Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 09.10.13  23:37

    « Re: Guten Tag mit Individualität

    No teda, to si sa nám rozpísal. Luxusný textík, palec hore pre auto a rovno tri palce predajcovi, takto sa predávajú autá. Ktovie aké by boli spomínané iudexove dojmy, ak by sa zviezol s týmto pánom, možno by mal rozhodovanie nakoniec o dosť jednoduchšie.
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.10.13  23:19

    « Guten Tag mit Individualität

    Dnes tedy nastala ta očekávaná chvíle a vyrazil jsem na zkušební jízdu s autem, které se během let stalo synonymem sousloví hot-hatch. Vy, kdož nejste na moje grafomanské výlevy zvědaví, přeskočte klidně rovnou na odstavec jízda.

    V 7.00 vyrážím do Matičky stozácpové, s vědomím dostatečné rezervy časové i výkonové. Cesta plyne v poklidu a na okraji Prahy jsem dřív než by Čechomoru vyšly ryby vyšly, z Dunaja do Visly. O několik minut později začínám v koloně stojících aut před Bílou Horou lehce nervóznět. Posledních 5 kilometrů poskakuju snad 25 minut a na Strahov dorážím chvilku před devátou. Rozhlížím se, kde přesně ve shluku několika showroomů stojí prodejna VW, když mi za zadkem Mondea zvíří vzduch nepředpisově svištící bílé GTI. Jo jo, to bude ono. Sleduju řidiče, očividně mladšího než vypadá na oficiálním portrétu na webových stránkách, až do showroomu a vzápětí už si potřásáme pravicí.

    Zde je na místě pochvala dotyčnému pánovi. Spíš než jako prodejce se celou dobu choval jako fanda do aut a místo škrobeného spolujezdce se během jízdy proměnil v aktivního co-pilota. Někdy mě povzbuzoval k větší akci, jindy jen vtipně glosoval dění nebo jsem probírali různá jiná auta, hlavně se ale snažil najít místa, kde by se jeho tvrzení ohledně GTI dala vyzkoušet. A to nebylo zrovna snadné, jak se dozvíte později. Nejvíc mě ale dostal, když vedle nás na semaforech přistál černý MegRS. Stáhl si okénko, gestem pozdravil řidiče Méganu a ke mně pak pronesl: "Musí se nechat, že tohle se Renaultu povedlo, eReS je výborný auto, nedávno jsem měl možnost vyzkoušet během jednoho víkendu Focuse ST, MRS a novou Octávii RS a kdybych si měl vybrat, tak vezmu jednoznačně Megana, je to jiný auto než GTI a zpracování nic moc, ale je skvělej. Focus taky dobrý, zato Octávie mě celkem zklamala, je rychlá, rychlá - ale žádnej pořádnej pocit. A přitom stojí vlastně stejně jako GTI." Čekali byste tohle od šéfa prodeje VW ?

    Žádné velké ciráty a jdeme jezdit. Nejprve ale statická obhlídka.

    VZHLED

    Já bych to moc neprotahoval. GTI prostě vypadá perfektně. Je dostatečně odlišené od běžných verzí Golfu, ale nenajdete na něm žádné zběsilé extravagance. Znovu si potvrzuji, že Austiny jsou pro něj nejlepší volbou, velikostně, tvarově - prostě trefa. Nejsilnějším markantem je pochopitelně červená linka přes celý předek, zasahující do xenonů, o čemž jsem se ostatně přesvědčil později během jízdy. Xenony s LED denním svícením jsou třešničkou na dortu, efekt je maximální. GTI je v bílé perleti, ta barva vypadá i pod mrakem výborně a na slunci bude rozdíl oproti základní bílé (na fotkách ji má např. v pozadí stojící Amarok) ještě výraznější. Pokud se týká interiéru, mohl bych jen zkopírovat nedávný iudexův text, vnímaná kvalita nesnese výtky, všechno v okolí je pro zrak, hmat i čich vyladěno na super-mainstreamovou úroveň. A když vezmete v potaz, že zkoušené auto nebylo "vyšperkováno" žádnou navigací, sound-systémem, kombinací látky s alcantarou apod. a přesto na mě zvládlo udělat takový dojem, je třeba smeknout. Základní kárované sedačky musím pochválit, jednak mají v kombinaci s volantem široký rozsah nastavení (ovšem stejně jsem seděl na doraz dole) a za druhé mají funkčně výborné vedení. Ano, necítíte se v nich jako v ulitě Recar, za jízdy vás ale i tak chňapnou a nepustí a přitom umožňují normální sezení i rozměrnějším postavám. Líbil se mi i volant, parádně sednul do ruky...možná mohl být celkově malinko menší. Shrnuto - GTI na mě vzhledově udělalo opravdu velký dojem, tady nemusíte marně přemýšlet, za co chce výrobce takový peníze, když auto samotné vypadá jako když ho zbouchal Lojza od vedle v garáži.

