Recenze

GeorgeB (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Seat Cordoba 6L

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Cordoba, foto 1 Seat Cordoba, foto 2 Seat Cordoba, foto 3 Seat Cordoba, foto 4 Seat Cordoba, foto 5 Seat Cordoba, foto 6 Seat Cordoba, foto 7 Seat Cordoba, foto 8
Seat Cordoba, foto 9 Seat Cordoba, foto 10 Seat Cordoba, foto 11 Seat Cordoba, foto 12 Seat Cordoba, foto 13 Seat Cordoba, foto 14 Seat Cordoba, foto 15 Seat Cordoba, foto 16 Seat Cordoba, foto 17 Seat Cordoba, foto 18 Seat Cordoba, foto 19 Seat Cordoba, foto 20 Seat Cordoba, foto 21 Seat Cordoba, foto 22 Seat Cordoba, foto 23 Seat Cordoba, foto 24 Seat Cordoba, foto 25 Seat Cordoba, foto 26 Seat Cordoba, foto 27 Seat Cordoba, foto 28 Seat Cordoba, foto 29 Seat Cordoba, foto 30 Seat Cordoba, foto 31 Seat Cordoba, foto 32 Seat Cordoba, foto 33 Seat Cordoba, foto 34 Seat Cordoba, foto 35 Seat Cordoba, foto 36 Seat Cordoba, foto 37 Seat Cordoba, foto 38 Seat Cordoba, foto 39 Seat Cordoba, foto 40 Seat Cordoba, foto 41 Seat Cordoba, foto 42 Seat Cordoba, foto 43 Seat Cordoba, foto 44 Seat Cordoba, foto 45 Seat Cordoba, foto 46 Seat Cordoba, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta Mikeš Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:52000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,4 maximální rychlost [km/h]: 181 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 485 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,9

Popis vozu

Nejprve něco na úvod, jak vlastně došlo k tomu, že jsem skončil u značky Seat. Auto jsem kupoval v květnu 2007, když mělo na tachometru 6 km. Byla to láska na první pohled a dá se říct, že celý proces výběru a koupě trval jen necelý týden! Ale původně jsem chtěl fabii 1. Bohužel (nebo bohudík?) se zejména z cenových důvodů na fabii nedostalo, mimochodem předtím jsem ji vybíral půl roku. Jedna jízda s mým známým (tenkrát můj pracovní vedoucí) v jeho Seatu ibiza (96 kW TDI) fabii zabila a mně naznačila, že Seat by mohl být lepší volba než Škoda, při podobných nebo i lepších parametrech. Už při zkušební jízdě v testovací cordobě mě naprosto o(c)hromily jízdní vlastnosti, zejména pak řazení, řízení a super sedačky a to ticho!!! Měl jsem pocit, že motor chvílemi neběží, přitom to pořád jelo :-) No a to jsem ještě předtím nakoukl do obrovského kufru, který jsem okamžitě a spontánně pojmenoval obývákem. K základní sociální výbavě reference jsem skoro zadarmo (tj. zaplatím v navýšení leasingu) dostal na tu dobu obstojnou výbavu: klimatizace manuální, 15" kola litá, sportovní sedačky se super bočním vedením, údajně lepší čalounění v interiéru, centrál dálkový, přední okna v elektrice, metalízu (černá magico).
Výbava dále obsahovala věci a funkce:
- samozřejmě posilovač řízení,
- ABS (je tam, ozkoušeno),
- dělená zadní sedadla,
- komfortní blikání (viz níž v silných stánkách),
- docela inteligentní stírače (viz níž...),
- automatické zamknutí auta po rozjezdu (viz níž...),
- chromovaná mřížka chladiče,
- světla s dvojitou a čirou optikou,
- sportovní třípaprskový volant
- přípravu na autorádio + 4 repro vpředu (podle mě hrají slušně), později díra osazena rádiem Sony s podporou MP3 a AUX a dodatečně napájením zesilovače
- nárazníky a zrcátka v barvě metalízy
- chromované kličky dveří uvnitř,
- výškově a podélně nastavitelný volant,
- výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce,
- automatické rozsvícení auta při otočení klíčkem v zapalování
- plnohodnotná 15" rezerva,
- imobilizér a SAFE systém
- airbag řidiče a spolujezdce
- sexy zadek mimo jiné se 3. brzdovým světlem (pohled v noci na zadek je opravdu něco výjimečného :-)
- a hromadu dalších, už cituji výbavu Reference (aktuálně Pepe)

