Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 06.01.14 16:32
« HH aktuality a Silvestr
Musím se s Vámi podělit o jeden zážitek. Silvestrovské veselí jsme s "nebožkou" strávili na takové sešn kapely, pro kterou občas napíšu nějakej textík - většinou počeštění nějakého zahraničního šlágru.
No tak jsme se bavili a v jednu chvíli se kluci z kapely dohadovali, co budou hrát dál. Až to rozetnul basák, kterej houknul na kytaristu a zpěváka - "Zahraj izbinu". Říkám si sakra, co to je. To mi nic neříká.
A zpěvák spustil : "Izbina hárd dejsnajt". >:D >:D -
Thomasino 06.01.14 11:20
« Re: HH aktuality
V tom případě těžší předek u 2,2 TDCi Mondea a 17" širší pneu 225 nebo 235mm (nebo 18-tky??) se chovají o trochu jinak, co jsem jel já. Ale je pravda, že starší Mondeo na tom bylo lépe a C-MAX taky. Se starým Mondeem bylo fajn na kruháčích nebo nájezdech na dálnici při jízdě skoro na hraně náhle ubírat plyn a vyvolávat přetáčivost a vrtění zadkem byla dost zábava >:-[] >:-[]
P.S.: profilu 55 se už říká "nízkoprofilové" ?? ;-) To snad ještě nééé! >:D -
woody-alien 06.01.14 09:42
« Re: HH aktuality
iudex: Souhlas. Jen bych dodal, že rozdíl mezi Mondeem a třeba Supem (a myslím nafťáky) v zatáčkách je asi v tom, že Mondeo v první fázi nechce a když mu poručíš, tak chce. Supovi můžeš poroučet jak chceš, stejně nechce. Včera jsem jel s Mondeem docela dlouhou trasu a z nudy jsem si právě na těch kruháčích zkoušel ostřejší průjezdy, a ono to jde, Mondeo zvládne hodně. Ale musí se nutit a samozřejmě rozvor i délka jsou na obtíž. Podstata je stejně v tom, že tímhle stylem jet s rodinou, tak mě manželka po několikerým seškrábnutí tváře ze dveří >:-[] zřejmě utluče. Jako přepravník velmi dobrý....a to je tak všechno. -
iudex 06.01.14 09:09
« Re: HH aktuality
Thom: Ty máš ale postreh, moje Mondeo tu v súťaži už bolo na x fotkách, tak si mohol zaregistrovať, že je to aktuálna generácia ;-) [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Inak ako spokojný majiteľ tohto strednotriedneho "Porsche-killera" musím povedať, že o nejakom cite vo volante Mondea sa nedá vôbec hovoriť: auto je nedotáčavé, riadenie je síce dostatočne presné, ale o nejakej komunikatívnosti nemôže byť reč, pričom v mojom prípade reakcie na pokyny volantu ešte otupujú relatívne vysokoprofilové pneu (215/55R16). Taký typický kruháč prejde Mondeo síce bezpečne, ale jasne dáva najavo, že sa mu to nepáči a človek z toho nemá žiaden extra pocit (pri zákrutách s malým polomerom naviac prekáža celková dĺžka i veľký rázvor Mondea). Skrátka typický diaľničný krížnik a pohodlný hltač kilometrov, ale žiaden športovec. To, že je v mainstreame stále etalónom, je spôsobené skôr tým, že konkurencia je na tom ešte horšie. Predpokladám, že moja verzia 1,6EB je o niečo živšia/mrštnejšia ako woodyho, a to s ohľadom na malý a relatívne ľahký motor vpredu, ktorý nápravu zaťažuje značne menej, než 2,2 dízel. Ale dvojkový Focus je na tom čo do riadenia, komunikatívnosti a citu vo volante o dve triedy lepšie, tam sa naozaj o nejakom cite vo volante dá hovoriť (jeden z posledných hydraulických posilovačov) a prechádzanie zákrut či kruháčov človeka baví, auto je mrštné a hravé (samozrejme v kontexte triednej konkurencie).
Takže sa idem zbaviť jediného zábavného a komunikatívneho auta, aby som ho vymenil za nudný sterilný a odťažitý Volkswagen. >:-[] -
Ronault. 05.01.14 23:45
« Re: HH aktuality
White label: Co po Koukovi chceš... já oceňuju to, že po 2 min a 20s vteřinách aspoň řekne, že dvě minuty mlel p***viny, protože každý si to může nakonfigurovat sám u VW jak chce... no není nad to udělat ze sebe idiota a ještě to přiznat... :yes: No a v podstatě ti passata pochválil, i když tam pět minut mlel kecy a nudil >:D -
white label 05.01.14 23:29
« Re: HH aktuality
Th
Nemyslel jsem zrovna váhu, (třeba můj syn měl 4,44 kg), ale datum narození, kde by byly tři šestky.
Jinak jsem zase viděl další meziplyn a ta neprofesionalita je už opravdu do nebe volající, pak Koubek zřejmě netuší, že je zásadní rozdíl mezi stupněm výbavy (např. Highline) a optickým sportpaketem (R-line) a na této amatérské neznalosti staví skoro celý test. Minule zase několikrát! po sobě označil koncernové XDS (myslím, že při testu O3RS) jako XDC.
