reklama


Recenze

10 Majitel

BMW řada 1 130i

9,36 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 1, foto 1 BMW řada 1, foto 2 BMW řada 1, foto 3 BMW řada 1, foto 4 BMW řada 1, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 130i Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:60000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2996 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 315 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 255 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9,2 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Na recenzi zatím pracuji, takže poprosím o schovívavost.. ;) Navíc můj telefon fotí žalostně a foťák nevlastním, takže fotek moc nemám.. :/

- VÝBĚR -
Po novém autě, které bych si pořídil čistě pro radost jsem toužil už hodně dlouho. Měl jsem jasno, že by to mělo být BMW, ačkoliv mám rád i spoustu jiných značek, jejichž kandidáti také původně byli ve výběru.

Měl jsem jasno v tom, že moje auto bude zadokolka a bude mít atmosférický šestiválec. Úplně původně jsem se bezhlavě koukal po BMW Z4, které mě uhranulo svými křivkami, charakterem a 150 miliony kilometrů modrého nebe nad hlavou. Jako na prvního vážnějšího kandidáta jsem se byl podívat na černé Z4M kabrio. Ten pocit, který jsem měl, když jsem si poprvé sedl za volant a rozjel se, mě bude asi ještě dlouho pronásledovat.. Bohužel auto mělo mírně podezřelou historii a ani prodejce nebyl moc ochotný nechat auto prohlédnout v servise, takže jsem zatlačil slzu a dál se již o něj nezajímal. Nakonec to byl přece jenom trochu úlet a v tom autě bych se asi dříve nebo později někde "rozštíp". Hledal jsem tedy dál něco trochu více při zemi a byl se podívat i na krásné Z4 2.5i. Auto se mi líbilo moc, ale s tímto motorem mi přišlo spíše svižné, než rychlé. Už jsem tou dobou věděl, že ten správný motor je třílitrový řadový šestiválec.

Po těchto dvou kráskách se moje hledání smrsklo spíše na přemítání, jestli je opravdu vhodné mít dvoumístný roadster s plátěnou střechou jako jediné auto, a na prolézání všech možných portálů s ojetými auty. Svědomí a přátelé mi přece jenom nedali a Z4 jsem musel z praktických důvodů zamítnout. V zimě by mi takového auta bylo akorát líto a bezpodmínečně pouze dvě místa jsou přece jenom málo. Začal jsem tedy hledat ve vodách trojkového sedanu a kupé v provedení 330i. Připadalo mi jako poměrně ideální, pro mé potřeby...

Jedničku jsem dřív nějak moc nevnímal, protože kusy, ve kterých jsem měl možnost sedět, byly vesměs čtyřválcové verze s chabou výbavou a interiér se mi moc nelíbil. Z venku bez M-Paketu a xenonů to taky bylo poměrně nic neříkající.. Na stopu, že by tohle auto přece jenom mohlo být, to co hledám mě přivedly články p. Jandy na autorevue, konkrétně tento:
http://www.autorevue.cz/bmw-130i-opravdove-bmw-megatest_5
Po té, co jsem ho přelouskal asi 20x, jsem měl konečně jasno.. Trojka mi přišla jako příliš velký koráb, pořád jsem chtěl něco menšího. Malé auto s velkým motorem. A najednou mi to došlo, jednička je prostě tak akorát. Kompaktní - přesto s místem pro čtyři a kufrem. Velice sportovní chování - přesto dostatečně pohodlné a praktické na běžné ježdění.

Pořád jsem byl ve fázi, kdy jsem nové auto vysloveně nepotřeboval. Měl jsem spolehlivé a dobré auto, ačkoliv na můj vkus trochu moc žravé. Byl to Hyundai Tucson 2,7 V6, jehož motor měl v obě zárodky toho správného charakteru. Bohužel trochu ztrácel výkonem, který pak ještě více pohřbila čtyřstupňová automatická převodovka. Nicméně jezdit čím bylo, takže jsem spíš jenom cíleněji brouzdal po fórech a serverech, jestli se někde nevyloupne něco zajímavého. Tou dobou už od Zet čtyřek uběhlo téměř půl roku.

- KOUPĚ -

.... Více zase příště .... :)

Silné stránky

- Motor, to je to, proč si člověk koupí 130i.
- Zvuk
- Jízdní vlastnosti, zadní náhon
- Skvělé řízení
- Volant, sedačky, pedály - auto je zaměřeno na řidiče a vše je podřízeno zážitku z řízení
- Kompaktní a přitom útulný interiér
- Vzhled, ve Sparkling Graphite je to navíc poměrně nenápadné auto
- Spolehlivost
- Spotřeba. BMW udává městskou spotřebu 13,2litru. Když jezdím pouze po městě a ještě navíc krátké trasy, kdy se motor pořádně neohřeje, tak mám spotřebu kolem 12,3litru. A to se rozhodně neloudám, popravdě jsem koukal jako puk, že jsem téměř litr pod hodnotami udávanými výrobcem! U kterých aut se to někomu povedlo?

Slabé stránky

- Kvalita zpracování interiéru, občas někde něco povrzává
- Není to žádný koráb silnic, takže pasažéři přece jenom mají občas ke komfortu výtky. Ačkoliv to se týká jenom velkých výmolů, na které nestačí dráha sportovních pružin. Drobné nerovnosti filtruje podvozek skvěle a odhlučnění je prvotřídní
- Popojíždění po Praze člověka za chvíli otráví, když ví, co to auto umí a nemá možnost toho využít. Nejlíp se auto má na okreskách nebo v okrajových částech metropole, kde to není samý semafor a zácpa.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi jsem ihned nechal klasicky vyměnit všechny náplně a filtry. Navíc pak ještě tyčky stabilizátorů. Vše mi provedli v moc příjemném servisu, který se specializuje na BMW.