Teď je to myslím akční výprodejová série Pepe. Za celé auto jsem včetně Defendu dal 340 tisíc (Defend stál i s montáží 8 tisíc). Každému musí být jasné, že za novou fabii combi 1 s podobnou výbavou bych na jaře 2007 dal minimálně o 50-100 tisíc Kč víc (ověřil jsem si osobně u jednoho autosalonu a na tenkrát skladových vozech na www Škoda). Takže pro Seat docela dobrý důvod. Původně jsem chtěl diesel (třícylindr), ale zejména z finančních důvodů spojených se strategií prodejce jsem sáhl po benzínu. Nakonec ani nelituju. Benzínová 1.4 16V sice není žádný drak, ale 63 kW je na tohle auto docela slušných a motor je navíc ochotný v případě potřeby opravdu pěkně točit, takže auto leností netrpí (na trojku jde vyšlápnout až 125 kmh, na čtyřku něco kolem 150-160 kmh). No a spotřeba se ani v době zajíždění nedostala přes 6 litrů. Ale kdo by s tím chtěl závodit, toho zklamu.
Dá se říct, že až na pár detailů, které jsou spíše věcí názoru, jsem s autem naprosto spokojený. Z počátečního strachu ze značky Seat se teď vyvinul docela pěkný vztah :-)

Silné stránky

1) Hlavně výborné jízdní vlastnosti - jízda po pěkné silnici je opravdu požitek, který si vždy pěkně vychutnám. Škoda, že nebydlím v Německu nebo Rakousku. Dále úžasně přesné a lehké řazení. Měl jsem předtím Peugeota 306, a i když jsem s ním byl spokojený (v době prodeje měl najeto skoro 180.000 km), tak to řazení nejde s cordobou ani srovnávat.
2) motor - také spokojenost. Jak jsem uvedl, od začátku se držím se spotřebou pod šesti litry, aktuálně mám celkovou spotřebu 5,9 litrů (nemám počítač, je to počítáno z tankování benzínu). To je na benzínový motor takového obsahu víc než slušný. A když chci, tak ho trochu vytočím a pak si užiji i trochu té sportovní jízdy. Ale ne příliš...
3) převodovka - převody jsou hodně flexibilní, to mně osobně vyhovuje, protože nerad zbytečně řadím. Občas si k motoru dovolím to, co ani diesel nezvládne (myslím nízké otáčky). Na pětku jde jet od nějakých 45-50 km výš, aniž by to nějak kuckalo nebo poskakovalo - samozřejmě ne do kopce! Jde říct, že udržovat rychlost po rovince jde od cca 1000 otáček. Nejvíce jsem si oblíbil trojku. Její rozsah od 30 do 125 kmh je prostě fajn.
4) super a sexy vzhled, podle mě patří k těm nejpovedenějším sedanům všech dob (v téhle třídě) a asi ho jentak něco netrumfne ani v budoucnu. Když uvážíme, že vznikl v roce 2002, tenkrát neměl asi vůbec žádnou designovou konkurenci. Je až škoda, že tohle autíčko pomalu končí na trhu.
5) zavazadlový prostor - je doslova obrovský, a vejde se do něj opravdu hodně, jediným limitem je užší nakládací otvor, takže lednička ani pračka tam nejdou. A nutno balit do menších zavazadel. Na druhou stranu tam jde s přehledem naložit šest bas piva a ještě tam hodně místa zůstane (zkušenosti z praxe).
6) dále mě docela potěšila hlučnost (tichost) při jízdě. Často se mi stává, že neslyším motor, a to i při vypnutém rádiu. Jen aerodynamický hluk, který už pozvolna nastupuje od 60 kmh, mohl být lépe odchycen. Největší progblém je gumová izolace kolem okének - je nedořešená. Ale dost možná je to pocitová záležitost.
7) prostor - co se týká prostoru, tak nemám problém se do auta vejít, s nastavitelným sedadlem a volantem jde udělat hodně a tak se mých 180 cm za volant v pohodě vejde, přičemž stejně velký člověk může sedět pohodlně i za mnou. Pokud za volant sedne přítelkyně (cca 160 cm), jde sedadlo o 10 cm vpřed a vzadu je pak místa jak pro slona. Škoda jen, že přední sedadla jsou postavena (posazena?) nějak výš, než v jiných autech (i když ve fabii 2 jsou podle mě ještě výš), klidně bych uvítal možnost je páčkou ponížit ještě o 5 cm. Na zadním sedadle mě těší, že narozdíl od fabie 1 nemusím krčit hlavu kvůli nízké střeše.
8) interiér - design je jednoduchý, nepřeplácaný, prostě OK. A poměrně snadný na údržbu a čištění. Ale interiér má i jednu slabou stránku, viz níže.
9) a dál několik slušných vychytávek, které potěší a neurazí:
- komfortní blikání. Při změně směru stačí páčku blinkru lehce stisknout a hned pustit, má za následek 3x bliknutí a o víc se nemusíte starat. Já v praxi používám skoro pořád, až na křižovatky, kde musím blinkr zmáčknout nadoraz. Ve své době to auta této třídy moc nenosily.
- inteligentní ostřikovače předního skla. Tedy aspoň mi tak připadají (působí dojmem, že mají IQ vyšší než toastovač). Pokud použijete funkci ostřikovačů, tak je vtip v tom, že poslední setření následuje s prodlevou pár vteřin, jako by čekalo na odpučení nečistot :-) Dost dobrý úmysl... Od té doby, co jsem vyměnil gumičky u stěračů, nemám ke stěračům sebemenší výtku.
- zamknutí auta po rozjezdu. Pokud překročíte při rozjezdu určitou rychlost (mám pocit že 15 kmh), tak se auto komplet zamkne (= včetně kufru). Slušná věc zejména do města - nemusíte mít obav ze zlodějů, kteří by vám vybrali kufr při stání na semaforu. Hmmm :-) Toto se ani dnes u mnoha aut ve třídě nevidí, dokonce ani o třídu výš kolikrát ne (naše služební octavie 2 to neznají). Podle mě geniální nápad, jen musíte ostatní pasažéry obeznámit s problémem, že musí zevnitř za kliku zatáhnout dvakrát a ne jednou. Tedy pokud předtím neodemknete tlačítkem centrálu. Jinak vám tu kliku urvou !!!
- nevím, jak to v Seatu provedli, ale celkově mě potěšila lehkost, s jakou jde zavírat všechny dvěře a i kufr. Stačí lehce přibouchnout (jedním prstem) a dvěře jsou zavřené. U kufru je to díky gravitaci ještě jednodušší - stačí víko umístit do určité polohy a ono pak pěkně sklouzne do zavřené polohy s lehkým cvaknutím. Bohužel to neví někteří z mých spolucestujících (jsou asi zvyklí na jiné standardy...) a kolikrát mám pocit, že mi chtějí silou zavření vyrazit sklo ze dveří :-(
-automatické rozsvícení auta při otočení klíčku v zapalování. Vlastně skoro nikdy se nestarám o světla, auto se samo rozsvítí po otočení klíčku v zapalování do pozice B. Otočné tlačítko světel musím použít jen tehdy, když chci použít dálková světla, jinak mě toto tlačítko nezajímá.
- při zařazení zpátečky se automaticky v kabině zapne vnitřní okruh ventilace vzduchu. Prý aby nás při couvání neotrávily výfukové plyny :-)

