Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia 1.9 TDI PD

9,72 Uživatelé

Hodnoceno: 51× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9
Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Minnie Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:94000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 / 125 * kroutící moment [Nm]: 310 / 380 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 / 8,2 * maximální rychlost [km/h]: 206 / 230 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 426 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2 / 6,7 *

Popis vozu

Všechny Vás zdravím,

rád bych Vám zde představil svoji Škodu Fabii vRS, kterou přezdívám Minnie. Minnie, jak něktěří možná víte, je velká kamarádka Mickeyho Mouse. Je nenápadná a stydlivá, ale umí být i pěkně divoká.

→ Škoda Fabia vRs byla představena v roce 2003. Automobilka Škoda uvedla model RS s cílem vstoupit do mistrovství světa v rally. Pro úspěšnou homologacy soutěžního vozu WRC bylo potřeba vyrobit 2500 vozů a více o délce miminálně 4000 milimetrů. Fabia vRS tedy dostala nový přední i zadní narazník, který pomohl jak designově, tak splnit limit délky 4000 milimetrů ( délka Minnie je nyní 4002 milimetrů).

→ Jedná se o můj první automobil, se kterým jsem začal jezdit ihned po získání řidičského průkazu. Fabia byla původně ve vlastnictví mého otce, který jí propůjčil svému tchánovi, rozuměj mému dědovi. Automobil jezdil výhradně v okrajových částech Prahy a na trase Praha - Orlík. Objektivně mohu napsat, že auto kromě vyjímečných situací nejelo rychleji než tachometrových 140km/h.

- VŠEOBECNÝ POPIS

→ Srdcem automobilu se stal přeplňovaný dieselový motor o objemu 1896cm3. Výkon motoru je 96kW při rovných 4000 otáčkách a hodnota největšího točivého momentu se zastavila na 310Nm při 1900 otáčkách za minutu. Motor je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, která je dle mého názoru skvělě odstupňována.

→ Podvozek je u modelu vRS snížený o 15 milimetrů. Světelná výška automobilu je tedy 150 milimetrů. Automobil se skvělě hodí na kvalitní silnice, kterých je bohužel v mém okolí málo a obávám se, že na zbytku uzemí České republiky tomu není jinak.

→ Automobil je vybaven pneumatiky o šíři 205 milimetrů, které zajištují spolu s výše zmíněným podvozkem velice dobrou přilnavost v zatáčkách.

→ Na obou napravách jsou použité koncernové kotoučové brzdy, které jsou v městkém provozu naprosto dostačující i při prudké deceleraci. V dálničním a dalším podobném provozu jsou brzdy bohužel slabší, ale i tak je brzdný účinek lepší než u většiny automobilů.

→ Mezi standartní výbavu patří například systémy ABS, ASR a EDS, dále xenonové světlomety s automatickou regulací nastavení výšky, klimatizace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, apod. Mezi příplatkovou výbavu mého automobilu patří například vyhřívané přední sedačky, elektricky synchronně nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, apod.

- JÍZDNÍ DOJMY

→ Známý koncernový motor o objemu 1896cm3 se všeobecně vyznačuje velice dobrým výkonem ( především v automobilu lehkém jako je Fabia), vysokou spolehlivostí a nízkými provozními náklady. Motor se také vyznačuje klasickým turboefektem. Do 1800-1900 otáček za minutu se prakticky nic neděje, následně auto vystřelí jako z praku, rozbliká se kontrolka ASR a takto se to opakuje na první, druhý a třetí rychlostní stupeň. Při pokusu o rychlý rozjezd je podle mého názoru ASR užitečnější vypnuté. Auto z křižovatky, nebo jiného místa neodskáče, ale při dobré spolupráci se spojkou rychle akceleruje.

→ Průměrná dlouhodobá spotřeba se u Minnie drží na hodnotě 6.6 litrů na sto kilometrů, přičemž ze šedesáti procent jezdím po městě a po dvaceti procentech získávají okresky a dálnice. Cestovní rychlost po dálnici volím mezi 140-150 kilometry za hodinu, kdy motor točí přibližně 2200 až 2300 otáček za minutu a spotřeba se pohybuje kolem 5.5 litrů na sto kilometrů. Pátý a šestý rychlostní stupeň je určen pro dálniční a tomu podobný provoz a především šestý stupeň oceňuji nejen kvůli úspoře paliva, ale i kvůli hluku v kabině. Samotné odhlučnění motoru není nijak skvělé. Ovšem když se motor zahřeje, tak zvuk není nijak rušivý.

