Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
michalpneu 27.01.14 18:11
« Re: Disky
Tak ono tyhle teoretické % výpočty jsou dost zavádějící, protože realita je jiná.
1. Každý disk má jinak široký Hump a ačkoliv už jich dnes má patku J, tak se pořád najde dost takový, které mají patku N, ale hlavně má každá pneumatika jinak řešenou patku a pás ochrany ráfku. Pominu li, že třeba Michelin Alpin A4 už ani v rozměru 225/45 R17 nemá ochranu ráfku, tak je rozdíl když na disku 7,5x17 sedí třeba Pirelli a jinak to vypadá, když tam sedí Dunlop nebo Continental. Každá ta pneumatika má ten pás jinak klopený a jinak šíroký. Takže může vypat například Dunlop 225/45 R17 na disku Ronal a jinak na tom Ronalu bude vypadat třeba Pirellka. Ale to už závisí na tom daném disku a gumě
2. Berte taky v úvahu, že každý výrobce dělá pneumatiku o šířce 225/45 R17 jinak širokou. Oni mají tolerance od té reálné šířky 225 mm, v rámci šnižování valivého odporu dělají pneumatiky většinou kolem 221, vyjma Pirellky, která dělá 227-9
Takže Aáčko může dělat konkrétní pneumatika 225/45 R17 na 7,5x17 a u některé nepoznáte Ačko ani na 8x17 v tom stejném rozměru.
Věřte mi, já už se těch gum naobouval, tak jsem viděl kde co, jak to pak fyzicky na tom disku vypadá:-) -
Thomasino 27.01.14 15:42
« Re: Disky
Tak zrovna u zimních disků to tvrdit nebudu, lepší by byly 7,5" disky, ale výběr je fakt minimální :-( Na letní kola je to něco jiné a jde jen o preference každého jednotlivce, protože se 7,5" diskem na 225mm šířky bude ježdění pohodlnější a měkčí, kdežto s 8-mi palcovým bude o málo tvrdší a pevnější, guma sedí lépe a na ostré ježdění to osobně považuji za lepší. Ale je to trochu na úkor komfortu, to je jasné.
Třeba věhlasní inženýři v Dieppe u RenaultSportu dávají na Megana R.S. Cup pneu 235/40 R18 na disk o šířce 8,25" - což taky o něčem svědčí ;-) :-) Tož tak.
P.S.: A když jsi velká trubka, zvládneš si odřít i 7,5" disk s pneu 225 >:D >:D
P.S.S.: A jak vypadá 8" disk s ET48 s pneu 225/40 R18 je dobře vidět na této a následujících fotkách ;-)
[odkaz]
-
white label 27.01.14 15:36
« Re: Disky
iudex
Viděl jsem je už na běžném G7 a obuté naživo nevypadají až tak "složitě", ale to čištění nebude žádná sranda, ty černé paprsky už si mohli odpustit, vypadalo by to líp (hlavně zblízka) a bylo by to i praktičtější.
Mně jdou 205ky na disku 7x17" už lehce do "Ačka", ale užší jsem taky nesehnal a origo zimní sada z výroby ("Meribel" 6x17") se mi nelíbila.
Kvuli tomuhle gulasi v udavanych rozmerech vs. realita musim davat na predni kola negativni odklony, protoze moje semislicky (s cca 227mm; udavanych 225) se mne uz pri propruzeni v zatacce nevejdou do podbehu. Ale aspon se k tomu konecne rozkyvu, nechtelo se mne do toho, kdyz jsem to nutne nepotreboval.
I na okruhu jinak plati to, co v provozu. Odskakovani sice nehrozi tak casto, ale myslet si, ze za kazdou cenu navlect na siroke disky plaste do Acka necemu pomuze je spatny predpoklad. Naopak se pouzivaji radeji i uzsi rafky a prave sirsi plaste. Kvuli tlumeni a hmotnosti soustavy kolo+plast pak obcas i kolo o mensim prumeru, sirsi disky maji i vyrazne vyssi hmotnost, jde to poznat.
Mit na aute disky s nizkym ET, s co nejvetsim prumerem a na nich navlecene gumy do A je mozna snem kazdeho tunera, ale nefunguje to.