Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 10.10.13 20:46
« Re: Rezerva
potěr: Já to měl na Laguně vždycky tak, že rezervu jsem měl v zimě letní kolo a v létě zimní... a nepředpisoé to pokud vím není, je to jen rezerva, která má sloužit k dojetí. A samozřejmě podle mě lepší dojezdovka než nepoužitelná lepící sada... až se něco přihodí, budeš rád, že můžeš 80 a ne čekat na odtah ;-) -
Bud 10.10.13 20:35
« Re: Rezerva
po: ještě jsem to nikdy nezkoušel :-) . Ovšem dokážeš si představit, mít na jedné straně nápravy letní gumu a na druhé zimní? Vagóny nejezdí po cestě, ale po kolejích, takže to mají v některých ohledech jednodušší než auta, ale kola musí mít na jedné nápravě naprosto stejné. U auta si myslím, že to platí pro jízdní vlastnosti ještě víc. Samozřejmě, že jde dojet na všem. Ale jde ti právě o rychlou jízdu, je tak? Zas tak často na dálnici defekt nedostaneš, neboj. A nech si dojezdovou rezervu. Nezabere ti tolik místa a možná ji nikdy ani nepoužiješ. ;-) -
Ronault. 10.10.13 20:21
« Re: Guten Tag mit Individualität
Thomasino: Tak zatím mám najeto nějakých 6300 km, takže asi chápeš proč diesel... na 5 týdnů dobrý nájezd >:D Zatím spokojenost, až na některé detaily, které jsem očekával, si nemůžu stěžovat. Výtečně se chová hlavně motor a pokaždé když využívám jeho dynamiku si vzpomenu na tebe, když jsi tvrdil, že bys mi i30 stíhal >:-[] :-! -
Ronault. 10.10.13 19:30
« Re: Guten Tag mit Individualität
Thomasino: To máš pravdu, ale je to dáno tím, že spousta lidí ráda žije v představě, že je super koukat na řítící se ručičku rychloměru vzhůru, jenže reálně to v té rychlosti jaksi nestíhají... Ale to je ten rozdíl mezi ergonomii a zvykem, což drtivá většina amatérů a novinářů zaměňuje... -
poterienko 10.10.13 13:05
« Rezerva
Chci požádat o radu Vás znalejší. V autě mám rezervu ala dojezdové kolo, tzn. 80km/h. Už mi tak hlodá myšlenka, co bych dělal, kdyby mi to bouchlo na dálnici a já bych musel jet 100km domu jen osmdesátkou. Mám na zimu stejně velká kola jak letňáky (17"), bylo by možné jedno z nich použít jako rezervu? Nasadit to logicky půjde, jestli se to vejde do auta musím zjistit, ale jízdní vlastnosti budou asi stejné, ne-li lepší než s dojezdovým je to tak? -
iudex 10.10.13 12:02
« Re: Guten Tag mit Individualität
OK, tak ešte druhý pokus v čiernej metle: [odkaz]
Nie je to niečo, čo by ma na prvý pohľad rušilo, ale je pravda, že tie bixenóny rozhodne urobia viac parády. Btw. bixenóny s LED vo Focuse stoja 1099 eur (porov. 1545 v Golfe). Teda čím viac položiek v GTI si človek zakliká, tým väčší je cenový rozdiel oproti ST (porovnateľná výbava so zohľadnením ponúknutej zľavy: GTI: 28060, ST: 24930 €). Každopádne ten cenový rozdiel tam i je cítiť, takže je to tak asi OK. -
woody-alien 10.10.13 11:15
« Re: Guten Tag mit Individualität
iudex: No, zrovna jsi světla vyměnil u červeného GTI, kde beztak ta červená linka zaniká. U CSG to bude jiné. Nicméně - ano, není to zrovna pakatel nad kterým mávneš rukou, Ford chce ovšem za bixenony pro FoST prakticky stejně. A nejde zdaleka jen o tu linku, moc pěknej efekt dělá i to LED denní svícení. Takže třeba já bych ty dražší bixenony chtěl. Ale chápu i tu úvahu, že je to velká libůstka dát za světla víc než za funkčně zajímavější věci jako je ten Performance nebo třeba DCC. -
iudex 10.10.13 10:47
« Re: Guten Tag mit Individualität
Isteže ma poteší, keď mi moju voľbu nezávisle potvrdí aj niekto iný, kto sa vo veci vyzná. :-) Na druhej strane mám stále tendenciu zastávať sa aj FoSTu, ktorý má tiež nesporné kvality a rovnako by som si rád prečítal, že i Teba oslovil.
