Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 01.11.13 21:07
« Re: Hot-hatch here, hot-hatch there...
wl: Souhlas. Předchozí CRS jsem krátce jel a dá se o něm mluvit jako o stroji opravdu zaměřeném jedním směrem. Ve své třídě unikum. Ono je hezké, že máš doma "krále malých HH", ale třeba zrovna dnešní moje pojížďky po městě bych s ním absolvoval nechtěl. To ani ta současná FieSTa není tak vyhraněná, turbo jí přece jen dává jinej charakter. Současný CRS si ,když budu mít možnost, vyzkouším. Ale je fakt, že ta cena nebezpečně zespodu atakuje větší HH, takže i z toho důvodu CRS moc šancí u mě nemá. Argumentace výbavou + automatem (kterej třeba u GTI dělá nemalých 60 tisíc) je málo platná. Z větších HH jednoznačně preferuju GTI (Focus si ovšem chci taky alespoň zkusit), no a kdybych byl nucenej šetřit, tak mi v tom zrovna CRS moc nepomůže a rozhodoval bych se mezi charakterově odlišnými auty, z nichž ovšem obě maj něco do sebe - tedy FieSTou (tam je ovšem velká potíž to 3-dvířko) a SSS. 208GTi mám sice taky předběžně domluvený na zkoušku, ale je to stále ten samej problém. 3dvířko a za výrazně vyšší cenu než FieSTa. Tak či tak, nevypadá to na rychlé rozhodnutí - uvidíme co bude za půl roku.
edit: Stačilo krátce mrknout a vidím, že už se ceny 208GTi začínají sunout dolů. [odkaz] -
white label 01.11.13 14:44
« Re: Hot-hatch here, hot-hatch there...
w-a
Současné CRS to nemá lehlé, logicky bývá srovnáváno s předchozí generací a to zejména po stránkách, ve které minulé CRS třídně velmi výrazně vynikalo. Předchozí CRS byl takový sportovně tuhý (výhradně třídveřový) "monolit", dnešní uživatelsky přívětivější (naopak výhradně pětidveřové) CRS je (nejen) v tomto ohledu jiné, přičemž určitě nejde o to, že by bylo pomalé, ale mnohem spíš o pocity za jeho volantem. Dost mu v tomto ublížila i dvojspojka, ovšem ani tak ne samotným faktem, že jde o dvojspojku, jak se většina (zejména diskutujících) ráda domnívá, ale tím jaká ta dvojspojka konrétně je, resp. jak se v CRS chová (zejména v nemanuálním režimu). Na druhou stranu je veřejným tajemstvím, že manuál v předchozím CRS měl do etalonu také dost daleko. Problémem samozřejmě může být i relativně vysoká cena aktuálního CRS. -
woody-alien 01.11.13 14:13
« Re: Hot-hatch here, hot-hatch there...
wl: To samozřejmě. Ačkoliv kdybych už jednou manželku nenasr.....štval >:D 3-dv. Jimníkem, možná by mi to i prošlo. A druhá věc je, že mě opravdu baví obecné, řekl bych až topperovské ;-) názory, které GTI i kdyby se rozkrájelo budou považovat za nudný a nezábavný lidovůz. Tohle mi ale opravdu žíly netrhá....dokonce mě to přivedlo k myšlence vyzkoušet i všude možně šmahem odstřelené Clio RS. Aspoň ze zvědavosti... -
iudex 01.11.13 13:24
« Re: Hot-hatch here, hot-hatch there...
Tak včera som nakráčal do salónu VW s tým, že keď sa vyskytne slušná ponuka, možno hneď objednám. Po klasických debatách v štýle: cena GTI išla hore, viete to vykompenzovať zľavou, sa ponuka ustálila na 10% zľave (z doterajších 8%). Naviac som zistil, že Technik paket, kde statické bixenóny v balíku s keyless access stáli menej, ako samotné bixenóny, sa dá nakonfigurovať aj s natáčacími bixenónmi a teda namiesto cca. 1560 eur za bixenóny je to cca. 1420 za paket. Tak som už pomaly vyťahoval pero, keď predajca povedal, že doba výroby GTI sa skrátila z 13 na 8 až 10 týždňov. Teda by som auto potenciálne mohol dostať ešte tento rok, resp. začiatkom januára, čo rozhodne nechcem. Takže zase čakám ako Penelopa na Odysea a objednávku odkladám cca. o mesiac. Ale aspoň je šanca, že nastane ešte nejaký cenový posun. ;-)
Inak predajca hovoril, že u nich si ešte nik GTI ani len neobjednal; majú iba pár objednávok na GTD. -
white label 01.11.13 11:07
« Re: Hot-hatch here, hot-hatch there...