Slabé stránky

Slabých stránek auto moc nemá, ale budu spravedlivý a uvedu je.
- jediné, co mi opravdu hodně vadí, je tvrdý podvozek, který je na české silnice něco jako plavky do sněhové vánice = někdo si to užije, ale většinu to nepotěší. Ani mě ne. Takže někdy to opravdu drncá a kope, protože v ČR zatím rovné silnice nepodlehly masovému rošíření. Na druhou stranu to není chyba auta, že. Ale dá se s tím jakštakš sžít, i když mně se to zatím moc nedaří. Auto zase sedí na silnici jako přišitý, prostě něco za něco :-) Když jsem byl na dovolené v Rakouských Alpách, tak mi přišlo, jako bych se s autem vznášel, to jen pro úplnost.
- dále se mi zdá slabší dílenské zpracování interiéru v některých místech, naštěstí většinou na těch, kam není tolik vidět. A i když už tenhle modelový rok má údajně lepší plasty, pořád z nich čiší velká lacinost, pro Seat tak typická. Škoda, že ve Španělsku ještě neobjevili měkčené plasty :-( To má za následek i občasné vrznutí nějakého toho spoje. Ale po dvou letech provozování můžu s klidem prohlásit, že plasty vrznou opravdu jen občas a že mě to celkově potěšilo až překvapilo. Plastová symfonie se nekoná :-)) Interiér je asi neslabší stránkou celého auta, ale co jsem viděl jiné Seaty, nejsou na tom o moc lépe :-(
- černá barva. Je to tak, to je pozitivní a zároveň negativní věc na autě. Po umytí a navoskování je to magický pohled (vždyť je to černá magico metalíza) a vždycky neodolám a vytáhnu foťák, ale stačí jeden dva deště a je to zase ošklivé auto :-( Samozřejmě to beru s rezervou, protože tu barvu jsem si už s tímhle vybral a teď můžu nadávat jen sám sobě...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti skoro žádné, zatím jsem byl na třech servisních prohlídkách, které proběhly hladce a bez komplikací. Celkově se mi zdají vstřícní, ale zase ne přehnaně. Jinak jenom jezdím, tankuju benzín, věším voňící stromečky a doplňuji kapalinu do ostřikovačů (nádržka by mohla být větší). Olej jsem během tří prvních servisních intervalů nedoléval (= celkem 45000 km). Nevím, co víc chtít.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v Plzni (prodejce nebudu jmenovat) a musím pochválit jejich vstřícnost a přístup. Nemám jim co vytknout, prostě se snažili, jako správný obchodník. Dokonce ze mě chtěli původně vytáhnout asi o 20.000 Kč víc, ale naštěští jsem je odhalil. Takže přeplatím jen 50.000 Kč v navýšení leasingu během 3 let a hotovo (z toho určitá kompenzace byla 20.000 Kč sleva na výbavu). Zkušební jízda a i konečné předání auta proběhlo v pohodě.

