Diskuse

Škoda Fabia (2006)

14.4.2010

Všechny Vás zdravím, rád bych Vám zde představil svoji Škodu Fabii vRS, kterou přezdívám Minnie. Minnie, jak něktěří možná víte, je velká kamarádka…

 

Škoda Fabia vRS (JacobS)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 15.04.2010  16:25

    Třetí foto

    To mi budeš muset vysvětlit. Rozumím, jel si po dálnici 140km/h, bylo 8 stupňů celsia,ale točilo ti to 990ot/min? To se mi zdá nějaké divné, to se na mě nezlob.
    Jinak recenze celkem hezká, auto je taky fajn, tady bych nic neřešil, ale tři fotky opravdu nestačí, tak doplň, ať můžu přidat třetí desítku ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Jacoob

      Jacoob 15.04.2010  17:11

      « Třetí foto

      Jel jsem po dálnici ( Strakonická, zastavil jsem na Čerpací stanici Agip, udělal jsem foto a pokračoval jsem. Další fotografie doplním dnes a budu se těšit na třetí desítku.
      • 00 Reagovat !

        foto Parda71-BMWfans-

        Parda71 (BMWfans) 15.04.2010  21:04

        « Re: Třetí foto

        Já právě myslel, že to fotíš po cestě, což mi přišlo jako naprostá hovadina, tak jsem s eraději zeptal. Protože tady už jsem zažil Fabii HTP co jede 195km/h a další různé extempore, tak se už nedivím ničemu... >:D
        Hanis- tak samozřejmě, my, pilní školáci nemáme čas zastavovat, nebo škola volá >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Jacoob

          Jacoob 15.04.2010  21:10

          « Re: Re: Třetí foto

          Také se řadím mezi pilné školáky, ale oproti Tobě to teda docela flákám, když si dovolím zastavit :-).
    • 00 Reagovat !

      foto Jack1989

      Jack1989 15.04.2010  19:12

      « Re: Třetí foto

      To víš Jardo, ne každý je takový že fotí 200000km za jízdy že? >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Hitachi

    Hitachi 15.04.2010  19:25

    Pěkné až na foto

    Zdravím tě, máš poměrně dobrou recenzi a výborné auto. Škoda těch fotek, doufám, že na nich zapracuješ. Předpokládám, že popisky u posledních dvou fotek se ti jen prohodily ;-) docela by mě zajímaly i tvoje zkušenosti z provozu a s údržbou. Jen se zeptám. Čipovat jsi ji nechal ty a nebo máš dědu závodníka? >:-[] Tak ať to jezdí
    • 00 Reagovat !

      foto Jacoob

      Jacoob 15.04.2010  19:32

      « Re: Pěkné až na foto

      Auto se nechalo čipovat, když mělo najeto cca 10 000 kilometrů, aby si stihl motor pořádně sednout a byl vyměněný olej. Po čipu mechanik doporučil dávat plně syntetický olej a ne long life. Popisky nejsou prohozené.. dálnice klidná jízda po rovince, zatáčky pod plynem :-).
      • 00 Reagovat !

        foto Jack1989

        Jack1989 15.04.2010  19:37

        « Re: Re: Pěkné až na foto

        Po 10000 si teda moc ještě nesedl, ale jinak doplň foto a je to ok
      • 00 Reagovat !

        foto Hitachi

        Hitachi 15.04.2010  19:52

        « Re: Re: Pěkné až na foto

        Neboj popisky neřeším ;-) S tím long life olejem měl mechoš pravdu, rozhodně bych ho do auta nelil. Ale souhlasím s Jackem. 10 tisíc je na záběh ještě málo. Hlavně když to chodí :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Jacoob

          Jacoob 15.04.2010  20:04

          « Re: Re: Re: Pěkné až na foto

          Nyní se tam leje plná syntetika Shell a vše je bez problémů. Když se auto nechalo čipovat, tak bylo na kontrole po tisíci kilometrech a potom dvakrát po pěti tisících. Dělal to pan ing. Janda z Cimbu. Myslím, že v současnosti není lepší možnost.
  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 15.04.2010  20:10

