reklama


Recenze

9 Majitel

Audi A6

9,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A6, foto 1 Audi A6, foto 2 Audi A6, foto 3 Audi A6, foto 4 Audi A6, foto 5 Audi A6, foto 8 Audi A6, foto 9 Audi A6, foto 10
Audi A6, foto 11 Audi A6, foto 12 Audi A6, foto 13 Audi A6, foto 14 Audi A6, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Gerda Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:39000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 165 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,1 maximální rychlost [km/h]: 247 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 546 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8,8

Popis vozu

Tak...

Na tohle auto se dá dívat různými pohledy. Co hlava to názor. Já bych Vám rád podal ten svůj.

K autu jsem přišel poměrně nedávno. Jednalo se o klasický posun vozidel v rodině. Já jsem byl HRDÝM vlastníkem Mazdy 3 sedan 1,6 mz-cd, což bylo skvělé autíčko do města a dalo se s ním užít hodně srandy, ale jak už to tak bývá, u Audi se změnily generace a mému otcovi se zalíbila, pro mne poněkud podivná, A7.

Přišlo tedy řešení, co se současným vozovým parkem. A6 má skutečně najeto 39 tisíc a byla by škoda jí prodávat, narozdíl od Mazdy, která už má odkrouceno přes sto. No nicméně, řízení Audi je přeposilované, je to automat a čumák to má težší, než lady Růžičková v dobách její nejvetší slávy. Mazda bylo živé, šikovné auto. Audina se tak snaží tvářit, ale limit přichází daleko zákeřněji, než by člověk čekal. Jednodušše řečeno, jednalo se o sňatek spíše z rozumu, než z lásky.


Auto. Jedná se o Audi A6, r.v. 2005 3,0 TDI quattro. Auto dostalo skoro vše, co tehdy šlo. Jediné na čem sme záměrně ušetřili byl pneumatický podvozek, protože v roce 2005 nám ten systém přišel nedospělý a myslím, že čas nám dá za pravdu. (člověk by dnes pomalu víc servisoval, než jezdil)

Jízdně se jedná o klasický sedan Audi. Rozložení váhy predikuje chování auta v zatáčkách. Zatáčku projedete rychle, ale prostě trhač okresek to prostě NIKDY nebude a nikdy ani být NEMĚL. Můžete sice nalétnout do zatáčky jako blázen, ale buď vás práskne přes prsty stabilizace, nebo nedotáčivý smyk. (osobně odkoušeno, nedoporučuji) Na dálnicích auto svoji roli hraje více než přesvědčivě, auto se jemně pohupuje (ne třeba jako BMW na runflatech), subjektivní vnímání rychlosti je o dvacet až třicet kilometru nižší, než je tachometrová. Ostatně pro dlouhé cesty na dálnicích bylo toto auto primárně vyvíjené. Městský provoz je ovšem slabší stránkou auta. Auto je na svoji velikost sice poměrně obratné, ale délka necelých pět metrů vám při parkování prostě vrásky dělá, ať chcete, nebo ne.

Motor. Klasický VW koncern. Napsáno o něm bylo už mnoho Když chcete, táhne. ;) Jediné, co zde platí je, že dokud nemáte minimálně V6, nevíte, co to je kultivovanost motoru. :) Motor samozřejmně je dieselové stavby, tedy ranní starty budou provázeny klapotem, ale to beru jako daň za nižší spotřebu. Po zahřátí už nic neslyšíte. Tedy pokud se nesnažíte plynem prorazit podlahu.


Spotřeba není ani vysoká, ani nízká. Když chcete, může na vás počítač vychrlit spotřebu 6,8. :) A přitom ani nejste brzdou provozu. :D Ale realita je taková, že ve městě mi Gerda sežere kolem třinácti, na okreskách kolem sedmi a půl a na dálnici 8. Průměr se drží dlouhodobě na 8,8, což je ovšem dáno tím, že auto prožilo většinu svého života ve městě a na krátkých trasách. S novým primárním uživatelem (mnou) se počítá, že spotřeba ještě klesne, protože týdně najezdím něco kolem 600 km většinou po dálnicích.

Interiér auta je kapitola sama pro sebe. Každý, kdo čte auto.cz a podobné magazíny, ví jak vypadá. Můj názor na něj se ovšem v čase dost lišil. První pohled před necelými šesti lety byl jednodušše wow. Připadal mi jak kokpit letadla (tedy linkového, ne stíhačky :D), všude nějaké knoflíky, optitronové budíky. Dřevo, kůže, luxus... Po šesti letech ale vidím barokní tvary a věk interiéru. Ano, dřevo se u Audi skutečně nehorázně škrábe.

Závěrem chci říct, že Gerda je skvělé auto, silné, majestání, komfortní. Pokud chcete polykat kilometry a dívat se na krásný svět kolem sebe, je to to právé pro vás. Pokud ale máte závodnické choutky, bežte k BMW. 5er je lepší volba.

Tak, to je tak vše, co mě zatím napadlo, průběžně budu mé postřehy doplňovat.

Silné stránky

Kultivovanost chodu.

Spotřeba.

Pohodlí posádky.

Výkon motoru.

Je to Audi.

Slabé stránky

Spotřeba!!! ;)

Naprosto nepochopitelně přeposilované řízení.

Zpětná vazba od volantu nulová. O smyku se dozvíte, až když letítě protisměrem.


Náhradní díly.

Automat nějak neumí brzdit z kopce, podřazování pádly jako odpověd neberu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen drobné opravy typu lak, atd.

Nejvážnější oprava se týkala tuneru rádia, který odebíral proud i při vypnutém motoru a zamčeném autě. = Vybitá baterka a opravdu neveselý odchod do práce pěšky v minus 15 stupních.

