Recenze

9 Majitel

BMW řada 1 125d

8,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 1, foto 1 BMW řada 1, foto 2 BMW řada 1, foto 3 BMW řada 1, foto 3 BMW řada 1, foto 3 BMW řada 1, foto 4 BMW řada 1, foto 5 BMW řada 1, foto 6
BMW řada 1, foto 7 BMW řada 1, foto 7 BMW řada 1, foto 9 BMW řada 1, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta BMW Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:42000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,5 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 360 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6,1

Popis vozu

Proč zrovna BMW?
---------------------------
Rád jezdím, mám rád každou zatáčku, mám rád technické úseky, nemám rád dálnice. Rád se proplétám městem. Někdo mě považuje za blázna, nejezdím nebezpečně, mám rád jízdu a není to pro mě jen čas z bodu A do bodu B. Jako kluk mám pochopitelně rád auta, cokoliv dvoustopého se čtyřmi koly. Mám tu výhodu, že se v práci setkám s relativně velkým množstvím různorodých aut, která si mohu krátkodobě projet a dnešní tendence odklonu od čistě řidičských aut mě vedly k prodeji mé bývalé Audi A3 se slabým benzíňákem, ale jinak velmi příjemným podvozkem a řízením. Je čas dokud BMW ještě prodává řidičská auta (už jich moc není a dlouho to trvat nebude) pořídit si něco, co mi při každé cestě vykouzlí úsměv na tváři.

Požadavky na nové auto zněly jednoduše, zadokolka, šestiválec, kupé. Takové požadavky by asi před pár lety vyústily v BMW E92.

Když převládne rozum nad touhou, uberu dva válce a přidám dvoje dveře, prý aby bylo jednou místo na dětské sedačky. Zadokolka trvá, ale přibývá parametr alespoň 150kW. Chci naftu, těžko to někomu obhájím, ale každý rok pořádáme výlety po Evropě, kdy za pár dní najedeme pár tisíc kilometrů, každý rok jezdíme do Vídně a tím mě rozum fixuje pevně do kategorie nafťáků, navíc na trhu je jedno naftové auto, které je snad ve všech recenzích chváleno za svůj nenaftový projev - BMW 125d.

Výběr a nákup
---------------------------
Rozjíždí se nové martyrium, fetiš, úchylka, každý den několik hodin znovu a znovu čtu ty samé recenze, koukám na ta samá videa na youtube. Párkrát si konfiguruji přímo nový vůz, ustupuji od nejsilnější naftové verze a konfiguruji 120d, výsledná cena někde kolem milionu. Obě poslední auta byla koupena jako roční, proč neaplikovat to samé na bmw?

Náhodou jedno stojí v Ulmu, nechci černou, mám rád Itálii, BMW 125d v barvě Valencia Orange je přesně to, co hledám, má pár kosmetických vad, tudíž nemůže do Premium Selection programu (dobrých pár tisíc € dolů), to je asi ta nejlepší zpráva. Domlouvám emailem zájem auto vidět, mezitím auto padá ještě o bezmála €1000 níž, lehce nad hranici, kterou jsem si dal, je rozhodnuto.

Ukrajuji 500km do Ulmu a doufám, že se nenajde nikdo, kdo by mě předběhl. Prohlížím auto, jediná popsaná závada byly opravované škrábance na předním nárazníku, nic z toho není okem rozpoznatelné, jinak je vozidlo ve stavu odpovídajícímu pečlivému Německému servisu. Podepisuji smlouvu, vracím se do Čech a těším se na předání za týden.

Design a barva
---------------------------
Design je subjektivní, někomu se řada F20 nelíbí vůbec, někdo jí vítá jako osvěžení řady. Musím se přiznat, že varianta bez M-paketu se mi zepředu nelíbí, něco tomu autu chybí, ale s M-paketem auto dostane jiný, možná agresivnější vzhled. Občas mám pocit, že to designeři udělali schválně, auto není kompletní, dokud nemáte M-paket.
Co se týče barvy, nechtěl jsem černou, v zásadě jsem uvažoval o Estoril modré, nebo alpské bílé. Náhoda tomu dala a je to Valencia Orange metalíza, barva dvou tváří, dokud nesvítí není auto tak výrazné, ale jakmile se dostane na slunce, tak se barva rozzáří.

