Recenze

9 Majitel

Kia Ceed Comfort 1,4 CVVT 74kW

7,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Ceed, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Tygřík Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:1500 palivo: benzin objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 74 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,3

Popis vozu

Těžko mi uvěřit, že vlastním odznak pravého chlapa (čti řidičský průkaz) už více než 15 let. Začátky nebyly díky finanční situaci ideální, musel jsem razit heslo "na starém kole se nejlíp jezdí" (ale nikdy jsem tomu nevěřil) a průměrné stáří mých dosavadních aut hravě překonávalo 15letou hranici. Čili už byl nejvyšší čas zúročit těžce vydělané peníze a vrazit je do něčeho z tohoto století. Bylo mi jasné, že po předchozích autech si v čemkoliv budu připadat jako ve vesmírné lodi a naštěstí od přírody nejsem příliš náročný, tak jsem koukal po základních modelech.

Hledání začalo v červnu 2017 a vlastně příliš dlouho netrvalo. Parametry byly jasně dané - atmosféra (jsem odpůrce městských traktorů na uhlí), rozpočet okolo 300 000 a žádný žabožrout. Tím se výběr pěkně zúžil a já začal porovnávat. Ať jsem dělal co jsem dělal, Ceed z toho vycházel pořád tak nějak nejlíp, což mi vůbec nevadilo, protože současná generace se mi designově líbila od počátku.

Nechal jsem si poslat nabídku od TUkas v Modřanech, protože je mám za bukem. Původně jsem sice chtěl výbavu comfort plus, ale po chvilkové úvaze jsem se začal zajímat o základní comfort (a paket extra, protože bez bluetooth ani ránu). Těch cca 30 000 navíc za tempomat, LEDky a pár dalších drobností se mi nezdálo přiměřené. A proč si pořízovat něco, co prakticky nevyužiju. Dohodl jsem si s prodejcem zkušební jízdu a po pár dnech si poprvé sedl do mého budoucího auta. No, zamiloval jsem se už během té první půlhodiny, auto mému řidičskému stylu bezvadně sedlo. Ocenil jsem, že mě prodejce nenechal auto protáhnout jen kolem salonu, cesta do Měchenic a zpět mi k seznámení stačila. Jen nerad jsem z auta vystupoval.

Po cca měsíci jsem se prodejci ozval, že do toho jdu. Nejdřív jsem zkoušel štěstí u skladovek, ale v požadované výbavě se nic neobjevilo. Jasně, mohl jsem mít prakticky hned výbavu Cool, které je totožná s tím, co jsem chtěl, ale mám alergii na bílá auta a jiná barva se u skladovek pochopitelně nevyskytovala. Smířil jsem se tedy s tím, že si budu muset na auto 2 měsíce počkat.

Ale dočkal jsem se a po 1500 kilometrech mám celkem relevantní první dojmy.

Silné stránky

Design - čistě subjektivní pocit, ale mně se to auto prostě líbí. Hraje si na sportovnější a rychlejší, než ve skutečnosti je, ale nepřehání to. A ten čumák celkově je prostě k sežrání.

Sedadla - moje pozadí už okusilo několik aut z různých tříd (Octavia, Superb, E220, pár Fiatů...), ale ani v tom medvědovi se mi nesedělo tak dobře, jako v Ceedu. Perfektní boční vedení, sedačka tvrdá tak akorát, nastavitelnost dobrá. Z Oktávky jsem se po 400km v kuse div nevyplazil, jak mě bolely záda, tady nebyl nejmenší problém.

Interiér - je fajn vidět, že i u modelu nižší střední třídy někdo při navrhování používal mozek. Není přeplácaný, vše potřebné je tam, kde bych to očekával a všecho tohle může i dobře vypadat. Minimum tvrdých plastů, nic nevrže (no ještě aby, po měsíci), tlačítka i ovládací prvky jsou příjemné na používání. Vzhledu hodně pomáhá i paket kůže / chrom. V základním plastu hlavně ručka vypadá naprosto příšerně a kliky dveří zrovna tak.

Motor - 74kW prostě není pro závodníky, to je jasné. Já odjakživa jezdil spíš na spotřebu, takže mi přijde, že to auto snad jezdí na vzduch. Podle palubáku mám 5,9 (takže reálně cca 6,3 což je i tak super) a to i se nebojím mu občas šlápnout na krk. Do zhruba 2500 otáček je relativně líný, ale ve vyšších otáčkách se umí rozhýbat celkem slušně a předjíždění není nejmenším problémem. Přitom hluk motoru netrhá uši, zvuk je příjemný. V kombinaci s odhlučněním kabiny, které je na dobré úrovni, dělá ventilace na první stupeň větší "kravál" než motor na volnoběh.

Audio - na tohle jsem hodně háklivý a měl jsem obavy, že moje zmlsanější uši budou bolet. Přecejen u auta za 300 nemůže člověk čekat Harman & Kardon nebo Bose. Ale není to vůbec špatné, vzhledem ke kategorii. Poslouchat se to dá bez problémů, na flat je to ještě poměrně přebasované, ale ekvalizér pomůže. Původní očekávání ovšem byla nižší, takže řadím zvuk ke kladům (i přes malou výtku, která bude v záporech)

Slabé stránky

Nejsem zaslepený vlastnictvím prvního nového auta, takže tady je pár much:

Podsvícení palubního počítače - ano, věděl jsem o tom předem, kritizují to v podstatě všichni a je to opravdu děs. Okolní budíky svítí jak o život a na displeji není vidět skoro nic, pokud svítí slunce. Nejvyšší stupeň podsvícení by spíš měl být jeden z nejnižších.

Zvuk - neřekl bych, že dveřní repro je poddimenzované, ale jeho utlumení tedy rozhodně ano. Stačí hlasitost nad polovinu a v kombinaci s nižšími frekvencemi začnou hrát i dveře. A to mám basy v rádiu ještě stažené na -3. Tohle se nepovedlo a bude to první věc, kterou si hodlám upravit.

Prakticky nulová odezva řízení, je to přeposilované

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné a doufám, že kromě pravidelných prohlídek se budu servisu vyhýbat

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

TUkas Modřany byla dobrá volba. Je pravda, že jsem jinde nebyl, ale s celkovým přístupem pana Votavy jsem byl velmi spokojen od prvního kontaktu až do předání auta, takže jsem neměl důvod jít jinam. Vyhovuje mi i nabídka služeb salonu (např. uskladnění druhé sady pneu).

 


Přidat názorDiskuse: Kia Ceed Comfort 1,4 CVVT 74kW

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Kia Ceed



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9

Více o modeluKia Ceed (2012-)
Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback! Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback!

Kia se pochlubila novým konceptem pro Frankfurt. Zatím na…

Kia Sportage 2,5 TDI Kia Sportage 2,5 TDI

Inovovaná Kia Sportage je nyní na trhu k dispozici v…

 





Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…