K výbave: no Performance je jasný, samosvor, väčšie brzdy a 10k výkonu naviac, to je za tisícku eur super kauf. Austiny takisto, jednak rozmer 18" sa viac hodí k ostrému hotheču a jednak ich dizajn je perfektný, dokonale ladí s karosériou. Jediné, čo stále váham, sú bixenóny: svietivosť klasických halogénov som nikdy ako problém nevnímal, teda vylepšenie v tomto smere nepotrebujem. Jediné, prečo o nich uvažujem, je ten dizajn s červenou linkou, ktorá (ako jeden z mála markantov) odlišuje GTI od bežných Golfov. Ale či stojí tá trocha červenej parádičky za 1545 eur, to je otázka.
[odkaz]
[odkaz] -
woody-alien 10.10.13 10:22
« Re: Guten Tag mit Individualität
iudex: Díky, rozhodně si nemyslím, že bych byl bůhvíjakej jezdec, to spíš naopak - ovšem mít vedle sebe někoho, kdo ti poradí (ten pán byl mimochodem účastníkem Fahr-tréninku u BMW, sice ho nedokončil, protože to bylo prý příšerně drahý, ale i tak to leccos vypovídá) a povzbudí tě namísto, aby se jen křečovitě usmíval - to je k nezaplacení. Myslím, že kdybych absolvoval tu jízdu ve Strakonicích s prodejcem, kterej možná nikdy ani v GTI neseděl, že bych tuhle radost ani nezažil a v otázce samosvoru bych tápal doteď.
K řízení - ano, na to jsem zapomněl. Vskutku torque steer žádný a tzv.ukecané to řízení také není. Nesmí se to ale zaměňovat se sterilitou a plejstejšnovitostí některých korejců. Musím říct, že se mi těžko posuzuje vliv proměnlivého převodu řízení. Řízení mi prostě vyhovovalo, bylo dostatečně strmé v zatáčkách, přesné a velmi jisté ve vysokých rychlostech. No a samozřejmě přívětivé při běžné jízdě.
A k ST. To víš, že bych ho chtěl porovnat. Už ho hledám. Bude to ale mít celkově těžké, protože podle mého (a nakonec myslím že i tvého ;-) ) GTI nasadilo laťku hodně, hodně vysoko.
PS: Nejsem asi sám, komu se líbí, když mu nějakou jeho volbu potom nezávisle potvrdí ještě další "experti" - třeba v recenzích, testech apod. Tak doufám, že jsem tě taky trochu potěšil, protože zatím můžu říct, že tvoje volba nemá chybu. :yes:
PS: Téměř všeho z příplatků se v rámci potřeby vejít se do rozpočtu můžeš u GTI vzdát. Už v základu je výborně udělaný. Co ale NESMÍŠ pominout je ten Performance paket. To by tě později strašlivě mrzelo. ;-) -
iudex 10.10.13 09:09
« Re: Guten Tag mit Individualität
Woody: pútavé čítanie ako vždy :yes: Moje dojmy z GTI sú oproti Tvojim suchá "vaverkovina". >:-[]
K tým rozdielom vo vnímaní: čiastočne to ide na vrub rozdielnym podmienkam testovania. Ja minimálne pri prvej jazde som sa spočiatku musel zžívať s déesgéčkom a nemohol sa naplno sústrediť na rýchlu jazdu. Určite veľa spraví aj prístup predajcu; ako som písal, predajca u VW bol slušný a nerobil žiadne problémy, ale tak trochu suchý, na rozdiel od predajcu vo Forde, ktorý bol jasný "srdciar" a petrolhead. Toto spraví veľa a ak si takého srdciara mal v GTI, iste to celkovým dojmom z auta pomohlo. A svoju úlohu možno zohráva aj "vyjazdenosť" a schopnosti vodiča, keď ja sa nepovažujem za nijak skvelého šoféra a možno som nebol schopný ísť tak na limite, ako Ty a odhaliť do takej miery kvality GTI.