Leg
Woody byl v tomto ohledu zřejmě bystřejší, já jsem si nebyl úplně jistý, co tou barevností přesně myslíš, možná kdyby to GTI (cos viděl) bylo třeba červené, bylo by mi to jasnější dřív.
Jj, to třetí oko rozhodně není žádná velká ozdoba, u nás jsem to na Golfu ještě neviděl, ale v "západní" Evropě to až taková rarita nebude, protože tam na tento prvek výbavy často pojišťovny poskytují slevy. U nás by si to někteří neznalí motoristé mohli plést s měřícími vozy v civilním "maskování", takže by ho mohli (třeba na dálnici) raději pouštět před sebe.
Mě na novějších generacích vozů (obecně) vzhledově vadí hlavně ty "břichaté" kapoty na údajnou ochranu chodců. Jinak třeba ty zadní světla 7 g. Golfu významně prospěla, myslím zejména ve srovnání s předchozí generací. -
woody-alien 01.11.13 10:21
« Re: Hot-hatch here, hot-hatch there...
Bully: Takových už bylo....mohli si dovolit luxus nepraktického auta, chtěli auto pro radost a lidový vůz jim byl málo. No a teď jezděj i30-kou. >:D
Iudex je na tom (aspoň to tak celou dobu chápu) velmi podobně jako já. Ženatý se závazky a praktičnost pro nás není nedůležitá. Nehledáme auto na víkend, ale pro každodenní nasazení a musíme počítat s tím, že využití zadních sedadel nebude sporadické. Čili opravdu spíš ten hot-HATCH než nějaké kupátko. ;-) -
Leg 01.11.13 06:56
« Re: Hot-hatch here, hot-hatch there...
Prišiel som na to jednoducho tak, že od prvého príspevku evidentne vieš, čo mám na mysli (a zrejme to pochopil aj woody, súdiac podľa jeho reakcie), napriek tomu si tu rozvinul pomerne dlhý príspevok o tom, čo je farebné a čo nie.
Kurz und gut, proste som tým chcel povedať len to, že sedmičkové GTI mi od začiatku na fotkách nepadlo do oka tak ako mk5 či mk6. Mal som ale za to, že živý dojem bude o kus lepší, ale nebol, naživo na mňa pôsobí presne tak isto. Samozrejme, v mnou preferovanej tmavosivej by bol dojem o kus lepší ako v relatívne neobľúbenej bielej, to už je ale trochu iná story. :-)
BTW To tretie oko vo forme radaru v nárazníku by pre mňa bol dôvodom, prečo zásadne nebrať adaptívny tempomat a inú výbavu s tým spojenú. -
white label 31.10.13 23:53
« Re: Hot-hatch here, hot-hatch there...
Teď stačilo napsat, že pod pojmem "farebné rebrá..." jsi měl původně na mysli lakované v barvě vozu (ve tvém případě v bílé), žes původně (omylem) prohodil černou barvu žeber s lakovanou (bílou) plochou nárazníku (podklad žeber) jsem samozřejmě pochopil už po tvé první reakci na můj dotaz. Prostě mi nedošlo, že takto píšeš jen o lakovaném (v barvě vozu) podkladu těch žeber. Ovšem netuším, kdes přišel na to, že mám primárně potřebu chytat tě (zbytečně) za slovo. :-O ;-)
Jinak tvarově je ta "výplň" předního nárazníku hodně podobná (včetně žeber/fousů) G6 GTI, kde ovšem byla celoplastová - bez částečného lakování. To se mi ale taky úplně nelíbilo, tak velká plastová plocha působila trochu lacině a tělo nárazníku působilo zepředu jako rám pro celoplastovou vložku. Pro mě je tedy v tomto ohledu ještě lepší variantou G7 GTI v tmavě šedé (nebo černé), kde lakování rozbíjí velikost plastové plochy/vložky nárazníku a nárazník opticky "vyztužuje", přitom ale nevytváří lehce tunerský kontrast světlejšího laku a tmavých žeber u světleji lakovaných G7 GTI.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
P.S. Fotky doporučuji zvětšit, zejména druhý a třetí odkaz.