 

Novinky v recenzi

15.11.2010 21:17

Velké hledání

Po více jak roce od havárie ve mně čím dál více hlodá myšlenka, jestli náhodou Mikeš nejezdí po českých silnicích (reinkarnace)? České ručičky jsou přece jen opravdu šikovné, takže se možná někomu podařilo Mikeše opravit (zase tak zdemolovaný nebyl). Proto vyhlašuji veřejnou soutěž o jeho dohledání!!! Vítěz sice krom mého díku nic nevyhraje, ale už pro ten pocit to za to stojí, že :-) Kdyby se náhodou přihlásil jeho nový majitel, obdrží originální návod k obsluze, 2. klíč k centrálu a 2 náhradní klíče k Defendu. Pochybuji, že Mikeš bude ještě na původní RZ, ale klidně ji uvedu: 3P2-9238. VIN nebudu udávat kompletní, ale jen jeho část: VSSZZZ6LZ7R15xxxx (4 znaky reprezentované jako x jsou utajeny...). Rok výroby jaro 2007, najeto v době havárie (tj. 9/2009) cca 52 tisíc km. Černých Seatů Cordoba zase tolik nejezdí, takže by hledání nemělo být snad tolik složité.
Výbava a vzhled viz fotky. Zvláštní znamení - bubny zadních brzd nabarveny načerno, zadní část výfuku polepena hliníkovou páskou. Celkově hodně zachovalý.
Prosím, pokud máte podezření, že se tento exemplář ve vašem okolí vyskytuje, dejte mi vědět. Předem děkuji :-))

16.10.2009 20:34

Pozůstalost - rest in peace

Už více jak měsíc a půl řeším pozůstalost, zatím spíše neúspěšně. Náklady na opravu vyčísleny, pro zvědavce - na 250.000 Kč - pro mě absolutně směšná a absurdně přemrštěná částka, ale takový je dneska svět. Kdo by se s tím dneska opravoval, když je světová krize, že :-( Pojišťovnou tedy raději diagnostikována totální škoda (neboť fungl nová cordoba podobných vlastností lze pořídit za cca 240.000 Kč) a i vrak již byl odprodán (za cca 48.000 Kč - bez komentáře). Pojišťovna zafungovala řekl bych až výborně a během 3 týdnů dokázala událost uzavřít a pojistné plnění odeslat. Bohužel ne mě ale na Škofin, neboť leasing ještě nebyl doplacený a já nebyl majitelem. Drobný, ale zásadní detail, jediná vada na kráse. U Škofinů nejsou totiž schopni udělat finanční vyrovnání a čekají na kdovíco (údajně jim ještě nezaplatil kupec vraku, i když faktura je už 14 dnů po splatnosti - chybička se vloudila a musel jsem je na to sám upozornit). Ale to mě přece nemusí zajímat, že. Ale u Škofinu to vidí jinak, takže peníze z pojistky uvidím kdovíkdy (jestli vůbec - přestávám být optimista). Inu, jsem přeci jen řadový zákazník, který jim během dvou let přeplatil 50.000 Kč. Takže proč by projevovali nějakou snahu. Takových zákazníků mají určitě dost a proto se k nim chovají takhle. Ale to pozitivní je, že už vím, že nikdy nepůjdu do auta přes leasing a už vůbec ne přes Škofin. Všechno zlé je k něčemu dobré :-) a touto cestou bych rád varoval i ostatní, ale je to jen můj osobní názor založený na vlastní zkušenosti... Tak a teď to pozitivní - mezitím jsem pořídil již jiné auto (musel jsem), tentokrát ojeté. Zatím nebudu prozrazovat více, jen to, že recenzi právě pozvolna připravuji, že auto pochází opět z koncernu VW a že má také 4 kola a 1 motor. Ale nepředbíhejme, to už je jiný příběh...

