Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.09.13  17:12

    « Re: Až se zima zeptá...

    iudex: Tak tos mě trochu překvapil. Já právě při výběru disků samozřejmě na ET koukal, právě proto, abych byl buď na stejné nebo hodně podobné hodnotě s techničákem a neměl pak problém např. s koly příliš vysunutými. V některých konfigurátorech tě při výběru alu kol pro konkrétní model auta upozorňují, že jsou nutné úpravy blatníků z důvodu přílišného rozdílu (snížení) ET od originálního kola.

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.09.13  16:48

    « Re: Až se zima zeptá...

    Tak tos měl docela štěstí, když ti zadní kolo drhne (při každém zhoupnutí) o lem blatníku není to moc příjemné. Anebo když máš naopak utopené kolo v blatníku/podběhu, taky to není moc pěkný pohled. Od toho máš ve velkém techničáku hodnoty ET, které se mohou lišit jen minimálně. Třeba zrovna u GTIčka bývá už origo zadní kolo nadoraz u lemu blatníku.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 19.09.13  16:40

    « Re: Až se zima zeptá...

    Podarilo sa Ti to, už som v obraze. :yes:
    Inak pri doterajších kúpach diskov som na hodnotu ET vôbec nepozeral, riešil som iba šírku a priemer disku a rozteč a jazdí to.
    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.09.13  15:51

    « Re: Až se zima zeptá...

    iudex
    Podařilo se mi to (svého času) vysvětlit třeba Thomasinovi, tak proč by to nešlo s tebou.
    Hondota ET/zálisu v mm určuje vzdálenost od svislé osy/středu disku kola k dosedací ploše disku kola. ET tedy opravdu nemá vliv na to, jestli na samotný disk obuješ konkrétní pneumatiku, či nikoli. Důsledek rozdílného ET je tedy především v tom, o kolik mm (a kterým směrem) se posune disk s pneumatikou vůči vozu/karoserii.
    Krásným příkladem jak rychle a zásadně změnit (konkrétně snížit) hodnotu ET, je namontovat plecháč obráceně. Samozřejmě bude kolo vylézat (při shodném ET) stejně jen při shodné šířce disku, jinak bude rozdíl odpovídat polovině rozdílu šířky (disků) v palcích.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 19.09.13  13:47

    « Re: Až se zima zeptá...

    Ja som myslel, že šírka disku ovplyvňuje hodnotu zálisu (ET). Teda samostatná vec je samotná šírka disku a iná otázka ET? Môžem obuť pneu na dva disky povedzme 7Jx17, ktoré budú mať rôznu hodnotu ET? Teda ET len určuje, ako veľmi disk "vylezie" von?
    To vieš, my netechnické typy to musíme dostať polopate, aby sa nám rozsvietilo. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.09.13  13:36

    « Re: Až se zima zeptá...

    iudex
    Hodnota ET a šířka disku jsou dvě různé věci , co nechápeš na ET?
    Ano 205/50/17" můžeš obout na šířku disku 6"-7". Dopad to nemá nijak zásadní, jen pro letní pneu by bylo lepší spíš těch 6,5" - 7" a pro zimní zase 6" - 6,5". Ale sám mám na zimu 7" na 205/50/17" a nemám s tím problém.
    U ET zjednodušeně platí, že čím menší je jeho hodnota v mm, tím víc ti leze kolo ven a naopak. U zimních pneu tedy raději ET vyšší, ale záleží i na šířce disku, když tak dej konkrétní příklad pro srovnání.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.09.13  13:31

    « Re: Až se zima zeptá...

    iudex: Až v sobotu. Těším se jak malej webpaja na F-type. >:D Hlavně ať vyjde počasí.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 19.09.13  13:16

    « Re: Až se zima zeptá...

    Už si jazdil s GTI? A kde sú dojmy? :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.09.13  12:56

    « Re: Až se zima zeptá...

    iudex: Musím si to užít dokud můžu. Pak už budu moct jen závidět. ;-) A po té svojí předváděčce tuším, že to bude rovnou duševní peklo. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 19.09.13  12:44

    « Re: Až se zima zeptá...

