Fiat Tipo (2016)
8.9.2018Aegea, Bravo 3. generace, Tipo 2. generace. Oficiálně je prý považován za nástupce Fiatu Linea. V každém případě je to pořádný kus auta, pořádný fešák a…
Fiat Tipo (GeorgeB)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Vauban 08.01.19 12:27
« pekna uzivatelska recenzia
Tipo sa im fakt podarilo, oficialny cennik maju ale dost ustreleny (ako mnohe ine znacky) a niektore modely auta sa fakt oplatia len ked su v nejakej specialnej edicii/zlave.
Sedan realnu konkurenciu ani nema, ano v cenovej kategorii je Citroen C-Elysee/Peugeot 301 lenze tie mozem mat v plnej vybave za cca 12k € k comu sa s Tipom nedostanem (skor 13,5k-14k), Dacia Logan (v plnke do cca 12k) alebo Rapid, ktory je liftback co je velke+, zaroven postupne konci a vypredava sa za slusny pomer cena/vybava. Dalsia konkurencia je cenovo podla mna ustrelena (Renault Megane Grandcoupe, Hyundai Elantra aj Toyota Corolla su niekolko tisíc € vyssie). Cenovo je na tom sedan asi najlepsie, neviem naco maju nonstop cennikovu cenu na 12k ked je to auto v podstate stale v nejakej akcii okolo 10,5-11k.
Kombik a Hatchback su na tom horsie co sa tyka nacenenia a konkurencie, najma hatchback (ktory by som aj bral) mi pride uplne ustreleny, v zakladnej vybave su aj manualne zadne okna! Ked si pridam nejaku zakladnu vybavu pre 21. storocie tak sa dostavam k vozidlam typu Kia Ceed a to sme uz fakt niekde inde.
V sucasnej akcii na ediciu italia sa to auto vsak urcite oplati a dost ho zvazujem, v danej cenovej kategorii tato trojica modelov rozhodne patri do uzsieho vyberu. Zalezi od toho co clovek hlada, ak slovak/cech hlada kombik a neriesi vnutorny priestor v kabine tak si kupi fabiu kombik s lepsim pomerom cena/vybava. Ak niekto hlada hatchback a nepotrebuje 440l kufor, tak si kupi barsco ine, co je uz rokmi overene. Ked sa s nejakym "autickarom/odborníkom" bavim u novom aute tak nikto by si nikdy nekupil nic ine ako bud koncern alebo japonca, vsetko ostatne je vraj nespolahlivy smejd (nevedia ani aky ma Tipo motor, ale to je predsa nepodstatne).
Zaujimave je, ze autor nemal vacsie problemy, na forach sa par prkotin riesi najma so studenym startom motora ale nic hrozne. -
maXX_CZ 11.10.18 17:09
« Re: Tipo
No, recenze je rekneme obsahla, skvela dost tezko.
Je to popsano tak nekriticky, ze az zustava rozum stat. Ale chapu, ze subjektivni meritka nekterych lidi jsou z ruznych duvodu casto dost posunutat a zkreslena.
Kdyby to bylo napsano tyden po koupi, mavne nad tim clovek rukou (takovych recenzi tu - bohuzel - je). Ale tohle. -
chetoos 10.10.18 19:00
« Tipo
Skvělá recenze, škoda že takových tady není více. Tento lowcostový Fiat se mi líbí. Jelikož mám rád sedany, je jasné která varianta se mi líbí více. Myslím, že technika i motor budou odolné a auto bude spolehlivě sloužit dlouhá léta. Desing se Italům také moc povedl. :-) -
GeorgeB 02.10.18 21:13
« Re: díky
...k těm garančkám - bohužel, výměna oleje (cca 4 litry) a olejového filtru včetně cca 1 hodiny práce, to celé za zhruba 3 tisíce, mi přijde už o něco dražší, než bych očekával. Ale chápu, servisy Fiatu nemají takovou konkurenci jako Škoda, proto ty ceny jsou o něco vyšší.