    Klikaté silničky jsou teplejší než dálnice

    Zdar JacobSi,

    četl jsem si nyní recenzi, prohlížel fotky. Docela hezky popsáno ale fotek je ještě stále málo, je to docela škoda, protože RS Miniie je pěkná a zasloužila by si to. ;-)

    Já osobně tě ohodnotím až tady bude 40-50x fotek. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Jacoob

      Jacoob 15.04.2010  20:16

      « Re: Klikaté silničky jsou teplejší než dálnice

      Zdravím,

      zatim jsem s Minnie najel cca 3000 kilometrů za dva měsíce. Až si na sebe ještě zvykneme, tak trochu rozepíšu pocity z jízdy a auta jako takového. Fotografie budu doufám postupně doplňovat.
      • 00 Reagovat !

        foto tofoj

        tofoj 15.04.2010  22:12

        « Re: Re: Klikaté silničky jsou teplejší než dálnice

        Ahoj, četl jsem tu novinku. Škoda, dneska jsem byl v Radotíně, zajel bych s váma. Tak jestli pojedete ještě někdy, klidně mi dej vědět.
        Jinak nevím jestli to víš, ale občas se v Radotíně konají MACZ srazy na motokárách. Pravděpodobně to nemáš daleko, takže s tebou počítáme ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Jacoob

          Jacoob 15.04.2010  22:25

          « Re: Re: Re: Klikaté silničky jsou teplejší než dálnice

          Ok, když se tam budeme opět chystat, tak v předstihnu napíši soukromou zprávu. Čím dříve poledni, tím menší provoz tam je. Byli jsme zatím 2x a naštěstí nám tam ani jednou nikdo nevjel a jestli jel někdo za námi zespod, tak jsme ujeli :-). Sraz na motokárách budu průběžně sledovat.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 16.04.2010  09:21

            « Re: Re: Re: Re: Klikaté silničky jsou teplejší než dálnice

            Že by A4 seděla v zatáčkách líp, no nevím. Jaký máš gumy? Jestli nějaký šméčka a kámoš dobrý tak je to naprosto pochopitelný, taky to může být v rukách ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Jacoob

              Jacoob 16.04.2010  12:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Klikaté silničky jsou teplejší než dálnice

              Mám Michelin Pilot Primacy.. bude to v rukách :-). Ne, ale vážně. Na té Audi jsou nějaké 225/40/18 a příjde mi, že opravdu sedí lépe.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.2010  14:02

    spotreba

    no pozrite sa, na 4000 ot. si mal spotrebu 37L mne pri 4000 ot. vypisuje aj 50 - 60 L jak je toto mozne ???
    • 00 Reagovat !

      foto Jacoob

      Jacoob 16.04.2010  19:44

      « Re: spotreba

      Ten ukazatel aktuální spotřeby bych neviděl jako příliš objektivní. Je tam určitá prodleva a plynový pedál reaguje rychleji, než palubní počítač.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 16.04.2010  21:46

      « Re: spotreba

      Na jaký rychlostní stupeň?

      Dále pak srovnáváš čipnutý a nečipnutý motor. Tímto způsobem nemůžeš získat referenční výsledky.
      • 00 Reagovat !

        foto Jacoob

        Jacoob 16.04.2010  22:06

        « Re: Re: spotreba

        Já jsem jel na trojku a čtyřku, nevím jak Picker. Také bych spotřebu srovnával jinak.
        • 00 Reagovat !

          foto tofoj

          tofoj 19.04.2010  21:50

          « Re: Re: Re: spotreba

          Máš SZ :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto FRPE

            FRPE 25.04.2010  03:15

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            Vážně?
            • 00 Reagovat !

              foto Jacoob

              Jacoob 25.04.2010  08:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

              Ano ano, v kombinaci město ( 20%) - dálnice
              ( 80%) jsem se včera dostal na spotřebu 5.4 litrů. Jindy je spotřeba minimálně 6 litrů, spíše o něco více. Pro objektivnost jsem napsal úbytek těch půl litru.
    • 00 Reagovat !

      foto Sammy

      Sammy 14.06.2010  21:31

      « spotreba

      to bola strašne vysoká aktuálna spotreba, či ne ?

