Recenze

Jacoppo (muž 32 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Jaguar XJR XJ-308 SC

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 70× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jaguar XJR, foto 1 Jaguar XJR, foto 2 Jaguar XJR, foto 3 Jaguar XJR, foto 4 Jaguar XJR, foto 5 Jaguar XJR, foto 6 Jaguar XJR, foto 7 Jaguar XJR, foto 8
Jaguar XJR, foto 9 Jaguar XJR, foto 9 Jaguar XJR, foto 10 Jaguar XJR, foto 10 Jaguar XJR, foto 11 Jaguar XJR, foto 12 Jaguar XJR, foto 13 Jaguar XJR, foto 15 Jaguar XJR, foto 16 Jaguar XJR, foto 17 Jaguar XJR, foto 17 Jaguar XJR, foto 18 Jaguar XJR, foto 18 Jaguar XJR, foto 19 Jaguar XJR, foto 20 Jaguar XJR, foto 21 Jaguar XJR, foto 23 Jaguar XJR, foto 24 Jaguar XJR, foto 26 Jaguar XJR, foto 27 Jaguar XJR, foto 29 Jaguar XJR, foto 30 Jaguar XJR, foto 31 Jaguar XJR, foto 32 Jaguar XJR, foto 33 Jaguar XJR, foto 34 Jaguar XJR, foto 35 Jaguar XJR, foto 37 Jaguar XJR, foto 38 Jaguar XJR, foto 39 Jaguar XJR, foto 40 Jaguar XJR, foto 41 Jaguar XJR, foto 42 Jaguar XJR, foto 43 Jaguar XJR, foto 44 Jaguar XJR, foto 45 Jaguar XJR, foto 46 Jaguar XJR, foto 47 Jaguar XJR, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta JAG Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:112790 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3996 výkon [kW]: 275 kroutící moment [Nm]: 525 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,4 maximální rychlost [km/h]: 280 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 / 18 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Znáte ten pocit, že Vám něco chybí, když ráno otevíráte garáž? Pokud ne, věřte, je to hodně špatný pocit. Sužoval mne už několik měsíců a pořád jsem nemohl přijít na to, co mi vlastně chybí. Objížděl jsem autobazary, procházel inzertní servery a pořád jsem nemohl najít to pravé autíčko. Zlom nastal kupodivu při návštěvě hračkářství, kde na mne koukal model Jaguar - Daimler z roku 1985 v syté modré barvě.
Zaměřil jsem se na hledání Daimlerů a Jaguarů, které by lahodily mému oku a byly odlišné od toho, co jezdí na našich silnicích. Hledání urychlila nutnost nového, pohodlného přibližovala po tom, co v mém Range Roveru praskl blok motoru na Nuselském mostě. Prohledával jsem Tipcars.cz , autoscout24.de i mobile.de a rozmýšlel se mezi Jaguárem XJR a BMW 850. Nakonec ale zvítězila moje obliba anglických aut nalezením mého budoucího mazlíka v brněnském autobazaru. Na první pohled mne upoutal na pohled zajímavý, celo černý Jaguar XJ 308 Supercharged v základní výbavě, vyrobený v roce 1998. Do oka mne praštil hned a jaksi z hlavy nevymizel, ani když jsem v různých bazarech viděl novější vozy a i pěkně vypadajícího Daimlera z roku 1985. Zaměřil jsem se na hledání informací právě o tomto modelovém roku na internetu a zásobený instrukcemi čeho si při nákupu všímat, sem vyrazil za autem.
Cestou jsem si ve společnosti House of England zamluvil předprodejní prohlídku vozu a pak už sem jen slintal nad poměrně dobře zachovalým Jaguárem XJR.
Samotný nákup byl hodně zajímavý, vynechám-li to, že samotný bazar jsem hledal cca hodinu kvůli mizerně značeným objížďkám, a poučný nejen pro budoucího majitele tohoto krásného Jaga. Dodnes lituju, že jsem s sebou nevzal kamaráda z hodinkového klubu, jeho láska k pavoukům by došla naplnění. Po otevření dveří z vozu zdrhlo asi 5 poměrně velkých mnohonohých potvor, po nastartování dalších 5 a pak jsem je radši přestal počítat.
První dojem - hodně dlouhé a hodně nízké auto s úžasným zvukovým projevem. Jako osoba zvyklá na výšku Range Roveru jsem si musel dlouho zvykat na velmi nízký posez a s tím i jiný úhel pohledu na silnici.
Druhý dojem – zmléčnělé dřevěné obložení (vadný lak série 1998 – 2000, ne u všech kusů), lehce poškozený zadní tapecír od psích drápků, trochu odřené sedačky a chybějící jednotka palubního telefonu. Nevysouvající se anténa rádia a občasné neotevření kufru tlačítkem u řidiče či tlačítkem byly už jen drobné detaily. Lak na stáří vozu v krásném stavu, koroze jen na pár místech, výfuk a pružení ve velmi slušném stavu…