6.9.2009 09:01

Odkup vraku

Řeším průběžně s pojišťovnou a Škofinem pojistné a konečné vyrovnání (naštěstí bylo auto na havarijním pojištění), a pravděpodobně mi bude nabídnuta možnost ponechat si vrak auta a eventuelně prodat ho na vlastní pěst. Další možností bude zřejmě prodej přes servis. Bohužel netuším, v jaké cenové relaci může takový vrak být, máte někdo přehled resp. nevíte o někom, kdo by ho využil? Rychlá rekapitulace: najeli jsme pod návěs, tj. auto není kompletně zkrácené, ale je zmuchlaný předek (hlavní traverza v předním nárazníku zůstala netknutá). Motor bude nejspíš funkční, jen asi vytekla část chladící kapaliny, jiný únik kapalin nebyl. Je zmuchlaný chladič. Také to schytalo přední sklo - dva pavouci. Interiér je poznamenaný výbuchem obou airbagů, dále je znehodnocený navíječ levého pásu. A je hnutá přístrojovka uprostřed, nevypadá to na moc, ale je. Jinak je auto v pořádku, kola se volně otáčí, přední i zadní dveře jdou v pořádku zavírat, nikde nevznikají žádné díry nebo mezery ukazující na rozhození karoserie. Předem díky za každý váš názor / kvalifikovaný odhad. Plus navíc máte někdo podobné zkušenosti? A držte mi palce s pojistkou :-)

4.9.2009 00:05

Havárie a rozloučení

Dne 3.9.2009 se během cesty do Chorvatska stala věc, která měla za následek totálku, jinými slovy vyřazení Mikeše z automobilového světa. Stalo se tak ráno kolem 7.00 hodin při cestě do Chorvatska, na silnici E49 mezi Vodňany a Českými Budějovicemi, pár metrů před železničním přejezdem u Maloviček. Důvodem byl náraz do návěsu kamionu (nedobrždění) s následkem deformace přední části auta (spíše plechařina), ale hlavně vystřelení obou airbagů. Následně bylo autíčko odtaženo do plzeňského Seatu a tam likvidátorem pojišťovny označeno na odpis (opravy by zejména díky vystřeleným airbagům a tím pádem nutnosti měnit přístrojovku šplhaly k současné hodnotě auta na trhu). Auto bylo od předních dveří až dozadu netknuté, ale bohužel - takový je dnes automobilový průmysl.
Lidi, dávejte si na uvedený úsek silnice pozor, podobné nehody tam jsou prý časté a jsou způsobeny odbočováním aut na odpočívadlo vedle cesty. Přitom tam není žádný odbočovací pruh ani omezení rychlosti. Když jsem tam chvíli ten provoz pozoroval, ani se nedivím, co se nám stalo. Dolů jsem přidal fotky vraku.
Ztrátu Mikeše jsem prožil se slzami v očích, byl to vlastně člen rodiny a vždycky věrně sloužil. Mikeši, odpočívej v pokoji!

8.8.2009 07:03

AKtualizace recenze

Opět jsem upravil několik maličkostí v recenzi a srovnal kilometry na aktuální stav.

29.6.2009 12:49

3. serviska OK

tak za sebou máme 3. servisní prohlídku. Proběhla bez naprostých komplikací, nezjištěna žádná ani sebemenší závada. Vyměněn motorový olej a brzdová kapalina. Cena celé prohlídky včetně materiálu 2500,-.

18.6.2009 19:06

Další patnáctitisícovka pokořena

Dnes jsem zdolal další patnáctitisícovku, samozřejmě mluvím o kilometrech. Příští pátek jdu na servisní prohlídku, takže potom přidám nějaké (snad jen pozitivní) poznatky.

3.6.2009 22:38

Zdokonalena recenze

Recenzi jsem opět o kousek přiblížil absolutní dokonalosti. Hodina a půl úprav a psaní ...

30.5.2009 10:55

Bude 3. servisní prohlídka...