      v momente mi to udrelo do očí, podľa mňa veľa, ja keď som nakladal 2.8 v passate tak tam mi to skákalo max na 53L aktuálna a čo mám ja 1.9TDi 74kW v ibize akurát som si pozrel klip čo som skúšal zrýchlenie tak tam som do 120km/hod čo som dal 1,2,3 do max na dvojke do 4500 ot. a trojke cca 4300 čiže cca 115 nie 120 a max mi ukázalo 27L v tom momente a to nemám ani čip a mal som zimné gumy ešte a vonku už bolo 15 stupňov, keď som mal v * trysky mi to neukazovalo také hodnoty ako vám, to som normálne zvedavý čím to ako je, tak niečo nato napíšte
      • 00 Reagovat !

        foto Jacoob

        Jacoob 14.06.2010  21:47

        « Re: spotreba

        Je to tak, jak píšeš. Jedná se o tak vysokou aktualní spotřebu. Fabia ukazuje nějakých 37 litrů při plném zrychlení, ale i Audi A4 se kterou jsem měl možnost jet a zkoušet zrychlení ukazovala cca 35 litrů. Nedokážu posoudit, jak hodně je ukazatel aktuální spotřeba objektivní. Ten ukazatel má určité zpozdění ( cca vteřinu a půl), což mi příjde nepříliš objektivní. Spíše se řídím dlouhodobým průměrem :-).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.2010  19:22

    dotaz

    o tomto autě snim ale rodiče dělaj dusno kvůli tomu >:D , hledam auta kolem 150 000km... ale všichni řikaj že v tolika kilometrech jsou vyježděný a maj většinou zničené turbo tak se chci optat majitele jak to vidí... Dík za radu
    • 00 Reagovat !

      foto Jacoob

      Jacoob 30.07.2011  15:36

      « Re: dotaz

      Reaguji po roce, ale reagoval bych stejně i předtím rokem. Fabii vRS se 150 000KM bych koupil od 80 letého důchodce, jinak bych to neriskoval:).
  • 00 Reagovat !

    foto Dusaan

    Dusaan 25.11.2011  10:52

    Porovnání

    Zajímavé porovnání jizdních vlastnostích s ostatními vozy, určitě chválím. Docela mě překvapily tvé zkušenosti a určitě mile, kdo by to řekl do Fabie vRS :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Jacoob

      Jacoob 13.05.2012  17:07

      « Re: Porovnání

      Děkuji :-). Je pravda, že to čeká málokdo. Motorově je na tom Fabia velice dobře. Největší rozdíly jsou potom u podvozku a problém je i trakce. Na dvojku se musí do zatáček hodně s citem.
      • 00 Reagovat !

        foto Bully-

        Bully_ 13.05.2012  22:58

        « Re: Re: Porovnání

        Na prvni auto je na tom Fabia RS urcite velmi dobre a sam bych byl kdysi urcite moc rad kdybych mel prave ji, jinak jde jenom o male auto s prijatelne silnym motorem, nic sportovniho. Vychvalovany vykon na nizkou hmotnost vozidla na tom neni nijak vyborne, protoze tenhle vuz ma pohotovostni hmotnost na svou velikost naopak prekvapive vysokou- 1315 kg.
        "Semaforovy test" sice neprovozuji, ale stejnou papirovou hodnotu zrychleni ma i muj o dost vetsi a tezsi Accord Tourer s vykonem jen o nekolik kW vyssim. V recenzi jmenovana "pokorena" o dost vykonnejsi auta musela byt rizena bud polovodici nebo spis lidmi co si ani nevsimli ze s nimi zrovna nekdo zavodi :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Jacoob

          Jacoob 14.05.2012  11:23

          « Re: Re: Re: Porovnání

          Upřímně například ten Golf GTI IV normálně závodil. Byl to regulérní sprint na 1/4 míle a byl opravdu o nějakých 1.6 vteřiny pomalejší. Druhý automobil, u kterého jsem si jistý, že závodilo je BMW 530dA, jelikož ho řídil bratranec. U těch ostatních je to zpochybnitelné, dobře :-). Každopádně Fabii zbývá posledních 3/4 roku služby a půjde pryč.
  • 00 Reagovat !

    foto random

    random 14.05.2012  20:30

    rekapitulace

    Auto slusne, ale aj tak nechapem hodnotenie spolahlivosti za 10, a pritom tolko zavad. ( naviac za malo km ) Naviac tie trapne porovnania v recenzii. Foto by tiez mohlo byt viac.
    • 00 Reagovat !