    Len sa obúvajte do neboráka môjho Focusa, ale už len chvíľu. >:-[]
    Inak mám trochu problém s pochopením problematiky ET: ja môžem teoreticky obuť gumy na rôzne široký disk? Teda 205/50R17 môžem obuť na disk 6Jx17, 6,5Jx17 aj 7Jx17? A aký to má dopad?
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.09.13  12:17

    « Re: Až se zima zeptá...

    wl: CPC 2 na Swiftu jsou z výroby, no tak to je tam můžu nechat a vzývat nebesa, aby nenapadl sníh. ;-) >:D

    Ale vážně, na léto jsou ty CPC2 opravdu dobrý. Na Swiftu se to pozná i s tím malým výkonem dvanáctistovky (byť i tenhle malý výkon se téměř dotahuje na šestnáctistovku v iudexově Focusu >:D ).
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.09.13  12:02

    « Re: Až se zima zeptá...

    Ron, w-a
    V aktuálním čísle (září-říjen) časopisu EVO je větší srovnávačka zimních pneu v Ronaultově rozměru (205/55/16"), 7 zimních pneu k nim pro srovnání jeden letní Contík (CPC2) a jeden zímní lowend, pravděpodbně čínské produkce (LINGLONG, název zřejmě vznikl ze známého "JIN/JANG" >:D ). Nakonec tento LINGLONG skončil v zimní podmínkách poslední, tedy i za letní Conti, která byla celkově předposlední. Letní Conti byla nejlepší nejen v "suchých" disciplínách, ale měla i nejlepší čas na mokrém okruhu, na sněhu naopak logicky propadla až na konec.
    V měřených disciplínách celkově (ze sedmi zimních pneu) zvítězila přesvědčivě Conti TS 850, a to i ve všech třech dílčích disciplínách (sníh/mokro/sucho):
    "Je pohotová, stabilní a předvídatelná ve všech situacích. Schopnější a jistější zimní pneumatiku nenajdete."
    Celkové pořadí dle objektivních měření:
    1. ContiWC 850
    2. Michelin Alpin A4
    3. Dunlop SPWS 4D
    4. GoodYear UG8
    5. Vredestein ST 3
    6. Nokian WR D3
    6. Pirelli SC serie 3 W210
    8. ContiPC2 (letní)
    9. Linglong W+H R 650

    A ještě zajímavé pořadí subjektivně:
    1. Conti letní!
    2. Michelin
    3. Conti zimní
    4. Vredestein
    5. Pirelli
    6. Nokian
    7. GoodYear
    8. Dunlop
    9. Linglong
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.09.13  02:12

    « Re: Až se zima zeptá...

    w-a
    Ty 19" jsem teď viděl naživo na G7 GTD, který byl přichystán na finální předání majiteli.
    Opticky vypadají tak na 19,5" a i poměrně atraktivně/líbivě, jenže to právě příliš nekoresponduje s tradičně nenápadnou filosofií GGTI, tedy tzv. "vlka v rouše beránčím".
    [odkaz]
    Ale už na úplně novém voze nebyly úplně dokonale vyčištěné a nechtěl bych je vidět po roce ani u průměrně čistotného majitele. Hodně nepraktický tvar se spoustou tvarových zákoutí v černém lesku. Navíc k nim neměl ani příplatkový adaptivní podvozek, což je na našich cestách k 19" "sebevražda", co se komfortu týká. Sečteno a podtrženo - na léto pro G7 GTI určitě 18" Austiny a nic jiného.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.09.13  01:01

    « Re: Až se zima zeptá...

    wl: Jako ty Dijony, budiž, špatně nevypadaj. Mně se ale líbí, že i na zimu máš disky, které vzhledem na GTI vyloženě pasují. Takový jak já tomu říkám "sekáčky na maso". >:D [odkaz]

    Z téhož důvodu jasně preferuji 18" Austiny. Santiaga mi (kromě toho, že 19" je už opravdu dost) připadaj hodně divoký a ty základní 17" zase hodně nevýrazný.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.09.13  21:06

    « Re: Až se zima zeptá...

    w-a
    Ani jedno z toho, jsou to elektrony od německého Rondellu (tvarově není úplně přesně totožný s Detroitem,, ale vypadá skoro stejně), který už ale tento model aktuálně nenabízí, nejdřív jej přestal nabízet v té mojí dvoubarevné kombinaci a dnes už není v nabídce ani v celostříbrné, už mají zase jiné novější (i když tento model se dělal velmi dlouho) modely, většinou už v šířce 8". Ty moje byly v šířce 7", takže pro pneu 205/50/17" ještě docela v pohodě, ale na širší disk už bych je nedal. Origo kola pro zimáky na GTI (včetně 7g.) jsou v šířce 6". Pro G7GTI se na německém trhu aktuálně nabízí v designu "Dijon" (desetipaprsek), viz konfigurátor:
    "Dijon" Winterräder (zusätzlich) 4 Leichtmetallräder 6 J x 17 Winterreifen 205/50 R 17 H - 1.285,00 €" [odkaz]
    A pokud bys nebral Performance s většími kotouči, lze tam dokonce objednat (taky z výroby) i zimní sadu 16"tek na plecháčích:
    "Winterräder (zusätzlich), 4 Stahlräder 6 J x 16, Winterreifen 205/55 R 16 H, Radvollblenden beigelegt - 625,00 € "

    Kdybych tedy chtěl dnes takto vypadající dvoubarevná kola na zimu, ve stejném rozměru (7x17"), musel bych koupit origo kola (Detroit) na aktuální Polo GTI, což by určitě nebyla levná záležitost.