Ohledně pazvuků - zatím nic, naprosto NIC. Jediný "hluk" je od motoru a potom při rychlostech nad 130 kmh nastupuje trochu víc aerodynamický šum, ale že by něco vrzalo, plasty drncaly a podobně - to vůbec.
Klimatizace funguje tak, že je dost silná, takže se s ní musí opatrně, bohužel mám jen manuální se 4 stupni foukání, takže stupňování není tak jemné, ale celkově, pokud hodnotíme účinek, je nadprůměrný. -
GeorgeB 02.10.18 21:05
« Re: Uconnect 5.0
Děkuji za gratulaci.
Když jsem si auto vybíral, tak mě autorádio příliš nezajímalo, stačilo mi, že umí přehrávat MP3 USB a že má bluetooth na propojení s telefonem (používám denně). A navigace už mě nezajímala vůbec - auto jsem kupoval jen jako vozítko do práce, což už také dva roky splňuje. Byla to skladovka se základním rádiem, a mně to vyhovovalo :-) -
Martin911Turbo 26.09.18 17:36
« Uconnect 5.0
Zdravím a gratuluji k auto, pár jich po Brně potkávám
Jsem jenom s dotazem, proč jsi si nepořídil rádio s navigací Uconnect 5.0?
Mám toto základní rádio v Jeep Renegade a maximální spokojenost včetně služeb Uconneect life, včetně life navigace
Mapy si do navigace mohu instalovat sám, což je velká výhoda oproti Uconnect 6, 7, 8 -
barabnl 23.09.18 21:23
« díky
za recenzi na krásné a asi neprávem haněné auto. Zaujala mě poznámka, že garančky jsou u Fiatu tradičně dražší, co to znamená? Kolik v průměru stojí na Tvé auto? Jinak okukoval jsem to auto na Autech na Náplavce 2018 a hrozně se mi tam líbilo, i posezení uvnitř bylo příjemné. Vzhled bych charakterizoval jako decentní jednoduchou eleganci. Co uvnitř, je to i po ujetých kilometrech bez pazvuků? A jak funguje klimatizace? -
Arese 17.09.18 11:06
« Velká pochvala a poděkování!
za pěknou recenzi na pěkné auto. Konečně tedy máme na mojeauto.cz příspěvek na nové Tipo, a to je moc fajn. Tak ať dobře slouží a z případných posměšků českých rádoby "odborníků" si nic nedělej. V tebou uvedené cenové relaci sis totiž nemohl vybrat lépe (prostornost, komfort, design, odolnost motoru atd.)! :-) :yes: :yes: :yes: -
Ronault. 16.09.18 13:32
« Re: Re: Unesený točivým momentem
pověz, co si představuješ pod pojmem jízdní vlastnosti?
Ale na nedotáčivosti má váha motoru ohromný vliv. Samozřejmě šíře pneumatik, jejich typ, kvalita tlumičů atd. hodně ovlivní. A chování v zatáčkách je základ pro hodnocení jízdních vlastností. -
GeorgeB 16.09.18 08:15
« Re: Fiat ?!
K tomu 500X - Nevím, jak konkrétně je na tom 500X s parametry, cenami atd., ale co do vzhledu vypadá hodně slušně a také se mi líbí.
Takže Lackey, fandím a držím palce :-)
Italskou kvalitu mám již ozkoušenou, neříkám, že je to top, samozřejmě nějaké problémy určitě budou, ale na Bravu (rok výroby 2012, najeto cca 70 tisíc km) zatím žádný problém nebyl, na Livingu (r.v. 2014, najeto zatím 50 tisíc km) zatím také ne (kromě jedné zpuchřelé hadičky v motorovém prostoru - vyměněno v rámci záruky), a na Tipu už jsem natočil 40000 km a moje recenze mluví za vše - v rámci daného segmentu a ceny naprostá spokojenost.