      foto Jacoob

      Jacoob 14.05.2012  20:47

      « Re: rekapitulace

      Prosím Tě, jaké jsou na autě závady? Za 93 000 kilometrů odešlo turbodmychadlo a to je jediná věc. Jinak se neporouchalo vůbec nic. A to, že se na autě dělá pravidelný servis (olej, filtry, brzdy, pneu, ...), který nezanedbávám? Na tom doufám není nic špatného. A málem bych zapomněl. Co je na porovnání s jinými auty trapného?
      • 00 Reagovat !

        foto random

        random 14.05.2012  21:59

        « Re: Re: rekapitulace

        Tycky riadenia, klimatizacia, alebo napr. tolko krat geometra. ( ved ked je nieco za 10 ma to byt podla mna bez poruchy.... ). Spotrebak neberiem ..... ( to je olej, filter, ... ale nie turbo, alebo tycky riadenia, cap... ).
        Naviac tie porovnania, ano ale skus si precitat ako to pises ( nie je to objektivne ). Pre mna je vzdy trochu usmevne ked idem/ideme inym autom a niekto takto zavodi :)) a pritom ja nie ( este ze moja civilna i20 takto neposobi ) a ja sa pritom ai nesnazim zavodit ( a potom niekde uvidim v diskusii, ako som porazil BMW, VW ... ), len som sa normalne rozbiehal ( pritom ked zoberiem ine ako bezne pracovne auto stava sa to casto ). Je cudne ze lepsie auta niekoho takto provokuju ( niektory ako keby nechapali ze clovek ide len do prace, a to ze to akceleruje lepsie ako ine auto neznamena ze sutazim, ale len som trochu stlacil plin..., ved dnes aj lepsie pracovne auto vie akceleraciu 0-100 - do 5-7s. )
        • 00 Reagovat !

          foto Jacoob

          Jacoob 14.05.2012  22:17

          « Re: Re: Re: rekapitulace

          Geometrie se doporučuje provádět každý rok po přezutí na letní pneumatiky a činím tak :-). Předcházím tak opotřebení pneumatik, nerovnému sjíždění kotouču, apod. Jsou lidé, kteří dělají geometrii jednou za pět let, což je podle mě žalostně málo. Ale to jsou jen moje subjektivní kecy. Tyčky řízení jsou problém, ale beru to tak, že jedna sada vydrží cca 45 000 kilometrů v převážně Pražském provozu. Některá auta jsou po 45 000 kilometrech v Pražském provozu rozvrzaná, mění se všechny kulové čepy, apod.

          A porovnání s jinými automobily je objektivní do takové míry, jak to zvládnu. Nezávodím sám se sebou, ale když vedle někoho stojím na semaforech a ukážeme na sebe, tak nemám problém si zazávodit. Jak jsem ale již psal. Například závod s Golfem GTI IV. generace (řekl bych, že přímý konkurent) byl na meřené 1/4 míli, takže to je zcela objektivní. Jak jsi psal o těch velikých sedanech (pracovních autech). Když chci, anebo jedu někam dále, tak si v garáži vezmu otce bývalou 745i, která tam už asi rok stojí a nikdo s ním nejezdí. Váží cca 2 000 kilogramů a 0-100 má za 6.2 vteřiny. Takže vím, o čem mluvíš :-).
          • 00 Reagovat !

            foto random

            random 14.05.2012  22:37

            « Re: Re: Re: Re: rekapitulace

            nj. ja to beriem tak ze ked su pneumatiky zjazdene rovnomerne a auto nikam netaha, tak to neriesim. Tycky riadenia - nj ( uz si sa asi zmieril ), ale mne to pride zalostne malo.
            Zavodenie - ak je to obojtranne OK ..., ja mam niekedy strach na "lepsom" aute aj ist (na firemenom ceede ma nikto nechce "porazat" ), ale po presadnuty do drahsieho a rovnakej jazde sa stale nasiel zavodnik na porazanie ...
      • 00 Reagovat !

        foto FISHkaa

        FISHkaa 24.06.2013  10:55

        « Re: Re: rekapitulace

        Tak spolehlivost "10", tj maximum asi ne když se ti v prvních 100kkm po*ere klima a turbo. Ona výměna spojky je také na hraně... Výměny na podvozku jsou klasická dětská nemoc Fabie I (tady ještě obohacení o těžký předek a potencionální problém v siloenblocích motoru), ale i tak se jedná o chybu, která snižuje spolehlivost automobilu...