Věřím, že kdybys (naživo) místo bílé viděl (čistou!) CSG, byl by tvůj celkový dojem poměrně výrazně pozitivnější. -
Leg 31.10.13 22:06
« Re: Hot-hatch here, hot-hatch there...
wl: prepáč mi moc, ja som pod pojmom "farebný" myslel "vo farbe vozidla", (v prvom príspevku som si to omylom prehodil, v rýchlosti mysliac, že rebrá sú farebné (pardón, vo farbe vozidla) a ich okolie je čierne). Myslel som, že to bude zrorumiteľné a ty si to evidentne pochopil. Nečakal som, že ma tu niekto bude ťahať za slovíčka a ak hej, tak to môžme brať v rovine, že čierna i biela sú tiež farby, ako si sám bol býval spomenul. ;-) A vôbec, to by som mohol ja ryť do teba, že čiernu si dva príspevky dozadu nazval nefarebnou.
Tak či onak to nemá zmysel rozpytvávať, ty chápeš mňa a ja teba už od prvého príspevku, tak ja neviem čo furt riešiš. >:D
Tak ešte raz, dúfam, že tentoraz v správnej GTI certifikovanej terminológii:
"Nefarebné fúzy na nárazníku opticky oddelené od plôch medzi nimi lakovaných do farby vozidla na mňa pri svetlejších odtieňoch laku, hlavne bielom, pôsobia príliš výrazne a nie sú v súlade s mojim (ne)vkusom."
Did you copy my message? :-! -
white label 31.10.13 21:13
« Re: Hot-hatch here, hot-hatch there...
Leg
Že si (ze mě) děláš pr.del? >:-[]
Chápu, že černá a bílá jsou taky barvy, ale pokud to GTIčko bylo bílé (jak jsi sám napsal), tak tam (na tom nárazníku) mohlo jít maximálně o čb kombinaci (černý plast na bílém laku) , pro kterou se slovo "barevné" moc nepoužívá...
Ale hlavně vůbec jakékoli "doplňky" na automobilu v černé barvě se neoznačují jako barevné, To by pak byly "barevné" i všechny ostatní černé plasty na autě a taky třeba černé kliky dveří, černé "hagusy", zrcátka, nebo i černý stěrač na pátých (lakovaných) dveřích... Kdybych ti napsal, že má můj soused na autě barevné kliky dveří/hagusy/zrcátka, nebo třeba anténu..., napadlo by tě, že mluvím o jejich černém provedení? 8-s
Už chápeš pointu...? ;-) -
poterienko 31.10.13 17:40
« Re: White Label 29.10.; 20:28
WA: Jistě, já srovnával Nexe s mojí 7D, která v době koupi stála více, než dnes Full Frame 6D.
WL a WA: Jistě, s tím obj. je to o kompromisu. Také tahám na svatbu záklaďák s 2,8 světelností, pevnou 85mm a tele 70-200 4. Myslel jsem to pro běžného uživatele. Když jsem začínal, měl jsem seťák a fungoval jsem s ním, holt jsem občas použil nohy. Pak jsem si chtěl koupit tele a nakonec jsem skončil u Sigmy 18-200 3,5-6,3 a pánečku fotila velice dobře. Obraz sice nebyl řezavý, ale při ceně 8 tisíc to byla paráda. Pak jsem bohužel koupil k 7D 18-105 (první verze, neplést s novou) a to bylo naprosto příšerné sklo. Osobně mi jen trochu vadí ta zažitá idea, že si člověk hned musí k zrcadlovce koupit blesk, 20 objektivů, kávový, šedý, přechodový, polarizační a olejový filtr a nakonec i raději batoh za 10 tisíc. Ono někdy i to dlouhé ohnisko je na škodu. Viděl jsem fotky z dovolené, kde byly jen detaily...hradu...maminky...babičky, ale člověk ani nevěděl, jestli byly u moře nebo na horách.