Jakmile jsem si osahal auto a zhodnotil všechny viditelné závady, vyrazili jsme s majitelem vstříc předprodejní prohlídce. Velice mne překvapil přístup v servisu House of England, kdy se mne přímo technik optal, co vše bych si nad standardní rámec přál zkontrolovat, aniž by mne to stálo o korunu navíc. Výsledná zpráva obsahovala nejen výpis všeho, co je potřeba opravit (vyměnit), ale zároveň i seznam technikem provedených oprav (předělaný konektor na baterce, několikrát promazaný palubní počítač od chyb, odstraněna chyba ASR) opět bez navýšení ceny.
Jak to vše dopadlo? Auto jsem samozřejmě koupil, z Brna jsem jel chvílemi trošku rychleji, nečekal jsem, že se tak odvážu hned během první jízdy. Budu asi muset více sledovat budíky a neřídit podle pocitu rychlosti, nebo od něj odečítat tak 100 km/h…

Představuji Vám tímto Jaguara. Opravdové auto s duší, která z něj sálá, i když jen stojí u cesty.
JAG je tu pro ty, kteří chtějí mít živé a zábavné auto a nevylézt přitom ze svého obýváku, nebo spíše, přejít do jiného obýváku. Interiér z kůže a koženky (bohužel) s vykládáním kvalitním dřevem nejen evokuje pocit pohodlí, on je velice pohodlný. Kvalita audia (Harman Kardon Premium Sound) je srovnatelná s mým Range Roverem a plynulost řazení 5-ti stupňové převodovky mi přijde nesrovnatelně lepší.
CO více bych ale od sportovně založeného vozu mohl chtít?

Exteriér a podvozek
Sportovně naladěný vůz navržený samotným Pinifarinou. Krásné, barokní, oblé linie spolu černým lakem přidávají vozu na zajímavosti. Podle mne jeden z posledních opravdových Jaguárů - dnešní série mi moc anglicky nepřipadá.
Kvůli zachování aerodynamiky a stability sedí dost nízko u země, což může působit problémy při vyjíždění z garáží nebo při překonávání rantlů. Kvalita povrchu českých silnic též může znamenat určité obtíže pro podvozek…
Pro ty, kteří hledají pro dřívější jaguáry typickou postavičku kočičky, musí v dnešní době znamenat direktivní postoj EU a Českého státu určité zklamání. Žádné vystouplé znaky (a zároveň přední rámy, které nejsou potaženy měkčeným materiálem) nejsou tolerovány v rámci udržení politiky přátelské chodcům.