→ Sportovní sedadla mají kvalitní boční vedení ( doporučuji je přibližně do 100 kilogramů váhy při 190 centimetrech, jelikož při větším objemu těla se člověk do sedačky nevchází). Bílo-černé barevné provedení je velice pěkné, ale naprosto nepraktické. Nemohu použít lux na čerpacích stanicích, jelikož bych si bílé části sedadel okamžitě zašpinil. Minnie se musí luxovat pouze vlastním luxem v garáži, ale i přesto je potřeba každý rok sedadla vytepovat. Koberečky vRS jsem vyměnil za originální gumové koberečky Škoda. Nejsem bahení muž, ale jelikož mám alergii na prach, tak gumové koberečky vyndám, umyju a je po starostech.

→ Kdybych mohl něco napsat ke srovnání jízdních vlastnosní s jinými vozy, tak:
Opel Astra 1.4 turbo ( 104kW) - první a druhý rychlostní stupeň vyrovnané, třetí a čtvrtý stupeň jsem výrazně ujížděl.

VW Passat 2.0 diesel ( 103kW) - nemá příliš šanci.

BMW 530 diesel E60 ( 160kW) - dokážu se ho udržet v rychlostech 60 až 160 kilometrů za hodinu, ve vyšších rychlostech ne. Podvozek je u BMW nesrovnatelně lepší.

BMW 330 diesel ( 180kW) - jediná šance, kdy jsem schopen se tohoto automobilu udržet je traffic jam, rozuměj totální zápca, kdy to nejede.

BMW Z3 2.8 ( 142kW) - Fabia mě opravdu mile překvapila. Od takových 30 do 80 kilometrů za hodinu jsem ujízděl. Od 80 do 160 mě Z3 nemohla přejdet. Při nějakých 170 kilometrech mě Z3 začala předjíždět a při 180, když mě pán předjel o celé auto jsme oba zvolnili.

VW Golf IV GTI ( 110kW) - měl jsme možnost srovnání ve sprintu na 1/4 míle ( 400 metrů) a Golf se před nás nedostal za celý průběh sprintu, což mi udělalo upřímnou radost.

- DĚKUJI VŠEM ZA PŘEČTĚNÍ MÉ RECENZE MINNIE.

Silné stránky

→ Výkon motoru.
→ Spotřeba.
→ Provozní náklady.
→ "Dálniční", šestý rychlostní stupeň.
→ Nenápadnost.
→ Celkové jízdní vlastnosti.

Slabé stránky

→ Xenony ( kvalitní žárovky Philips svítí lépe).
→ Slabší brzdy ve vysokých rychlostech.
→ Podceňovanost ( nevím, jestli je to slabá, nebo silná stránka).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

→ Autorizovaný servis.
→ Případné poruchy nebo servisní zásahy jsou uvedeny v novinkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

→ Rodinný obchod, bez problémů.

 

Novinky v recenzi

24.9.2014 10:40

Aktuálně 115 000 kilometrů

Automobil má v současné době najeto 115 000 kilometrů bez jakýchkoliv problémů (ve 105 000 kilometrech se pouze měnila spojka vč. setrvačníku viz. příspěvek níže). Spolu s následující výměnou oleje se budou měnit rozvody :-).

9.6.2013 08:56

100 000 kilometrů

Tak Minnie má najeto již nějakých 105 000 kilometrů. Jako dárek dostala novou kompletní spojkovou sadu včetně dvouhmoty a komplet zadní brzdy :-).

2.7.2012 16:03

Nástupce nebude

Nebo ještě přesněji - nástupce bude, ale Fabie zůstává doma a budou to kámošky s přítelkyní.

10.6.2012 17:47

Hledá se nástupce

Již se začíná hledat nástupce Fabie. Prozatím to vypadá na BMW 535d 2007-2010 (již po faceliftu, 210kW), anebo BMW 550i 2007-2010 (také po faceliftu, dříve 545i). Prozatím nehledám konkrétní kus. Chci si o automobilech něco nastudovat, popř. objektivně zjistit jejich výhody a nevýhody a teprve potom budu řešit konkrétní kus. Fabia má najeto cca 97 000 kilometrů :-).

14.5.2012 16:05

Rekapitulace

S Minnie jsem za dva roky a tři měsíce najel přibližně 35 000 kilometrů. Průměrně to tedy vychází na 42.7 kilometrů denně. Jelikož je vozidlo v rodinně od stavu, kdy bylo nové, tak mohu napsat veškeré vážnější závady a servisní úkony, na které si vzpomenu za cca 95 000 kilometrů provozu.