    JÍZDA MĚSTO

    Startuju tlačítkem motor. Mírně hlučnější zvuk po chvilce ustupuje, auto je zahřáté a můžeme vyrazit. A abychom netlachali jen tak naprázdno, rovnou to bereme na dlažbu, přejezdy kolejí a zaplátované ulice. GTI má adaptivní podvozek a momentálně jedeme v režimu Normal. Komfort nebo-li schopnost tlumení podvozku na 18" kolech je výborná a tak si po pár minutách zkouším přepnout na Comfort. Vzhledem k vysoko nastavené laťce základního nastavení už zlepšení není zvlášť výrazné, ale je tam. Přesto, uvažuju o volbě Comfort jako o skoro zbytečné. "Co-pilot" prý po městě jezdí v režimu Individual, kde na podvozku má nastaveno Normal a na motoru a řízení Sport. No, to není špatnej nápad. Po tu dobu, kdy se vymotáváme z Prahy, už nastavení Normal neměním. Ovšem později, cestou zpátky z jízdy si zapomenu přepnout ze Sportu a mám tak možnost vychutnat si ho v pražských ulicích. Auto je výrazně tvrdší, ovšem ani zdaleka to nepřipomíná zuby ohrožující drncání FieSTy. Myslím, že kdyby GTI mělo jediné nastavení podvozku rovnající se režimu Sport, bylo by stále snadno použitelné i v tomto městském popojíždění. Ptám se, jak je zhruba podvozkově naladěné GTI bez DCC a prý, že něco mezi Normal a Sport. Musel bych to zkusit, ale od stolu si troufám tvrdit, že to by mohlo být akorát. Druhá věc, kterou si z nedostatku akce zatím všímám, je řazení. Motor je velmi pružný, já ale řadím, jako bych měl z automatů smrtelný absťák. Nahoru, dolů a zase zpátky. Chci pochopit občasnou kritiku manuálu u GTI, ale stále nemůžu na nic přijít. No, možná až při opravdu dynamické jízdě (trochu předběhnu - ani tam nebyl žádný problém), ale zatím to vypadá výborně. Krátké, přesně vymezené dráhy, zřejmé docvaknutí do polohy, žádné zadrhávání, marně hledám "gumovost"zmiňovanou v testu LV. Ode mě má řazení výbornou. Obracím se s dotazem na prodejce, protože on mi také něco v tom duchu popisoval, a dozvídám se, že zmiňovaný problém se týkal jejich první předváděčky a v současnosti už je vše v pořádku. Jestli šlo o vadu kusu nebo třeba první série, už jsem se neptal.

    JÍZDA MIMO MĚSTO

    Konečně se nám daří probojovat se na okraj Prahy a dostat se na blízké okresky. Bohužel, provoz je pořád hodně hustý a tak si prozatím občasným předjetím zkouším dynamické schopnosti. Nezabývám se využíváním pružnosti a rovnou k tomu přistupuju postaru. Točit, točit, točit. Známé teze o absenci výkonové špičky platí i tady, ale "co-pilot" mě povzbuzuje k výletům až k červenému poli a upozorňuje na chvíli, kdy motor bez ohledu na teorie chytá ještě druhý dech a kterou začnu s chutí využívat. Zrychlení vnímám celým tělem, je opravdu působivé. Ani se mi nezdá, že by GTI nějak tu rychlost maskovalo, jen prostě zachovává klid a rychlostní smršť je provázena decentní, ale příjemnou zvukovou kulisou. Pravda, GTI 5 o sobě dávalo vědět víc, a s Focusem ST zatím nemohu srovnávat, ale třeba FieSTa nějak moc výraznější nebyla. Dokonce bych řekl, že zvuk GTI se mi líbil víc.

    Poté, co už to skoro vypadá, že si budeme zkoušet pouze disciplíny, které zvládne i patřičným motorem vybavenej rodinnej kombík , dostane prodejce spásný nápad a uhýbáme na Suchdol. Nejprve na dlouhé rovince ještě několikrát vytočíme motor a způsobíme trochu pozdvižení mezi "dodržovači rychlosti", pročež dáme okusit i brzdám - pro Performance ještě více dimenzovaným. A následuje konečně kroucená trať s ostrými zatáčkami. Je sucho a tak přitápím pod kotlem. "Co-pilot", který trať dobře zná, štěká ze sedačky pokyny a já nejen že kroutím volantem ale i hlavou nad přilepeností podvozku. V momentě, kdy (podle mě) šílenou rychlostí projíždím jednu pravotočivou zatáčku a po očku mrkám, kdy mi problikne ESP, se GTI zdá už už být na utržení a najednou se něco stane a Golfík jen stoicky vykrouží oblouk a už zase rvu pedál do podlahy. Mám sucho v krku, když se prodejce směje a řve na mě: s normálním Golfem už byste byl venku. To už se chechtám taky a na vršku kopce se otáčím , sjíždím dolů a dávám si to ještě jednou. Zkouším najít ten moment a ovládat chování plynem a volantem, před poslední ostrou zatáčkou zpomaluju, dávám dvojku a ostře zatáčím. Osolím plyn a čekám, co bude. GTI zabírá bez prodlení a vyrazí vpřed jako rozzuřenej býk, tohle bude ono, tady bych si bez toho samosvoru s předokolkou hrábnul. Zatímco tohle skoro vypadá jako bych měl AWD.