Objednal jsem nás na 3.servisní prohlídku (na konec června), takže potom přidám nějaké ty postřehy. Snad to bude vše OK :-)

18.5.2009 21:52

Ohodnocení po dvou letech

Dneska jsou tomu dva roky, co jsem Mikeše přivezl domů. Od té doby dobře a věrně slouží, a jen doufám, že to tak bude i dál :-) Za ty dva roky jsem s ním ujel skoro 45 tisíc kilometrů, v podstatě bez poruchy, pokud nepočítám jednu prasklou žárovku v zadním světle a před týdnem měněnou žárovku v levém předním světle. Všechno funguje tak jak má - světla svítí, stěrače stírají, motor vrčí, kola se točí,...
Jo a ještě další úspěch - do rozsvícení rezervy paliva ujeto 899 km, to je úctyhodná hodnota !

10.5.2009 21:23

Výměna stěračů

Vzhledem k tomu, že původní stěrače už jsou na autě téměř dva roky a od začátku byl jejich účinek slabší až nevalný, rozhodl jsem se je omladit. Zkusil jsem nejprve tu levnější cestu - nekupovat kompletní pryžové lišty (a už vůbec ne originální), ale zkusit vyměnit jen samotné gumičky (jako se to vždy dělalo u starších >kovových< stěračů) a použít stávající lišty. A povedlo se. Výměna gumiček vyšla celkem na 35 Kč (koupil jsem grafitové gumičky) a výsledný efekt? Nesrovnatelně lepší než originální gumičky. A výměna trvala cca 15 minut. Všem doporučuji.

12.2.2009 21:22

Otáčky a návykový motor

Musel jsem upravit údaj v recenzi, protože jsem tam uváděl, že na trojku jde vyšlápnout až cca 110 km. Není tomu tak, před pár dny jsem překonal strach a na dálnici jsem motor trochu potočil, trojka šla až do 125 kmh, to je někde kolem 5800-5900 otáček. Červené začínají u 5750. Následně přišel téměř skokový pokles výkonu, jako by někdo zatáhl ruční brzdu, že by to byl omezovač? Taky jsem se přistihl, že mám nějakou závislost na vytáčení motoru, ale je to asi tím, že ten motor opravdu krásně točí a točí no a ten zvuk :-)

12.2.2009 21:06

Brzy tomu bude 40 tisíc km

už je to tak, přibližně za měsíc překročím hranici 40 tisíc km a za pár měsíců už to budou dva roky, co je Mikeš náš. Při té příležitosti plánuju přidat nějaké to krátké ohodnocení, jak auto po tuto dobu plnilo má očekávání a nároky.

12.2.2009 20:52

Tankování - část 2

Tak činím, jak jsem slíbil - na oněch natankovaných 55 litrů paliva se mi povedlo rozsvítit rezervu až při úctyhodných 881 kilometrch od natankování!! Když připočítám, že na rezervu ujedu 100 km (mám ozkoušeno), tak by to dohromady dalo neuvěřitelných 981 km, a troufám si říct, že v létě samozřejmě na letních gumách by to šlo i přes 1000 km. Tak tomu říkám dojezd :-)
Pro upřesnění dodám, že do chorvatského Šibeniku (cca 50 km nad Splitem) je to z Plzně cca 1000-1050 km (samozřejmě záleží na výběru trasy, toto byla ta má).

31.1.2009 15:39

Tankování a velikost nádrže

Začátkem ledna se mi na jedné pumpě OMV podařilo natankovat úctyhodných 54 litrů, přičemž v nádrži ještě cca polovina rezervy (řekněme 3 litry zbývaly). To považuji za docela rekord, i když zpočátku jsem provozovateli moc nedůvěřoval a měl jsem pocit, že ukazatel litrů na stojanu lhal. Až když jsem na tuto nádrž ujel 920 km v zimním období a relativně tuhých mrazech, podezření se rozplynulo. Minulý týden jsem na té samé pumpě opět tankoval a do nádrže, kde opět zbývala zhruba polovina rezervy, se mi povedlo dostat rovných 55 litrů :-0 Opět to vypadá reálně, protože ručička ukazatele paliva se mi z maxima pohnula směrem dolů až při překročení 290 km od tohoto natankování! Až tuto nádrž vyprázdním, přidám info o tom, kolik jsem na ni ujel.
Na to, že výrobce udává velikost nádrže 45 litrů, je to docela síla :-))
Pro detailisty - pokud uvažujeme, že jsem na těch 920 km vyjel přesně oněch 54 litrů (zhruba souhlasí, protože před i po zůstalo v nádrži polovina rezervy), je tu spotřeba 5,9 litrů / 100 km. A to v zimě :-))

11.12.2008 00:00

Upravena recenze (samozřejmě k lepšímu).
Dále připravuji pár nových fotek ...