Rozměry karosérie
Délka - 5025 mm
Šířka - 1798 mm bez zrcátek
Výška - 1339 mm
Rozvor - 2870 mm

Ad podvozek - pružení a potažmo stabilitu zajišťuje systém CATS (Computer Active Technology Suspencion), vlastně dva kapalinový tlumiče původně od Bilsteinu, reagujíci na elektrodu a tím upravující vlastní sílu odpružení. Na rozdíl od Land Roverů není podvozek nastavitelný výškově, pouze lze změnit jeho tuhost a to ve 4 režimech. První režim je automatický při zmáčknutí tlačítka sport, druhý, též automatický se zapíná při režimu tempomat a třetí je využíván při normální jízdě vše spolu se závislostí na aktuální rychlosti. Řidič tedy tuhost jako takovou nemůže nijak ovlivnit jinak, než výběrem tlumičů. Na Evropský trh se dodávaly dva druhy tlumičů - černě označené jsou komfortní, zelené jsou sportovní.
CATS jako takový je napojen na senzory ABS a ATC (tj. brzdný a trakční okruh) a komunikuje s zadními čidly a k tomu sekundují dva accelerometry v prostoru motoru a jeden pod nádrží. Pokud během jízdy vyskočí chyba pružení a to je jak vizuálně, tak mechanicky v pořádku, hledejte chybu v čidlech, nejčastěji v tom předním – rychlostním – můj JAG touto chybou trpěl též. Po výměně čidla již chyba podvozku nevyskočila ani jednou.
Naklánění vozu je kontrolováno accelerometry a podle nich, spolu s informací o energií brždení jednotka nastaví tlumiče na tvrdší, nebo měkčí režim.

Převodovka
Do vínku JAG dostal Mercedes 5stupňovou automatickou převodovku W5A580, nesoucí hrdý nápis Sealed for Life. Dle výrobce během životnosti vozu není nutné doplňovat olej ani jej měnit. Na zahraničních fórech se však dá dočíst, že je dobré olej alespoň po 100 000km vyměnit.
Převodovka je schopna řadit v klasickém a sportovním (kratším) režimu a to velmi plynule. Zároveň je možné řadit manuálním omezováním ve zpětném režimu (tj. 5-4-3-2) na levé straně vodicí lišty. Při rozjíždění, jízdě do kopce atd. reaguje velmi svižně a bez zaváhání, což je u vozidla tohoto stáří velmi příjemným překvapením. Převodovka je zároveň vybavena systémem pro udržení se při stání v kopci. Stačí vůz přibrzdit nebo nechat dojet na místo a systém zabrání sjetí vozu zpět. Musí ovšem být zařazena rychlost.


Motor
Důvod proč jsem si JAGa koupil. Motor Jaguar 4.0 V8 s kompresorem vydávající energii 375 koňských sil. Nádhera pod kapotou, kterou bohužel moc není slyšet ani ve vyšších otáčkách - čekal jsem od něj trochu víc po zvukové stránce. Právě zvukový projev a výborná ovladatelnost jsou dosti zrádnými partnery při odhadování rychlosti. Jedete 100kmh a připadáte si, že sotva jedete 50.
Právě motor u prvních sérií XJ-308 byl důvodem, proč sou dnes tyto vozy považována za nespolehlivé. Jako hlavní materiál byla použita Nikasilová slitina, známá svojí dobrou tepelnou vodivostí a lehkostí. Výhodou těchto motorů je, že se na provozní teplotu zahřejí velmi rychle, ovšem nikasil je ale zároveň reaktivní se sírou ve všech podobách, proto docházelo k rychlému opotřebení motorů při použití levnějších, či nekvalitních paliv s velkým obsahem síry. Zároveň vozu extrémně škodí prudká akcelerace ze studeného startu a zhášení motoru pod provozní teplotou. Zasažené motory nejprve ztrácely na výkonu a pak nakonec popraskaly. To vedlo spol. Jaguar k výměně více než 70% motorů na území USA, kde byla tato závada nejčastější, a zavedení slitin na bázi oceli od modelového roku 2000. Jaguara s Nikasilovou slitinou poznáte snadno - má-li Váš vůz za písmeny ve VINku 6 číslic, jste hrdým majitelem Nikasilového motoru.
Zvláštností této slitiny je, že pokud vlastníte motor 4.0 bez S/C a máte jej přestavený na LPG, nemůže tato fatální chyba, díky mnohem nižšímu obsahu síry v palivu, nastat.
Pro české řidiče a policejní orgány je udivující umístění náhradních žárovek a nářadí v motorovém prostoru.


