Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
šmoula nešika 22.01.14 19:56
« Re: Ladovská zima
Jojo, cítil jsem, že už zase píšeš o svých příhodách... ;-) I když tentokrát to označení „eko-driftér“ příliš nesedí.
„Když se to vezme kolem a kolem, nejhorší jsou úrazy na schodech,“ říkám v sobotu na rodinné oslavě při diskusi na téma Schumiho smolný držkopád ;-\ .
V pondělí jdu takhle po schodech, boty vlhké, panelákové schody, blbě došlápnu, noha se sveze, letím dolů, těsně minu svou jorkšírku. Zvedajíc ze země říkám: „Ty vo*e, tak bejt důchodce, asi už se nezvednu“.
Úterý. Jdu s košem, staré betonové schody (proč nemohou být z kamene?), pytel v ruce, těsně před schody mírně uklouznu, noha podjede, seschlý květák od víkendu letí vzduchem, hned za ním starý knedlík. Teď už vstávám s mírně natrženým prstem, to mi byl čert dlužnej...
Dnes večer. Stojím v domovních dveřích, jedno oko na venčící se psisko, druhé na schody a namrzlý chodník.
Hlavou mi probleskne závěrečná scéna knihy Como, vrať se: „Tohle nemůžeme udělat. Nemůžeme. Už ne.“ Stojím na dlaždičkách, čekám, v ruce třímám klíče. Uff... -
woody-alien 22.01.14 19:22
« Ladovská zima
Tak paní Zima přece jen přišla. Ráno vstávám ve 4.00, protože v 7.45 má Vojta příjem v Motole. Pohled z okna nenaznačuje nic zajímavého. Poletuje drobný snížek a všude je mokro. Swift a H1 berou místo před barákem a Mondeo protahuje svých takřka 5 metrů do ztemnělé ulice. Teploměr v autě ukazuje 1 stupeň nad nulou. V Lovosicích najíždím na D8 a svižně to mastíme ku Praze. Kolem Roudnice začíná přituhovat a sníh se nepříjemně sype přímo proti čelnímu sklu. Máme docela velkou časovou rezervu, aspoň si to v tu chvíli myslím. U Kralup sjíždím a chci se dostat k Motolu z jiné strany, abych se vyhnul špičce. Takže hezky přes Černýho vola (nejhezčí holky jsou...však to znáte ;-) ), přes Rathovo (dříve známé jako Horoměřice) a dolů do Vokovic. Tady už jsou silnice čistě bílé, teplota klesá pod nulu a i ti největší frajeři z největších si dávaj sakra pozor, aby jim prudké serpentiny směrem do Vokovic nepolaskali fasádu. Přeloženo, šineme se krokem. Dojíždíme na Evropskou a já se bláhově domnívám, že už bude klid. Docela rychle jsem zapomněl, zač je v Praze úklid komunikací. Do Střešovic se dá ještě vyškrábat, ovšem když se snažím zahnout přes tramvajový pás ke kolejím Větrník, ESP vyvádí jak pominuté a s blížící se tramvají začínám chytat nerva. >:D Nejsem sám, paní s Meganem předvádí elegantní piruetku a protijedoucí znervóznělý řidič Sportage brousí korejským hliníkem o obrubník. Těsně před Vypichem ještě řeším krizovku s chodkyní,která chce zjevně ulevit státnímu penzijnímu systému >:-[] a dojíždím na semafor. Zelená a šup přes Vypich k nemocni. Teda aspoň jsem si myslel. Realita je taková, že kola škubou a trhavými přískoky posouvají auto doprostřed křižovatky. Nakonec se zadaří a už mě čeká jen kolona v Kukulově ulici. Opatrně se po ledovce suneme dolů. Proti mně vystupují neorganizovaně cestující z autobusu, který zajel do zálivu....a už z něj nevyjel. Zlomil se