Ale naprosto souhlasím... ovce opravdu zůstanou ovcemi :-) takže kdo si chce koupit předraženou Škodu nebo nejlepší auto všech dob Hyundai, tomu bránit samozřejmě nebudu, chraň bůh :-) -
Lackey 15.09.18 22:49
« Fiat ?!
Z prilezitosti facelift 500X som nedavno isiel na web stranky Fiat.
Iba som "zíral" za aké skvelé ceny sú nové Fiaty.
Znacka aut s tradiciou, ktora uz polozila cosi na stol automobilizmu.
Ovce asi zostanu furt iba ovcami, 100 krát ich koncern a spol. oklame, zderie o peniaze, ale este aj 101-ý krát si kupi ich zmaetok, za este drahší peniaz.
Recenzia sa mi paci , :yes: presvedcila ma, aby som istotne zasiel na skusobnu jazdu Tipo, 500X -
GeorgeB 15.09.18 22:12
« Re: Tipo kombi 1.4T-Jet LPG
Mimochodem, 1.4T-Jet máme v 500L Living, s tím jezdí žena s dětmi a nemůže si jej vynachválit, motor opravdu výborný - je silný, dravý, téměř k neutahání, a kultivovaný. Jeho jedinou slabinou je celkově o něco vyšší apetit než u koncernových TSI, při dálničním tempu se to u krabicoidního Livingu pohybuje kolem 7 litrů. Ale pořád to není žádná katastrofa. Jinak souhlasím, 1.4T-Jet super motor. -
GeorgeB 15.09.18 22:04
« Re: Tipo
Jak jsem psal v recenzi, motor 1.4 16V 70kW není žádný drak, přesněji řečeno je lenivý v nízkých otáčkách. Sílu začíná mít od 3000 otáček, potom už to je celkem drak. Vše je to o znalosti jeho charakteristiky. Každopádně, je to ten nejzákladnější motor, co se dává to Tipa...
Co vím, tak jedna z mála uváděných výhod HTP byla právě ta, že mu rychle nastupoval točivý moment (High Torque Performance), takže ideální auto do města a rozjezd na křižovatkách měl opravdu svižný - také jsem s ním dost jezdil, naštěstí už je to hodně dávno, to se ještě vyráběla Fabie 1. generace. Tam bylo největší umění se s motorem rozjet, aby nezdechl. Ale stačilo trochu cviku a i to se dalo zvládnout :-)
Četl jsem i vaše zkušenosti s Tipem kombi. S motorem je základní problém v tom, že do kombi v plné výbavě si někdo dovolil dát základní atmosférický motor... Stodvacetikoňový T-Jet nebo Multijet jsou adekvátní do kombíku, a ne atmosférických 95 koní... :-)
-
GeorgeB 15.09.18 21:38
« Re: Unesený točivým momentem
To je asi malé nedorozumění - napsal jsem, že příď s těžším motorem sedí znatelně lépe a to podle mě zní i logicky a fyzice to také neodporuje.
Ale ten podvozek v HB je prostě naladěný jinak než v sedanu, nevím, jestli v závislosti na dané motorzaci, ale prostě je.
O zlepšení jízdních vlastností jsem v této souvislosti nic nepsal, a nedotáčivost neřeším. Kdybych ji řešil, koupím si sportovní auto :-)
Jen pro doplnění uvádím, že obě auta jsem jel ihned po sobě (atmosféra 1.4 16V vs. 1.6 diesel), a proto jsem to napsal, jak jsem napsal.