    Netrvalo to dlouho a propadl jsem. Vracíme se přes Prahu a prodejce mě ještě bere do tunelu, abych ocenil vnitřní osvětlení a celkový dojem za tmy, což také neprodleně činím, a ještě ho napadne vzít to na Strahov z Plzeňské. Zase - točitá silnice vzhůru. Už jsem si s Golfíkem srostl a hned od začátku to beru zostra, naštěstí nikdo přede mnou. Ta jistota a držení v zatáčkách mě bere zas a znova. A najednou šok. V půli jedné zatáčky, kterou projíždím, co mi srdce dovolí se náhle objeví voda. O pár vteřin později už vidím, že voda tekla z kropící cisterny o několik desítek metrů výše, ale právě teď stačím jen hlesnout - sakra, mokro. "Co-pilot" jen zařve "teď něco uvidíme" a směje se. Už jenom sundám nohu z plynu a lehce povolím utažení volantu a čekám co bude. GTI se lehounce zavlní, cítím to spíš v žaludku než že by to byl tak významnej pohyb, dokonce maličko uklouzne - to se ani nedá nazvat smykem, a prakticky v ten samej okamžik zabere a jede dál. To snad není možný, já čelo orosený a prodejce se směje jako opice a vykřikuje, jak je rád, že se mu povedlo ukázat mi přednosti Performance paketu.

    Zajíždíme na parkoviště před showroomem a dáváme cigáro. Ještě chvilku klábosíme o autech a domlouváme se na dalším postupu. Ani se nesnažím zakrýt, jak jsem jízdou mírně řečeno potěšen.Vám to můžu říct na plnou hubu - bylo to skvělý.

    ZÁVĚR

    GTI Performance skvěle vypadá a stejně tak jezdí. Někomu může připadat málo neotesaný. Mně naopak úplně uchvátila preciznost, s jakou funguje. To, co je z iudexova pohledu spíše nedostatek, tedy nesnesitelná lehkost jízdy, samozřejmost a strojová přesnost - to je pro mě přesně mix vlastností, které mě nejen zaujaly ale hlavně pobavily. Samozřejmě, částečně to může být i mými jezdeckými nedostatky, za které by mě jiné auto přinejmenším kleplo přes prsty, v horším případě i vytrestalo nějakým pangejtem. Ale mám se snad proto na GTI zlobit ? Právě naopak - když i v neznámém prostředí a trochu nervózní jsem se s ním takhle bavil, jaký to asi bude tam, kde to dokonale znám ? Jsem přesvědčen, že ještě daleko lepší.

    PS

    Určitě jsem spoustu věcí zapomněl. Když tak to ještě později doplním. To podstatné ovšem bylo řečeno.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 09.10.13  22:01

    « Re: Zimné gumy

    Já když jsem jsem vystoupil z Š 100, tak jsem byl vždy nervózní jak pes. Pak, když jsem přesedlal na Formana i když to už byl jiný level, nesedělo se mi tam zas tak moc dobře a taky jsem byl někdy rád, že nemusím do něho lézt. Teprve teď je situace úplně jiná, konečně >:D
    Jinak teď když jedu trochu rychleji vždy tesně před zatáčkou přibrzdím a až pak přidám a vykroužím zatáčku. Jinak ne. Nemám odvahu tam vletět a děj se vůle Boží.. >:D To ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.10.13  21:52

    « Re: Zimné gumy

    Já měl svého času Favorita a s tím jsem i na 13"kách jezdil jak "drak"... :*) ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 09.10.13  21:46

    « Re: Zimné gumy

    Jinak mně teď děcka vytáhli od compu, protože někdo zvoní zaseknutý ve výtahu. ;-\ Tak jsem lítal zbytečně dolů a pak nahoru, abych zjistil, že na desátém patře někdo visí, ale pomoženo už mu bylo... >:D Tak zase dolů.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 09.10.13  21:44

    « Re: Zimné gumy

    A jak to vypadá? S tím Formanem jsem fakt jezdil moc pomaličku.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.10.13  21:36