Interiér
Klasický Angličan - dřevo a kůže kam se jen podíváš. Můj vůz je staršího data a nižší výbavy, postrádá tedy kompletně kožený paket (něco je nahrazeno koženkou), centrální loketní opěrka neobsahuje odkladač nápojů a telefon se umí spárovat s jen několika zařízeními, či s vestavěným telefonem Motorala X805/X5000. Naštěstí většina z těchto problémů se dá vyřešit dokoupením bluetooth vystavěné sady, která se připojí místo kolébky na telefon pod centrální opěrkou. Rozhodně plánuji vypátrat a dokoupit originál piknikové stolečky, které jsou údajně v této dřevěné úpravě téměř nesehnatelné.
Prostornost předních i zadních sedaček je větší než u Range Roveru, v porovnání s ním jsou ale sedačky tužší a doplňované koženkou. Při určitých situacích může být na škodu i velmi nízký strop. Naložit psa do OEM psího hammacku je dopředu prohranou bitvou. .

Výbavy Daimler měly navíc vyhřívaná zadní sedadla a elektricky nastavitelné opěrky spolu s držákem nápojů u konce středového tunelu. Long verze měly navíc schopnost elektrického nastavení zadních sedaček a to až do polohy spícího muže;-)

Audio a klima
Stejně jako budíky, je klimatizace z dílny VDO. Přední jednotka rádia spolu s telefonním systémem jsou výsledkem spolupráce VDO a Alpine - zadní měnič na 6 CD je stejný jako v mém Range Roveru. Kutily potěší i to, že je možné CD měnič vyměnit za obdobný z BMW 7 série, který je schopen pojmout 10 CD s funkcí MP3. Jednotka rádia se s ním bez problému spáruje a využijete všech 10 CD (CD 1 je 0 a CD 10 je 9), jen MP3 nesmějí být ve složkách. Ti kteří nechtějí kupovat drahý měnič na 10CD mohou využít system X-Car link - vpodstatě bednička, co se vejde do toho ucha nad navigaci a CD changer a po propojení s rádiem se z ní dají hrát mp3 z SD karty. CD changer ale nesmí být v tu chvíli připojen.
Klimatizace je velmi výkonná, ale bohužel jedno-zónová. Zatím v autě postrádám venkovní čidlo teploty – je ustřižené.

Další výbava
Valet modus - velice zajímavá věc - zmáčknutím tlačítka Valet na palubovce zamknete všechny zamykatelné přihrádky a kufr až do dalšího otevření vozu dálkou. Dobrý vynález pokud auto necháváte někde vyčistit a nechcete, aby se Vám v něm prohrabávali.

Vypnutí systému trakce - tlačítko ASC off/Trac off vypíná elektroniku řízení náklonu a stability vozu jako takového s tím, že ABS a posilovač jsou přepnuty do tvrdšího režimu. Vyzkoušel jsem pouze jednou a hned se mi povedlo na lehce zmoklé silnici projet zatáčku na bok. Až budu s autem na okruhu, rád vyzkouším, na silnici riskovat nebudu.

Naklápění dálkových světel a auto režim světel - režim auto umožňuje, aby se po zapnutí klíčku do II pozice rozsvítily všechna potřebná světla a po "chcípnutí" opět zhasly. Velice příjemné u vozu z roku 1998. Zajímavé je ovšem, že spolu se zmáčknutím tlačítka naklápění, umí automatika automaticky sklopit dálková světla, pokud proti Vám jede jiné auto s rozsvícenými světly. Vyzkoušeno mnoha jízdami v noci - naklopení světel je jasně viditelné a nikdo mne doposud neproblikl.

