotus


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
3
prostornost
4
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
4
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
8

dostačující

spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
3

Více o modeluLotus Elise
Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí

Lotus Elise se má v nové generaci představit v roce 2020…

Spy Photos: nový Lotus Esprit na vyjížďce v Alpách Spy Photos: nový Lotus Esprit na vyjížďce v Alpách

Podle všeho je Lotus Esprit připravován s cílem…

 

reklama





Blesk.cz

Lucie Borhyová dostala žádost o ruku! A zase horkokrevný Jihoevropan

Lucie Borhyová dostala žádost o ruku! A zase…

Nekonečně dlouhé nohy, smyslné rty a poprsí jako by modeloval sám Leonardo Da Vinci (†67)! Takhle v italském…

Americké aerolinky povolí lidem mobily. Zavolají si ale jen přes Wi-Fi

Americké aerolinky povolí lidem mobily. Zavolají si…

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím Wi-Fi, návrh ve…

 

iSport.cz

Fotbalové partnerky už znáte: Jaké krásky mají Crosby, Stamkos, Toews a další hvězdy NHL?

Fotbalové partnerky už znáte: Jaké krásky mají…

Tohle tu ještě nebylo! O fotbalových partnerkách se toho napsalo už hodně, ale zámořský web TheSporter dal…

Je bezcharakterní, zranil mě schválně, odvázal se McDavid. Soupeři i nadával

Je bezcharakterní, zranil mě schválně, odvázal se…

Profík na ledě a profík v šatně, to je úděl sportovní superstar. Ale někdy to zkrátka klouzne každému. Connor…

 

Reflex.cz

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

Udej svého souseda! Aplikace Bonzačka existuje pod názvem Čistý komín

Udej svého souseda! Aplikace Bonzačka existuje pod…

Je to jen pár dní, co si národ dělal legraci z vymyšlené aplikace na udávání sousedů. Aplikace Bonzačka však…

 
 
reklama