        Ad turbo a převodovka: Buď se k motoru nechováš zrovna ideálně (nedochlazování turba, děravý "sportovní" sání, či neodladěný tuzink ŘJ motoru), nebo jsou prostě použity nekvalitní díly...

        Chápu, že je těžké ohodnotit nezaujatě vlastní auto, ale zkus to ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Jacoob

          Jacoob 25.06.2013  11:54

          « Re: Re: Re: rekapitulace

          Ahoj, ta nezaujatost pro mě až takový problém není, jelikož k autům si naštěstí přehnaný citový vztah (u některých členů až mateřský pud) nevytvářím, ale přiznám se, že jsem to neaktualizoval. Již napraveno :-).

          Ke spojce a turbodmychadlu. Sportovní sání na automobilu žádné není. Je tam originál airbox a filtr KN, dochlazovat se samozřejmě nechává a jak je odladěný chip, nedokáži posoudit. Podle mě a zkušeností z okolí na to není lepší člověk než je Ing. Janda z Cimbu, který to dělal. To, že odešlo turbo mě samozřejmě pěkně sralo.

          Jinak spojka ve 100 000 kilometrech mi naopak nepřipadá jako průser :-). Setrvačník jsem nechal vyměnit jen z prevence, když to bylo venku. Za vážné závady bych považoval vstřiky, váhu vzduchu, lambdu, apod. Prostě věci, které by měly sloužit po celou dobu životnosti automobilu.
          • 00 Reagovat !

            foto FISHkaa

            FISHkaa 25.06.2013  12:31

            « Re: Re: Re: Re: rekapitulace

            díky za komentář :-)
            Jj Cimbu to rozhodně nezkazí (teda neznám nikoho kdo by to zkazil). To že po 100kkm odejde spojka (setrvák rozumím) je ale špatně - ale i tady může být problém díky zvýšení točivého momentu díky tuningu ŘJ motoru... Osobně považuji za zásadní závadu cokoli co způsobí, že nedojedeš, nebo dojedeš s problémy (nouzák) /defekt je vyjímka >:-[] /

            Když to porovnám (možná neporovnatelné?) s diesel Mazdou 6 co sem měl, tak i přes názezd 200kkm+ tam bylo stále origo turbo, vstřiky , spojka a setrvák = tohle označuji za spolehlivé komponenty... :-!
            • 00 Reagovat !

              foto Jacoob

              Jacoob 25.06.2013  13:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: rekapitulace

              To, co píšeš s Mazdou 6 je rozhodně pravda. Já to mám podobně s M-B ML, které během 200 000 kilometrů nikdy nestávkovalo takovým způsobem aby nedojelo, nebo dojelo v nouzovém režimu. Asi té Fabii pořád nějak podvědomě nadržuji, protože ji beru jako takové sranda auto :-).
              • 00 Reagovat !

                foto FISHkaa

                FISHkaa 25.06.2013  13:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: rekapitulace

                tak ať jezdí ;-) A bacha na ty silentbloky motoru - zpočátku byly poddimenzované pro tento motor. Stejně jako mikrospínač v zámku řidiče (Fábii I sem měl cca 3 roky) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto tholis

    tholis 16.09.2013  21:26

    Fabia RS

    Krasna cervena kraska..Planujes nejake upravy? Fabii RS mam jako konicek...kdykoliv o cemkoliv kolem ni pokecam.
    • 00 Reagovat !

      foto Jacoob

      Jacoob 13.10.2013  12:46

      « Re: Fabia RS

      Ahoj, vzhledem k tomu, že s autem již skoro dva roky nejezdím já, ale přítelkyně, tak úpravy v plánu nejsou. Za tu dobu (2 roky), co jsem předtím s automobilem jezdil já - nechaly se pouze zatmavit okna, vložka vzduch. filtru KN a odstranily se označení vRS. Jinak je tam čip od pana inženýra Jandy z CIMBU Autosport.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…