Silné stránky

Nejsilnější stránkou je pocit výjmečnosti. Nechci, aby to znělo nafoukaně, ale Jaguaru v tomto nastavení moc na českých silnicích nepotkáte. A když už nějaký potkáte, tak jsem nenarazil na jeho majitele, s kterým bych si dobře nepopovídal:-) Prostě majitelé Jaguarů jsou jiní.
Následuje pocit z jízdy, který je neuvěřitelný nejen tím, jak rychle auto reaguje na Vaše pokyny, ale jak krásně sedí na silnici a zároveň jak se po vypnutí elektronických berliček řidiče umí odvázat. Není pak problém vzít zatáčku nabok s efektním zahvízdání a prokluzem.
Nadčasovost designu karosérie - Pininfarina se při návrhu snažil - JAG nezapadne nikde do šedi a uvidíte ho i na zaplněném parkovišti.

Slabé stránky

Chybí mi navigace, patřím do kategorie tápografů... Jinak vlastně nic:-)

Po dalších 20tkm na českých silnicích doplňuji

- podvozek je nízký, často s ním štrejchnete o nerovnosti vystouplé kanály
- prachovka svodu chlazení alternátoru je tak mizerně vyřešená, že ji buď o něco utrhnete, nebo ji časem uříznete sami
- parkování u obrubníku je noční můra, pokud je vysoký, štrejchnete,pokud je průměrný, tak při couvaní si můžete vyvlíknout přední nárazník z vodicí lišty, pokud je sjetej už (ten obrubník, ne řidič), hrozí poškození svažujícího se krytu motoru nebo prachovky chlazení alternátoru
- gumy se sjíždí kvůli brutální síle motoru VELMI rychle - před 30 tkm jsem měl vzurek 9,5 mm, nyní je kdesi pod 2 mm, což když porovnám s Range Roverem, který má po ujetí 45 tkm z 9,00 mm stále 5,6 mm
- kufr je opravdu maličký a nedostatečný - navíc spodní dekl při větší zátěži (i jedna plná nákupní taška) má tendenci k ohnutí a propadnutí až dolu k rezervě, čimž se zašprajcuje a blbě se pod něj leze... k tomu vznikne schod mezi víkem k rezervě a víkem k baterce
- lidi závidí - už 6x jsem doplňoval středy kol

Něco co je plus i mínus
- návykovost vypínání kontroly trakce - jak se s tím pak naučíte, poznáte jak se to chová na různém povrchu a různých zatáčkách, můžete solidně děsit své pasažéry (chci na školu smyku a na školu zimní jízdy, ale neni čas chju)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Předprodejní prohlídka proběhla ve společnosti House of England a byla sjednána zhruba hodinu před přivezenímvozu do servisu. Pružnost, s jakou byl termín sjednán a dodržen, mne velmi překvapila. Podle stavu okolo zaparkovaných vozů Jaguar a Daimler je vidět, že HoE umí s těmito auty nakládat...

Auto je teď servisováno u známého, kterého bych, nebýt jagaur klubu asi nepotkal. Jinde bych už asi servis nenechal provést. Opravdový nadšenec do Jaguarů a to myslím, tohle auto potřebuje nejvíc. Navíc mi umožní se přiučit jak tohle auto funguje, jak některé věci opravit a co může být čím způsobeno. A taková zkušenost se hodí vždy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v autobazaru Auto Adular v Brně - solidní jednání, umožněna prohlídka u autorizovaného servisu, po zjištění závad nabídnuta sleva z kupní ceny vozu.

Dřívější majitel auto vlastnil pouze krátce a po setkání s členem Jaguar klubu sem si utvrdil, že už před tímto majitelem prostě někdo pár věcí v tom autě změnil... Nevadí, dám ho dohromady a to doufám velmi brzo.