20.11.2008 00:00

18.11.2008 jsem poprvé v životě tankoval stooktanový benzín (u Mušle), a kam jinam než do mého auta :-) Nádrž byla ještě cca z 1/3 naplněna (OMV Carrera 95), takže efekt 100 oktanů není stoprocentní. Jsem zvědavý, jestli to bude mít na motor nějaký vliv. Pocitově se mi zdá, že při razantnějším sešlápnutí plynu jde motor trochu víc do akce. Možná je to ale placebo efekt, uvidím časem. Ale ještě doplním, že od té doby, co tankuji OMV Carrera 95, je motor ochotnější spolupracovat při nižších otáčkách. Pro rýpaly - nemluvím o žádném zvýšení výkonu, jen o schopnosti pobírat lépe nízké otáčky.

20.11.2008 00:00

8.11. jsem přezul na zimní pneumatiky (Firestone Winterhawk, 14 palců). Auto je tedy připravené na zimu :-) Také jsem upravil pár detailů v recenzi, spíše kosmetické úpravy.

7.10.2008 00:00

Právě řeším věčnou otázku, na kolik foukat kola tak, aby to bylo ono. Aby to nebylo moc tvrdé a naopak aby se na tom dalo jet. Snad mi někdo z vás pomůže :-) Jen pro upřesnění dodávám, že mám pneu 195/55 R15. Máte nějaké zkušenosti? Na víčku nádrže výrobce uvádí hodnoty 2,2 až 2,5 dopředu (podle zatížení) a vzadu při plném zatížení až 2,6. Dobrý pocit mám z 2,4 vpředu a to samé vzadu, už jsem zkoušel i 2,6 / 2,6. Ale není to zbytečně moc? Když jsem měl nahuštěno méně (cca 2,1) tak (hlavně) vpředu se mi zdálo, že se pneumatiky po stranách začínají nepatrně víc sjíždět a při zatáčení už jsem cítil, že předek lehce plave.

5.9.2008 00:00

Ve středu 3.9. jsem byl na druhé servisní prohlídce (tj. 30000 km). Trvala cca 2 hodiny, počkal jsem si přímo v autosalonu a okukoval ostatní Seaty. Cena za servisku celkem 2400,- Kč. Nalezli mi bohužel i jednu závadu, asi první vážnou za celých 30.000 km - prasklou žárovku v zadním světle (tedy alespoň byla na faktuře...). Přiznávám, měl jsem z toho zkažený celý večer, znáte to :-)
Pro úplnost dodávám, že první serviska (tj. při 15000 km) vyšla na 1700 Kč.

26.8.2008 00:00

Zdravím všechny. Před pár dny jsem překročil hranici 30000 km a už jsem objednaný na druhou preventivně servisní prohlídku u SEATU (jdu tam za pár dnů). Za zhruba rok a čtvrt provozu se neobjevily žádné závady, snad to nezakřiknu. Je mi docela podezřelá spotřeba oleje, protože žádná není - ani v prvním, natož pak druhém "olejovém" intervalu (= 15000 km) jsem nedoplňoval jedinou kapku oleje a hladina byla pořád přibližně stejná. Až budu mít po servisce, přidám snad nějakou tu informaci.

27.7.2008 00:00

Nedávno jsem byl poučen, že nejde o elektrony, ale o litá kola, takže jsem tuto nesrovnalost opravil v recenzi nahoře :-)

27.7.2008 00:00

Před pár dny jsem testoval přesnost tachometru pomocí GPS navigace (vypůjčené) - trochu jsem to "protáhnul na dálnici" a musím říct, že výsledek mě příjemně překvapil - při tachometrových 150 kmh mi navigace ukazovala 142-144 kmh (dost to poskakovalo mezi těmito hodnotami), při 130 kmh na tacho ukazovala navigace skoro pořád 124 kmh. Popravdě řečeno jsem čekal větší odchylku :-)

13.7.2008 00:00

Začátkem července jsme s Mikešem absolvovali týdenní dovolenou v rakouských Alpách. Dovolená se moc vyvedla a auto nezklamalo, po celých 1100 km šlapalo jako hodinky, kdy často čelilo drsným alpským kopcům a někdy i dešťům. Na jednu nádrž dokážu ujet i 850 km, ale tankování v cizině jsem se nevyhnul. Na druhou stranu natural 95 na Rakouské Shellce byl levnější než u nás, takže jsem tam natankoval rád :-) Asi největší zkoušku zažilo auto při výjezdu po Hochalpenstrasse, což je cesta vedoucí k nejvyššímu vrcholu Rakouska, Grossglockneru. Během cca 15 km jsme museli zdolat převýšení cca 2000 metrů s mnoha serpentýnami, což je opravdový nářez a doporučuji, pokud chcete otestovat vaše auto.
Celková spotřeba za těchto 1100 km je 6,2 litrů/100 km (+/- 0,1 litru), což je super výsledek - vzhledem k tomu, že 800 km auto vezlo dva dospělé lidi, dvě kola na střeše a téměř plný kufr řekněmě potřebných věcí. A to s často běžící klimatizací. Zbylých 300 km byl spíše horský nářez na nižší rychlostní stupně a s běžící klimou - to spotřebu také moc nevylepší.
Přikládám nějaké to foto, snad někoho inspirují např. v tom, kam se vydat na dovolenou.