    Je fakt, že ta zimní Pirellka (190) je v sérii III hodnocena podstatně lépe, než v sérii II.
    Ještě se v tom rozměru na sviště nabízí i ta GoodYear UG8, která má dost slušné hodnocení, i když proti Pirellce má lepší hodnocení hlavně na mokru a v opotřebení a mírně ve hluku, na suchu jsou na tom shodně a na sněhu/ledu je zase naopak lepší Pirellka.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 18.09.13  18:55

    « Re: Až se zima zeptá...

    iudex: Ty SC 3 by měly údajně být o dost lepší než předchozí. Ovšem podstata tkví v tom, že CWC TS850 jakožto můj favorit se v tomhle rozměru nenabízej a nabízený TS810 nejsou žádná sláva. Takže uvidíme jak se budou chovat. ;-)

    wl: :yes: A rovnou mám na tebe dotaz. Kupoval sis na GTI hliníky na zimu přímo od VW nebo je to nějaká replika ?
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.09.13  17:42

    « Re: Až se zima zeptá...

    Leg a spol.
    (Na mém kompu už mi ten odkaz jede taky.)
    V zimě má i na mokru má lepší trakci užší pneu, která je navíc méně náchylná na "akvapaling". Pokud netrávíte zimu jen ve městech jako je Praha/Brno/Blava apod. pak je užší rozměr (ne náhodou doporučený výrobcem) v zimě poměrně jasnou výhodou.
    Mimochodem pokud byste si GTI objednávali v Německu a zaškrtli i příplatkovou sadu zimních kol (přímo z výroby), dostanete také šířku 205mm, která na suchu! v zimě přenese výkon v pohodě a na sněhu/ledu/břečce/vodě lépe, než širší letní rozměr. Výraznější rozdíl na úplném suchu, není ani tolik v trakci (přenesení výkonu motoru), jak v brzdné dráze a v trakci v ostré, rychle projeté zatáčce, kde vám nechybí pouze 4 cm styčné plochy, ale rovnou 8 cm. Ale v zimě člověk moc často nejezdí takovým stylem, jako v létě.
    Na allroadu (a to je čtyřkolka) mám dokonce o 30 mm užší (17") pneu (také doporučeno výrobcem a jsou to kola přímo z výroby, které mají i výrazně užší ráfek k vůli lepšímu otevření a samočištění lamel), než v létě. Navíc ty doporučné rozměry zohledňují případné bezproblémové! použití řetězů, které jsou třeba na mnoha místech v Alpách povinné pro všechny vozy.
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 18.09.13  15:59

    « Re: Až se zima zeptá...

    Leg: >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.09.13  14:39

    « Re: Až se zima zeptá...

    woody: však som písal, že výkon u Focusa nie je problém, teda že by ho bolo toľko, aby mu nestačili 195ky (tam mám skôr pocit, že 205ky sú naňho už príliš) >:D
    Len tak námatkovo na azpneu: Goodyear UG 8: 205/50R17 stoja 157 eur, 225/45R17 stoja 154 eur, alebo Zaplať viac, dostaneš menej! >:-[]
    Inak spomínal si kúpu Pirelli Snowcontrol 3; ja mám na Focuse Snowcontrol 2 a teda moc nadšený nie som; prešmykujú i tam, kde Continentaly na Mondeu pekne idú. Ale snáď 3. generácia je zase trochu ďalej.
  • « 10 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 18.09.13  14:11

    « Re: Až se zima zeptá...

    woody: >:D jasne, mám síce garáž ale lopatku budem voziť v aute. >:D Ale chápem kam tým mieriš, ten obal vyzerá fajnovo, tuším je aj vystužený. Len myslím, že v mojom aute by trčal ešte viac, asi by som musel použiť nejakú červenú šatku. Alebo ma napadá, nemá nebožka červené vlasy? To by stačilo dať ten koberec naopak. >:D >:-[] :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…