    « Re: Zimné gumy

    Jsou taky zatáčky, které se nemusí jet zrovna moc rychle, aby se ty zimní 13" Barumky začaly pomalu "rolovat". ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 09.10.13  21:33

    « Re: Zimné gumy

    wl: Nebylo možno, poněvadž se s takým autem jezdilo velmi pomalu. Nepoznal jsem žádné rolování. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.10.13  21:30

    « Re: Zimné gumy

    Bud
    Právě naopak, tvoje 13" spíš, jak jeho 15". ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 09.10.13  21:30

    « Re: Zimné gumy

    vrko.: OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 09.10.13  21:29

    « Re: Zimné gumy

    Podívej, takové srovnání jsem ještě neviděl. Pouze nové letní se starýma letníma a starýma zimníma. Sranda byla v tom, že staré zimní byly lepší, než staré letní. Bylo to v letních podmínkách.
    Jinak u tebou zmíněného testu vyšly jak píšeš právě ty skryté vlastnosti, které nejde vidět. ;-) Takže právě ta směs a technologie výroby. Už pár let mi je líto, že neprovozuji pneuservis. Vyzkoušel bych kaj co. :-) Tak mně ta touha testovat na vlastní kůži stojí možná zbytečné peníze. A trvá to dost dlouho, mezitím se vyrobí spousta nových atd., atd..
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 09.10.13  21:23

    « Re: Zimné gumy

    Nejde o průměr kol, ale o výšku profilu a tuhosti bočnic.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.10.13  21:17

    « Re: Zimné gumy

    Bud
    Takové testy už se dělaly, viděl jsem kdysi srovnávací test letních pneumatik při zhruba 50% opotřebení, takže se tam neřešilo kolik které do 50% opotřebení najely, ale vlastnosti při takovém opotřebení. Samozřejmě se výrazně zhoršily vlastnosti na mokru, zejména odolnost vůči aquapalingu. U částečně ojetých letních pneu bývá obecně výhodou odvodnění větší (jednou či více) obvodovou drážkou v dezénu pneu (vcelku), než "šípovité/obloukové" odvodnění do stran.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 09.10.13  21:14

    « Re: Zimné gumy

    Asi proto se jmenují Polaris >:D Mně se rolovat ani nemohly, byly to 13".
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 09.10.13  21:11

    « Re: Zimné gumy

    Na sněhu ok, ale na suchu děs a i svižnější jízda byla risk. Směrově nestabilní až jsem měl podezření že mám špatnou geometrii. Byly to takový žvýkačky. Letos jsem zvolil vyšší hmotnostní index aby to tak nevlálo ze strany na stranu. :-) Ty Barumky se hrozně rolovaly pod auto a to to ani nebyl vysoký profil (195/50 R15). Záběr na sněhu super, ale mimo sníh děs.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 09.10.13  21:05

    « Re: Zimné gumy

    Před léty jsem měl Barumky P 2 na Formanu. Ve sněhu super, v břečce normál, ale měl jsem je právě jenom jednu sezónu. Myslím :-) Pak jsem auto prodal. Ovšem je třeba vzít v úvahu, jak se s takovým přibližovadlem jezdí. Myslím rychlost atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 09.10.13  20:58

    « Re: Zimné gumy

    Loni jsem měl Barum Polaris 2 a byly dost mizerný.... na polární podmínky v okolí Brna čekaly marně. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 09.10.13  20:58

    « Re: NěGTI prostě stačí přidat plyn

    Jasně že nás zajímá předváděčka GTI !! Taky to začínám zase intenzivněji řešit a během krátké doby mám v plánu svezení s pár zajímavými auty :-) Takže si rád přečtu názory a poznatky ostatních, aspoň budu třeba vědět na co se zaměřit apod.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 09.10.13  20:57

    « Re: Zimné gumy

    iudex: Tak mně napadá, že testy pneu se dělají s novými. Ovšem pokud používáme gumy déle, třeba dva roky, tři, nebo dokonce i 4 roky, jak by to asi dopadlo? Co se týká směsi, dovnitř nevidíme, ale např sjeté gumy, totiž opotřebované určitě nebudou mít stejné parametry jako nové. A to se týká všech gum. Ale když se dívám na opotřebení pneu, jsou tam mezi některýma značné rozdíly. To by pak mohlo znamenat, že některé jsou po jedné, nebo dvou sezónách ojeté mnohem víc než druhé, které nejsou ojeté skoro vůbec. Jakou trakci, nebo brzdnou dráhu by měly právě po jedné, či dvou sezónách? Byly by výsledky stejné? Toť moje otázka.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.10.13  20:55

    « Re: Zimné gumy

    vrkuboy
    Na sibiřský sníh v Brně/pro brněnského matadora - ideální... :-) ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…