v pase a zablokoval jak vyhrazený pruh, tak pruh pro ostatní nešťastníky. Za ním tedy stojí kolona asi šesti dalších autobusů a všechna možná jiná auta až kamsi dolů. Vjezd do nemocnice je kolonou zablokován, ale na můj přátelský pokyn něco jako "no tak, chlapi, tak neblbněte" mi jedno SUV uvolní místo a já si mohu odebrat parkovací lístek. O pár hodin později už sníh roztaje a všechno bude v normálu, ale i tak. Tahle rána ve Zlaté Praze prostě miluju. >:D
Podle zpráv z domova u nás intenzivně sněží. Když kolem 16.00 přijíždíme, jsou Swift i H1 pod pěknou čupřinou sněhu. Je to namrzlé, tak se to ani nepokouším ometat a nechám auta odtát v garáži. [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
-
iudex 22.01.14 09:51
« Re: HolínkHa
Ad test GTI na autofore: tak neviem, asi oni jazdili na inom aute, ako ja, ale absolútne s nimi nesúhlasím. Ich hodnotenie GTIčka ako chladného, nudného a sterilného auta, ktoré nemôže čo do emócií konkurovať ostatným hothečom, mi príde ako opakovanie klasického klišé, ktoré aj tu na acz často čítam (najmä od ľudí, ktorí s GTI ani nešli). Moja skúsenosť je odlišná. Jediné výhrady, s ktorými sa stotožňujem, boli DSG a nezaujímavý zvuk motoru. Tak neviem. Na jednej strane Janda vychváli Octaviu RS do nebies, na druhej strane zvozia menšie, obratnejšie a výkonnejšie GTI performance so špičkovým e-difom ako sterilnú nudu. Kde je chyba? 8-s -
šmoula nešika 21.01.14 22:47
« HolínkHa
Tak je to tady. G7 GTI P v modré. Podoba s olympijskou obuví tu vskutku je. Nicméně, vememe-li v potaz, že stejným odstínem červené kontrastují i zadní světla a třmeny brzd (za krásnými koly) a že je většina ostatních laků jen odstíny černobílého spektra, není důvod modrou nějak zavrhovat.
[odkaz]
AdFotky pot: Jojo, mohlo by to dopadnout jako u (Velko)města - skvělé téma, ovace, ovšem nejprve menší účast, nakonec solidní, i když spíš nouzovky, a jedna, co zastínila ostatní. -
eliot 14.01.14 22:30
« Re: Nové téma a co Vy?
Mám tak předběžně vybranou lokalitu, kde by se fotka snad obešla bez pomocníků, ale ta je celkem z cesty, takže nevím, jestli se mi něco nakonec povede. Samozřejmě, že i blíž by se něco našlo, ale na to bych taky potřeboval extrémisty. >:D ... Musím to ještě domyslet.
MOTOR : Snaží se prodat vše, seč mu jen síly stačí, a na co si netroufá výkonovým maximem, to zdatně dohání téměř naprosto plochou křivkou jeho průběhu v klíčových otáčkách. Dostatečná porce výkonu začne na přední kola mířit už pár set otáček za volnoběhem a na jevišti se může přetrhnout až do chvíle, kdy ručička otáčkoměru mine číslici 6 300 . Žádný turbonákop nebo pomalé vytáčení nečekejte, nástup motoru je rychlý, průběh takřka lineární a bez výkyvů. K maximu otáček ho doženete snadno a bez jakýchkoliv výčitek. Problém motoru 2,0 TSI bych neviděl ani v reakcích na sešlápnutí plynu, ty jsou na poměry podobných konkurenčních „turbíček“ docela bleskové.
PŘEVODOVKA : Mohu s jistotou říct, že nebudete manuální skříň v GTI schopni nijak poplivat, neboť vám k tomu nedá takřka žádný důvod - tak skvostná skutečně je.