→ 6x plně syntetický olej.
→ 6x kabinový filtr.
→ 4x vzduchový filtr.
→ 1x vzduchový filtr KN.
→ 3x palivový filtr.
→ 1x měněny komplet kotouče.
→ 1x měněny přední desky.
→ 2x měneny zadní desky.
→ 3x nové čelní sklo (mám neuvěřitelnou smůlu na kamínky, apod.)
→ 1x plastová část zrcátka u řidiče.
→ 2x kompletní sada letních pneumatik.
→ 2x kompletní sada zimních pneumatik.
→ 6x geometrie (vždy po zimě) a vyvážení kol.
→ 2x měněny tyčky řízení a budou se měnit potřetí (těžký motor a České silnice jsou znát).
→ 1x nové rádio. Sony nečetlo CD, nyní je tam mnohem lepší Pioneer.
→ závada na klimatizaci (tekla náplň, měnila se hadička za 80 Kč).
→ odešlo turbo, výměna za nové.
→ občas se ozývají zadní kulové čepy. Budou se měnit spolu s tyčkami řízení.

Mohu tedy říct, že jediná závada, za kterou nemohu ani já, ani České silnice je rozbité turbo. Jinak mohu prohlásit a doložit, že Fabia vRS je spolehlivý automobil, o který se člověk ale musí starat.

13.5.2012 17:02

Odešlo turbo + nové letní pneumatiky.

- Při přibližně 93 000 kilometrech bohužel odešlo turbo. Stalo se tak při jízdě do kopce a cca 30% plynu (žádné závodění). Spolu s turbem proběhla výměna hadice, které do turba přivádí vzduch, jelikož při najetých kilometrech tam již byla trochu vůle.

- V dubnu jsem přezul na nové letní pneumatiky. Zvolil jsem Barum Bravuris 2 a musím chválit. Auto je při cestovních 150 km/h tiché a na suchu skvěle sedí.

30.7.2011 15:18

20 000Km

S Minnie jsem ujel již cca 20 000Km a hlásím, že je vše bez jediného problému. Minulý týden jsem koupil kompletní kovové sání plus otevřený vzduchový filtr KN. Příští víkend proběhne upgrade.

18.6.2010 12:00

Oprava klimatizace

Přibližně před týdnem jsem přišel do garáže a na podlaze byla tmavě žlutá kapalina, klimatizace samozřejmě nechladila. Problémem byla nějaká prasklá trubička, detaily neznám. Oprava zabrala 2 dni včetně nového naplnění, které bych zřejmě na léto nechal stejně udělat.

6.5.2010 22:50

Spotřeba s Verva Diesel

Po cca 2400 kilometrech a tankování paliva Verva Diesel se spotřeba ustálila na dlouhodobém průměru 5.8 litrů. Pokles oproti dřívějšku je cca litr na sto kilometrů. Půl litru připisuji tomu, že jsme si na sebe s Fabii zvykli a půl litru šetří kvalitní palivo.

24.4.2010 21:36

Palivo - test.

Dnes jsem úplně vyjel nádrž ( dojezd 0 kilometrů) a následujících cca 2000km budu tankovat palivo Verva Diesel, abych zjistil, jestli to bude mít nějaký vliv na spotřebu a chod motoru. Za dnešní den jsem ujel cca 350 kilometrů a spotřeba se zdá nižší o velice dobrých 0.5 litrů na sto kilometrů.

PROSBA: NEMĚL BY NĚKDO NA PRODEJ DRŽÁK NA NÁPOJE, KTERÝ SE INSTALUJE VEDLE RÁDIA NA STŘEDOVÝ PANEL? Na internetu ho nemohu sehnat a vrakovistě si nechávám jako poslední možnost spolu se Škodovkou.

23.4.2010 17:01

Spotřeba

S autem jsem se již relativně sblížil a tak jsem dnes vynuloval dlouhodobou spotřebu. Nyní bych chtěl najet přibližně 1500-2000 kilometrů a následně se s Vámi podělím o získaný výsledek. Do dnešního dne jsem měl spotřebu nějakých 6.7 litrů a myslím si, že dostat se na 6 litrů by nemusel být takový problém.

16.4.2010 20:10

Minnie´s acceleration.

http://www.youtube.com/watch?v=00mbL6oj3j0

15.4.2010 00:00

Velká Chuchle - Slivenec

Dnes přes den jsem měl možnost trochu si "zazávodit" na úseku z Velké Chuchle do Slivence. Pro kolegy, kteří tuto cestu neznají bych napsal, že se jedna o stoupání, místy poměrně prudké stoupání. Na celém úseku, který je dlouhý přiližně dva kilometry je nový asfaltový povrch, který krásně drží. Na vnitřní straně zatáček jsou dvě řady kostek, které mohou simulovat retardér a celá "trať" se dá ject na druhý, třetí a čtvrtý rychlostní stupeň.

První kamarád stál na konci celé "trati" s vysílačkou, aby nic nejelo naproti nám a já s druhým kamarádem jsme vyrazili. Já s Minnie a kamarád s Audi A4 2.0 TDI. Měl jsem štěstí, že při startu vedle sebe jsem ho předjel, jelikož můj subjektivní dojem je ten, že do zatáček sedí Audi lépe. Já byl naopak výrazně rychlejší na dlouhé rovince přiližně ve druhé třetině trati. Druhou jízdu jsem já hlídal nahoře a dva kluci se bavili.