Přístup prvotřídní, ceny solidní. Nemám na co si stěžovat.

Úpravy a investice

Na autě jsem zatím neměl možnost provádět žádné úpravy, financí není momentálně nazbyt.

Takže jsem akorát pořídil zimní orig. litá kola BMW style 256 a nechal trochu zatmavit okna, abych si nepřipadal jako v akvárku.

První věc na jaře budou nové letní gumy na moje orig. M-paketová kola styl 207.

 
reklama

Novinky v recenzi

21.2.2012 16:53

Voskování

Auto jsem zhruba v půlce ledna, když začínaly ty největší mrazy, kompletně ošetřil autokosmetikou Swissvax, vč. speciálního Blau-Weiss vosku přímo na BMW, a od té doby ho nemyl. Teď když mrazy trochu povolily a teplota se vyhoupla nad nulu, jsem auto umyl a je vidět, že vosk krásně drží a auto má až neskutečný lesk. Krásné kapky je možné vidět na nejnovější fotce.


Další vozy BMW řada 1


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Auto jsem kupoval ojeté, ale přesto ve výborném stavu.

praktičnost
8

Občas chybí nějaká přihrádka na věci, jinak kufr je dostatečně velký a po sklopení sedaček odvezu vše, co je potřeba.

prostornost
9

Velké je tak akorát, 4 lidi bez problémů i se zavazadly odvezu. A když jezdím většinou sám, tak je auto útulně prostorné.

jízdní vlastnosti
10

Řadový šestiválec, zadní pohon, kompaktní karoserie, nízké těžiště, M podvozek, skvělé řízení = Absolutorium

jízdní komfort
7

Při uvážení jízdních vlastností je auto bez problémů pohodlné a použitelné i na těch našich tankodromech. Akorát je ho člověku občas líto.

provozní náklady
8

Na takto výkonné auto jsou rozumné. BMW motory prostě umí.

náhradní díly
8

Ruce pryč od autorizáků, najít si slušné a šikovné lidi, co BMW rozumí a auto bude v nejlepších rukách a za dobré ceny. Osm dávám, za ceny BMW Performance dílů, které jsou astronomické. :/

výkon motoru
10

Několik ocenění Motor roku, fantastický zvuk, lineární zátah a chuť po otáčkách. To vše v kompaktním balení z tohohle auta dělá pěknou střelu.

spotřeba
9

Pohybuju se po městě a ještě k tomu hodně krátké trasy, kdy se motor nezahřeje, proto jezdím zatím za 11,8l. Poslední dvě nádrže jsem však tyto jízdy omezil a hned to spadlo na 10,4l.

hlučnost motoru
10

To není hluk, to je symfonie! :) Při poklidném brouzdání městem je tichý, při polechtání si trochu zabrumlá a s každou stovkou otáček je zvuk sytější a sytější a člověk jen natahuje uši víc a víc a pořád ho chce víc a víc.

kvalita sedadel
10

Sportovní BMW M-paketové sedačky jsou dokonalé. Komfort je i na dlouhé cesty výborný a držení těla je díky dofukovacím bočnicím perfektní.

brzdy
10

Na takto malé a lehké auto jsou téměř předimenzované. Skvělý cit a dávkovatelnost a nevadnou a nevadnou...

zavazadlový prostor
10

Nejsem žádný český chatař-stěhovák, ale občas si chci odvézt lyže nebo kolo a na to je kufr velký dost. Takže spokojenost.


Více o modeluBMW řada 1 E81/E82/E87/E88 (2004-2012)
BMW 118i – Proč mi to děláte? BMW 118i – Proč mi to děláte?

Základní verze jedničkového BMW bývala jedním z mých…

BMW 1 sedan: Nová karosářská verze bohužel míří jen do Číny BMW 1 sedan: Nová karosářská verze bohužel míří jen do Číny

Nabídka kompaktních BMW se rozšíří. Dva hatchbacky, MPV,…

 

reklama





Blesk.cz

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské počínání natočila kamera

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské…

Po nešikovném „zloději“ pátrá policie. Neznámý muž se vloupal do domu v Hevlínské ulici na Zličíně. Přitom…

Moderátorka Novy Kloubková prozradila, jak je na tom s penězi!

Moderátorka Novy Kloubková prozradila, jak je na tom…

Kdo by řekl, že taková televizní celebrita bude řešit, jak vyjde s výplatou. Kristina Kloubková (40), která…

 

iSport.cz

Všechno je jinak! Nekončím, řekl Van Gaal. V létě uvidí, co dál

Všechno je jinak! Nekončím, řekl Van Gaal. V létě…

Fotbalový kouč Louis van Gaal popřel úterní informace o tom, že by ukončil trenérskou kariéru. Pětašedesátiletý…

Finále LM přinese Spartě prestiž i peníze, ale doma si ho nezahraje

Finále LM přinese Spartě prestiž i peníze, ale doma…

První cíl sezony je splněn! Sparta se po vítězství 4:0 nad švédským Växjö v domácí odvetě semifinále hokejové…

 

Reflex.cz

Opuštěné paláce Saddáma Husajna: Podívejte se, v jakém luxusu žil irácký diktátor

Opuštěné paláce Saddáma Husajna: Podívejte se, v…

U moci se držel takřka 24 let a za tu dobu stihl postavit odhadem až 100 opulentních rezidencí. V každém…

Britové učí Čechy chránit kulturní dědictví

Britové učí Čechy chránit kulturní dědictví

Britská premiérka Theresa Mayová nedávno ocenila celoživotní práci historičky architektury Barbary Peacockové,…

 
 
reklama