22.6.2008 00:00

Tak jsem přidal pár fotek. Doufám, že vám něco poví o interiéru.


Další vozy Seat Cordoba



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Až na jednu prasklou žárovku vpředu a jednu vzadu bylo celých 52 tisíc km bez poruchy. Co víc chtít?

praktičnost
9

Vše v pohodě, auto nikdy nezklamalo mé požadavky na praktičnost (v rámci jeho možností), jen pozor na černou barvu - krásná, ale jen několik hodin po umytí auta. Příště bych šel do nějaké jiné barvy, na které není vidět každá šmouha.

prostornost
9

Už jsem jel ve větších autech, ale nemůžu si stěžovat. Když řídí přítelkyně, je vzadu místa jak pro slona. Nejvíce mi vadí docela vysoko umístěná sedačka řidiče i spolujezdce, takže i když si sedačku dám páčkou co nejníž, pořád sedím vysoko. A kufr = obr.

jízdní vlastnosti
9

Na české silnice nevyhovující podvozek - moc tvrdý. S touto skutečností jsem se ani po dvou letech provozu úplně nesžil. Jinak jsou jízdní vlastnosti výtečné.

jízdní komfort
9

Nebýt tvrdého podvozku (nebo nejezdit po českých silnicích), a trochu slabšího aerodynamického odhlučnění interiéru, dal bych 10.

provozní náklady
10

Kromě kapaliny do ostřikovačů a vonících stromečků zatím žádné nejsou (až na servisní prohlídky), jsem spokojený. Tedy nechápejte tak, že by auto smrdělo...

náhradní díly
0

Naštěstí zatím nepotřebuji, ale nepředpokládám moc přátelské ceny. Jen snad není možné sehnat vzduchový filtr jiný než originální. Nevýhoda mladého typu motoru...

výkon motoru
8

Mohlo by to být lepší, ale budiž, ještě se to dá. Někdo ho dokonce chválil, že je to nějak moc živý (na 1.4). Příště bych vzal 1.6 16V.

spotřeba
9

na benzíňáka dokonalá (průměr 5,9 litrů zima i léto).

hlučnost motoru
8

to je velice individuální záležitost... ale řekněme, že je velmi dobrá.

kvalita sedadel
9

Boční vedení super, na tuhle výbavu. Škoda, že nejdou nastavit ještě níž.

brzdy
9

nejsem typ, co jezdí stylem brzda-plyn, takže brzdy beru jako naprosto dostačující a když použiju, fungují. Přítomnost ABS již několikrát ověřena (v zimě) :-)

zavazadlový prostor
9

obrovský. Ale vzhledem k menšímu otvoru to chce trochu citu a balit do menších zavazadel. Basy piva projdou :-)


Více o modeluSeat Cordoba 6L (2002–2008)
Seat Toledo 1,9 TDI (81 kW) - Z rodinného hatchbacku živý sedan Seat Toledo 1,9 TDI (81 kW) - Z rodinného hatchbacku živý sedan

Především je třeba říci, že novou řadou Toledo dala…

Seat Bolero 330 BT Seat Bolero 330 BT

Pokud chcete mít alespoň trošku představu o tom, jak bude…

 





Blesk.cz

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte doma nábytek zajištěný?

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte…

Švédský nábytkářský řetězec IKEA stahuje ve Spojených státech a Kanadě z trhu 29 milionů prádelníků a komod,…

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý sesadit ministra vnitra

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý…

Ozbrojenci v úterý obklíčili centrum Luhanska, jednoho z center proruských separatistů v Donbasu na východě…

 

iSport.cz

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon stejně vyhraje

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon…

Zpráva o úmrtí Jany Novotné (†49) ho velmi zasáhla. Jan Kodeš na českou tenisovou legendu vzpomíná jako na…

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci pro jiný tým

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci…

O této kauze se už mluví pět let. Nyní Tomáš Řepka přináší údajně konečnou verzi příběhu o tom, kam zmizely…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…