Tato oprava probíhala v I.S.R. Praha. Nikdy tam nechoďte. Pat&Mat hadr. (tímto bych rád pozdravil příjmacího technika)

Nyní servis u Auto Klokočka a zatím spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsme objednávali ze Zlína, pokud si pamatuji, autosalon Impromat. Jednání korektní, příslušné ke statusu značky. Čekací dobu samozřejmě přetáhli o měsíc, ale po zkušenostech s BMW a Mercedes prodejci musím konstatovat, že je to běžná praxe. (i když s tím nesouhlasím, můžu dělat víte co)

 
reklama

Novinky v recenzi

3.7.2012 10:29

Ložiska

Během posledních 4 měsíců sem dvakrát měnil ložisko, nejdřív levé přední, následně levé zadní. Při nájezdu 70 tisíc nepochopitelná závada. Cenu radši ani nebudu zmiňovat.

12.12.2011 06:39

Zámek

Začíná se se mnou loučit zámek kufru. Občas prostě ne a ne zabouchnout se. Nejdřív sem myslel, že bude chyba v lidském faktoru, ale tomu zámku fakt nic nepřekáží. Občas dokonce během jizdy začne signalizovat otevřený kufr, ikdyž je fyzicky zavřený. Zatím se po chvilce násilného domlouvání vždy nakonec zavřel. Až vyhlásí generálný štrajk, dostane Gerda, krásný facelift z ducktapu a pojede se do servisu.

13.7.2011 12:25

Dlouhodobá

Spotřeba se snížila na 8,4. Krásné číslo, škoda, že 1200 km po dálnicíh nejezdím častěji. ;)

25.5.2011 09:29

Fotky

Pár fotek z víkendu, kdy sem byl na návštěvě u rodičů. Myslim, že jsme sympatická smečka. ;)

25.5.2011 09:27

Spotřeba

Spotřeba se ustálila na 8,8 dlouhodobě. Ve městě si gerda řekne s klidem o 25. (viz. stání v koloně v kopci, bydlim kousek o Karlova náměstí v Praze, takže ježdění Ječnou je pro mne skoro povinnost)

25.5.2011 09:25

Dobrák

Tak mi v pondělí nějakej dobrák ojel pravý dveře klíčem. Co sem komu udělal?

17.4.2011 13:40

Radio

Naprosto nepohopitelná závada: Když si zapnu rozmrazování zadního okna, rádio ztrácí signál, takže šum... Neví někdo o co jde?


Další vozy Audi A6


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Co dodat, když auto je prakticky nezajeté... Ikdyž pár much by se našlo.

praktičnost
8

Záleží na tom, co kdo chce. Pokud chcete velký vnitřní prostor, jste na správné adrese. Chtele-li kompaktní auto, tak o tomhle ani neuvažujte.

prostornost
10

Týýýý Mááááňooooo jááák se sedííí tááám vzádůůůů?

jízdní vlastnosti
7

Ropa ve předu, prázdný kufr. Jezdí to jak po rovných kolejích. I v zatáčce.

jízdní komfort
10

Nejsme sice u francouzů. Ale nerovnosti to pohlcuje dobře.

provozní náklady
8

Chceš jezdit? Tak plať!

náhradní díly
6

Drahý, drahý a jestě jednou drahý. Ale to neni nic, co by se nedalo od Audi čekat, že...

výkon motoru
10

Adekvátní. RSka zůstávají za vámi v oblacích černého dýmu.

spotřeba
8

viz. provozní náklady.

hlučnost motoru
10

Tady si nejsem jistý. Pokud se smíříte s tím, že je to diesel, tak za deset. Benzínově zaměření řidiči budou nadávat jak straky.

kvalita sedadel
10

dalo by se srovnávat s anglickou klubovkou. Měkké, pohodlné. Náznak bočního vedení stehen a beder, ale u ramen Vám Audi nechává volný prostor na létání ze strany na stranu.

brzdy
7

Kousavé, nehodící se k povaze auta...

zavazadlový prostor
10

Tahat deštník zezadu z kufru je fakt utrpení... A skvělá komedie pro kolemjdoucí. :)


Více o modeluAudi A6 C6/4F (2004-2012)
Audi A6/A7 prošlo faceliftem. Poznáte vůbec změny? Audi A6/A7 prošlo faceliftem. Poznáte vůbec změny?

Designové úpravy modernizovaného Audi A6 jsou opravdu…

Audi A3 Ambiente 1,8 20V Audi A3 Ambiente 1,8 20V

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém…

 

reklama





Blesk.cz

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma mauzoleum s kulečníkem!

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma…

Legendární kaskadér nemá hrob. Jaroslav Tomsa (†85), který se proslavil díky filmu Limonádový Joe, má pro místo…

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce pomůže Chuchli při povodních

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce…

Asi 180 metrů dlouhý úsek potoka Vrutice u mostu pod železniční tratí musí být prohlouben. V současné době zde…

 

iSport.cz

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli jsme prohrát

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli…

PŘÍMO Z MILÁNA | Porážku 1:2 na půdě Interu Milán označil Bořek Dočkal za zklamání. Především ale nadával sám…

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se mohou Krasnodar a Villarreal

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se…

Přes víkend mohou fotbalisté Sparty přemýšlet: jaké by to bylo hrát v Evropské lize proti Manchesteru United?…

 

Reflex.cz

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první ukázku z filmu, který dějově předchází Pelíškům

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první…

Nejde vlastně o jeden film, ale o unikátní trilogii. Tvůrčí duo tvořené scénáristou Petrem Jarchovským a…

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné označení přebalovacích místností, prý bylo sexistické

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné…

Některá evropská média zaznamenala v minulých dnech další díl absurdní diskuse, která přivede Evropu k…

 
 
reklama