PODVOZEK : Měkkosti běžných verzí samozřejmě GTI nedosahuje, ale ve jménu větší stability se z něj nestalo skotačivé prkno, co s vámi na první asfaltové muldě skočí na strom. Abych se ale vrátil k původní myšlence, v oblastech žehlení nerovností a schopnosti kopírování povrchu je GTI téměř ukázkové auto. Co se týče volby elektronů, vsadil bych maximálně na osmnáctky. Dobré chování samozřejmě není zakotveno jen v tlumičích, ale v celé dotažené souhře podvozku a tuhé karoserie.
JÍZDNÍ VLASTNOSTI : Ovladatelnost GTI je zkrátka zatraceně snadná, stabilita i při jízdě „pila/strop” tradičně dobrá. Protentokrát dělá oporu i strmé řízení a nový díl na přední nápravě. Na mysli mám elektrohydraulicky ovládaný mechanický diferenciál VAQ. Co se mu nedá upřít, že se snaží, aby vás GTI netahalo při akceleraci za volant jako třeba téměř nebezpečná první generace Mazdy 3 MPS (a ono netahá). Zároveň se snaží, aby vůz při svižnějších průjezdech směřoval k apexům zatáčky opatrně a zejména ve chvílích, kdy bojujete s nedotáčivostí. Je to znát a nefunguje to špatně. Například na mokru můžete v zatáčce při prvních náznacích odchodu po tečně ven začít přidávat plyn o dost dříve a ono to nějak zatočí. K tomu si přidejte elektronického pomocníka XDS+, který hýří aktivitou i v situacích, kdy nestojíte na brzdě, a máte GTI se schopností vyčarovat efekt známý jako torque vectoring.
Přirozený grip GTI nepostrádá a silnice se drží jak může. Do zatáček se vrhá s obrovskou vervou a vždy se snaží mít v rukávu ještě nějaké trumfy, rezervy. I kvůli tomu všemu není GTI zrovna hračka, fandí spíše přesnosti, čistotě, naučené stopě, jíž se dříve nebo později začnete prohánět pozoruhodně vysokými rychlostmi. Nepůsobí jako rozevlátý řezník po deseti dvanáctkách, co se chystá na čerstvé maso. Spíše se stylizuje do role chirurga preferujícího čistý řez. Zvolenou stopu zvládá méně zkušeným řidičům lehce poupravit zádí.
BRZDY : Verze Performance s 340milimetrovými kotouči brzdí jako divá a nepotřebuje k tomu ani drtit nohou brzdový pedál nízko k podlaze.
Zastaví na pár metrech a vy budete mít pás otlačený na klíčové kosti ještě týden. Samozřejmě přeháním, ale zdůrazňuji, že jen málokteré vozy této cenové kategorie (a mnohdy i mnohem dražší) v současnosti brzdí alespoň ze tří čtvrtin tak, jako GTI Performance, a to zejména z hlediska dlouhodobé odolností. Brzdí snad už při pohledu na brzdový pedál, a to i po desítkách minut náročné jízdy.
ZHODNOCENÍ : GTI je jako celek lepší a daleko důmyslněji sladěný komplet než třeba o půl milionu dražší Mercedes A 45 AMG, nejblíže je charakterem v současné době asi Focus ST, který se vydal podobnou cestou jako Golf.
A pokud ti stále hlodají v hlavě obvyklé poznámky o sterilitě a nudě, tak za prvé si s ním jel, takže víš své, za druhé potvrzuji, že manuál (ačkoliv DSG jsem nejel) je opravdu výborný a spolupracovat s ním pro tebe bude radost a za třetí tebou zmíněné podivné hodnocení ORS III vs. GTI-7 mi připomíná ten vousatej vtip z dob bolševiků týkající se sovětských sportovců. Pokud v testu porazí GTI Octavii RS, pánové z tohoto serveru nejspíš napíšou, že GTI bylo předposlední, zatímco Octavia RS skončila na výborném druhém místě. >:D
PS: A na závěr ne nepodstatný detail. Testováno na zimních pneumatikách !!!