Proč se tolik lidí živí něčím, o čem toho dostatečně neví. Opravdu nestačí jen si půjčovat auta a natáčet se při jejich projíždění, člověk by se na to měl připravit a nejdřív sám něco vědět, až pak může objektivně předávat informace jiným. Jediné, co jsem se z tohoto "testu" dozvěděl je, že autor opravdu nemá rád bílá auta, což mě skutečně informačně nesmírně obohatilo.
[odkaz] -
Thomasino 03.01.14 23:50
« Re: HH aktuality
IUDEX má taky poslední Mondeo ? Nevím proč, myslel jsem že má předchozí, jako jsem měl kdysi já.
[odkaz]
To mělo podle mě to řízení o chlup lepší než stávající generace. Jinak asi souhlas s tím, že dvojkový Focus ho má lepší. Aspoň co mohu srovnávat s kamarádovým 2.2 TDCi v pětidvířku (tahání za volnat se mi tam naopak celkem líbilo, stejně jako u mého dřívějšího 2.0 TDCi 130 koní se šestikvaltem Getrag, r.v.2003, ke všemu bez TCS, bez ESP, jen ABS to mělo, takže to bylo "hravé").
V tom případě opravuji na srovnání s iudexovým dvojkovým Focusem >:-[]
Už v mé recenzi na šestkové GTI jsem psal, že bývalý C-MAX 1.8 benzín měl lepší řízení a za tím si stojím. A nové GTI podle všeho (a mé jen krátké zkušenosti zatím) má řízení ještě o trošičku horší než šestkové. Prostě přeposilované, lehké. Čímž netvrdím, že by bylo nepřesné, zvláště ve vyšších rychlostech. Mám rád tužší a upovídanější řízení :-) -
woody-alien 03.01.14 23:14
« Re: HH aktuality
wl: Po přesednutí z GTI do Mondea jsem měl jediný pocit. Totiž že jsem kapitán Titanicu a musím se vyhnout ledovcům, ale asi to s tím parníkem nepůjde, když navíc vůbec nejede. >:D Ne, vážně. Chvilku mi trvalo než jsem se s Mondeem zase sladil.
No ale k věci. Abych mohl aspoň trochu rozumně odpovědět, musím odkázat na svojí recenzi a zeptat se. V jakém Mondeu je to myšleno ? Nebo snad opravdu někdo věří, že řízení jde úplně stejně v mém naftovém kombíku jako v iudexově benzínovém liftu ? Nemám Mondea tolik projetá, ale relativně nedávno k tomu měl co říct Dinar. A ten tvrdil, že nejlepší řízení (jediné které opravdu znatelně převyšuje konkurenci) má 2.0 Eco-boost. Zatímco řízení naftáků je víceméně stejné jako u ostatní mainstreamové špičky ve střední třídě.
Já bych k tomu dodal, že řízení u 2.2 TDCI se od 2.0 TDCI přecejen trochu liší. A sice tím, že se s nástupem krouťáku nechává strhnout k tahání za volant. Nemyslím třeba na výjezdech ze zatáčky, ale např. když jedeš po zvlněné silnici s vyjetými kolejemi a razantně přidáš, začne tě volant tahat do těch kolejí. Zkrátka při prudkém přidání plynu je cítit, že máš pod sebou nerovnou silnici. Znám i lidi, které to vystrašilo a musel jsem jim na rovném úseku dokazovat jízdou bez držení volantu, že s řízením nic není. ;-) Jinak je řízení celkově tužší, což mám rád, a dost přesné.¨
Tak a teď k tomu srovnání s GTI. Pokud to dokážu nějak formulovat. Předně je třeba říct, že jsem asi nikdy s Mondeem nejel tak, jako v určitých pasážích s GTI. Řízení v GTI je lehčí než v Mondeu, ale ani náznakem mi nepřišlo jako korejskej plejstejšn. Právě v těch ostrých pasážích, kde jsem (snad) nebyl tak daleko od té pověstné hrany ;-) , a snažil se i řízením udržovat ten stav, mi řízení přišlo přirozené a příjemně ostré. Ono tomu samozřejmě pomáhala ochota podvozku do té zatáčky jít...Celkově se řízení GTI za celou jízdu nenechalo strhnout k nějakému vodění a tahání. Ani v nastavení Sport. Že bych jako cítil každej kamínek na cestě, to určitě ne. Jenže když pominu právě to tahání, tak tzv. cítit silnici je pro moje NAFTOVÝ Mondeo plus mínus stejná chiméra. Ty rozdíly by musely být mnohem větší. Třeba Focus II má podle mého oproti Golfu lepší cit.
Jéžíš, to zas byl elaborát. Tak nevím, jestli si z tohohle něco vezmeš. Každopádně přesednutí z Mondea do G-GTI a zpět přináší rozdílné pocity trochu v něčem jiném než je jen řízení. -
white label 03.01.14 17:22
« Re: HH aktuality
w-a
No..,. když vidím Thomasinovo tvrzení, "že v (běžném aktuálním) Mondeu je mnohem lépe cítit co přesně se děje pod předními koly", než u GTI Performance, tak si zřejmě zas tak úplně srandu nedělal.
;-)
Nebo ty jsi měl podobný pocit při přesednutí z poza volantu Mondea do předváděčky G7GTI (a následně zpátky do Mondea)?
Ale já buran z města tyhle záležitosti vůbec neovládám. Majlí na kouli to nebude, David Bageta, Kroketa, Špageta, Trumpeta, Konfeta taky ne... ale Škoda lásky by k tomu seděla.
Jak už jsem zblblý z těch paradií od Gameballu...