Projekt Nejvybavenější XJR

Jakmile budu moct, do vozidla seženu následující díly (některé jsou z pozdějších roků výroby, některé z jiných verzí XJ 308)

- kompletně elektrický interier včetně automatického sloupku řízení a vyhřívaných zadních sedaček
- paměti na obou stranách, tedy jak pro řidiče, tak pro spolujezdce
- roletky a picnick tables z XJ8 v stejné barvě dřeva
- maximální dřevěná výbava včetně homelinku
- GPS šipková navigace z modelů 2000+ včetně jednotky v kufru
- vyhřívané přední sklo včetně dešťového senzoru z Daimlera
- přední ostřiky světel
- přední parkovací senzory
- palubní telefon

a spolu s tím přidám malá vylepšení jízdních vlastností
- sportovní rozvody
- rozšíření ventilů a výměna pístů za sportovní
- GO převodovky a její vyladění
- GO kompresoru a jeho vyladění
- disky Arden "Five Poke" z XKR vyvážené pomocí laseru
- pneu P Zero Rosso Assimetrico
- příčníky Jaguar Motosport

Některé prvky výbavy už mám zařízené, jiné trpeve sháním. Doufám, že jakmile auto bude hotové, tak se bude jednat o nejvybavenější XJR na silnicích)



 

Novinky v recenzi

25.4.2011 19:47

Nové žárovky

Tak dálkáče i potkávačky mají nově H7 Ostram Silverstar Night Breaker Plus - údajně o až 35 metrů světla.
- svítí to dál, 35 metrů to nebude, ale efektivní dohled vzrost tak o 15 - 20 metrů
- světlo je více do bíla, vzhledem ke konstrukci zrcadla a odrážeče u Jaguara působí reflektor bíle - ovšem ne rozmlženě bíle jako u xenonu

Objednány malé modré žárovičky s modrou paticí a to i do zásoby abych rozsvítil vše co svítit má.

12.4.2011 12:33

Údržba

Tak na autě se vyřešilo
*koroza na autě
- přední pravej podběh stejně jako u StanaS
- rohy karoserie, což je daň za to, že nepoužívám lapače nečistot
- uchyty spodního elektro vedení a hadiček
vše včetně lakování a nastříkáním antikoroz nástřiku (něco jako gumosvit) na spodek a dutiny
*nová přední světla a jejich seřízení
- svítím teď mnohem lépe a zmizel efekt vysvícenosti
* nalisování předních superflex silentbloků
* oprava elektrického vedení v kufru na ohybu (eště musim najít čuklik zadního ovládání a vyměnit ho...)
- svítí konečně SPZka
- otevírání funguje jak tlačítkem na víku kufru, tak z kabiny a i pomocí dálky
* vyměněn vzduchový filtr
- auto se krásně nadechlo a jede o poznání líp - když jsem vyndal filtr, tak byl černej jak bota a to po už necelých 20tkm

Další naplánovaná část renovace
* komplet rozvody (kompresor a motor - už by mělo být pomalu na čase - blížíme se k 150tkm)
* vodní pumpa a termostat
* svíčky, výměna oleje a filtrů
* komplet hadice v motorovém prostoru (pro jistotu)
* nové tlumiče (pro jistotu a ten pocit)

16.1.2011 13:41

umřetá baterka & a vyřešen Gearbox Fault

Ano, baterka dnes umřela totálně. Po výměně se již Gearbox fault nozvala a spotřeba klesla na 12 - 16 litrů (horní hranice ve městě).

Taky sem juk na podvozek, asi to bude chtít vyměnit přední vlnovce u svodů, myslím, že už tam sou moc dlouho.

10.1.2011 13:30

Zimní kola a gumy

Nová zimní kola Silver Impeller z XKR - krásný dynamický dizajn, mnohem hezčí než původní Penty nebo Asteroidy - ty si asi stejně nechám na léto na gumách 255x40xZR18

obutí Bridgestone Blizzak LM-25 - gumy opravdu velmi dobře drží v zatáčkách i ve vyšších rychlostech, břečka jim problém nedělá (porovnávám s Michelinama Alpin PA3), led je stále velmi těžko řešitelný problém. Někdy pomůže střídání zpátečky a forwardu, někdy je třeba lehce zatlačit, prostě zadokolka na 18tkách. Na gumy si rozhodně nestěžuji, nejspíš zůstanu u této značky i v letních měsících. Provoz je podle mne velmi tichý oproti Dunlopům, co mám na BMW - žádné škrábání, hučení a tlukot.