Krom toho - mám na všech možných autech najeto možná už 300 tisíc kilometrů, tak už jakýsi cit pro vnímání rozdílů v autech mám. -
GeorgeB 15.09.18 21:25
« Re: Tipo kombi 1.4T-Jet LPG
Přesněji řečeno mám auto už od prosince 2016, takže rok a třičtvrtě :-) Recenze je napsaná tak, jak auto každodenně vnímám a jak jsem s ním najel už 40 tisíc km. Opravdu mu nemám moc co vytknout, a těch pár drobností mu vzhledem k pořizovací ceně prominu. Ale přiznávám, při srovnání s oficiálními recenzemi, je moje opravdu z úplně jiného světa - nezaujatého. Mnoho lidí u nás totiž neumí snést myšlenku, že by Fiat mohl udělat konkurenceschopné auto. Ale umí :-) -
umo 15.09.18 17:23
« Tipo
Pri čítaní tejto recenzie sa mi obnovili už takmer zabudnuté skúsenosti s tipom kombi zo septembra 2017 a hb z januára 2018 s týmto motorom, keď som mal fabiu kvôli opravám po nehodách v servise. Skúsenosti som popísal vo svojej recenzii. Najviac mi utkvel v pamäti slabý odpich na križovatke v porovnaní s mojim htp. Ale keby som si vybral tipo, tak paradoxne s týmto motorom kvôli jeho jednoduchosti a spoľahlivosti. Tá je pre mňa dôležitejšia ako výkon a krútiaci moment. -
Ronault. 15.09.18 16:01
« Unesený točivým momentem
Když člověk přeleze z dychavicne atmosférické 1.4 do turbodieselu s 320 Nm, tak je unešen, ale napsat, že těžší motor vpředu zlepšuje jízdní vlastnosti, to je fyzikální nonsens, leda by měl Fiat nějaký tajný přístoj, co ostatní nemají. U predokolky, obzvlášt nesportovní verze, vždy těžký motor vpředu zhorší nedotáčivost a těžší motor musí mít tvrdší tlumiče, takže je k tomu navíc tužší.
Stačí si to projet po sobě a ne jen vnímat diametrální rozdíl v pružnosti jak u tebou dvou zkoušených aut. -
Honza21 15.09.18 14:40
« Tipo kombi 1.4T-Jet LPG
Zdravím,
recenze je poměrně dost nekritická, ale to bude dané asi radostí z nového auta :-)
I když píšete, že ho máte už 1,5 roku, tak nevím.
Budete-li uvažovat o výměně za Tipo kombíka, zkuste určitě 1.4T-Jet. Můžete ho mít i v originál verzi na LPG... Při výběru auta jsem o něm přemýšlel, jel jsem s ním a motor je super. Určitě doporučuji zkusit.
Hezký den.
Ano, jedinou vadou na kráse je atmosférický motor, v dnešní době už to není zcela ono, to připouštím, ale s tím jsem to prostě kupoval a proto nemám důvod na auto zanevřít.
Jsem z auta dokonce tak nadšený, že už poptávám v autosalonech nástupce - karosářskou verzi kombi v nejvyšší výbavě, s pořádným přeplňovaným motorem, a s hromadou příplatkové výbavy, abych měl dalších několik let pocit, že jsem koupil něco výjimečného a do čeho se s celou rodinou v pohodě složím.
Protože vím, že Bravo, které si ode mě vzal táta, a je mu momentálně 7 let, nikdy žádný problém nemělo, Living už budeme mít 4 roky, najeto 50 tis. km a tam to zatím také na žádný problém nevypadá... tak proč bych chodil ke "konkurenci"?
Navíc, Tipo bylo od počátku tvořené jako jednoduché auto pro neevropský trh a to podle mě bude zaručovat jeho odolnost a kvalitu.
Jiště, mohl bych si za (možná) stejné peníze také koupit oškubaný rapid s tříválcovým litrovým turbomotorem a tvářit se, že mám velké auto se silným motorem, ehm, ale kdo by mi to uvěřil?
A mimochodem, vždycky když řídím služební Octavii 3, už se potom hodně moc těším na Tipo. Proč? Kdo v Tipu nikdy neseděl a neřídil ho, to nikdy nemůže pochopit... ;-)