Všem bych tento úsek z Chuchle nahoru doporučil, ale chce to opravdu bezpečně ohlídat provoz, jelikož do dvou, nebo tří zatáček není vůbec nic vidět. Do fotogalerie přidávám fotografii "trati".

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.9 TDI PD

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím naprosto bez problémů. Jediná závada byla prasklá žárovka v brzovém světle patých dveří. Po 100 000 kilometrech závady popsané v novinkách a snížení hodnocení.

praktičnost
10

Do kufru se bez problému složí vše, co potřebuji.

prostornost
7

Klasicky málo místa na zadních sedadlech. Za mnou si nikdo nesedne, protože měřím 190cm a sedačku mám posunutou téměř úplně dozadu a ještě nastavenou nízko.

jízdní vlastnosti
10

Jelikož se jedná o můj první automobil, tak jsem spokojený. Výkon kolem 120kw/170ps je naprosto dostačující, v městkém provozu je síly až dost. Na dálnici do 160km/h se mohu spolehnout na rychlé a efektivní výkony motoru.

jízdní komfort
8

Automobil má velice kvalitní vyhřívané sedačky, což dělá z jízdy příjemnou zálažitost. Jízdní komfort po městě snižují letní nízkoprofilové pneumatiky a poměrně tvrdé naladění podvozku, jakmile se dostanu mimo město nemohu si na nic vztěžovat.

provozní náklady
10

Spotřeba 6.5-7.0l/100km je vzhledem k výkonu doslova "snová". Klasický servis ( olej, všechny filtry, geometrie) do 10 000Kč.

náhradní díly
10

Naprosto bez problémů. Jedná se přeci o koncernové auto.

výkon motoru
8

Jelikož jsem měl možnost řídit mnohem silnější automobily, tak dávám 8 z 10, ale jinak jsem naprosto spokojený s tím, co mám.

spotřeba
10

Jak jsem již psal, spotřeba 6.5-7.0l/100km je pro mě super. Z 60% jezdím po městě a po 20% dálnice a okresky.

hlučnost motoru
8

Za studena ten zvuk zná asi úplně každý, po zahřátí bez nejmenších problémů.

kvalita sedadel
8

Ke kvalitě sportovních vyhřívaných sedadel nemám nejmenší výtky, jediný problém je v tom, že měřím 190cm. Snesl bych o něco delší sedáky.

brzdy
8

Zatím jsem nezkoušel co vydrží, ale v běžném provozu při prudkém brždění fungují naprosto skvělě. Na dálnici a dalším brždění z vysokých rychlostí brzdy bohužel nejsou nejsilnější. Ale zdaleka se nejedná o takový problém, abych brzdy měnil za jiné.

zavazadlový prostor
10

Pro mé účely ( jedna taška na víkend) naprosto vyhovující.


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený ret, monokl a páchla močí, vypověděla zdrcená babička

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený…

Šestiletou Valerii policie hledá už dva měsíce, nezvěstná je ovšem mnohem déle. Co se s holčičkou, o kterou se…

Prsa v katedrále sv. Víta: Mši kardinála Duky narušila polonahá aktivistka s trnovou korunou!

Prsa v katedrále sv. Víta: Mši kardinála Duky…

Takový rozruch chrám sv. Víta nepamatuje! Úterní večerní mši kardinála Dominika Duky totiž narušila aktivistka…

 

iSport.cz

Pravidlo o testosteronu jde proti Semenyaové. Přijde o příští sezonu?

Pravidlo o testosteronu jde proti Semenyaové. Přijde…

Jihoafrické běžkyni Caster Semenyaové hrozí, že přijde o většinu příští atletické sezony. Mezinárodní atletická…

Nečas má konečně první gól v NHL, Sobotka úvodní trefu za Buffalo

Nečas má konečně první gól v NHL, Sobotka úvodní…

SOUHRN | Útočník Martin Nečas premiérovým gólem v NHL nezabránil prohře Caroliny na ledě Tampy Bay 2:4. Brankář…

 

Reflex.cz

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co má teď lucemburská politika společné s tou českou?

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co…

Ve stínu českých senátních a bavorských zemských voleb u nás o víkendu zůstaly volby v nejbohatší zemi Evropské…

Voliči SPD umírají na následky odznáčků SPD. Musíme na ně uvést varování, aby se neužívaly vnitřně, tvrdí Okamura

Voliči SPD umírají na následky odznáčků SPD. Musíme…

Poměrně neobvyklý problém musí v těchto dnech řešit SPD, respektive Tomio Okamura. Odznáčky mohou být pro…