Přední
8x18 na gumách 245x45xR18 LM-25
Zadní
9x18 na gumách 255x45xR18 LM-25

10.1.2011 13:21

Přestavba zadní nápravy

-Tekl diferenciál - pravděpodobně špatně těsnící O kroužek u pravé poloosy - opraveno, dotěsněno a dolit správný lubrikant 75W140 (litr na eBay vč. poštovného 10 liber)
-Zrezlý spodní plech plech vyměněn - očividně auto parkovalo u chodníku, takže jedna strana totál zarezlá - sešouplo se a vyměnilo se komplet
-po nehodě vyměněné oba zadní domečky (náboj, ložisko, plakny, kotouče destičky) - čeká mne výměna jedné poloosy, ta je trochu hnutá

Zároveň se v zimě ozvala převodovka se svým Gearbox fault - spotřeba ve městě je 17l/100km (což vzhledem k tomu, že jezdim krátkou cestu Dejvice - Hostivař bude asi OK), takže se domnívám, že půjde buď o chybu baterky nebo něco spojeného se zimou - teď tam to varovátko není, kdo ví, půjdeme na diagonostiku.

23.11.2010 22:30

Přestavba podvozku pokračuje...

Vyměněny zadní ramena, poloosy a upravený vůle v ložiskách nabojů. Zároveň vyměněny silentbloky a stabilizatory zadní nápravy. Vše odrezeno, natřeno a zkontrolováno. Teče differák, objednán olej z UK - patří sem 75W-140. Vzhledem k tomu, že je asi v háji těsnění u simerinku poloos, vypadá to buď na totál repasi (neefektivní), nebo nový-použitý deffík.

Zároveň na zimu budou nová kola a gumy, jaký, to se eště uvidí.

4.11.2010 20:23

Opravte si svého jaguara

Dnes mi dorazily zu Britishpart.co.uk objednané díly

- kopletní sada stabilizátorů včetně silentbloků
- všechny kulové čepy včetně toho na tyči řízení
- spodní přední pomocné rameno včetně kloubu
- prachovky na klouby
- všechny silentbloky na přední nápravu včetně tyče řízení
- stahlflex brzdné hadičky
- brzdné destičky přední i zadní
- chybějící šroubečky a čufty do interiéru
- hadička od ostřikovače
- tlačítko vypouštěče (otevírání) zadního víka kufru
- skokánek na kapotu kapkovitého tvaru, kulatý podstavec mi na tohle auto prostě nesedí
- homelink střešní panýlek
- KUDA konsole v černé pravé kůži
- centrální hodiny spolu s ofuky klimy - sou dole popraskaný, tak je trošku obměníme

Tohle všechno vyšlo bratru na 25 990 vč. DPH a poštovného. Krásné penízky na to, že už nebudu muset řešit nic na autě v oblasti podvozku a vnitřek se taky částečně vyřeší. Přídávám tedy hodnocení pro náhradní díly. Pro rýpaly jen uvedu, že to porovnávám s mým Land Roverem a rodinným Saabem 95 (r.v. 1999)

5.9.2010 15:11

Postřehy z rychlejšího provozu

Na srazu sem si zase lépe osahal své XJR a objevil dvě další vlastnosti auta...
1) pokud bude a) puštěná hudba a b) zavřené okénko , není slyšet troubení okolních aut...
2) vzduchováhu to bude chtít vyměnit co možná nejdříve...