Inak tá "neznesiteľná ľahkosť jazdy" možno vynikne viac pri porovnaní s šoférsky viac orientovaným (alebo môžeme povedať aj menej dokonalým) autom ako je ST, ale ako píšeš, nie je to chyba a hoci si môžeme navrávať, ako dravo budeme jazdiť s hothečom, v reále to bude na 95% konvenčné jazdenie, kde človek tú celkovú väčšiu dotiahnutosť a uvoľnenosť GTIčka ocení viac, ako väčšiu drsnosť a surovosť FoSTu.
A už len skratkovite:
Sedačky - v GTI sú rozhodne komfortnejšie, viac vhodné aj pre ľudí, čo nemajú zrovna ideálny BMI. Včera v Legacyho tesných sedačkách 1er som skonštatoval, že ktokoľvek nad 90 kg by v nich trpel, rovnako ako v ST, naopak štíhlym ľuďom takéto tesné zovretie vyhovuje dokonale a v sedačkách GTI by trochu lietali. Pre mňa sú rozhodne o triedu lepšie Recará vo FoSTe.
DCC - príplatok zaň nie je potrebný, lebo už sériové klasické pruženie/tlmenie je veľmi akceptovateľné a primerane komfortné.
Zvuk - tvrdím, že zvuk GTI je skôr slabšou stránkou, počkaj si na famózny zvuk ST a uvidíš ten rozdiel.
Riadenie a torque steer - ak si to nespomínal, je zrejmé, že si tiež po ňom nenašiel ani stopu.
Spotreba: áno, je vskutku skvelá, ako som uvádzal, na "mojej" predvádzačke svietil údaj 8,9 dlhodobá spotreba a to je o triedu lepšie, ako u FoSTu (11,3). Nie je to pre HH prvoradé, ale rozhodne poteší a ďalší bod pre GTI.
Teraz už Ti zostáva len ST a budeš tu najväčší odborník na hotheče. :-) Hlavne, aby bol vo Forde rovnaký srdciar, ako vo VW, v opačnom prípade je výsledok vopred jasný. -
woody-alien 10.10.13 08:09
« Re: Guten Tag mit Individualität
wl: Určitě, všude píšou, že ten 2.0 TSI je úspornější než kdy dřív. Měl jsem tam nejvíc asi 10.5, ale při návratu do Prahy už jsem jel zase klidně a spadlo to až na 9.1, no a ten závěr v serpentinách už to změnil jen asi na 9.8. Ovšem kdybych se dostal na "svoje" silničky a jel ostře delší dobu, asi by to spotřebu vyhnalo nahoru, to je jasný. Přesto - úspornější než u G5GTI je o značnej kus. Však mi tam co-pilot pořád máchal rukama a ukazoval mi, že i při takovéhle jízdě tam máme velmi přijatelnou spotřebu. No a teď si představ, že mi vyprávěl, jak to auto půjčoval na víkend nějakému známému z Lease-planu. Ať si to vyzkouší, že by jako GTIčka mohli propagovat a on mu ho po víkendu vrátil, že prý ne, protože má vysokou spotřebu. Že měl za víkend průměr 8.9 litru. >:D 8-s
Jo, a ještě něco. Celou dobu jsme měli na displeji mezi budíkama nastavenej digitální tachometr. Výborná věc, protože klasickej budík jsem vůbec nestihl sledovat a tohle bylo skvěle viditelné. I když ta čísla byla někdy hrozivá. >:-[] -
woody-alien 10.10.13 00:50
« Re: Guten Tag mit Individualität
Díky ;-)
popravdě, bílá perleť vypadá výborně, ale můj názor na CSG coby favorizovanou barvu nezměnila. A taky za těch cca +12.000 oproti CSG můžeš mít jinou výbavu.
Ještě jsem zapomněl zmínit, že třeba ty LED mlhovky mi na celkovém vzhledu nijak zvlášť nechyběly. Jen tím pádem vypadají právě na té bílé ta žebra tak nějak zbytečně.
Jo, a pro milovníky spritmonitoru - za tu svou jízdu jsem měl průměrku lehce pod 10 litrů.