Interiér
---------------------------
Četl jsem nějaké názory na kvalitu interiéru u BMW, ale musím říct, že nemám co vytknout. Záleží jak k autu přistupujete, mám zkušenosti s Audi modely, od A3, přes Q7, až po R8 a ano Audi je vždy etalon ve své třídě, ale jedničku si v ničem nezavdá. Samozřejmě záleží na stupni výbavy a opět budu chválit M-paket, protože ten jedničku doplňuje tam, kde ji mnozí rádi vidí už ve standardu.
M sportovní sedačky jsou něco, co bych označil jako povinnost, seděl jsem i v modelu urban line a tam bych sedačky přirovnal někam k Toyotě Yaris. Sportovní volant je fajn, na můj vkus celkem tlustý a měkký věnec, ale jde o zvyk. Všechny ostatní ovládací prvky jsou perfektně ergonomicky umístěné a všechno je tam, kde byste to hledali. Nikde netrčí žádná prázdná tlačítka bez funkce, nikde není nic zbytečně.
Poslední drobná výtka putuje k ruční brzdě, madlo je příliš malé a celkem dost utopené, občas je používat ruční brzdu až vtipně titěrné.

Zbytek doplním později, jakmile budu schopen opravdu posoudit.

Silné stránky

► Točivá charakteristika motoru, bezkonkurenční poměr výkon/spotřeba
► Přesné a citlivé řízení
► M-paket design a sedačky
► Adaptivní podvozek
► Jízdní komfort

Slabé stránky

► Méně místa na zadních sedačkách, ale i tak se vejdou dva dospělí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno po první majitelce se 41700 km v Německém Ulmu v autosalonu Reisacher.
Naprosto perfektní servis, pokud budu mít někdy možnost znovu, budu volit stejně.

 


Další vozy BMW řada 1



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
prostornost
8

Považoval jsem ho za prcka, ale prostor mi vyhovuje.

jízdní vlastnosti
9

Po tom málu km zatím hodnotím jako velmi přesné, citlivé a přetáčivé.

jízdní komfort
9

Perfektní.

výkon motoru
9

Perfektní naftový dvoulitr, parametrově i jízdně skvělý, točivý, radost.

spotřeba
10

Jezdit se 160kW autem za 6 litrů si nezaslouží žádnou jinou známku.

hlučnost motoru
9

V zásadě akorát při studených startech.

kvalita sedadel
10

Sportovní sedačky jsou naprosto perfektní po všech stránkách.

brzdy
9

Nejsou mkové, ale s novými kotouči zatím jedovaté.

zavazadlový prostor
9

Příjemné překvapení, naprosto dostačující.


Více o modeluBMW řada 1 F20 (2011-dosud)
BMW M140i xDrive – Šestiválec v kompaktu? To chcete! BMW M140i xDrive – Šestiválec v kompaktu? To chcete!

Když jsme loni testovali tříválcové BMW 1, moc nás…

BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo? BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo?

Automobilka BMW si pro svou řadu 1 připravila mírnou…

 





Blesk.cz

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte doma nábytek zajištěný?

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte…

Švédský nábytkářský řetězec IKEA stahuje ve Spojených státech a Kanadě z trhu 29 milionů prádelníků a komod,…

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý sesadit ministra vnitra

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý…

Ozbrojenci v úterý obklíčili centrum Luhanska, jednoho z center proruských separatistů v Donbasu na východě…

 

iSport.cz

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon stejně vyhraje

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon…

Zpráva o úmrtí Jany Novotné (†49) ho velmi zasáhla. Jan Kodeš na českou tenisovou legendu vzpomíná jako na…

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci pro jiný tým

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci…

O této kauze se už mluví pět let. Nyní Tomáš Řepka přináší údajně konečnou verzi příběhu o tom, kam zmizely…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…