1.9.2010 15:38

Setkání s členem Jaguar klubu...

díky za setkání a opravu anténky, příjemné potkat zajímavého člověka s tak krásnym Jaguarem na silnici... Pěkně byl tenm káblík přefiklej. Anténku sem promazal, tak se vysouvá tak, jak má, motorek nezní unaveně, takže super:-)

7.8.2010 15:56

Nová kola

Dnes sem zakoupil nové Asteroidy 8x18, stávající Asteroidy 17 budou pro zimní ježdění. Plánuju pořídit časem Penty v černé, uvidíme, zda se podaří. Zároveň se mi podařilo sehnat kočičku, kterou bývalý majitel odstranil z kapoty. Vzhledem k tomu, že toto auto ji má i zapsanou, tak umístěna být může.

1.8.2010 13:52

Spotřeba

S koupí JAGa jsem si začal vést soupis tankování a ujetých km. Po zadání dat do spritmonitoru mi buď špatně počítá ten web, nebo autí. Podle webu mám spotřebu 11,62 od mého prvního tankování, podle počítače spotřeba je ale 13,7:-) A podle chytrýho kolečka 12,1... Každopádně je hodně nízounká:-)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Jaguar XJR XJ-308 SC

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Jaguar



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Vyroben roku 1998 - nerezne, drží, nevrže, neskřípe

praktičnost
3

Nákup odvezu, z mlíka dokonce nenadrncám tvaroh, jen lehce odstředím. A to je tak po strance praktičnosti asi vše

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10

sedí jak přibité, když mu řeknu tak krásně hodí zadkem...

jízdní komfort
9

pouze jednozónová klimatizace

provozní náklady
10
náhradní díly
9

kolik jsem za ně dal je v novinkách

výkon motoru
10
spotřeba
10

v porovnání s mým Range Roverem nádhera

hlučnost motoru
10

moh by být slyšet více...

kvalita sedadel
7

vše bych hodnotil na deset, až na to, že mají úpravu na bocích nejspíš z koženky a jsou bez paměti. Zadní sedačky nejsou dělány na rychlou jízdu

brzdy
10
zavazadlový prostor
3

Dával jsem 5, ale po tom, co jsem potřeboval odstěhovat kancelář a vozil skřínky po jedný... Hodnotím za 3.


Více o modeluJaguar XJR
Jaguar S-type R 4.2 Supercharged - superkočka Jaguar S-type R 4.2 Supercharged - superkočka

Jakýkoli dotyk s pedálem plynu znamená výbuch výkonu…

Jaguar S-type Jaguar S-type

Nová sportovní limuzína z produkce Jaguaru byla poprvé…

 





Blesk.cz

V lomu Velká Amerika našel kolemjdoucí mrtvolu. Policie rozplétá příčinu pádu

V lomu Velká Amerika našel kolemjdoucí mrtvolu.…

Do lomu Velká Amerika nedaleko Prahy s největší pravděpodobností spadl neznámý muž. Jeho tělo na místě nalezl…

Premiéra filmu Po strništi bos:  Svěrák vs. Voříšková! Hádky o Šafránkovou!

Premiéra filmu Po strništi bos: Svěrák vs.…

Hlas Libuše Šafránkové (64) a tvář Terezy Voříškové (27). Takový byl záměr Jana Svěráka (52) s rolí maminky ve…

 

iSport.cz

Trojnásobný šampion Velké pardubické: Uhynul v devětadvaceti letech!

Trojnásobný šampion Velké pardubické: Uhynul v…

Patřil k nejúspěšnějším, kteří kdy jezdili na závodišti Velké pardubické. Dokázal vydělat zhruba 7 milionů korun…

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové, rasismu i návratu

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové,…

Tenisové bezvládí. Tak v současné době hodnotí řada fanoušků i odborníků ženský tenis, na jehož čele se po…

 

Reflex.cz

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako jednotka meze naší tolerance

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako…

Kdysi jsem v editorialu v nadsázce provedl svůj heterosexuální coming out. Přiznal jsem se k náklonnosti…

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil předstupeň své Obecné školy

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil…

Jak se chodí po strništi naboso? „Šoupej nohama, nezvedej je,“ radí noví venkovští kamarádi malému Edovi, který…